Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Witam,

Czy pod gontem musi być jeszcze papa czy wystarczy tylko przybić je do desek ?



Musi być podkład.Folia wstępnego krycia ,papa podkładowa itd....


Napisano
Cytat

Witam,

Czy pod gontem musi być jeszcze papa czy wystarczy tylko przybić je do desek ?


Wystarczy przybijać do desek zwłaszcza gont najlepiej nierównych icon_cry.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Gont bitumiczny na deskowaniu to taka ostateczność no chyba, że deski są łączone pióro-wpust. Czy podkład jest konieczny czy nie to warunkuje kąt nachylenia połaci dachowej i rodzaj gontu. Na deskowaniu podkład wyrównuje powierzchnię. Najlepiej stosować podkład systemowy tzn. taki jaki zaleca producent gontu. Dach powinien mieć minimum dwie warstwy przekrycia a nie wszystkie gonty spełniają ten warunek. Tam gdzie ten warunek nie jest spełniony oraz w przypadku gdy pochylenie połaci jest mniejsze niż 30 * podkład jest obowiązkowy. Ja stosuję podkład zawsze! Dobry podkład ma w swojej ofercie Isola. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Gont bitumiczny na deskowaniu to taka ostateczność no chyba, że deski są łączone pióro-wpust.


Zdarza się tez że gont bez podkładu przykleja się do desek ,deski pracują i rwą gonty.
Napisano
Jest bardzo niewiele gontów, które przywierają całą powierzchnią. W Polsce jeden. Mam go na swoim deskowanym dachu już 15 lat i nic. W swojej praktyce nie spotkałem się z takim zjawiskiem aby schnące deski rozerwały gont. Jest to prawie nie możliwe ze względu na sposób obkurczania się desek i wąskie paski gontu. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Jest bardzo niewiele gontów, które przywierają całą powierzchnią. W Polsce jeden. Mam go na swoim deskowanym dachu już 15 lat i nic. W swojej praktyce nie spotkałem się z takim zjawiskiem aby schnące deski rozerwały gont. Jest to prawie nie możliwe ze względu na sposób obkurczania się desek i wąskie paski gontu. Pozdrawiam.



A możesz zdradzić jakiej firmy masz zamontowany u siebie ?
  • 5 lata temu...
Napisano

Wskazane jest, żeby pod gontem położona została papa podkładowa. Nawet gonty pozornie przylegające ściśle do podłoża mogą z czasem ulec przesunięciu, np. na skutek błędów montażowych (gonty przybija się  do podłoża gwoźdźmi i w razie potrzeby podkleja klejem dekarskim). Dlatego dla  zapewnienia trwałej ochrony na wiele lat, warto zainwestować w papę podkładową.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...