Skocz do zawartości

jaki zestaw podtynkowy?


Recommended Posts

Napisano

Generalnie rozstaw otworów miski to 180 i 230 mm . I większość stelaży posiada dwie pary otworów do zamocowania śrub mocujących miskę. I w zasadzie to musisz mieć miskę przed zabudową stelażu płytą g-k i płytkami by odpowiednio ustalić rozstaw śrub.

Moje pytanie do Ciebie. Czy ten stelaż narożnikowy wynika Tobie z takiego umiejscowienia podejść wody i kanalizacji , czy z powodu małej powierzchni. Powiem Tobie że praktycznie raz tylko montowałem zestaw narożny bo klient już taki posiadał. Zawsze jednak jeśli chodzi o montaż w narożniku to kombinowałem z typowym stelażem tylko ewentualnie zamawiałem u ślusarza potrzebne mi do montażu w narożniku elementy. Bo jeśli chodzi o brak miejsca to są w sprzedaży stelaże o szerokości od  60 do 40 cm i zawsze można sobie coś dopasować . 

Napisano

Odpływ wody mam w samym narożniku. A i szerokość łazienki to 190 cm. Na tej szerokości musi się zmieścić kabina prysznicowa i kibelek. Drzwi z tej strony co prawda nie będzie ale myślałem o jakimś komforcie.

Patrząc na to wszystko czasem chcę z tego zrezygnować i zastosować zwykły...

Gość stach
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Batman napisał:

zastosować zwykły...

Zwykły stelaż rozumiem... A jaką kabinę planujesz? Ta szerokość ściany spokojnie wystarczy - możesz nawet ten stelaż odsunąć z 10 cm od ściany i jeszcze metrowa kabina spokojnie się zmieści :icon_biggrin:

Edytowano przez stach
miało być 10 cm - poprawiłem (zobacz historię edycji)
Napisano

Przy tej szerokości łazienki spokojnie zmieścisz i kabinę i wucet. Bo możesz też pokombinować z kabiną brodzik 90x90 kwadratowy z drzwiami z jednej strony i zostaje Tobie prawie metr na wc uważam że na brak komfortu nie będziesz narzekać

Napisano

właśnie, ja wiem co to mała łazienka - uwierz mi :icon_biggrin: Wstajesz z kibelka i jedną ręką łapiesz się umywalki a drugim łokciem zapierasz o ścianę, bardziej opłaca się wstawić kabinę niż wannę - wtedy łazienka jest mała. To moja definicja.

A stelaż proponuję np koło. Tanio i dobrze - tak też można. Oczywiście mój spec tak polecił, powiedział co miał do powiedzenia i mnie przekonał. Oczywiście można zapłacić o 10-30 procent więcej za inne marki. Wybór jest duży - to fakt.

Napisano

Czasami myślę o zwykłym nie stelażu ale typowej muszli - kompakcie ;) Choć pewnie to byłby błąd gdybym taki zamontował.

U mnie będzie to wyglądać mniej więcej tak. Rura odpływowa jest wciśnięta maksymalnie w narożnik. Muszę się zmieścić między oknem, kabiną a zabudową. Oczywiście niczego jeszcze nie ma a rysunek jest taki na ile pozwalają mi zdolności obsługi programu graficznego ;)

Bez nazwy 1 kopia.jpg

Napisano

narożny stelaż, tzn. montowany w narożniku. Ewentualnie, ze względu na okno, montowany na pełnej ścianie i odprowadzenie w miarę bez kolanek do kanalizacji. I już :)

 

Kabina - można wymurować lub 3 tafle szkła a od ściany odsunąć i tam właśnie od ściany można wchodzić. Tzw. Walk-in. NIe musisz martwić się drzwiami. Jedynie zamieniasz odpływ centralny na liniowy.

Napisano (edytowany)

A jak mają się te stelaże do zabudowy lekkiej i ciężkiej. W sklepie mi jedna pani powiedziała, że stelaż, który wskazałem nie nadaje się do ściany szkieletowej bo jest do zabudowy lekkiej? Zawracać sobie w ogóle tym głowę?

Stelaż chcę zamontować w lewym narożniku lub na płasko obok okna. Niebieska kropka to odpływ.

 

lazienka.jpg

 

 

Wstępnie wybrałem stelaż TECE. Inny człek w sklepie powiedział, że mam sobie nie zawracać głowy stelażami z możliwością montażu narożnikowego, tylko wziąć zwykły a majstry i tak zamontują go w narożniku.

Myślę o tym http://allegro.pl/tece-stelaz-podtynkowy-h-112cm-wsporniki-wc-poznan-i6701910031.html

lub niższym (jeśli okno będzie przeszkadzać) https://arenalazienek.pl/pl/p/Stelaz-podtynkowy-TECE-do-WC-niski,-H82cm,-9.300.001/12366

 

 

edycja.

Wysokie stelaże odpadają - okno będzie na 110 cm.

 

Edytowano przez Batman (zobacz historię edycji)
Napisano
19 minut temu, Batman napisał:

A jak mają się te stelaże do zabudowy lekkiej i ciężkiej. W sklepie mi jedna pani powiedziała, że stelaż, który wskazałem nie nadaje się do ściany szkieletowej bo jest do zabudowy lekkiej? Zawracać sobie w ogóle tym głowę?

Stelaż chcę zamontować w lewym narożniku lub na płasko obok okna. Niebieska kropka to odpływ.

 

lazienka.jpg

 

 

Wstępnie wybrałem stelaż TECE. Inny człek w sklepie powiedział, że mam sobie nie zawracać głowy stelażami z możliwością montażu narożnikowego, tylko wziąć zwykły a majstry i tak zamontują go w narożniku.

Myślę o tym http://allegro.pl/tece-stelaz-podtynkowy-h-112cm-wsporniki-wc-poznan-i6701910031.html

lub niższym (jeśli okno będzie przeszkadzać) https://arenalazienek.pl/pl/p/Stelaz-podtynkowy-TECE-do-WC-niski,-H82cm,-9.300.001/12366

 

 

edycja.

Wysokie stelaże odpadają - okno będzie na 110 cm.

 

Prawdopodobnie tak, pod warunkiem, że będą mogli solidnie przyśrubować się do drewnianego stelaża albo zrobią konstrukcję z profili alu w poprzek narożnika i też się im prawdopodonnie uda :)

Napisano

A jak do tego TECE dokupię mocowanie narożnikowe 9.380.301 lub 9.380.003 to będzie lepiej? 

Przepraszam za takie pytania ale jeśli zamówię i coś będzie nie tak to zrobię niezły przestój mojej ekipie... 

Napisano

to niech sami kupują na bieżąco. W niektórych supermarketach budowlanych można oddawać jak nie pasuje. Nie wiem jak jest z komplementacją ale chodzi o to, że do mocowania trzeba stworzyć odpowiedni stelaż z profili i zakotwić w ścianie. czyli w narożniku robimy stelaż w poprzek jak przekątna trójkąta i odpowiednio kotwimy do elementów nośnych tak, żeby potem można było na "kibelku" posadzić konkretnego chłopa. Wszystko zależy od pomysłowości ekipy.

stelaz.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 7.02.2017 o 11:39, janusz13 napisał:

Przy tej szerokości łazienki spokojnie zmieścisz i kabinę i wucet. Bo możesz też pokombinować z kabiną brodzik 90x90 kwadratowy z drzwiami z jednej strony i zostaje Tobie prawie metr na wc uważam że na brak komfortu nie będziesz narzekać

Są też 80 x 80 i moim zdaniem wystarczają.

Napisano

Ciekawe ile masz wzrostu. Spróbuj mając ponad 180 cm wejść do takiego brodzika i umyć głowę nie waląc łokciami o boki kabiny. Jeśli jest miejsce staramy się dać jak największy

Napisano

Ależ jak ktoś chce 90 x 90 bardzo proszę, szczególnie, jeśli kabina prysznicowa jest zakupem wynikającym z rezygnacji z wanny, to wtedy można poszaleć z wymiarami. :)

Napisano
3 godziny temu, janusz13 napisał:

Czasami chciałoby się wannę lecz powierzchnia łazienki bądź układ nie pozwalają by ją zainstalować.

Czasem jest to na szczęście. Kiedy miałem jeszcze wannę, zaliczylem to, jak nie mogłem z niej wyjść. Sam w domu, łazienka zamknięta, a ja w wannie...

Spod prysznica wychodzę swobodnie. Brodzik ma 10 cm wysokości.

Napisano

ja już nie wchodzę do wanny,wolę nie ryzykować,siadam na boku i co najwyżej kucam :) 

Kiedyś byłem u lekarza po receptę,chwilę czekałem.Siedziała tam kobieta w średnim wieku,widać było że coś jej dolega z kręgosłupem. Zagadałem.  Siedziała na brzegu wanny ale nogi miała na podłodze na zewnątrz,obcinała paznokcie i tak przechyliła się do tyłu że wpadła,plecy wygięły się w łuk.Nie mogła wyjść.Co z kręgosłupem już nie dowiedziałem się.

Napisano

a

Dnia 23.02.2017 o 00:12, Batman napisał:

U mnie już zamontowany. Zwykły z mocowaniami do płaskiej powierzchni. Dało radę.

 

20170220_180131.jpg

A jak teraz ocieplisz i zaizolujesz ściany ? Chyba stelaż będzie ściągnięty prze ocieplaniem.

I wysokość tego stelaża też wydaje mi się za niska. Śruby mocujące miska wc powinny być na wysokości od gotowej posadzki około 34-36 cm od gotowej posadzki.

Napisano

aaa

1 godzinę temu, Buster napisał:

ja już nie wchodzę do wanny,wolę nie ryzykować,siadam na boku i co najwyżej kucam :) 

Kiedyś byłem u lekarza po receptę,chwilę czekałem.Siedziała tam kobieta w średnim wieku,widać było że coś jej dolega z kręgosłupem. Zagadałem.  Siedziała na brzegu wanny ale nogi miała na podłodze na zewnątrz,obcinała paznokcie i tak przechyliła się do tyłu że wpadła,plecy wygięły się w łuk.Nie mogła wyjść.Co z kręgosłupem już nie dowiedziałem się.

Może trzeba by pomyśleć o takiej wannie 

 

Napisano

Najgorsze to było by wtedy gdy wanna pełna wody a senior czy seniorka zapomni i otworzy drzwi aby wyjść:D

Napisano

@Batman, a właśnie Roca ze stelażem to około 1000 zł. Dołożysz 300 w odniesieniu do tych co zaprezentowałeś w linkach i masz klasę Geberita, a nawet lepiej, bo z tego co wiem Geberit ma wytrzymałość 360 kg, a Roca 400. Zastanów się dobrze.

Napisano

aaa

1 godzinę temu, kawulak napisał:

@Batman, a właśnie Roca ze stelażem to około 1000 zł. Dołożysz 300 w odniesieniu do tych co zaprezentowałeś w linkach i masz klasę Geberita, a nawet lepiej, bo z tego co wiem Geberit ma wytrzymałość 360 kg, a Roca 400. Zastanów się dobrze.

Trochę się spóźniłeś zajrzyj do postu nr 71 i zobaczysz że Batman już ma zestaw zamontowany.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...