Skocz do zawartości

Oświetlenie LED w łazience


Recommended Posts

Napisano
Jeśli mogę coś zasugerować, to wklej obrazek z rzeczonymi strefami, bardziej przemawia i zostaje w pamięci ("długotrwałej") – jakoś sam nie mam takowego pod ręką. icon_cool.gif
Napisano
Cytat

https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/porady/10160-jakie-sa-strefy-ochronne-w-lazienkach

abc_ochronalazienki_.jpg


W strefach 0–II nie wolno montować gniazd, łączników oświetleniowych, puszek łączeniowych itp. Urządzenia muszą więc być zamontowane na stałe. Łączniki i gniazda oraz zasilane z nich urządzenia np. pralki muszą znaleźć się poza strefą II.


A co jeśli ktos ma malutką łazienkę i te niebezpieczne strefy praktycznie zajmują całą jej powierzchnię? gdzie to wszystko montować?
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

ktoś tu pisał, że instalacja taśm to nic trudnego ja się zabieram do tego już dwa miesiące icon_biggrin.gif, jeszcze nie kupiłem ale jak na razie znalazłem takie http://www.sferis.pl/produkt/34280-activej...300l3528ri.html może mi ktoś jeszcze powiedzieć jak takie coś się instaluje?? Czy do tego trzeba jakąś listwę żeby tą taśmę w to wsadzić? Czy po prostu się to przykleja?



reklama ????icon_cool.gif
Edytowano przez jeea (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Ja zastosowałem taśmę 30 diod na metr. i zasilacz. Wstawiłem między płytki daje ładne nastrojowe oświetlenie, przy zasilaczu jest możliwość regulowania natężenia więc taśmę można delikatnie ściemnić. Efekt jest bardzo fajny.
Napisano
Oświetlenie do kuchni, łazienki czy pokoi jest bardzo ważnym elementem. W naszych domach z pewnością jest wiele przestrzeni wartych oświetlenia technologią LED. Dzięki bardzo dużej żywotności i bardzo niskiemu zużyciu prądu, diody LED przewyższają technologicznie zwykłe źródła światła jak również tradycyjne żarówki energooszczędne. Ważną rzeczą w oświetleniu LED jest dobór odpowiednich zasilaczy. Zasilacz dobieramy dopiero po ustaleniu ile metrów taśmy LED potrzebujemy, jaki rodzaj taśmy LED będziemy używali oraz w jakim miejscu będzie instalacja.
Napisano
To się akurat zgadza,zresztą wystarczy poczytać wątki na forum aby wiedzieć jak najwięcej o technologii oświetlenia LED,jest to bardzo opłacalne a przy tym znakomicie się prezentuje,podnosi prestiż naszego wnętrza.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Odnośnie mocy żarówek i zasilaczy Ci nie pomogę, ale odnośnie wyglądu owszem, o wiele lepiej wyglądają taśmy wlepione w profile czy to plastikowe czy aluminiowe, a z kolei te profile wpuszczone w ścianę. do tego osłona ze szkła na taki profil i wygląd wspaniały.
Napisano
Aby uzyskać ciekawy efekt w łazience, polecałabym użyć nieco lepszych żarówek LED. Dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z porównywarki cen (wykończenie wnętrz wiąże się z dużymi kosztami - warto zaoszczędzić).
Napisano
Moim zdaniem takie oświetlenie LED to bardzo ciekawy pomysł, ale łatwo z tym przesadzić. Jak widziałem czasami będąc w gościach, to ludzie po prostu za daleko idą z tym oświetlaniem i zamiast spójnego pomysłu wychodzi misz-masz, który przypomina tandetne oświetlenie domu czy mieszkania na święta.
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Fajny pomysł, muszę z żoną skonsultować bo szykujemy się do dużego remontu w domu - salon, kuchnia i łazienka. Może pomysł z lampkami led jej się spodobają.
Napisano
Cytat

Odnośnie mocy żarówek i zasilaczy Ci nie pomogę, ale odnośnie wyglądu owszem, o wiele lepiej wyglądają taśmy wlepione w profile czy to plastikowe czy aluminiowe, a z kolei te profile wpuszczone w ścianę. do tego osłona ze szkła na taki profil i wygląd wspaniały.



A jak to wymieniać przy uszkodzeniu?
Napisano
Cytat

A jak to wymieniać przy uszkodzeniu?


A po co icon_wink.gif
Nie zauważać, że nie działa i udawać, że nic tam nie było icon_rolleyes.gif
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata temu...
Napisano

Też właśnie jestem na etapie remontu łazienki i chciałem zamiast typowego oświetlenia, zastosować oświetlenie LED. Chciałbym zrobić oświetlenie pod wanną i wokół lustra przy umywalce. Zastanawiam się tylko, czy łazienka nie będzie zbyt ciemna? Pomieszczenie jest bez okna (12 m2)

Napisano
Cytat

będziesz co miesiąc wymieniał zasilacze, a co dwa całe taśmy.


Ja też się skusiłem na taśmy ledowe.
Po pierwszym roku padło kila punktów a po 2 latach nie świeci więcej niż połowa.
Zasilacz działa, podobno tak się dzieje z powodu zatopienia tych punktów świetlnych w silikonie, a takie odkryte są trwałe bo mają lepsze chłodzenie. Tak mi klarował pańcio w specjalistycznym sklepie elektrycznym. Odłożyłem sprawę na później, ale teraz po wpisie Szanownego Retrofooda, zastanawiam się czy warto wchodzić w wymianę, bo mam koszmarny dostęp do tego cholerstwa.
Napisano (edytowany)
Mam dobry przegląd sytuacji, bo na "elektrodzie" niemal codziennie pojawiają się płacze, że "kupowałem nowe już cztery razy i jakie w końcu kupić, żeby chociaż pół roku wytrzymały?". Ludzie nie pojmują, że to badziewie którym się zachwycają ma tak wyżyłowane parametry i warunki pracy, że inaczej nie będzie. Czasy, kiedy w butach chodziło się do zdarcia podeszwy, a potem i tak były jeszcze zelowane, już się skończyły.
Jeśli ktoś nie wie o czym mowa, to niech się dowie, że w jednej z placówek straży pożarnej w Livermore w Kalifornii nieprzerwanie od 112 lat świeci żarówka. Współczesne psują się już po kilku miesiącach. Dlaczego? Właśnie. Wujek google wie wszystko i opowie dlaczego tak jest po wpisaniu hasła "spisek żarówkowy". Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

dlaczego tak jest po wpisaniu hasła "spisek żarówkowy".


Taaaaak, wiem że jesteś wielkim zwolennikiem spiskowej teorii dziejów, ale są przecież dobre i wytrzymałe taśmy ledowe.
Ty jako Główny Elektryk forum, zamiast mi podać namiary na te dobre, to walisz spiskowymi teoriami do niczego nieprzydatnymi.
Weź naucz się czegoś a wtedy podpowiadaj i radź, a nie tylko kraczesz jak smerf Maruda. Zawziąłeś się na te ledy jak szczerbaty na suchary i myślisz że zawrócisz rzekę kijem.
Nie gniewaj się, ale chyba nie masz racji, czy jakoś tak. icon_biggrin.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Taaaaak, wiem że jesteś wielkim zwolennikiem spiskowej teorii dziejów, ale są przecież dobre i wytrzymałe taśmy ledowe.
Ty jako Główny Elektryk forum, zamiast mi podać namiary na te dobre, pierniczysz głupoty. icon_cry.gif


Taż nie siedzę w sklepie (hurtowni) i nie sprawdzam wszystkich kolejno. To tak jakbyś chciał żeby Ci powiedzieć w którym sklepie jest najsmaczniejsza kiełbasa. Nie wiem, ja jadam salceson.


PS. Nie jestem zwolennikiem spiskowej teorii dziejów, tym niemniej spisek żarówkowy jest faktem historycznym. Udokumentowanym bogato, łącznie z przyznaniem się zainteresowanych.
Napisano
Cytat

Taż nie siedzę w sklepie (hurtowni) i nie sprawdzam wszystkich kolejno.


Krótko mówiąc nie masz wiedzy w tym temacie, ale jakby co to jesteś na nie. icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Krótko mówiąc nie masz wiedzy w tym temacie, ale jakby co to jesteś na nie. icon_lol.gif



Krótko mówiąc to codziennie czytam żale rzesz niezadowolonych nabywców, którzy czują się zrobieni w bambuko.
Napisano
Moim skromnym zdaniem, jedno to jakość taśmy (inna sprawa, że szanujący się sklep daje długą gwarancję) druga rzecz to jakość zasilacza. Podejrzewam, że w większości przypadków to właśnie kiepski zasilacz powoduje uszkodzenie taśmy.
Napisano
Cytat

Moim skromnym zdaniem, jedno to jakość taśmy (inna sprawa, że szanujący się sklep daje długą gwarancję) druga rzecz to jakość zasilacza. Podejrzewam, że w większości przypadków to właśnie kiepski zasilacz powoduje uszkodzenie taśmy.



Owszem, ale w grę wchodzi jeszcze parę czynników i one wszystkie się sumują. Po pierwsze, kwestie reklamowe. Wszyscy producenci na wyścigi przechwalają się ile lumenów "wyciągają" ze struktury, a prawda jest taka, że lampy (LED-y) mają parametry wyżyłowane do maksimum. Współczynnik bezpieczeństwa k = 1. Dlatego utrudnienia w odprowadzaniu ciepła i kiepska jakość (muszą być tanie) elementów zasilaczy wykańcza je szybko. Należy więc zadbać o dobre chłodzenie, taśmy powinny być przyklejone do profili aluminiowych dla szybszego oddawania ciepła, musi być zapewniony przepływ powietrza, a jeszcze lepiej obniżyć nieco napięcie zasilania, tak o 10 - 15%. Wtedy można wydłużyć ich żywot.


A wcześniej, oczywiście, zapłacić za lepszą jakość.

Cytat

(inna sprawa, że szanujący się sklep daje długą gwarancję)


Bo sklepowi to ganz egal, producenci przyjmuja zwroty bez szemrania. I tak niewiele osób reklamuje, większość macha ręką, bo dawno wyrzuciła paragon.
Napisano
Zakupiłem nowe ledy bez tej powłoki silikonowej, zamontowane tym razem w aluminiowych korytkach.
Zobaczymy ile tym razem wytrzymają. Przy okazji przedłużyłem przewody zasilające bo były na styk, żeby przy następnej wymianie, nie trzeba było się tak gimnastykować.
Jak wytrzymają dłużej niż pół roku stawiam Retrofoodowi dużego plusa. icon_lol.gif
Napisano
Żeby szczęście było na ful to między ledami a aluminium (radiatorem) powinna być taka przewodząca pasta biała (konsystencji jak pasta do zębów), wspomaga lepsze chłodzenie.
Napisano
To w tym przypadku klej spełnia to co pasta, będzie dobrze, a raczej będzie Pan zadowooolony. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

A wcześniej, oczywiście, zapłacić za lepszą jakość.


Moim zdaniem w tym tkwi sedno. Lepszą jakość robią uznani producenci. Tak - chińscy, bo nie chodzi o to czy robią to białe czy żółte rączki, a o technologię i kontrolę jakości w fabryce.
Nie ma szans na kupienie tanich diod w dobrej jakości.

Tak na oko, to powyżej 95% oświetlenia w domu mam w diodach.
I np. za lampy do salonu zapłaciłem niemało, choć brałem w Chinach. Świecą codziennie od kwietnia tego roku. Czy są dobre? - Nie wiem. Nie ma co się chwalić, bo jutro mogą zdechnąć.
Są w ich moduły 10-watowe na listwach aluminiowych (20 diod po 0,5W), więc zawsze mogę je wymienić na inne.
Mam taki jeden komplet w zapasie (dosłał mi Chińczyk! Do tego dał zasilacz. icon_biggrin.gif ), więc zrobiłem fotkę.
Nie chce mi się teraz szukać po necie, ale przed zakupem fest się tym interesowałem. Pamiętam tylko tyle, że prócz firmy zwracałem uwagę na liczbę następującą po literach SMD XXXX. icon_biggrin.gif


Napisano
Poważne pytanie: o co chodzi z tą dyskusją, że nie istnieje produkt zwany "żarówką LED"? Zaskoczyło mnie to, bo nawet w sklepach są działy z ŻARÓWKAMI LED, nie mówiąc o internetach: allegro, ceneo, sklepy branżowe, artykuły...
Napisano (edytowany)
Cytat

Poważne pytanie: o co chodzi z tą dyskusją, że nie istnieje produkt zwany "żarówką LED"? Zaskoczyło mnie to, bo nawet w sklepach są działy z ŻARÓWKAMI LED, nie mówiąc o internetach: allegro, ceneo, sklepy branżowe, artykuły...


Bo tak się ją potocznie nazywa. Może dlatego, żeby prosty człowiek wiedział co ma z tym zrobić.
No i pasuje też do oprawki tradycyjnej żarówki (i kształtem też ją przypomina) - dopisałem Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Poważne pytanie: o co chodzi z tą dyskusją, że nie istnieje produkt zwany "żarówką LED"? Zaskoczyło mnie to, bo nawet w sklepach są działy z ŻARÓWKAMI LED, nie mówiąc o internetach: allegro, ceneo, sklepy branżowe, artykuły...



Bo wiesz,to tak jak ze sławnym punktem G.
Jest albo go nie ma,istnieje albo nie,zdania są podzielone.Tak samo z żarówką LED.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...