Skocz do zawartości

Zacieki na łączeniach płyt styropianowych.


Recommended Posts

Napisano

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


Witam, jesienią docieplałem dom - styropian fasadowy xps po pewnym czasie po opadach i w okresie wzmożonej wilgotności zaczęły w górnej warstwie docieplenia na połączeniach płyt pojawiać się podciągające się coraz ekspansywniej zacieki.Początkowo był tylko jeden na pierwszym połączeniu w górnej warstwie ocieplenia w chwili obecnej pojawiają się kolejne na połczeniach poniżej. Co jest przyczyną tego stanu rzeczy, Czy jest sens kłaść na taką warstwę klejową tynk? Poniżej zdjęcia opisanego problemu. Dziękuję za pomoc.
Napisano
Zaprawa klejowa nie jest tynkiem i nigdy nie będzie w pełni zabezpieczać ścian. Zwykle stosuje się systemy ociepleń, które dopiero, gdy są kompletne będą stanowiły całość, zabezpieczającą fasady domu.
Dom, który kupiłem miał 8cm styropianu z klejem, ale stał w takim stanie przez 3 lata i zamiast tynku dokładałem kompletny system - 5cm dodatkowego styropianu, kołki, klej z siatką i tynk.
Wydaje mi się, że widoczne u Ciebie zacieki nie obniżą znacznie parametrów ścian, ale tynki warto położyć jak najwcześniej.
Napisano
Wygląda to na skutki uszczelniania połączenia płyt zaprawą klejową.
Jak napisał sepoy, klej nie jest tynkiem i znaczniej bardziej chłonie wilgoć.
W miejscach gdzie jest go nałożone grubiej występuje właśnie takie zjawisko (grubsza warstwa wolniej schnie).
Wydaje mi się że efekt powinien zniknąć po poprawieniu się pogody,
Po całkowitym wyschnięciu zabezpieczyć ścianę tynkiem i dobra farbą powinno być po problemie - z zaciekami.
Jeśli szczeliny między płytami Xps są uszczelniane klejem to zimą w tych miejscach będą powstawały mostki cieplne.
Jak duże, to pokaże kamera termowizyjna, ale to dopiero w następną zimę.
Napisano
No nie wiem ... Dopuszcza się przerwy na mniej więcej pół sezonu, i zwykle to nikomu nic nie szkodziło ... Jeżeli robota jest wykonana zgodnie ze sztuką budowlaną, to powinno być OK
Napisano
to nie jest zgodnie ze sztuką,wszystkie te warstwy mokre winny być wykonane w jednym cyklu oczywiscie także mając na uwadze przerwy technologiczne;jesli nie jestes w stanie tego zrobić zaczynasz od poczatku:klej -siatka-klej---grunt warstwa szczepna-tynk---malowanie
Napisano
Zacieki na złaczeniach to efekt wykraplania para wodnej z wilgotnego muru. Styropian XPS ma bardzo niską paroprzepuszczalność i para wodna może "uchodzić" jedynie na złączeniach płyt. Nie ma żadnego uzasadnienia dla stosowania polistyrenu ekstrudowanego do ocieplenia ścian - nieco lepsza ciepłochronność nie kompensuje wysokiej ceny jak i może zintensyfikować skutki jak w temacie.
Jeśli ściany są zawilgocone nie tylko powierzchniowo ale również w całym przekroju (np. w wyniku przemarzania) to w następnym sezonie zimowym na złaczach płyt może natąpić odspojenie się tynku.
Napisano (edytowany)
Cytat

[attachment=12996:P020312_09.30_02_.JPG][attachment=12995:P020312_09.30_01_.JPG]
Witam, jesienią docieplałem dom - styropian fasadowy xps po pewnym czasie po opadach i w okresie wzmożonej wilgotności zaczęły w górnej warstwie docieplenia na połączeniach płyt pojawiać się podciągające się coraz ekspansywniej zacieki.Początkowo był tylko jeden na pierwszym połączeniu w górnej warstwie ocieplenia w chwili obecnej pojawiają się kolejne na połczeniach poniżej. Co jest przyczyną tego stanu rzeczy, Czy jest sens kłaść na taką warstwę klejową tynk? Poniżej zdjęcia opisanego problemu. Dziękuję za pomoc.



Jaka grubość izolacji xps ?

Czy połączenia (szczeliny )na styku płyt zostały wypełnione czymś w trakcie klejenia płyt ? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Prawidłowo styropian powinien być przyklejony na całej powierzchni a nie na placki. Tak prawdopodobnie jest u Ciebie. Zimne powietrze hasa pod styro powodując skraplanie. A może dochodzi też zaciek z dachu. Miałem przypadek , że woda z dachu dostawała się pod styro i wychodziła nad oknem w postaci sopli (zima roztopy) Trzeba zrobić odkrywkę w okolicy gzymsu , który też powinien być ocieplony . A tak tam jest mostek termiczny. Jan.
Napisano
Cytat

Prawidłowo styropian powinien być przyklejony na całej powierzchni a nie na placki. Tak prawdopodobnie jest u Ciebie. Zimne powietrze hasa pod styro powodując skraplanie. A może dochodzi też zaciek z dachu. Miałem przypadek , że woda z dachu dostawała się pod styro i wychodziła nad oknem w postaci sopli (zima roztopy) Trzeba zrobić odkrywkę w okolicy gzymsu , który też powinien być ocieplony . A tak tam jest mostek termiczny. Jan.




Nie sadzę by to był błąd

plyta-styropianowa-do-ocieplania-domu.jpg
Napisano
Może być błędem i to istotnym – zależy gdzie wypada punkt rosy.
Nie ma bata we wsi, aby przy położeniu ocieplenia 1 warstwą, nie powstała pustka powietrzna, na złączeniach + to co napisał Pan Cezary.
Napisano
Naprawdę sądzicie panowie że zawilgocenia na połączeniach są tylko efektem kondensacji pary wodnej, i to w dodatnich temperaturach?
Ja bym jednak obstawiał przede wszystkim błąd wykonawczy polegający na uszczelnieniu połączeń klejem.
Napisano
Dziękuję za zainteresowanie.Chciałbym doszczeg. podane wcześniej infor. Okna w budynku z mikro wentylacją,wentylacja grawitacyjna+went.odśr.zamontowany w odrębnym kanale ściennym(dodatkowa wentylacja wspomag.tę grawit.).Pomieszczenie wietrzone codziennie(nie oszcz.na cieple w wewn.). Styropian zastosowany do ocieplenia z frezem fabrycznym.a najmniejsze nieszczelności wynikające z niedoskonałości produc.płyt zostały zapiankowane.Cykle zakładania docieplenia ( technologia jak i potrzebne przerwy technolog.zostały zachowane ).Nie ma mowy o partactwie wykonawcy - byłem przy wszystkich cyklach docieplenia. Jedyne czego nie zastosowano to paraizolacji.co niektórzy sugerują z Was że jest niezbędna.Tak sobie myślę że zalożenie puszek wentylacyjnych mogłoby rozwiązać problem i gruntowne sprawdzenie opierzeń czy tam przypadkiem one nie są przyczynkiem problemów.Grzyms jest też docieplony a więc o mostkach termicznych możemy zapomnieć(parapety wnęki okienne też dociepl.) Pozdrawiam - dziękuję i zapraszam do dalszej dyskusji java script:emoticon('')

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czyli - da się...    
    • W tapetach mam bardzo duże doświadczenie, ale na suficie nigdy nie kleiłem i ciężko mi sobie to wyobrazić. Ewentualnie nie kleić z rolki, a z małych kawałków np. 53x100cm, to wtedy jeszcze jako tako.   Przydałby się uchwyt na rolkę tapety, albo druga osoba, która by tą rolkę trzymała.
    • No wyszło petarda i nic się z tym nie dzieje. 
    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...