Skocz do zawartości

Kładzenie cegieł


Recommended Posts

Napisano

Mam takie malutkie pytanie do osób mądrzejszych niż ja. Ponieważ mam lekkie wątpliwości co do jakości ekipy developera budującego moje przyszłe mieszkanko, chciałbym zapytać czy sposób w jaki kładzione są cegły jest prawidłowy? Czy te odstępy i brak wypełnienia nie będą tworzyć mostków termicznych?

Poniżej zdjęcie (niestety aktualnie najlepsze jakie posiadam):
18122011D_rhxwwpp.jpg

Napisano
Czy to jest budynek szeregowy ?
Zastanawia mnie po prawej brak przewiązania ścian ze sobą - nie widać czy tam będą dwie ściany nośne jedna przy drugiej.
To coś między oknem a drzwiami albo wypuścili cegły na kolejną ścianę albo nie mają wyobraźni jak cegłę przyciąć.
tak czy siak widać tam szczeliny więc nie dali tam pewnie zaprawy pionowej.
Że niechlujnie to fakt, ale poza tym brakiem przewiązania po prawej. no cóż,da się tynk, da się styropian... będzie ciepło będzie dobrze ;)

Przynajmniej nadproża sensownie oparli icon_smile.gif
Napisano
Dzięki, uspokoiłeś mnie troszkę co do tego ciepła.

Tak, można to nazwać szeregowym - 6 klatek po dwa mieszkania na klatce (jedno - parter, drugie - piętro). Wg projektu wydaje mi się że są to 2 ściany nośne
Napisano
Ja bym się czepiał, ale to tylko dlatego, że jestem wyjątkowo upierdliwy. icon_mrgreen.gif

Ps. To jest zabudowa bliźniacza, albo szeregowa – na powiększeniu widać, że ściana jest z 2 „rzędów” bloczków.
Napisano (edytowany)
to ja widzę błędy
powinna być wykonana izolacja nadproży (pewnie i wieńców) ze styro, ile? nie wiem - chce mi się liczyć, ale "oporowo" powinno być wyrównane, zanim zostanie ogacone styropianem

takie to moje odczucie (to dopisałem) Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

to ja widzę błędy
powinna być wykonana izolacja nadproży (pewnie i wieńców) ze styro, ile? nie wiem - chce mi się liczyć, ale "oporowo" powinno być wyrównane, zanim zostanie ogacone styropianem

takie to moje odczucie (to dopisałem)


Ten błąd występuje na budowach tak często, że można już to uznać jako normę - w końcu norma to większość a nie margines icon_lol.gif
Ponieważ nadproża nie da się już "wcisnąć" w mur żeby zrobić miejsce na dodatkowy pasek styropianu, to jedynym lekarstwem na taką systuację może być zastosowanie w tych newralgicznych miejscach materiału o maksymalnej izolacyjności (czyli też najdroższego, ale będzie go stosunkowo mało; np. "grafitu" czy XPS) a na reszcie, takiego na jaki kogoś stać...
Napisano
No ja także widze lekkie niechlujstwo w wykonaniu tych ścian.
Ogólnie do przyjęcia ale na twoim miejscu bym pogadał aby się przykładali:)- powiedz prosto z mostu co ci się nie podoba i jak to byś widział!!

Najlepiej weź także długą łate i sprawdź czy chociaż pion trzymająicon_smile.gif- z własnego doświadczenia mówie, u mnie całą
ściane rozbierali bo cos im kilka cm uciekło w pionie. Także jak masz możliwość to najlepiej samemu nieraz podjechać i skontrolować.

pozdr
Napisano
Cytat

Raczej to nie folia:)

Jest papa i to bardzo dobrze tyle tylko że dali duży zakład do środka a na zewnątrz ledwo co na styk.



Też jestem podobnego zdania
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...