Skocz do zawartości

Łazienka na piętrze brak rury kanalizacyjnej


kukiz18

Recommended Posts

Witajcie, mam problem jak w temacie. Wprowadzam sie na 1 piętro które jest nie skonczone. Planuje zacząć od zrobienia łazienki w której nie ma rury kanalizacyjnej. Rura jest w łazience piętro niżej i tam się kończy. Jak teraz podpiąć ją do mnie aby nie rujnować łazienki na parterze? Myślałem o wpuszczeniu w komin, ale musiała by to byc jakaś giętka rura, czy są takie dostępne?

Poniżej fotki:
Na początku strych, pierwsze pietro, parter, piwnica

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez kukiz18 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Niestety nie ma odpowietrzenia u góry. Jestem w miarę w dobrej sytuacji bo wystarczy ze przejde tylko z rura przez łazienke na parterze tak zeby jej nie zniszczyc. Podłączenie leci z piwnicy i tam i na pietrze moge robić co chce. Chodzi tylko o parter. Dodam ze nad pierwszym pietrem mam rozebrany komin bo był nie potrzebny, mam luke od dachu i możliwość manewru, tylko czy dostane gdzies taka rure?
Link do komentarza
Czy na ostatnim zdjęciu pokazujesz swoją piwnicę i w rogu pion z odpływem z WC w łazience na pierwszym piętrze? Gdzie wedruje ta rura fi 100 odgałęziona od pionu?
A tak prawdę powiedziawszy to jak zastosujesz rozdrabniacz np. firmy SFA Group (http://www.sfapoland.pl/klienci-indywidualni/gama-produkt%C3%B3w-sfa/sanibroyeur-pro-silence-karta-produktu/) to odprowadzisz ścieki jakąkolwiek drogą rurkami fi 40, a nawet 28 mm, nawet 20mb, omijając przeszkody nawet w górę, ponad sedesem, do 5 m w górę icon_lol.gif Bedzie to pewnie tańsze, niż remont dolnej łazienki icon_lol.gif
Dobry wujek google z hasłem "rozdrabniacz wc" tam mnie zaprowadził icon_lol.gif
Link do komentarza
Cytat

Witajcie, mam problem jak w temacie. Wprowadzam sie na 1 piętro które jest nie skonczone. Planuje zacząć od zrobienia łazienki w której nie ma rury kanalizacyjnej. Rura jest w łazience piętro niżej i tam się kończy. Jak teraz podpiąć ją do mnie aby nie rujnować łazienki na parterze? Myślałem o wpuszczeniu w komin, ale musiała by to byc jakaś giętka rura, czy są takie dostępne?

Poniżej fotki:
Na początku strych, pierwsze pietro, parter, piwnica



Musisz w piwnicy w pionie przy ścianie obniżyć ten widoczny trójnik tak żeby ze spadkiem wejść do tego wolnego kanału wentylacyjnego w odgałęzienie te obok założyć trójnik a te kolano zastosować na końcu .W kanał wpuść rurę fi -75 wystarczy w pionie .
Link do komentarza
Cytat

Musisz w piwnicy w pionie przy ścianie obniżyć ten widoczny trójnik tak żeby ze spadkiem wejść do tego wolnego kanału wentylacyjnego w odgałęzienie te obok założyć trójnik a te kolano zastosować na końcu .W kanał wpuść rurę fi -75 wystarczy w pionie .


własnie, czyli wystarczy przejsc na rure fi 75 która bez problemu powinna mi wejsc w komin wentylacyjny?, z fi 100 miałbym problem

a jesli chodzi o to odejscie w piwnicy to idzie ono do łazienki na 1p i jest zamurowane i obłożone płytkami, widac domurowane kawałek sciany przy kominie obok ubikacji, pewnie mialo to byc przedluzenie na pietro i na dach do odpowietrzenia, niestety... ktos to zamurował. Edytowano przez kukiz18 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

[...]

a jesli chodzi o to odejscie w piwnicy to idzie ono do łazienki na 1p i jest zamurowane i obłożone płytkami, widac domurowane kawałek sciany przy kominie obok ubikacji, pewnie mialo to byc przedluzenie na pietro i na dach do odpowietrzenia, niestety... ktos to zamurował.


To może warto tę rurę przedłużyć po rozebraniu tej "domurówki", obudowaniu tej rury płytą G/K i opłytłowaniu tej dobudówki. Zręczny fachowiec zrobi to w dwa-trzy dni i nie zrujnuje otoczenia, pod warunkiem, że masz jeszcze parę płytek w zapasie, albo jest możliwość dokupienia takich samych płytek icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Cytat

własnie, czyli wystarczy przejsc na rure fi 75 która bez problemu powinna mi wejsc w komin wentylacyjny?, z fi 100 miałbym problem



Przejdź się do sklepu i zobacz że wyjście od kibla ze stelażu Geberita jest mniejszej średnicy niż rura PCV fi 110 ma specjalny pierścień zwężający więc śmiało możesz zastosować rurę fi 75 .Postaraj się żeby odcinek przyłączeniowy - poziomy tej rury od kibelka był jak najkrótszy .

Pamiętaj żeby wyprowadzić rurę wywiewną na dach ,odprowadzisz gazy i lepiej będą pracować odpływy w twoim domu ,ścieki żeby mogły poruszać się w rurach muszą mieć dostęp do powietrza.Sprawdź to na przykładzie weź słomkę do napojów włóż pionowo do szklanki z wodą zatkaj palcem górny koniec i powoli wyjmij ją ze szklanki następnie zabierz palec .Wnioski sam wyciągnij .


Brak obrazka Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Witajcie, udało mi się wpuścić w komin rurę fi 110, teraz pytanie co dalej, zamieszczam rysunek pomocniczy icon_smile.gif

Brak obrazka

pytań jest kilka, bezpośrednio z komina jak najnizej przy podlodze chcę założyć rozdzielacz pod katem 67st na rurę fi 110, będzie to odpływ z ubikacji, na tym samym kolanku chce wpiąć rurę fi 50 która będzie biegła w prawo po podłodze *na rysunku jest zle bo jest narysowana na scianie, bedzie biegła po podłodze wzdłuż sciany z oknem) do odpływu wanny(zrobię tam mały podest na ok 10 cm aby ukryć rury, i tak wanna będzie na stopniu, ubikację też podniosę na stopień) potem od wanny muszę zrobić odpływ do prysznica. Odległość jest dość spora, ok 4m. Teraz pytanie jaki zrobić spad aby woda swobodnie odpływała z prysznica. Rura będzie wkuta do ściany, nie chcę robić za dużego spadu aby przy prysznicu nie wyjść za wysoko, wiąże się to z podniesieniem brodzika i wchodzeniem do niego przez duży stpień, jaki powinien być spad aby woda przez te wszytskie rury z powodzeniem odpływała do głownego pionu?

Wodę ciepłą i zimną też mam zamiar wprowadzić poprzez komin i do prysznica lecieć obok rury odpływowej. Rury na system zgrzewany. Edytowano przez kukiz18 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Witajcie, udało mi się wpuścić w komin rurę fi 110, teraz pytanie co dalej, zamieszczam rysunek pomocniczy icon_smile.gif

Brak obrazka

pytań jest kilka, bezpośrednio z komina jak najnizej przy podlodze chcę założyć rozdzielacz pod katem 67st na rurę fi 110, będzie to odpływ z ubikacji, na tym samym kolanku chce wpiąć rurę fi 50 która będzie biegła w prawo po podłodze *na rysunku jest zle bo jest narysowana na scianie, bedzie biegła po podłodze wzdłuż sciany z oknem) do odpływu wanny(zrobię tam mały podest na ok 10 cm aby ukryć rury, i tak wanna będzie na stopniu, ubikację też podniosę na stopień) potem od wanny muszę zrobić odpływ do prysznica. Odległość jest dość spora, ok 4m. Teraz pytanie jaki zrobić spad aby woda swobodnie odpływała z prysznica. Rura będzie wkuta do ściany, nie chcę robić za dużego spadu aby przy prysznicu nie wyjść za wysoko, wiąże się to z podniesieniem brodzika i wchodzeniem do niego przez duży stpień, jaki powinien być spad aby woda przez te wszytskie rury z powodzeniem odpływała do głownego pionu?

Wodę ciepłą i zimną też mam zamiar wprowadzić poprzez komin i do prysznica lecieć obok rury odpływowej. Rury na system zgrzewany.



Jakaś pomoc z waszej strony? Zabieram się niedługo za robotę.
Link do komentarza
Cytat

Tzn? Nie wiem za bardzo o co chodzi. Nie może być wszystko na jednej fi50? Pod spodem mam druga łazienkę i nie mogę nic na dole puszczać.



Od pionu -podłączenie ubikacji rura fi 110 (+trójnik 110/110/90stopni + trójnik 110/75/90stopni skierowany do góry +redukcja 110/75 u góry na trójniku wyprowadzony z muru kolankami napowietrzacz fi 75)- od ubikacji do wanny rura fi 75 (+2 x trójnik 75/50/90stopni ostatni trójnik skierowany do góry + redukcja 75/50 u góry na trójniku wyprowadzony z muru kolankami napowietrzacz fi 50) - (2 x kolano fi 50 45 stopni w narożniku ściany )- od wanny do prysznica rura Fi 50+ jakieś kolanka , spadki 2-3% czyli 2-3 cm na 1mb rury. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Nareszcie kupiłeś pralkę . icon_lol.gif


Bałbym się siedzieć na ubikacji mając nad głową tą pralkęicon_biggrin.gif

Ok rozumiem ze od ubikacji do wanny rura fi75 a od wanny do prysznica rura fi50. Nie rozumiem tylko co znaczy "napowietrzacz". Mam z głównego pionu odpowietrzenie do komina, rozumiem że mam jeszcze zrobić przy wannie? tak? a przy prysznicu już nie?

Edytowano przez kukiz18 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Bałbym się siedzieć na ubikacji mając nad głową tą pralkęArray="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif">

Ok rozumiem ze od ubikacji do wanny rura fi75 a od wanny do prysznica rura fi50. Nie rozumiem tylko co znaczy "napowietrzacz". Mam z głównego pionu odpowietrzenie do komina, rozumiem że mam jeszcze zrobić przy wannie? tak? a przy prysznicu już nie?



To są napowietrzacze kanalizacyjne :
Brak obrazka
Poliplast-Zawor-kanalizacyjny-napowietrzajacy-75mm.jpg
http://www.artbeko.ec24h.pl/napowietrzacz-...yjny-fi-50.html
Pierwszy napowietracz za kibelkiem ,drugi za wanną .
Przez napowietrzacz wciągane jest powietrze do rur kanalizacyjnych ,to powoduje łatwiejszy przepływ ścieków do pionu kanalizacyjnego.Napowietrzacz tylko działa w jednym kierunku wpuszcza powietrze do kanalizacji ale go nie wypuszcza.
Jak spłuczesz wodę z kibelka to wyciągnie wodę z syfonu od wanny i będzie brzydko pachnieć ,jak spuścisz wodę z wanny to zrobi to samo z syfonem w brodziku .Z racji tego że wszystko jest podłączone na jednej gałązce to trzeba tak zrobić . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

To są napowietrzacze kanalizacyjne :
Brak obrazka
Poliplast-Zawor-kanalizacyjny-napowietrzajacy-75mm.jpg
http://www.artbeko.ec24h.pl/napowietrzacz-...yjny-fi-50.html
Pierwszy napowietracz za kibelkiem ,drugi za wanną .
Przez napowietrzacz wciągane jest powietrze do rur kanalizacyjnych ,to powoduje łatwiejszy przepływ ścieków do pionu kanalizacyjnego.Napowietrzacz tylko działa w jednym kierunku wpuszcza powietrze do kanalizacji ale go nie wypuszcza.
Jak spłuczesz wodę z kibelka to wyciągnie wodę z syfonu od wanny i będzie brzydko pachnieć ,jak spuścisz wodę z wanny to zrobi to samo z syfonem w brodziku .Z racji tego że wszystko jest podłączone na jednej gałązce to trzeba tak zrobić .


Dzięki wielkie za pomoc, nie wiedziałem o takim czymś.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

A więc mała zmiana planów, wannę i ubikację zasilę z rury fi110 wpuszczonej w komin wentylacyjny ale prysznic postanowiłem zasilić z umywalki, Rozkułem co nieco i podłączyłem gro rurą bodajże fi32. Co o tym sądzicie?


fi 32 to tylko do umywalki jak dalej wpięta do fi 50 dla wanny lub natrysku.
Link do komentarza
Cytat

fi 32 to tylko do umywalki jak dalej wpięta do fi 50 dla wanny lub natrysku.



Rurki fi32 jest tam tylko ok 1,5m dalej leci w dół fi50. Myślicie że może nie odebrać wody?

Mam jeszcze jedno pytanie. Rura fi50 która wystaje mi nad strop nie miała kołnierza z uszczelką. Założyłem na nią trójnik uszczelką w dół a na górę mufkę i dalej do góry kawałek rury. Mogą wystąpić jakieś problemy z powodu odwrotnie założonego trójnika? Dodam że nie ma za bardzo innej możliwości założenia.

Dodatkowo czy rury w posadzce mogę zalewać zaprawą? Czy trzeba je czymś obłożyć? Wodę ciepła i zimną mam w otulinie. Odpływy gołe.

Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us
Link do komentarza
Cytat

Rurki fi32 jest tam tylko ok 1,5m dalej leci w dół fi50. Myślicie że może nie odebrać wody?

Mam jeszcze jedno pytanie. Rura fi50 która wystaje mi nad strop nie miała kołnierza z uszczelką. Założyłem na nią trójnik uszczelką w dół a na górę mufkę i dalej do góry kawałek rury. Mogą wystąpić jakieś problemy z powodu odwrotnie założonego trójnika? Dodam że nie ma za bardzo innej możliwości założenia.

Dodatkowo czy rury w posadzce mogę zalewać zaprawą? Czy trzeba je czymś obłożyć? Wodę ciepła i zimną mam w otulinie. Odpływy gołe.



Tak nie można do prysznica musi dojść rura fi 50 !!!
Jak rura nie miała kołnierza to zakładasz Nasuwką kanalizacyjna fi 50 PCV
nasuwka-kanalizacyjna-fi-110-pcv.jpg
utworzy się kielich i dalej już budujesz zgodnie z odpływem .
rury w posadzce przykryj folią i zalewaj. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Tak nie można do prysznica musi dojść rura fi 50 !!!
Jak rura nie miała kołnierza to zakładasz Nasuwką kanalizacyjna fi 50 PCV
nasuwka-kanalizacyjna-fi-110-pcv.jpg



a co z wypełnieniem posadzki, jak jest otulina moge zalac betonem? Rura jest fi32 i tak juz musi zostac, sprawdzałem lejac wode do syfonu, odprowadza bdb, jest duży spad.
Link do komentarza
Cytat

a co z wypełnieniem posadzki, jak jest otulina moge zalac betonem? Rura jest fi32 i tak juz musi zostac, sprawdzałem lejac wode do syfonu, odprowadza bdb, jest duży spad.


otulina czerwona możesz zalać betonem otulina szara trzeba przykryć folią .

Rura Fi 50 ! przerabiaj bo będziesz potem rozbijał beton!


Link do komentarza
Cytat

otulina czerwona możesz zalać betonem otulina szara trzeba przykryć folią .

Rura Fi 50 ! przerabiaj bo będziesz potem rozbijał beton!


W scianach też mogę wypełnić zaprawą? Czy raczej pianka?
Z rurą spróbuję jednak fi 32, jak nie mam drugą opcję, podciągne z fi50 z wanny po drugiej stronie sciany, mam tam niewyremontowany pokoj.
Link do komentarza
Cytat

W scianach też mogę wypełnić zaprawą? Czy raczej pianka?
Z rurą spróbuję jednak fi 32, jak nie mam drugą opcję, podciągne z fi50 z wanny po drugiej stronie sciany, mam tam niewyremontowany pokoj.



W ścianach rury jak są gołe to założyć izolację ,w miejscach trudnych i przy rurach pcv zapanować resztę wypełnić zaprawą
Link do komentarza
Ok, więc na rurach na których nie mam czerwonej otuliny założę ją. Natnę wzdłuż i objadę izolacją. Rozumiem że rury odpływowe nie muszą być zabezpieczane?

Mam jeszcze tylko pytanko co do obróconego trójnika. Czy może to już tak zostać czy mam go obrócić kołnierzem do góry i założyć nasuwkę przy stropie?
Teraz jest to zrobione dobrze i szczelnie ale martwi mnie fakt iż kolana nie mają 90st tylko chyba 88st, przy obróceniu trójnika do góry nogami woda ma o 2st w trójniku do góry. Czy to może być jakiś większy problem? Czy nie przejmować się tym?
Link do komentarza
Cytat

Ok, więc na rurach na których nie mam czerwonej otuliny założę ją. Natnę wzdłuż i objadę izolacją. Rozumiem że rury odpływowe nie muszą być zabezpieczane?

Mam jeszcze tylko pytanko co do obróconego trójnika. Czy może to już tak zostać czy mam go obrócić kołnierzem do góry i założyć nasuwkę przy stropie?
Teraz jest to zrobione dobrze i szczelnie ale martwi mnie fakt iż kolana nie mają 90st tylko chyba 88st, przy obróceniu trójnika do góry nogami woda ma o 2st w trójniku do góry. Czy to może być jakiś większy problem? Czy nie przejmować się tym?



Rury odpływowe zapiankować ,założyć nasuwkętrójnik obrócić .
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótko mówiąc, instalacja nowoczesnej instalacji z grzejnikami i kotłem gazowym będzie kosztować średnio 20-30 tysięcy złotych. Więc cena jest odpowiednia.
    • Hierarchia nie jest dziwna, jest zwyczajna. Taka sama jak wszędzie na świecie. Podstawowym dokumentem prawnie obowiązującym są ustawy parlamentarne. I wydane na ich podstawie rozporządzenia. Bo żaden minister nie może edytować rozporządzeń, jeśli ustawa mu tego nie zleca i do tego nie upoważnia. I to są akty prawne, obowiązujące powszechnie! Wszystkich i zawsze.   Natomiast norma państwowa obowiązuje prawnie wtedy i tylko w takim zakresie, w jakim rozporządzenie do niej odsyła. Czy też na nią się powołuje. Są też normy branżowe (w instalatorstwie normy SEP-owskie), które kiedyś obowiązywały, ale to są już dawne dzieje. Teraz są to tylko zalecenia, które można stosować, ale obowiązku nie ma. Chociaż wypadałoby wtedy wiedzieć, dlaczego się od ich postanowień odstępuje.   Z tego powodu wyrobnicy ściśle stosują się do postanowień norm, bo tak jest po prostu bezpieczniej. Nie trzeba rozumieć dlaczego ma być tak, a nie inaczej, wystarcza stwierdzić, że tak stanowi norma.  Ale ci, którzy sami rozumieją co i po co robią, oraz w jakich warunkach, bywa  ze od norm odstępują, bo mają lepsze rozwiązania. I potrafią je uzasadnić.   Cały rozdział do końca. I to dokładnie!
    • Nie trzymam się ale staram się trzymać...już mam przykłady za sobą w swoim mieszkaniu gdzie nie jest to możliwe. Do którego paragrafu, rozdziału doczytać? Możesz zasugerować, czy po prostu do końca?   @retrofooddzięki, teraz b. rzeczowo.  to jak to się ma do tego:? https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf trochę dziwne hierarchia hmmm.   Rozumiem, że dok z linku najważniejszy: "I to jest dokument podstawowy..."
    • No właśnie. Przepisami obowiązującymi w każdej sytuacji, jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690, wraz z późniejszymi zmianami.   https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf Instalacji elektrycznej dotyczy rozdział 8, od paragrafu 180. A jednym z najważniejszych paragrafów jest ten z nr 183, ale radzę dokładnie przestudiować wszystkie.   I to jest dokument podstawowy. Bo nawet Polskie Normy nie są dokumentem obowiązującym, a jedynie zalecanym. Od postanowień normy można odstąpić w sytuacjach uzasadnionych. Przykład podałem wyżej. Nie da się prowadzić instalacji w strefach do siebie prostopadłych, jeżeli pomieszczenie ma ściany ukośne. Albo okrągłe. A takie są i wcale nierzadko. Innym przykładem był kiedyś nakaz obejmowania połączeniami wyrównawczymi wszelkich elementów metalowych w łazienkach. A więc literalnie go stosując, należało uziemiać zawiasy szafek, albo klucze w zamkach. Co jest absurdem totalnym.      Całej instalacji nie ma technicznego sensu prowadzić np. w podłodze, bo np. lampy wiszą najczęściej na suficie, albo na ścianach. Ale np. większość instalacji gniazdek wtyczkowych - już tak. Łatwiej i taniej prowadzić ją w podłodze. Nie wszystkie oczywiście, bo musimy mieć na uwadze postanowienia paragrafu 188, pkt 2: § 188.  1... 2. W instalacji elektrycznej w mieszkaniu należy stosować wyodrębnione obwody: oświetlenia, gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, gniazd wtyczkowych w łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w kuchni oraz obwody do odbiorników wymagających indywidualnego zabezpieczenia.   Bo zasadą jest prowadzenie przewodów w liniach prostych, równolegle do krawędzi ścian i stropów. A odległości,  czyli wymiary w strefach, to już jest wymysł speców z SEP. Natomiast Ty się tego trzymasz, jak rąbka mamusi spódnicy. Niepotrzebnie.        
    • @retrofood Dla mnie pod takim czymś kryją się przepisy:   Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem to "...przepisach pomocniczych" to te strefy możemy traktować jako zalecenia...prowadź tak, jeżeli się da... Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem również, że zastrzeżeniem jest, że w prawej stronie przewody/rurki mam co powiedzmy 5cm. Przy prowadzeniu tylko przewodów one byłby obok siebie.     Możesz wskazać jak albo krótko opisać co masz na myśli, może coś pominąłem w tych artykułach. Przy tak ogólnym sformułowaniu mogę rozumieć, że miałem prowadzić całą instalację np.: w podłodze lub w suficie w tedy tak, na pewno bardziej da się uniknąć prowadzenia w większości przewodów w ścianach.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...