Skocz do zawartości

Oświetlenie podjazdu


sepoy

Recommended Posts

Napisano
Jutro mam zamiar wysypać żwir na podjazd przed domem. Nie jestem pewien, czy zdążę jeszcze w tym roku położyć bruk, czy dopiero na wiosnę. Wzdłuż podjazdu chcę poprowadzić parę LEDów i zastanawiam się teraz którędy puścić kabel zasilający - pod żwirem, czy na żwirze w piasku? Kabel jest zewnętrzny 2x1mm.
Napisano
Cytat

Jutro mam zamiar wysypać żwir na podjazd przed domem. Nie jestem pewien, czy zdążę jeszcze w tym roku położyć bruk, czy dopiero na wiosnę. Wzdłuż podjazdu chcę poprowadzić parę LEDów i zastanawiam się teraz którędy puścić kabel zasilający - pod żwirem, czy na żwirze w piasku? Kabel jest zewnętrzny 2x1mm.



2 x 1??? Pogięło? Co to ma być, 12 V? jaki rodzaj kabla?
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Na tym forum trudno tego się dowiedzieć. Łatwiej o wypowiedzi typu "pogięło Cię", albo jaki kabel nie powinien być.
Ale cóż ... jaki fachowiec, takie porady icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Na tym forum trudno tego się dowiedzieć. Łatwiej o wypowiedzi typu "pogięło Cię", albo jaki kabel nie powinien być.
Ale cóż ... jaki fachowiec, takie porady icon_smile.gif



Nie marudź, nie podałeś podstawowych danych aby Ci odpowiedzieć. Np. nie ma podanego napięcia dla Led-ów, nie ma długości, nie ma ilości lamp, nie ma mocy całkowitej.
Poza tym do ziemi nie stosuje się takich cienkich kabli ze względu na wytrzymałość mechaniczną.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Nie marudź, nie podałeś podstawowych danych aby Ci odpowiedzieć. Np. nie ma podanego napięcia dla Led-ów, nie ma długości, nie ma ilości lamp, nie ma mocy całkowitej.
Poza tym do ziemi nie stosuje się takich cienkich kabli ze względu na wytrzymałość mechaniczną.


Wszystko niby prawda, ale... mógłbyś podać jakieś propozycje w ramach forumowej pomocy. Albo zadać konkretne pytania. Byłoby po prostu sympatyczniej icon_smile.gif
Napisano
Zaczynasz mnie irytować retrofood. Mówisz o sobie, że jesteś elektrykiem, a masz problemy z określeniem potrzebnego przekroju kabla. Wmawiasz mi, że nie potrzebuję tego kabla, który mam i za rok będę chciał inny, że mnie pogięło itp. Odpowiadam Ci spokojnie, po kilka razy (mimo, że mówisz bez sensu i do tego nie w temacie), a Ty z uporem maniaka szukasz dziury w całym zamiast odpowiedzieć na pytanie w wątku. Mam małą prośbę = doradzaj komuś innemu.
Napisano
Nie mówiąc już o tym, że to światło bardziej razi niż oświetla. O wiele lepsze sa zwykłe słupki. Oświetlenie w bruku tylko jako dekoracja.
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Oświetlenie najazdowe za kilkadziesiąt złotych sztuka wysiada w ciągu kilku miesięcy albo wcześniej. Jeżeli już robić, to kłaść profesjonalne lampy za kilka stów sztuka. Wszystko inne szybko nasiąka wilgocią i "g" z tego jest. Pozdrawiam



A miałem taką koncepcję icon_smile.gif ale zdechła. i dobrze icon_smile.gif
Napisano
Cytat

A miałem taką koncepcję icon_smile.gif ale zdechła. i dobrze icon_smile.gif



Za to moja koncepcja właśnie wchodzi w życie. Za parę dni brukarze powinni skończyć podjazd i już niedługo zacznę świecić najazdówkami z hipermarketu za kilkadziesiąt (65) złotych. Mam nadzieję, ze podziała mi to dłużej niż prorokuje to BLECHERT.Hurtownia granitu. Jeśli jednak rzeczywiście oświetlenie schrzani się po kilku miesiącach, to się do tego przyznam.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
zawsze co tanie to drogie
jak sie stosuje lampy za pare zlotych, to albo zaraz diody przestaja świecic, albo nie sa szczelne i woda zalewa.
Na 100 m nie da sie zrobic niskonapieciowego zasilania.
pomysl o dobrych lampach najazdowych
albo takich w bruk dekoracyjnych rowniez najazdowych
  • 1 rok temu...
Napisano
można zawsze zrobić w ziemi oświetlenie. Są takie idealne lampy co można wpasować zamiast jedną kostkę. Trzeba tylko wcześniej okablowanie pociągnąć lub zastosować lampy podjazdowe solarne.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Za to moja koncepcja właśnie wchodzi w życie. Za parę dni brukarze powinni skończyć podjazd i już niedługo zacznę świecić najazdówkami z hipermarketu za kilkadziesiąt (65) złotych. Mam nadzieję, ze podziała mi to dłużej niż prorokuje to BLECHERT.Hurtownia granitu. Jeśli jednak rzeczywiście oświetlenie schrzani się po kilku miesiącach, to się do tego przyznam.


Latka lecą, a najazdówki świecą się aż miło patrzeć i ... nic się w nich nie psuje icon_smile.gif
Wystarczy tylko dobrać odpowiedni zestaw i prawidłowo go podłączyć.
  • 2 lata temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Takie oświetlenie tez mam i jestem z niego zadowolona bardzo,ale że mam dosyć długi wjazd to kupiłam jeszcze lampki elewacyjne i zamiesciłam je na słupkach płotu o d wewnętrznej strony i ścianie domu.Bardzo fajne lampy elewacyjne mają w firmie joniec,mnie akurat bardzo pasują kolorystycznie ,bo kupowałam też u nich ogrodzenie modułowe i płytki elewacyjne.Bardzo dobrze sie to razem komponuje.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...