Skocz do zawartości

Ściany z porothermu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam
Buduje domek według projektu słoneczko I ze studia Dobre Domy:
http://www.dobredomy.pl/projekt/sloneczkoI/lustro
W projekcie przewidziane były ściany jednowarstwowe 36,5 z Ytong'a. Po zapoznaniu się z kilkoma tematami na forum zmieniłem w ramach adaptacji na ścianę 29 max i 12 styro.
Jednak po kilku rozmowach z kierownikiem budowy i jego radach zrobiłem jeszcze jedną zmianę na porotherm 25 plus 15 styro.
Kupiłem zatem porotherm Winenbergera 25, na ścianki działowe 11,5 leiera.
Teraz jednak patrze tak na opinie o tym materiale i widzę, że nie są jakieś rewelacyjne, dodatkowo dowiedziałem się, że są dwie odmiany tego pustaka i ja mam oczywiście wersje light. Zaczynam się martwić, że może to wszystko nie wytrzymać i kiedyś zwali mi się ta cementowa dachówka razem z więżbą na łeb (mnie to mnie, ale mojej rodzinie).
Czy możecie coś na ten temat powiedzieć, czy od razu mam sobie palnąć w łeb? Edytowano przez rased (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak to jest jak najpierw się coś robi a potem się zastanawia czy dobrze się zrobiło. Na łeb się nie zawali ale było trzeba trzymać się projektu i nie było by kłopotu. W łeb se nie strzelaj bo kto dom wybuduje icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Tak to jest jak najpierw się coś robi a potem się zastanawia czy dobrze się zrobiło. Na łeb się nie zawali ale było trzeba trzymać się projektu i nie było by kłopotu. W łeb se nie strzelaj bo kto dom wybuduje icon_biggrin.gif



Moja żona mówi, że ja całe życie się zastanawiam i zawsze jestem przekonany, że coś można zrobić lepiej

Cytat

rased .... nie obawiaj się .... jeśli byłoby jakiekolwiek zagrożenie - kierbud by się nie zgodził na ten materiał....



mam taką nadzieję, w końcu jest inspektorem nadzoru.
Napisano (edytowany)
Cytat

a wpisał to w dziennik budowy?



Jeśli mówisz o zmianie na porotoherm to tak.
Dziś zaprosiłem jeszcze gościa od dachów, jakoś tak mu ufam słyszałem, że facet zna się na rzeczy od lat stawia stany surowe, to on przekonał mnie również do dachówki zamiast blachy. Co prawda będzie to euronit, na forum chyba raczej nie jest chwalony
Mówił, że nie mam się o co martwić i mogę spać spokojnie, że dom jest niski, nie ma zbyt wielkich obciążeń, ani stropu betonowego.
Oczywiście i tak się martwię. Edytowano przez rased (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

mam taką nadzieję, w końcu jest inspektorem nadzoru.




Cytat

Mówił, że nie mam się o co martwić i mogę spać spokojnie, że dom jest niski, nie ma zbyt wielkich obciążeń, ani stropu betonowego.
Oczywiście i tak się martwię.



już niedługo - będą kolejne decyzje do podjęcia .....
moja rada : nie wytrząsaj sie tak nad każdą , bo nerwowo wysiądziesz ... decyzję podejmuj i zapominaj ... kolejna , i tak do końca ...
Napisano
Cytat

już niedługo - będą kolejne decyzje do podjęcia .....
moja rada : nie wytrząsaj sie tak nad każdą , bo nerwowo wysiądziesz ... decyzję podejmuj i zapominaj ... kolejna , i tak do końca ...

/
Tak musze zrobić, bo juz swiruje powoli
Napisano
Cytat

/
Tak musze zrobić, bo juz swiruje powoli



rased ... wiesz - jeśli już podjąłeś decyzję , jest przyklepana , zatwierdzona - to nie roztrząsaj .... nie ma sensu gdybać i szarpać sobie nerwów.... icon_biggrin.gif
i zajmij się kolejnymi decyzjami , już teraz zdobywaj wiedzę na temat kolejnych rzeczy .... to dopiero początek Twojej drogi icon_biggrin.gif

Napisano
Cytat

Jeśli mówisz o zmianie na porotoherm to tak.
Dziś zaprosiłem jeszcze gościa od dachów, jakoś tak mu ufam słyszałem, że facet zna się na rzeczy od lat stawia stany surowe, to on przekonał mnie również do dachówki zamiast blachy. Co prawda będzie to euronit, na forum chyba raczej nie jest chwalony
Mówił, że nie mam się o co martwić i mogę spać spokojnie, że dom jest niski, nie ma zbyt wielkich obciążeń, ani stropu betonowego.
Oczywiście i tak się martwię.


Jak chcesz odciążyć dom to daj dachówkę ceramiczną ,jest lżejsza od cementowej a cenowo to dużej różnicy niema. Jeszcze co do dachówki to dach masz na pograniczu spadku 25 stopni ,dlatego masz w projekcie kratownice bo siły nacisku są większe przy małym spadku aniżeli spadek jest większy i tu kolejny powód do zastosowania ciut lżejszego pokrycia jaka jest dachówka ceramiczna.No ale wieniec to chyba masz czy raczej będziesz robił?
Napisano
Cytat

Po zapoznaniu się z kilkoma tematami na forum zmieniłem w ramach adaptacji na ścianę 29 max i 12 styro.
Jednak po kilku rozmowach z kierownikiem budowy i jego radach zrobiłem jeszcze jedną zmianę na porotherm 25 plus 15 styro.



i dobrze zrobiłeś
Bo tak naprawdę inwestowanie w 29 i 12 styro - bez sensu.
Albo bez ocieplenia od 44cm P+W i ciepła zaprawa i bez ocieplania - albo najmniejszy 25 i porządnej grubości styro.
Dobrze zrobiłeś, nie myśl dalej - myśl gdzie tu tanio i efektywnie fachowca złapać w terminie icon_smile.gif

Cytat

raczej większość dachówek ceramicznych jest cięższa od cementowej (przynajmniej tak było 3 lata temu jak mnie temat dotyczył)



ceramiczna i cementowa to podobnie zawsze.
Alternatywą lekką była blacho dachówka albo gont.
A opcja przeliczania obciążenia przy w/wymienianych - podobna bardzo (tam małe różnice na m2 są)
Napisano (edytowany)
ja rowniem wzialem porotherm 25 P+W +15 styro
tylko klasa 15(w projekcie u220)
co sie tyczy porotherm 25 light to bez obaw
rowniez buduje sie z niego domy jednorodzinne(z poddaszem)

jesli chodzi o euronit to sa roznie opinie,
slyszalem ze jest bardzo dobry(barwiony w masie)
w dodatku wystepuje z polyskiem czego nie oferuje braas Edytowano przez kiwaczek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Ja zakończyłem we wtorek murowanie scian z Leiera 25 P+W i na to będzie 14 cm styropianu.



I jak? Ja mam słowackiego leiera na ściany działowe 11,5 i troche sie kruszył. Winerbergerer mniej sie kruszył.
Za to murarze mówili, że leier łatwiej sie kształtuje i docina Edytowano przez rased (zobacz historię edycji)
Napisano
ja mam cały dom wybudowany z Leiera 25, także działówki z 11,5(ale tych mało mam). Na to mam 20cm styropianu.
Najlepiej najcieńsza ściana konstrukcyjna jaka jest dopuszczalna i max styro...
Napisano
Cytat

ja mam cały dom wybudowany z Leiera 25, także działówki z 11,5(ale tych mało mam). Na to mam 20cm styropianu.
Najlepiej najcieńsza ściana konstrukcyjna jaka jest dopuszczalna i max styro...



też się zastanawiałem nad 20, ale w adaptacji stanęlo na 15. Teraz jakbym chciał 20 to musiałbym ściany przesunąć do środka o 5 cm
Napisano
Cytat

I jak? Ja mam słowackiego leiera na ściany działowe 11,5 i troche sie kruszył. Winerbergerer mniej sie kruszył.
Za to murarze mówili, że leier łatwiej sie kształtuje i docina




Ja mam polskiego.Ogólnie to za prosty nie ma a jeżeli chodzi o kruchosc to jak mi dostarczali to przy zjezdzie na działke dwie palety sie przewróciły na naczepie i musze powiedzieć że miałem obawy że zostanie z tego gruz a jednak chyba tylko ze dwa były uszkodzone.No ja docinałem szlifierką więc problemów nie było.Wyszło mi naprawde bardzo mało odpadów.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...