Skocz do zawartości

Strop na Poddaszu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
]Witam.Zamierzam sie zabrac za Remont poddasza o pow ok 100m2.Potrzebuje pomocy w sprawie posadzki na poddaszu tzn...Obecnie jest strop drewniany od dolu trzcina,deski,belki,wolna przestrzen na grubosc belek i od gory deski nabite i pokryte ciekna warstwa zaprawy ktora sie praktycznie juz cala skruszyla.Jak wykonac podloge na takim podkladzie???czy mozna zrobic w jakis sposob wylewke na ten strop i wymurowac scianki dzialowe???czy podloga drewniana i scianki z G/K???(jak ocieplic i wygluszyc taki strop)Jakie rozwiazanie najlepiej zastosować na takim stropie???Z góry dzięki za rady i pomysły:)jestem nowicjuszem na Forum.Domek ma około 50 lat.Wieczorem postaram sie wrzucic fotki.pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano
Generalny remont takiego stropu to usuniecie wszystkich warstw podłogowych i sufitowych - pozostają jedynie belki nośne. Na tej konstrukcji można od spodu zamontować sufit podwieszany z płyt g-k, przestrzeń miedzy belkami wypełnić wełną mineralną a jako podkład podłogowy na poddaszu ułożyć płyty OSB.

Modernizacja w ograniczonym zakresie do samych warstw podłogowych to usunięcie zaprawy z desek zależnie od ich stanu a także planowanego rodzaju posadzki wymiana na płyty OSB lub przykrycie desek płytami gipsowo-włóknowymi na podsypce wyrównującej. Na takim stropie absolutnie nie wolno stawiać murowanych ścianek działowych a można je
jedynie wykonać w technologii zabudowy z płyt gipsowo-kartonowych.
Napisano (edytowany)
Witam.Calkowita rozbiorka stropu jest niemozliwa poniewaz,na kondygnacji dolnej byl niedawno przeprowadzony remont i sa zastosowane podwieszane sufity z plyt g/k mocowane do tego stropu.Mozna rozebrac tylko strob z gory????tzn ala wylewke deski?po zalozeniu welny miedzy belki, pod deski mozna cos wlozyc tzn chodzi mi by ewentualnie w pozniejszym czasie nie bylo zadnych zgrzytow itp spraw i czy sama welna wystarczy na wygluszenie stropu????obecnie jak sie chodzi po stropie to wszystko sie przenosi na dolna kondygnacje...Pozdrawiam Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
A jak dokladnie wygluszyc ten strop by sie nic nieprzenosilo na dolna kondygnacje???jak juz wczesniej pisalem na chwile obecna jak chodze po stropie to sie wszystko przenosi na dolna kondygnacje.druga sprawa.Podczas remontu i podwyzszania dachu 5-6 lat temu byly przygotowane deski na podloge.Czy moge na wypoziomowany strop nabic deski a nastepnie na to plyte osb???czy to niema sensu???? Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano
Nabijanie dodatkowych desek z felcem jeżeli taki przewidziano jako podkład moim zdaniem nie ma sensu, gdzie minusem może być zmniejszenie wysokości pomieszczeń. Chyba, że to nie stanowi większego problemu jak i zwiększony nakład finansowy. Na pewno zwiększy to sztywność podłogi. Gorzej z wygłuszeniem. Nie mam doświadczenia z perlitem może ktoś się by wypowiedział kto go stosował w zabudowie drewnianej stropu.
Ja mam glinę jeżeli była taka możliwość oraz wełnę (w części po łazience gdzie glina była w kiepskim stanie).
Postawiliśmy z żoną na zdrowie i naturę :-)

Napisano
1. Drewnianej konstrukcji stropu nie da się całkowicie wygłuszyć – taki jego urok.
2. Można zastosować maty wygłuszające.
3. Najlepiej zastosować podłogę wielowarstwową izolując akustycznie każdą warstwę – np. matami wygłuszającymi.
4. Na połączeniach belek stropowych z innymi elementami stosować podkładki wygłuszające.
5. W każdym przypadku należy wyliczyć jakie mogą być obciążenia maksymalne.
6. Jeśli wyliczenia konstrukcyjne na to pozwolą – wylać żelbetowy strop oparty na belkach i ewentualnym wieńcu. Przy czym styk wylewanego stropu z belka też powinien być wygłuszony (podkładki wygłuszające, np. wycięte z mat).
Napisano
Panowie
izolacja akustyczna to nie tylko wypchanie watą czy innym szuwaksem
to także odizolowanie elementów konstrukcyjnych takiej podłogi od reszty stropu
np podkładki filcowe pod legary

gliny wybrać tyle, aby dało się wprowadzić inną izolację, np wełnę, im więcej różnych ośrodków do przenoszenia dźwięków tym lepiej się on tam rozprasza (chyba icon_mrgreen.gif )

jeżeli ma to być użytkowe to dałbym raczej dość grube dechy (też na podkładkach z filcu, lub pianki pod panele), nie będą dudnić tak jak przy łażeniu po osb lub panelach
zresztą to też przestaje być tak dokuczliwe jak zagraci się podłogę
Napisano (edytowany)
poddasze bedzie uzytkowe.Ja widze to tak.Wyrzuce cala ta prowizoryczna wylewke by dostac sie do desek.Po sciagnieciu desek na grubosc belek wloze welne, jakas folie paroprzepuszczalna tez musze zalozyc???zaloze spowrotem deski pod deski tez by pasowalo cos dac wygluszajacego?.Zrobie konstrukcje pod plyte osb(tez by jak pasowalo jakos wygluszyc) i pozniej nakrece plyte.Czy w przestrzen miedzy stropem a konstrukcja pod osb tez dac jakies dodatkowe wygluszenie???tak jak pisaliscie maty wygluszajac,welne???/ Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano
Dzisiaj zrobię test jak to wygląda chodząc po deskach na glinie i osb na wacie.
Aha kładąc OSB pamiętaj o zachowaniu dylatacji na krawędziach bo przy mocnym spasowaniu chodząc skrzypi :-)
Napisano (edytowany)
masz na mysli dylatacje plyty osb przy scianie?by niedolegala na ciasno tylkoo z mala szczelina?

robiac podloge,w miejscach gdzie pozniej przyjda scianki dzialowe z g/k musze wzmocnic w jakis sposob konstrukcje(scianka tez cos beda wazyly)czy niema takiej potrzeby??? Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano
znajomy budowlaniec robił w tamtym roku coś takiego. Nawet mnie zaprosił żeby się pochwalić. Pamiętam ze dawał płytę 22mm i jak mi mówił jakby teraz kładł to dałby jeszcze drugą.
Napisano (edytowany)
Mozesz cos wiecej nap jak twoj znajomy przeprowadzal remont?krok po kroku. Propo plyt, mozna dac na pierwsza warstwe deski podlogowe i na druga plyte osb>zamiast dwoch warstw plyty osb???Aha i kluczowe pytanie,dlaczego dalby druga plyte OSB???

Mozesz cos wiecej nap na temat przeprowadzonego testu??? Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Mam pytanie odbiegajace troche od tematu.W pozniejszym czasie stawiajac scianki dzialowe moge czesc scian wymurowac jezeli one beda przedluzeniem scian nosnych z dolnej kondygnacji???Chodzi mi o to czy moge czesc scianek na poddaszu wymurowac jezeli oczywiscie mi wyjda na scianach nosnych,a czesc scianek postawic z G/K???czy tez najlepiej wszystko z G/K???Moge byc w bledzie,ale wychodze z zalozenia ze murowane to murowane,zawsze bedzie stabilniejsze i masywniejsze.Co wy na to???Na pierwszym obrazku jest rozrysowana dolna kondygnacja budynku,wszystkie scianki wewnatrz budynku sa sciankami nosnymi.Co do poddasza to mam nieco inny pomysl na rozstawienie pomieszczen.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)
Napisano
Murować na drewnianym stropie ? Nie polecam. - nie murujesz na ścianie nośnej - tylko na drewnianym stropie opartym na nim.
Natomiast stelaż pod G-K - aż się prosi - wkręty, wkrętarka i po robocie icon_smile.gif

Murować na drewnianym stropie ? Nie polecam. - nie murujesz na ścianie nośnej - tylko na drewnianym stropie opartym na takiej ścianie. Chyba że ci te ściany wystają nad podłogę - wtedy to żaden problem
Natomiast stelaż pod G-K - aż się prosi - wkręty, wkrętarka i po robocie icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Witam.jest mi ktros w stanie dokladnie opisac krok po kroku jak najlepiej I DOBRZE wykonac podloge na tym stropie oraz jak wygluszyc i ocieplic ostatecznie ten strop???Z gory wszystkim wielkie dzieki za pomoc Edytowano przez Nowak135 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...