Skocz do zawartości

Koszt wykonania tarasu i schodów


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Intensywnie rozważam wykonanie tarasu oraz schodów przed domem z kostki brukowej (staro-bruk), ewentualnie z kostki klinkierowej. Koszty wykonania znam - 90-110zł/m2 (robocizna+materiały) w kostce brukowej.
Jaki jest koszt wykonania takiego tarasu i schodów w sposób tradycyjny - czyli zbrojenie + beton + robocizna? Taras ma 39 m2 (dwa stopnie) oraz koszt wykonania schodów przed domem o powierzchni 12m2 (trzy stopnie).
Napisano
nie wiem jaki jest koszt wykonania tarasu i schodów betonowych o które pytasz, ale weź pod uwagę, że na pewno będziesz chciał obłożyć ten taras jeśli zdecydujesz się na betonowy - kiedyś płytkami ... najtańsze mrozoodporne płytki w markecie kupisz za 20zł od metra , plus klej to jakieś 25- 30 zł od metra ... plus koszt robocizny jeśli sam nie będziesz tego robił ... to już jest 40zł od metra ....

więc zastanów się , czy Ci się to kalkuluje ...

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Pytałem, ponieważ rezygnuję z wykonania tarasu betonowego, a że w umowie z wykonawcą miałem wpisany taras (wliczony w koszty), to chciałem w ramach tego, aby wykonano mi fundament pod ogrodzenie. Stąd moja ciekawość o koszty, abym zbytnio nie przepłacił.
Napisano
Nie myślałeś o tarasie drewnianym? Fakt, że trzeba o niego troszkę dbać w przyszłości, aczkolwiek w pełni rekompensuje to swoim wyglądem i estetyką. Ceny zaczynają się od 40zł/m2 (sosna), a obecnie dosyć popularny staje się modrzew, ze względu na przystępną cenę i jakość drewna (ok 60zł/m2). Robocizna natomiast to koszt ok 80-100zł/m2.
Napisano (edytowany)
Oczywiście, że rozważałem drewniany taras. Jest jednak mały szkopuł - taras usytuowany jest od północy, a drewno nie lubi wilgoci. W każdym innym kierunku świata wybrałbym proponowane przez Ciebie rozwiązanie. Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Napisano
Sumaryczne - raczej porównywalne do kosztów takiej konstrukcji wykonanej z kostki brukowej - zależy to od rodzaju drewna.
Zawsze można rozważyć wykonanie tarasu z deski kompozytowej - wyjdzie dużo taniej.
Napisano
Cytat

Sumaryczne - raczej porównywalne do kosztów takiej konstrukcji wykonanej z kostki brukowej - zależy to od rodzaju drewna.
Zawsze można rozważyć wykonanie tarasu z deski kompozytowej - wyjdzie dużo taniej.


Też o takiej myślałam jak będę przebudowywać mój taras.
Napisano
Deska kompozytowa to coś nowego for me. Jednak po przejrzeniu ofert sklepów internetowych koszt m2 materiału wynosi ponad 100zł, do tego należy doliczyć wykonanie. Te deski pewnie również trzeba impregnować po kilku latach? Jak jest z tą odpornością na wilgoć? Niewiele informacji na necie...
Napisano
Cytat

proponowałbym też nie budować chałupy od północnej strony, bo to też same kłopoty mellow.gif


Słuszne, ale jak tego dokonać? icon_smile.gif
Na marginesie od północy mam teściową, a ja się martwię wilgocią.
Napisano
Teściowa od północy ? Fajna sprawa - jak ja do białej gorączki doprowadzisz - od razu mniejsze straty ciepła.. ale może na zimę wpuść ją do domu a nie tak trzymasz na tarasie... ;)
Może kamień cięty ? Też fajnie wygląda i nie masz kłopotu z impregnacją..
Napisano
Jak to w życiu trzeba ważyć słowa. Teściowa jest przez płot - od północy. Czyli na północ żadnych widoków na przyszłość.
Właśnie rozważam starobruk, kostkę ceramiczną bądź kamień, ale wszystko zależy od kosztów, a w zasadzie od ilości pieniędzy, która mi zostanie po zakończeniu budowy.
Napisano
Ja właśnie skończyłem układać u siebie taras z płyt ogrodowych 40x40 o gr. 5 cm i schody do domu z kostki i palisady. Jak dla mnie rewelacja. Cena 1m2 płyt to ok 50 PLN + położenie. Nie pisze jakie żeby nikt nie mówił że robię reklame, jak ktoś jest chętny to wyśle fotki na maila.
Napisano
Jak było wyżej wspomniane, wilgoć to nie problem obecnie dla drewna - np pomosty, wykonywane z drewna itp. W tym przypadku spokojnie wystarczy impregnowany, bądź olejowany modrzew. Odnośnie kompozytu, to ceny jednak są droższe, na gotowo i solidnie za 1m2 trzeba sie liczyć z kwotami ok 300zł.
Napisano
Cytat

Jak było wyżej wspomniane, wilgoć to nie problem obecnie dla drewna - np pomosty, wykonywane z drewna itp. W tym przypadku spokojnie wystarczy impregnowany, bądź olejowany modrzew. Odnośnie kompozytu, to ceny jednak są droższe, na gotowo i solidnie za 1m2 trzeba sie liczyć z kwotami ok 300zł.


Nawet, jeżeli taras nie będzie zadaszony?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...