Skocz do zawartości

Pomysł na schody.


Recommended Posts

Witam ! Uczę się w szkolę budowlanej i coraz częściej zacząłem się w tym kierunku zagłębiać. Odwiedziłem znajomych , którzy mają problem.Otóż nie zostało wszystko zbyt dobrze przemyślane i pojawił się problem schodów.
Problem wygląda następująco : http://i56.tinypic.com/2ewk01k.jpg

Drzwi z lewej strony mają otwierać się na zewnątrz , a te po prawej do wewnątrz . Jest to altanka i nie ma tam za dużo miejsca...Co byście radzili w takiej sytuacji? Jakie schody polecacie? Bardzo prosił bym o pomoc . W razie jakikolwiek pytań - proszę pytać .
Link do komentarza
Cytat

Witam ! Uczę się w szkolę budowlanej i coraz częściej zacząłem się w tym kierunku zagłębiać. Odwiedziłem znajomych , którzy mają problem.Otóż nie zostało wszystko zbyt dobrze przemyślane i pojawił się problem schodów.
Problem wygląda następująco : Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://i56.tinypic.com/2ewk01k.jpg

Drzwi z lewej strony mają otwierać się na zewnątrz , a te po prawej do wewnątrz . Jest to altanka i nie ma tam za dużo miejsca...Co byście radzili w takiej sytuacji? Jakie schody polecacie? Bardzo prosił bym o pomoc . W razie jakikolwiek pytań - proszę pytać .



Albo zrobić otwór w stropie na schody w innym miejscu albo otwory drzwiowe tych pomieszczeń zrobić w innym miejscu.
Link do komentarza
Cytat

nie mogą być oboje drzwi otwierane do wewnątrz? uprościłoby to sprawę...
nie napisałeś , czy to mają być schody "stałe" czy chowane...

na szybko - takie znalazłam ...

bf926eecbd32f914.jpg

Brak obrazka

Brak obrazka




Niestety nie mogą być otwierane do wewnątrz , ponieważ w pomieszczeniu po lewej ma być łazienka o małych wymiarach i drzwi otwierane do wewnątrz zmniejszyły by powierzchnie łazienki.

Zapomniałem napisać , że schody nie mogą być zbyt strome . Budynek ma funkcjonować dla starszych osób . I dlatego nie mogą być rozsuwane . Stąd problem i dlatego piszę na forum . Bardzo dziękuje za dotyk czasowe odpowiedzi i czekam na dalsze podpowiedzi z Waszej strony.

Link do komentarza
Wg mojego rozeznania to jakie przedstawiłeś kryteria co do schodów nic innego jak przeprojektować tak aby zmieściły się schody bo w tym miejscu to ja ich nie widzę,po prostu za mało miejsca a w dodatku brak komunikacji,ale to już sam zauważyłeś.
Link do komentarza
Cytat

Niestety nie mogą być otwierane do wewnątrz , ponieważ w pomieszczeniu po lewej ma być łazienka o małych wymiarach i drzwi otwierane do wewnątrz zmniejszyły by powierzchnie łazienki.

Zapomniałem napisać , że schody nie mogą być zbyt strome . Budynek ma funkcjonować dla starszych osób . I dlatego nie mogą być rozsuwane . Stąd problem i dlatego piszę na forum . Bardzo dziękuje za dotyk czasowe odpowiedzi i czekam na dalsze podpowiedzi z Waszej strony.



takie założenia przy tych warunkach?

2ewk01k.jpg

tak to tylko w erze ...
nie ma takiej opcji .... technicznie nie da się tego zrobić....
Link do komentarza
Trochę za późno z takimi przemyśleniami :???:To już musztarda po obiedzie aby takie schody wykonać. Technicznie można to rozwiązać - zamontować windę ,idealne rozwiązanie odpowiadające w 100% warunkom czy wytycznych wymienionych przez Flash77.
Link do komentarza
Też doszedłem do wniosku ,że nie da się inaczej z tego wybrnąć niż schody rozsuwane. Ale myślałem , że może są jakieś schody( nie wiem jakie) o których nie słyszałem i dało by rade inaczej to zrobić. No ale trudno . Dziękuje Wam wszystkim za odpowiedzi .


Pozdrawiam Serdecznie !
Link do komentarza
Cytat

Też doszedłem do wniosku ,że nie da się inaczej z tego wybrnąć niż schody rozsuwane. Ale myślałem , że może są jakieś schody( nie wiem jakie) o których nie słyszałem i dało by rade inaczej to zrobić. No ale trudno . Dziękuje Wam wszystkim za odpowiedzi .


Pozdrawiam Serdecznie !



Dobry tok myślenia
Segmentowe np z oferty FAKRO http://www.fakro.pl/schody_strychowe/segme...niane/index.php
Brak obrazka
Nożycowe np. z oferty FAKRO http://www.fakro.pl/schody_strychowe/nozycowe/index.php
Brak obrazka

Proszę bardzo, jak Pani bezpiecznie pnie się na strych i to z jedna ręka zajętą.
Brak obrazka

To samo dotyczy schodów segmentowych icon_smile.gif
Brak obrazka
Link do komentarza
Cytat

Proszę bardzo, jak Pani bezpiecznie pnie się na strych i to z jedna ręka zajętą.




jaaaaassssne .... to chyba tylko na obrazku .... icon_rolleyes.gif
musielibyście widzieć jak ja pnę się po tych drugich.... to ogromne przedsięwzięcie : cała rodzina mnie trzyma :hahaha2: ... no ale ja mam lęk wysokości , może to jest powodem mojego kurczowego trzymania się poręczy icon_rolleyes.gif icon_lol.gif Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Proszę bardzo, jak Pani bezpiecznie pnie się na strych i to z jedna ręka zajętą.


Tylko ta Pani jest w młodym wieku a to mają być schody dla Pani w podeszłym wieku icon_biggrin.gif
Daga a ze spadochronem nie możesz wchodzić? icon_lol.gif Byłoby na pewno bezpiecznie icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

z tego co wyczytałam - na windę trzeba mieć osobne pozwolenie na budowę i robić systematyczne przeglądy ...
kiedyś bardzo drogi interes - na teraz nie wiem ....
ale jest to ciekawa alternatywa , może ktoś inny bardziej pomoże w tym temacie ...


Na pewno Nadzór albo Dozór Techniczny na tym rękę trzyma a i pozwolenia, projekty itd no nie jest to tania inwestycja,ale bardzo wygodna, szczególnie odczuwalna ta wygoda w podeszłym wieku :biggrin:
Link do komentarza
Cytat

ooooooo czyli jak drogo, to będzie ok :hahaha2: :4_16_1: :tease2:

mhtyl, jak mi się uda, to zgrzytnę tą płytkę, ale nie chcę już tak nachalnie icon_biggrin.gif


No bo teraz co drogie to dobre icon_lol.gif
No to widzę,że się przyznałaś do zakładu, do przegranego zakładu :hahaha2: Tą płytkę to tak ziewając od niechcenia ją skubnij rolleyes.gif
Link do komentarza
  • 4 lata temu...
Planuję zakup gotowych schodów drewnianych (wiadomo, koszty... gotowe są tańsze niż wykonywane na indywidualne zamówienie).
Będziemy chcieli zamontować je jak najszybciej, żeby możliwa była wygodna komunikacja między parterem i piętrem. Co prawda niektóre wylewki, a szczególnie tynki, nie będą pewnie jeszcze dobrze wyschnięte, ale chyba nic nie powinno się stać???

Zastanawiam się jeszcze nad wyborem konkretnego modelu schodów. I czy mają być już wykończone, czy lepiej zrobić to samemu.

Będą to schody spiralne ? myślę, że wygodnie się będzie po nich chodzić...

Co myślicie? icon_rolleyes.gif Edytowano przez Wiolcia (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Planuję zakup gotowych schodów drewnianych (wiadomo, koszty... gotowe są tańsze niż wykonywane na indywidualne zamówienie).
Będziemy chcieli zamontować je jak najszybciej, żeby możliwa była wygodna komunikacja między parterem i piętrem. Co prawda niektóre wylewki, a szczególnie tynki, nie będą pewnie jeszcze dobrze wyschnięte, ale chyba nic nie powinno się stać???

Zastanawiam się jeszcze nad wyborem konkretnego modelu schodów. I czy mają być już wykończone, czy lepiej zrobić to samemu.

Będą to schody spiralne ? myślę, że wygodnie się będzie po nich chodzić...

Co myślicie? icon_rolleyes.gif



Pamiętajmy, że drewnianych elementów schodów nie należy montować przed wyschnięciem tynków, wylewek itp. Inaczej będą wchłaniać wilgoć z otoczenia.

Schody kręte zwykle montuje się tam, gdzie na duże wygodne schody nie ma miejsca, bo nie zostało ono przewidziane w projekcie (np. schody prowadzące na zaadaptowany strych).
Wygodnym rodzajem schodów drewnianych są schody policzkowe. Składają się z dwóch belek policzkowych, stopnic i podstopnic.

Twardość drewna należy dostosować do intensywności użytkowania oraz tego, czy po schodach będziemy na co dzień chodzić w butach.

Najwygodniej kupić drewniane schody gotowe, których powierzchnia jest już wykończona. Schody przeznaczone do wykończenia trzeba polakierować lakierem do drewna (bezbarwnym lub koloryzującym). Lakier musi tworzyć powłokę odporną na ścieranie, zarysowania i wgniecenia. Można wybierać spośród szerokiej oferty produktów poliuretanowych i akrylowych. Ważne jest, by były utwardzane promieniami UV. Każdy element, a szczególnie miejsca narażone na ścieranie, czyli stopnie, należy malować lakierem trzykrotnie.
Link do komentarza
Cytat

Pamiętajmy, że drewnianych elementów schodów nie należy montować przed wyschnięciem tynków, wylewek itp. Inaczej będą wchłaniać wilgoć z otoczenia.

Schody kręte zwykle montuje się tam, gdzie na duże wygodne schody nie ma miejsca, bo nie zostało ono przewidziane w projekcie (np. schody prowadzące na zaadaptowany strych).
Wygodnym rodzajem schodów drewnianych są schody policzkowe. Składają się z dwóch belek policzkowych, stopnic i podstopnic.

Twardość drewna należy dostosować do intensywności użytkowania oraz tego, czy po schodach będziemy na co dzień chodzić w butach.

Najwygodniej kupić drewniane schody gotowe, których powierzchnia jest już wykończona. Schody przeznaczone do wykończenia trzeba polakierować lakierem do drewna (bezbarwnym lub koloryzującym). Lakier musi tworzyć powłokę odporną na ścieranie, zarysowania i wgniecenia. Można wybierać spośród szerokiej oferty produktów poliuretanowych i akrylowych. Ważne jest, by były utwardzane promieniami UV. Każdy element, a szczególnie miejsca narażone na ścieranie, czyli stopnie, należy malować lakierem trzykrotnie.


Cenne, fachowe informacje, a w dodatku łatwo przyswajalne.

Ze swojej strony chciałbym zwrócić na jeden istotny element - wilgotność drewna. O ile drewno na posadzce może mieć wilgotność w przedziale 8 - 10%, to już w przypadku schodów, ze szczególnym wskazaniem na schody wolnostojące, wilgotność drewna powinna wynosić 7 -8%.
Dlaczego.
Wilgotność drewna to poza RH i temperaturą, ruch powietrza między kondygnacjami, tam gdzie jest miejsce schodów.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Mi właśnie zależy na tym, żeby przestrzeń schodowa zajmowała mało miejsca.
Po za tym ten kształt schodów mi się podoba.

A w jaki sposób ocenić wilgotność drewna? Jakimś urządzeniem??
Przeciętny człowiek kupuje schody i je po prostu montuje... chyba...


Tylko pomijając ładny kształt schodów spiralnych trzeba pamiętać, że są mało funkcjonalne.
Co do drugiej części Twojej wypowiedzi masz rację, kupuje się chody i finito, nie ma się wpływu na te czynniki. Wytyczne co do wilgotności są dla producenta.
Link do komentarza
Ja nie polecam schodów drewnianych. Wiem, że często jest tak, że trzeba je samodzielnie cyklinować, bo fachowcy nie chcą się podejmować tak żmudnej pracy. A nawet twarde drewno dębowe trzeba co jakiś czas odnawiać... :(

Polecam trwałe materiały wykończeniowe, łatwe w pielęgnacji, np. kamień, konglomerat. Tak wykończone schody wystarczy myć wodą z płynem.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Dzięki za rady, ale ja chyba wolę drewno. Tym bardziej, że są nim wykończone także podłogi.

Chyba wybiorę egzotyczne drewno... Wydaje mi się, że będzie ono mimo wszystko mniej śliskie niż kamień. A będzie jednocześnie bardzo bardzo trwałe icon_smile.gif)) Bez częstego odnawiania.

Macie doświadczenia z drewnem egzotycznym?
Link do komentarza
Drewno egzotyczne dobrze sprawdza się na schodach, choć pracuje. Gdzieniegdzie mogą pojawić się szpary (które trzeba wypełnić, np. silikonem).

Choć drewno takie jest trwałym materiałem, podczas eksploatacji mogą powstać w nim wgniecenia – np. podczas wnoszenia mebli na piętro.

Drewno olejowane i woskowane nie będzie zbyt śliskie.
Link do komentarza
Cytat

Dzięki za rady, ale ja chyba wolę drewno. Tym bardziej, że są nim wykończone także podłogi.

Chyba wybiorę egzotyczne drewno... Wydaje mi się, że będzie ono mimo wszystko mniej śliskie niż kamień. A będzie jednocześnie bardzo bardzo trwałe icon_smile.gif)) Bez częstego odnawiania.

Macie doświadczenia z drewnem egzotycznym?



Drewno egzotyczne - pojęcie bardzo ogólne - jedyną wspólną cechą jest miejsce pochodzenia.

Na schody można zastosować MERBAU,JATOBA, DOUSSIE, IPE, AMAZAKOUE CZY WENGE.

TEAK czy IROKO można do łazienki ale nie na schody.

BANGKIRAI, MASSARANDUBA lub TATAJUBA na taras.

Piękne SAPELI czy BADI raczej do sypialni niż do salonu.

MERANTI na okna a CEDR na ołówki.

To tak pokrótce. Pozdrawiam. Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Wiem, że moje pytanie trochę odbiega od pierwotnego tematu, ale tak przy okazji... icon_smile.gif Widziałam ostatnio gdzieś w internecie zdjęcia, na których każdy stopień schodów był... wysuwany i stanowił szafkę, np. na buty. Wyglądało pięknie i praktycznie, ale... czy zrobienie czegoś takiego jest w ogóle możliwe i funkcjonalne?
Link do komentarza
Cytat

Wiem, że moje pytanie trochę odbiega od pierwotnego tematu, ale tak przy okazji... icon_smile.gif Widziałam ostatnio gdzieś w internecie zdjęcia, na których każdy stopień schodów był... wysuwany i stanowił szafkę, np. na buty. Wyglądało pięknie i praktycznie, ale... czy zrobienie czegoś takiego jest w ogóle możliwe i funkcjonalne?


Temat z takimi fotkami i o zagospodarowaniu miejsca pod schodami jest tu na forum.
Link do komentarza
Cytat

Wiem, że moje pytanie trochę odbiega od pierwotnego tematu, ale tak przy okazji... icon_smile.gif Widziałam ostatnio gdzieś w internecie zdjęcia, na których każdy stopień schodów był... wysuwany i stanowił szafkę, np. na buty. Wyglądało pięknie i praktycznie, ale... czy zrobienie czegoś takiego jest w ogóle możliwe i funkcjonalne?




skoro widziałaś foty, to jest to możliwe do zrobienia icon_smile.gif)
Czy funkcjonalne... hmm... Napewno to dobry sposob na wykorzystanie tego typu przestrzeni
Link do komentarza
Cytat

skoro widziałaś foty, to jest to możliwe do zrobienia icon_smile.gif)
Czy funkcjonalne... hmm... Napewno to dobry sposob na wykorzystanie tego typu przestrzeni


No tak - możliwe skoro są zdjęcia - znaczy, że ktoś wprowadził pomysł w życie, hehe icon_smile.gif Bardziej chodziło mi o to, czy to np. nie jest rozwiązanie megapracochłonne, drogie albo właśnie niepraktyczne icon_smile.gif zawsze warto spytać - może ktoś ma coś takiego i wie, jak się sprawa ma w codziennym użytkowaniu.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Po zastanowieniu - chyba nie jest to taki znowu rewelacyjny pomysl.
Zeby zrobic w stopniach szuflady, trzeba zrobić stabilną górę stopni (tam gdize staiwa się nogę). Dno szuflady też swoje zajmuje. I jej boki. Przypuszczam, że miejsca w tych schowkach nię będzie za wiele,
a ile roboty i wydatkow...

A jak którys domownik nie domknie takiej szuflady, to strach pomyslec co moze sie stac, jesli ktos inny bedzie biegl po schodach
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Jeśli chodzi o instalację paneli fotowoltaicznych na Twoim polu, to takie umowy są jak najbardziej możliwe, ale kwoty i warunki zależą od wielu czynników – lokalizacji, warunków gruntowych, dostępu do sieci energetycznej i negocjacji z inwestorem. Te „60 tysięcy rocznie” to orientacyjna kwota dzierżawy, ale dobrze jest dokładnie sprawdzić treść umowy i negocjować zapisy, np. o coroczną waloryzację kwoty. Podatek od takiego dochodu zależy od formy prawnej umowy – najczęściej będzie to podatek dochodowy (17% lub 32% w zależności od progu) lub ryczałt (8,5%). Jeśli potrzebujesz dokładniejszych informacji lub wsparcia w analizie, warto zajrzeć na maat4.pl, gdzie znajdziesz specjalistów od tego typu inwestycji.
    • Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.
    • Cześć! Jeśli masz decyzję WZ na całą działkę, to po jej podziale na trzy nowe działki każda z nich będzie wymagała oddzielnych WZ. Decyzja WZ nie „przechodzi automatycznie” na nowo wydzielone działki, bo każda z nich traktowana jest jako nowy byt prawny. Musisz więc wystąpić o nowe WZ dla każdej działki z osobna, uwzględniając parametry zabudowy określone w pierwszej decyzji. Dobrze byłoby skonsultować się z urzędem gminy, bo procedury mogą się trochę różnić w zależności od lokalnych przepisów.
    • Taka praktyka, choć niestety dość powszechna w niektórych przypadkach, odbiega od standardów solidnego budownictwa.
    • Twoje pytanie jest bardzo szczegółowe i wymaga przeanalizowania zarówno wymiarów konstrukcji, obciążeń, jak i zastosowanych materiałów. Odpowiem na każde pytanie krok po kroku, aby pomóc Ci podjąć odpowiednie decyzje.   1. Czy belka HEB 140 wystarczy na dach z wymienionymi materiałami i obciążeniem śniegiem w strefie klimatycznej III? Analiza obciążenia: Dachówki ceramiczne: 50 kg/m² × 51 m² = 2550 kg Obciążenie sufitu (OSB lub MFP): 1470–1680 kg Obciążenie śniegiem (strefa III): około 0,9–1,2 kN/m², czyli 90–120 kg/m². Przy powierzchni dachu 51 m² to dodatkowe 4590–6120 kg. Suma obciążeń: Minimalne: 2550 + 1470 + 4590 = 8610 kg Maksymalne: 2550 + 1680 + 6120 = 10 350 kg Wytrzymałość HEB 140: HEB 140 ma wytrzymałość momentu zginającego w zakresie 72–80 kNm, co jest wystarczające dla takich obciążeń. Nośność na ściskanie osiowe i zginanie w konstrukcjach tego typu jest odpowiednia, ale wymaga potwierdzenia przez inżyniera projektowego, zwłaszcza przy małym nachyleniu dachu (7°). Wniosek: HEB 140 powinna spełnić wymagania, jednak warto dokładnie obliczyć obciążenia lokalne (punkty podparcia i sposób mocowania).   2. Ile sztuk HEB 140 będzie potrzebnych? Przy rozpiętości 6,12 m sugeruję: Ułożyć belki w rozstawie co około 1,5 m, aby zapewnić odpowiednią nośność i stabilność dla sufitu i dachu. Dla wymiarów 6,5 × 6,5 m potrzebne będą 4 belki HEB 140 (rozstaw 1,5–1,6 m).   3. Czy można zastąpić HEB 140 tańszym materiałem, np. HEA 140? Porównanie: HEA 140 jest lżejsza (24,7 kg/m zamiast 33,7 kg/m) i ma niższą wytrzymałość zginania (ok. 65 kNm w porównaniu do HEB 140 – 72 kNm). HEA 140 może być wystarczająca, ale tylko przy mniejszych rozstawach (np. co 1,2 m zamiast 1,5 m). Wniosek: Możesz zastąpić HEB 140 na HEA 140, ale zwiększy się liczba potrzebnych belek: 5 sztuk HEA 140 zamiast 4 HEB 140.   4. Który materiał będzie bardziej odpowiedni: OSB czy MFP? Porównanie OSB i MFP: OSB (Oriented Strand Board): Lepsza odporność na wilgoć i mniej podatna na pęcznienie. Lżejsza – co może mieć znaczenie dla konstrukcji (42 kg na płytę). Częściej stosowana w budownictwie do dachów i stropów. MFP (Multi-Functional Panel): Wytrzymalsza na ściskanie i rozciąganie. Cięższa – co zwiększa obciążenie na konstrukcję (48 kg na płytę). Gładka powierzchnia – może być przydatna, jeśli nie planujesz wykończenia sufitu dodatkowymi warstwami. Wniosek: Dla dachu i stropu bardziej praktyczne będzie OSB ze względu na mniejszy ciężar i lepszą odporność na wilgoć.   5. Czy materiały zostały dobrze dobrane? Ogólnie: Twoje założenia są dobrze przemyślane, ale warto skonsultować projekt z inżynierem budowlanym, aby upewnić się, że belki (HEB lub HEA) zostaną odpowiednio rozmieszczone i wytrzymają lokalne obciążenia (np. śnieg, podparcie dachówki). Podsumowanie: HEB 140 jest bezpiecznym wyborem, HEA 140 może być alternatywą przy gęstszym rozstawie. OSB to lepszy wybór dla sufitu. Rozstaw belek 1,5 m dla HEB 140 lub 1,2 m dla HEA 140 zapewni stabilność. Jeśli masz dodatkowe pytania, śmiało pisz! 😊
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...