Skocz do zawartości

Wykonanie wylewki samopoziomującej (anhydrytowej) krok po kroku


Recommended Posts

Gość pytający
Napisano
-czy przy 55m długości pokoju też trzeba zastosować piankę dylatacyjna 8 mm ? - jaki producent mowi o pośrednich dylatacjach poniżej 50 m2 ? czy pani widziała kiedyś na oczy jastrych anhydrytowy ?.
  • 1 rok temu...
Gość Gość
Napisano
to dobre pytanie, czy Pani widziała kiedyś jastrych anhydrytowy z bliska i dotykała go pani ręką? Była Pani przy wylewaniu i rozmawiała z wykonawcami?
  • 10 miesiące temu...
Gość ADVERNET
Napisano
Pokoik 16m2 o grubości 40mm (1280kg)z wiaderka oznacza skandal i fuszerkę . Proszę nie podawać takich informacji oficjalnie ponieważ niektórzy inwestorzy tak robią i mamy masę opini negatywnych na temat jastrychów anhydrytowych.
Napisano
W przypadku rozrabiania wiaderka za wiaderkiem to raczej chyba faktycznie nie da się uzyskać idealnego poziomu, bo są przerwy w laniu, zaprawa siada i będzie fuszerka nie poziom.
Pewno da się wylać nawet te 16m szybko bez przestojów , mogę to sobie wyobrazić jak z dziesięciu chłopa w dziesięciu wiaderkach rozbełtuje tę wylewkę . Ale jeszcze nie widziałem żeby tak ktoś robił, no może i robił ale idealnej powierzchni zapewne nie osiągnął.
Napisano
Nawet i 10 m2 z masy rozrabianej w wiaderku to robota bez sensu. Tracimy przecież największą zaletę jastrychu anhydrytowego ? możliwość szybkiego wylania (to kluczowe słowo) równej warstwy na dużej powierzchni. Jak mamy bawić się małymi kawałkami po parę metrów, to lepiej zrobić jastrych cementowy i wyrównać go łatą.
Dla mnie sens stosowania wylewki w wiaderku , to cienka warstwa wyrównawcza na niewielkiej powierzchni.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Panowie troszkę sa nieestetyczni.dylatacja jest źle przymocowana widać jak odstaje.szuranie nagą jest punktowe a nie połaciowe,
Napisano
Cytat

Dla mnie sens stosowania wylewki w wiaderku , to cienka warstwa wyrównawcza na niewielkiej powierzchni.


Jako warstwa wyrównawcza tak, ale taką cienka warstwą nie da się wyprowadzić poziomu całej powierzchni.
  • 10 miesiące temu...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Lepsze informacje znajdziecie tu www.jastrychanhydrytowy.pl
  • 1 rok temu...
Napisano
Wszystko ma sens jeżeli można to zrobić samemu przy pomocy takich narzędzi jak wiaderko i mieszlnik na wiertarce natomiast jeżeli do takiej wylewki muszę się zaopatrzeć w "agregat" no to jeżeli do zrobienia mam 15m2 to cala porada bierze w leb
  • 3 lata temu...
Napisano
Potrzebuję dolać na wylewce anchydrytowej dodatkowo 3 cm. Jak zrobić aby się nie rozwartwiła. Marek
Napisano
Dnia 24.04.2014 o 00:03, Gość robi napisał:

Panowie troszkę sa nieestetyczni.dylatacja jest źle przymocowana widać jak odstaje.szuranie nagą jest punktowe a nie połaciowe,

To już chyba lepiej tak.

395043-96ef-1100x0-sc2x04_baumit-zalewan

14 godzin temu, Gość Marek napisał:

Potrzebuję dolać na wylewce anchydrytowej dodatkowo 3 cm. Jak zrobić aby się nie rozwartwiła. Marek

Musisz znaleźć towar, który złapie z poprzednią wylewka i ma zakres grubości, który ci odpowiada.

Tu masz jeden produkt od Webera 2-30 mm - na styk

https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4150

a tu masz drugi 2-50 mm i na podłogówce może być wylewany

https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

packaging_weber_floor_4310.jpg?itok=zrAy

 

Resztę dopowie Ekspert Weber.

Napisano

Dzień dobry! :)

 

Na anhydrytowych podkładach podłogowych, także z zatopionym w nich ogrzewaniem podłogowym można zastosować (do nadlania warstwy, miejscowej naprawy lub wyrównania powierzchni) wszystkie z podłogowych zapraw samopoziomujących (tzw. wylewek) Weber. Dobiera się je w zależności od przeznaczenia, w tym przede wszystkich potrzebnej grubości nadlewanej warstwy, jej końcowej wytrzymałości, oczekiwanej możliwości układania kolejnych warstw podłogowych (płytki, panele, wykładziny, posadzki żywiczne itp.) i ich rodzaju, wymagań. Szczegóły w kartach technicznych wyrobów, ew. chętnie służymy radą, pomocą.

 

W przypadku warstwy ok. 30 mm można zastosować weber.floor 4150 wylewany w jednej warstwie (wyrób posiada „współczynnik bezpieczeństwa” więc ew. przekroczenie tej grubości o kilka mm nie spowoduje katastrofy, warto jedynie trochę ograniczyć ilość wody zarobowej – zastosować min. podaną na opakowaniu). W razie występowania w podkładzie anhydrytowym ew. zarysowań lub słabszych – „niepewnych” miejsc warto zastosować dodatkowo siatkę weber.floor 4950.

Jeszcze lepszym wyrobem będzie oczywiście weber.floor 4310, da on też mocniejszą powierzchnię niż weber.floor 4150.

 

Kluczem do sukcesu jest właściwe sprawdzenie i przygotowanie podłoża! Tj.:

 

Podkład związany z podłożem anhydrytowym:

Podłoże musi być suche, nośne, twarde, stabilne i bez spękań.

Wytrzymałość podłoża na odrywanie powinna wynosić min. 1,5 N/mm².

Podłoże oczyścić z zanieczyszczeń oraz twardego spieku anhydrytowego (przeszlifować).

Podłoża zatłuszczone olejami lub smarami odtłuścić odpowiednim preparatem.

Podłoże dokładnie odkurzyć i zagruntować preparatem weber.tec EP 10 – jedna warstwa gruntu, powierzchnia przesypana suszonym piaskiem kwarcowym (też dostępny w ofercie Weber), czas wysychania ok. 24 godz.

 

Więcej o żywicy weber.tec EP 10 można dowiedzieć się ze strony: https://www.pl.weber/zywice-epoksydowe-i-poliuretanowe/zywice-epoksydowe/webertec-ep-10

 

Zachęcamy również do kontaktu z Biurem Doradztwa Technicznego dostępnego pod nr telefonu 800 163 121.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...