Skocz do zawartości

Ekofiber


rehar

Recommended Posts

Napisano
zastanawiam się nad ociepleniem skosów i stropu poddasza ekofibrem. co jest lepsze wełna czy ekofiber? co pan by wybrał u siebie w domu?
Gość gawel
Napisano
Ekofiber czyli strzępki celulozowe, są napylane przez dziury specjalnym odkurzaczem pomiedzy wartwy sciany (ogólnie) Siostra ma dom z grubego bala i od wewnątrz g/k po zamontowaniu stelarza i płyt napompowano ten ekofiber pod płyty i jets Ok. Ale generalnie było 1 miejsce nieciągłości i trzeba było ścianę docieplić poprzez uzupełninie wełna mineralna. Z tego co sie doczytałem to stosuje sie to do ocieplen pionowych lub poziomych raczej do skosów nie bo chyba z czasem sie przemieści i zjedzie po skosie.
Napisano
EKOFIBER® jest sypkim materiałem termoizolacyjnym z włókna celulozowego. Dla uzyskania odporności na działanie ognia przeciwko grzybom domowym i pleśni włókno jest impregnowane związkami boru. Tworząc barierę dla przepływu ciepła EKOFIBER® jednocześnie doskonale radzi sobie z przekazywaniem wilgoci nie gromadząc jej w sobie i w związku z tym nie wymaga stosowania folii paroizolacyjnej.

Znalezione na http://www.ekofiber.com.pl/strona.php?psz=...8073&ucat=3
Gość adiqq
Napisano
  Cytat

Przypominam, dlatego, ze ktoś w polskiej instrukcji o folii zapomniał, lub nie rozumie fizyki. Przy tej grubości jest ona KONIECZNA!

Rozwiń  


wszyscy albo zapominają o czymś w polskich instrukcjach albo nie znają fizyki. Jedno tylko się nie zmienia - wiedza i przekonanie o własnej nieomylności WMLOOŚ.... icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

Przypominam, dlatego, ze ktoś w polskiej instrukcji o folii zapomniał, lub nie rozumie fizyki. Przy tej grubości jest ona KONIECZNA!

Rozwiń  

I znowu mamy to samo. Producenci materiałów budowlanych w Polsce świadomie pomijają ważne elementy izolacji, aby nas zniszczyć.

A Chińczycy chcieli nas wykończyć skarpetkami ze zbyt mocnymi gumkami, ale się im nie udało.

"Przy tej grubości" - nikt nie podawał żadne wartości icon_rolleyes.gif
Napisano
  Cytat

I znowu mamy to samo. Producenci materiałów budowlanych w Polsce świadomie pomijają ważne elementy izolacji, aby nas zniszczyć.

A Chińczycy chcieli nas wykończyć skarpetkami ze zbyt mocnymi gumkami, ale się im nie udało.

"Przy tej grubości" - nikt nie podawał żadne wartości icon_rolleyes.gif

Rozwiń  

Wilgoć w przegrodach termicznych u nas nie występuje. Pokazywałem to na różnicach w instrukcji folii kubełkowych czy ścian. Znacznie bardziej odporną na wilgoć wełnę szklaną też zabezpiecza się paroizolacją. Czy zamiast niezbyt wyszukanego sarkazmu, może Pan merytorycznie uzasadnić dlaczego folia będzie szkodziła? Dlaczego jest Pan pewny, że zawilgocenie nie zmniejszy oporu cieplnego?
Napisano
  Cytat

Przypominam, dlatego, ze ktoś w polskiej instrukcji o folii zapomniał, lub nie rozumie fizyki. Przy tej grubości jest ona KONIECZNA!

Rozwiń  

Brzęczkowski, co ty znowu bredzisz? Przecież post poprzedzający twoją bezsensowną składankę ze słów odwołuje się do źródeł.
I jaka grubość? Weź ty się ocknij i nie rozpieprzaj kolejnego wątku.
Ewentualnie wstawiaj puste posty, będziesz wtedy bardziej merytoryczny.
Gość adiqq
Napisano
Vindsbjälklag,Snedtak,Ytterväggar - czyli jak zwykle link do zagranicznej stronki, mało zrozumiałej dla zwykłego śmiertelnika...za to WMLOOŚ wszystko rozumie i niesie kaganek oświaty. Niestety na polskich stronach tych samych producentów wszystkie materiały instruktażowe itp. zostały specjalnie podmienione, żeby zrobić na złość TB

z rysunków wcale nie wynika że to coś, to folia paroizolacyjna, a opisy....no tak...znowu wracamy do tego samego problemu....
Gość adiqq
Napisano
tak jak pisałem, wszyscy producenci na polskich stronach robią błedy....to jest spisek!!! proszę zadzwonić do ABW....
Napisano
  Cytat

Przecież piszę, że błąd jest na POLSKIEJ stronie - folię widać u producenta wyraźnie! A poza rysunkami jest jeszcze fizyka. Powietrze migrując przez włókna celulozy będzie się schładzało i odda wodę.

Rozwiń  

Brzęczkowski, temat wilgoci został załatwiony przez redakcję. Czy ty myślisz nad tym, co czytasz i co piszesz? Podsyłasz fińskie materiały, a zarzuty stawiasz Polakom?

edit: wykreśliłem: "Ocknij się, chłopaku."
Gość adiqq
Napisano
potraktowałem translatorem....
http://translate.google.pl/translate?js=n&..._plastfolie.pdf

  Cytat

na stronie polskiej w rysunkach dwg lub pdf pokazana jest folia z adnotacją, że niekoniecznie
http://www.ekofiber.com.pl/strona.php?suba...tresc&lang=
myślę, ze to powinno zamknąć gębę z dość solidną koparą podsiębierną

Rozwiń  


chyba w cuda wierzysz...on to przecież przetłumaczył ze słownikiem w ręce no i przecież zawsze ma racje icon_biggrin.gif
Napisano
Brzęczkowski, ależ ty wodę lejesz. Gdybyś tę energię, którą zużywasz na forum, wykorzystał rozdając ulotki w centrum, miałbyś większą skuteczność. Sam nie wiem po co się wdaję w jakieś dyskusje z tobą. Mam nadzieję, że mi przejdzie.

Tymczasem jednak, sam nie wiesz co piszesz. Odwołałem się do twojego ulepka słów i pojęć, w którym nikogo jeszcze nie obrażałeś. A ty teraz sam piszesz, że ktoś jest idiotą. Wnoszę, że nie masz kontroli nad tym, co myślisz.
Napisano
  Cytat

potraktowałem translatorem....
http://translate.google.pl/translate?js=n&..._plastfolie.pdf



chyba w cuda wierzysz...on to przecież przetłumaczył ze słownikiem w ręce no i przecież zawsze ma racje icon_biggrin.gif

Rozwiń  

To dobrze, że Pan przetłumaczył sobie rolę nowych folii typu duplex.

Przecież może Pan nie dawać folii. Może Pan sobie domu nie izolować a ocieplać. Może Pan sobie robić kotłownie. Może Pan nie znać języka ojczystego i fizyki - wolno Panu. Dołączam Pan do „wyfilrtowanych”
Napisano
łelkam to de klab

  Cytat

To dobrze, że Pan przetłumaczył sobie rolę nowych folii typu duplex.

Przecież może Pan nie dawać folii. Może Pan sobie domu nie izolować a ocieplać. Może Pan sobie robić kotłownie. Może Pan nie znać języka ojczystego i fizyki - wolno Panu. Dołączam Pan do „wyfilrtowanych”

Rozwiń  

  Cytat

Widzę, że gdy wyczerpują się argumenty niektórym puszczają nerwy i zaczynają obrażać innych. To oczywiście polskie kołtuństwo... ..........

Pozdrawiam !

Rysiu

Rozwiń  
Gość adiqq
Napisano
Jeśli Redakcja uzna że wątek nadaje się do moderacji, to mam tylko prośbę - proszę o wstrzymanie się kilka dni, bo wczoraj wysłałem wiadomośc do firmy Nordiska Ekofiber Polska Sp z o.o z prośbą o zajęcie oficjalnego stanowiska(w sprawie paroizolacji) i podałem linka do tego tematu.
Gość adiqq
Napisano
przeklejam odpowiedz jaką dostałem:

Witam

Przepraszam, że odpowiadam z opóźnieniem, ale dopiero dzisiaj mam taką możliwość.

Pozwoli Pan, że nie odniosę się do dyskusji na forum, bo jak zwykle to w sieci bywa jest ona trochę chaotyczna, lecz przedstawię nasze (producenta) stanowisko w kwestii odgradzania folią paraizolacyjną przestrzeni mieszkalnej (użytkowej) od warstwy termoizolacyjnej: nie wymagamy, lecz dopuszczamy stosowanie tej folii przy wykonaniu termoizolacji z EKOFIBRU. W obu przypadkach (bez i z zastosowaniem folii) termoizolacja pracuje prawidłowo bez dostrzegalnych różnic w swojej skuteczności i trwałości.

W przypadku pierwszym (bez folii) wilgoć przedostająca się z wnętrza budynku do warstwy termoizolacyjnej jest skutecznie „transportowana” przez strukturę włókien celulozowych do miejsca (powierzchni), gdzie może być oddana do powietrza. To samo zjawisko pozwala na pozbycie się z warstwy termoizolacyjnej wilgoci oddanej przez migrujące przez nią powietrze, chociaż zjawisko przepływu przez warstwę powietrza, a co za tym idzie konwekcja, praktycznie nie następuje po prawidłowym zagęszczeniu EKOFIBRU w czasie montażu. EKOFIBER nie gromadzi w sobie wilgoci (o ile oczywiście nie zostanie zamoczony). W czasie rocznych badań zmian wilgotności warstwy termoizolacyjnej z EKOFIBRU we wszystkich przegrodach zewnętrznych budynku mieszkalnego jednorodzinnego, wilgotność wewnątrz warstwy nigdy nie przekroczyła 16%. W budynku tym nie stosowano folii paraizolacyjnej.

W przypadku zastosowania folii paraizolacyjnej utrudnia się wydostanie się wilgoci powstałej wewnątrz budynku, co naszym zdaniem nie jest ani zdrowe ani przyjemne. Wprawdzie można sobie poradzić z tym problemem w inny sposób, ale to już inna sprawa. Folia taka jest niezbędna w przypadku wykonania termoizolacji z wełny skalnej lub szklanej. Wilgoć, która wniknie w taką warstwę rzeczywiście ma kłopoty z wydostaniem się na zewnątrz ze względu na budowę włókien. Może być tylko „wyniesiona” przez przepływ powietrza, ale to równa się utracie ciepłą przez konwekcję.

Termoizolacja z włókien celulozowych została wymyślona na początku XX wieku do użycia w budynkach, w których elementy konstrukcyjne były z drewna. W tego typu budowlach wszelkie ingerencje w naturalne zmiany wilgotności mogły się przykro kończyć osłabieniem konstrukcji i skróceniem czasu przydatności budynku do użycia.



Z poważaniem

Lech Szczeciński


NORDISKA EKOFIBER POLSKA Sp. z o.o.
Bilcza, ul. Kielecka 21, 26-026 Morawica
tel/fax +48 41 3327420, +48 41 3311031
  • 1 rok temu...
Napisano
Korzystał ktoś z usług firmy Ekofiber ostatnio trafiłem na ich stronę, jestem z krosna (podkarpackie) i szukam w okolicach sprawdzonej firmy bo koszt izolacji natryskowej jest na tyle wysoki, że nie chciałbym ryzykować, nigdzie nie spotkałem się z opiniami o tej właśnie firmie, dlatego pytam w temacie który dotyczy wspomnianej izolacji....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...