Skocz do zawartości

Ekofiber


rehar

Recommended Posts

Napisano
zastanawiam się nad ociepleniem skosów i stropu poddasza ekofibrem. co jest lepsze wełna czy ekofiber? co pan by wybrał u siebie w domu?
Gość gawel
Napisano
Ekofiber czyli strzępki celulozowe, są napylane przez dziury specjalnym odkurzaczem pomiedzy wartwy sciany (ogólnie) Siostra ma dom z grubego bala i od wewnątrz g/k po zamontowaniu stelarza i płyt napompowano ten ekofiber pod płyty i jets Ok. Ale generalnie było 1 miejsce nieciągłości i trzeba było ścianę docieplić poprzez uzupełninie wełna mineralna. Z tego co sie doczytałem to stosuje sie to do ocieplen pionowych lub poziomych raczej do skosów nie bo chyba z czasem sie przemieści i zjedzie po skosie.
Napisano
EKOFIBER® jest sypkim materiałem termoizolacyjnym z włókna celulozowego. Dla uzyskania odporności na działanie ognia przeciwko grzybom domowym i pleśni włókno jest impregnowane związkami boru. Tworząc barierę dla przepływu ciepła EKOFIBER® jednocześnie doskonale radzi sobie z przekazywaniem wilgoci nie gromadząc jej w sobie i w związku z tym nie wymaga stosowania folii paroizolacyjnej.

Znalezione na http://www.ekofiber.com.pl/strona.php?psz=...8073&ucat=3
Napisano
Cytat

tak panie Tomaszu, wiemy i powtarzamy jak mantre...paroizolacja...paroizolacja....paroizolacja


Przypominam, dlatego, ze ktoś w polskiej instrukcji o folii zapomniał, lub nie rozumie fizyki. Przy tej grubości jest ona KONIECZNA!
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Przypominam, dlatego, ze ktoś w polskiej instrukcji o folii zapomniał, lub nie rozumie fizyki. Przy tej grubości jest ona KONIECZNA!



wszyscy albo zapominają o czymś w polskich instrukcjach albo nie znają fizyki. Jedno tylko się nie zmienia - wiedza i przekonanie o własnej nieomylności WMLOOŚ.... icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Przypominam, dlatego, ze ktoś w polskiej instrukcji o folii zapomniał, lub nie rozumie fizyki. Przy tej grubości jest ona KONIECZNA!


I znowu mamy to samo. Producenci materiałów budowlanych w Polsce świadomie pomijają ważne elementy izolacji, aby nas zniszczyć.

A Chińczycy chcieli nas wykończyć skarpetkami ze zbyt mocnymi gumkami, ale się im nie udało.

"Przy tej grubości" - nikt nie podawał żadne wartości icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

I znowu mamy to samo. Producenci materiałów budowlanych w Polsce świadomie pomijają ważne elementy izolacji, aby nas zniszczyć.

A Chińczycy chcieli nas wykończyć skarpetkami ze zbyt mocnymi gumkami, ale się im nie udało.

"Przy tej grubości" - nikt nie podawał żadne wartości icon_rolleyes.gif


Wilgoć w przegrodach termicznych u nas nie występuje. Pokazywałem to na różnicach w instrukcji folii kubełkowych czy ścian. Znacznie bardziej odporną na wilgoć wełnę szklaną też zabezpiecza się paroizolacją. Czy zamiast niezbyt wyszukanego sarkazmu, może Pan merytorycznie uzasadnić dlaczego folia będzie szkodziła? Dlaczego jest Pan pewny, że zawilgocenie nie zmniejszy oporu cieplnego?
Napisano
Cytat

Przypominam, dlatego, ze ktoś w polskiej instrukcji o folii zapomniał, lub nie rozumie fizyki. Przy tej grubości jest ona KONIECZNA!


Brzęczkowski, co ty znowu bredzisz? Przecież post poprzedzający twoją bezsensowną składankę ze słów odwołuje się do źródeł.
I jaka grubość? Weź ty się ocknij i nie rozpieprzaj kolejnego wątku.
Ewentualnie wstawiaj puste posty, będziesz wtedy bardziej merytoryczny.
Gość adiqq
Napisano
Vindsbjälklag,Snedtak,Ytterväggar - czyli jak zwykle link do zagranicznej stronki, mało zrozumiałej dla zwykłego śmiertelnika...za to WMLOOŚ wszystko rozumie i niesie kaganek oświaty. Niestety na polskich stronach tych samych producentów wszystkie materiały instruktażowe itp. zostały specjalnie podmienione, żeby zrobić na złość TB

z rysunków wcale nie wynika że to coś, to folia paroizolacyjna, a opisy....no tak...znowu wracamy do tego samego problemu....
Gość adiqq
Napisano
tak jak pisałem, wszyscy producenci na polskich stronach robią błedy....to jest spisek!!! proszę zadzwonić do ABW....
Napisano
Cytat

Przecież piszę, że błąd jest na POLSKIEJ stronie - folię widać u producenta wyraźnie! A poza rysunkami jest jeszcze fizyka. Powietrze migrując przez włókna celulozy będzie się schładzało i odda wodę.


Brzęczkowski, temat wilgoci został załatwiony przez redakcję. Czy ty myślisz nad tym, co czytasz i co piszesz? Podsyłasz fińskie materiały, a zarzuty stawiasz Polakom?

edit: wykreśliłem: "Ocknij się, chłopaku."
Gość adiqq
Napisano
potraktowałem translatorem....
http://translate.google.pl/translate?js=n&..._plastfolie.pdf

Cytat

na stronie polskiej w rysunkach dwg lub pdf pokazana jest folia z adnotacją, że niekoniecznie
http://www.ekofiber.com.pl/strona.php?suba...tresc&lang=
myślę, ze to powinno zamknąć gębę z dość solidną koparą podsiębierną



chyba w cuda wierzysz...on to przecież przetłumaczył ze słownikiem w ręce no i przecież zawsze ma racje icon_biggrin.gif
Napisano
Brzęczkowski, ależ ty wodę lejesz. Gdybyś tę energię, którą zużywasz na forum, wykorzystał rozdając ulotki w centrum, miałbyś większą skuteczność. Sam nie wiem po co się wdaję w jakieś dyskusje z tobą. Mam nadzieję, że mi przejdzie.

Tymczasem jednak, sam nie wiesz co piszesz. Odwołałem się do twojego ulepka słów i pojęć, w którym nikogo jeszcze nie obrażałeś. A ty teraz sam piszesz, że ktoś jest idiotą. Wnoszę, że nie masz kontroli nad tym, co myślisz.
Gość adiqq
Napisano
Cytat

jest napisane,( nie pisze) - ale to i tak nie zwalnia od myślenia. Zarówno fizyka ( którą wyjaśniłem ) jak i instrukcja producenta http://www.ekofiber.se/index.php?option=co...=3&Itemid=3



nie wiem czy zwrócił pan uwagę, że to ten sam producent - Nordiska Ekofiber AB i Nordiska Ekofiber Polska Sp z o.o
Napisano
Cytat

potraktowałem translatorem....
http://translate.google.pl/translate?js=n&..._plastfolie.pdf



chyba w cuda wierzysz...on to przecież przetłumaczył ze słownikiem w ręce no i przecież zawsze ma racje icon_biggrin.gif


To dobrze, że Pan przetłumaczył sobie rolę nowych folii typu duplex.

Przecież może Pan nie dawać folii. Może Pan sobie domu nie izolować a ocieplać. Może Pan sobie robić kotłownie. Może Pan nie znać języka ojczystego i fizyki - wolno Panu. Dołączam Pan do „wyfilrtowanych”
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Dołączam Pan do „wyfilrtowanych”



to dla mnie prawdziwy zaszczyt icon_lol.gif
Napisano
łelkam to de klab

Cytat

To dobrze, że Pan przetłumaczył sobie rolę nowych folii typu duplex.

Przecież może Pan nie dawać folii. Może Pan sobie domu nie izolować a ocieplać. Może Pan sobie robić kotłownie. Może Pan nie znać języka ojczystego i fizyki - wolno Panu. Dołączam Pan do „wyfilrtowanych”


Cytat

Widzę, że gdy wyczerpują się argumenty niektórym puszczają nerwy i zaczynają obrażać innych. To oczywiście polskie kołtuństwo... ..........

Pozdrawiam !

Rysiu

Gość adiqq
Napisano
Jeśli Redakcja uzna że wątek nadaje się do moderacji, to mam tylko prośbę - proszę o wstrzymanie się kilka dni, bo wczoraj wysłałem wiadomośc do firmy Nordiska Ekofiber Polska Sp z o.o z prośbą o zajęcie oficjalnego stanowiska(w sprawie paroizolacji) i podałem linka do tego tematu.
Gość adiqq
Napisano
przeklejam odpowiedz jaką dostałem:

Witam

Przepraszam, że odpowiadam z opóźnieniem, ale dopiero dzisiaj mam taką możliwość.

Pozwoli Pan, że nie odniosę się do dyskusji na forum, bo jak zwykle to w sieci bywa jest ona trochę chaotyczna, lecz przedstawię nasze (producenta) stanowisko w kwestii odgradzania folią paraizolacyjną przestrzeni mieszkalnej (użytkowej) od warstwy termoizolacyjnej: nie wymagamy, lecz dopuszczamy stosowanie tej folii przy wykonaniu termoizolacji z EKOFIBRU. W obu przypadkach (bez i z zastosowaniem folii) termoizolacja pracuje prawidłowo bez dostrzegalnych różnic w swojej skuteczności i trwałości.

W przypadku pierwszym (bez folii) wilgoć przedostająca się z wnętrza budynku do warstwy termoizolacyjnej jest skutecznie „transportowana” przez strukturę włókien celulozowych do miejsca (powierzchni), gdzie może być oddana do powietrza. To samo zjawisko pozwala na pozbycie się z warstwy termoizolacyjnej wilgoci oddanej przez migrujące przez nią powietrze, chociaż zjawisko przepływu przez warstwę powietrza, a co za tym idzie konwekcja, praktycznie nie następuje po prawidłowym zagęszczeniu EKOFIBRU w czasie montażu. EKOFIBER nie gromadzi w sobie wilgoci (o ile oczywiście nie zostanie zamoczony). W czasie rocznych badań zmian wilgotności warstwy termoizolacyjnej z EKOFIBRU we wszystkich przegrodach zewnętrznych budynku mieszkalnego jednorodzinnego, wilgotność wewnątrz warstwy nigdy nie przekroczyła 16%. W budynku tym nie stosowano folii paraizolacyjnej.

W przypadku zastosowania folii paraizolacyjnej utrudnia się wydostanie się wilgoci powstałej wewnątrz budynku, co naszym zdaniem nie jest ani zdrowe ani przyjemne. Wprawdzie można sobie poradzić z tym problemem w inny sposób, ale to już inna sprawa. Folia taka jest niezbędna w przypadku wykonania termoizolacji z wełny skalnej lub szklanej. Wilgoć, która wniknie w taką warstwę rzeczywiście ma kłopoty z wydostaniem się na zewnątrz ze względu na budowę włókien. Może być tylko „wyniesiona” przez przepływ powietrza, ale to równa się utracie ciepłą przez konwekcję.

Termoizolacja z włókien celulozowych została wymyślona na początku XX wieku do użycia w budynkach, w których elementy konstrukcyjne były z drewna. W tego typu budowlach wszelkie ingerencje w naturalne zmiany wilgotności mogły się przykro kończyć osłabieniem konstrukcji i skróceniem czasu przydatności budynku do użycia.



Z poważaniem

Lech Szczeciński


NORDISKA EKOFIBER POLSKA Sp. z o.o.
Bilcza, ul. Kielecka 21, 26-026 Morawica
tel/fax +48 41 3327420, +48 41 3311031
Napisano
Cytat

Dołączam Pan do ?wyfilrtowanych?



jeszcze kilka dni i zabrakłoby TB adwersarzy .... icon_lol.gif


Cytat

przeklejam odpowiedz jaką dostałem:



Adrian , no jak mogłeś .... teraz TB szlag trafi , bo jako zbanowany nie może nablablać.... icon_biggrin.gif
  • 1 rok temu...
Napisano
Korzystał ktoś z usług firmy Ekofiber ostatnio trafiłem na ich stronę, jestem z krosna (podkarpackie) i szukam w okolicach sprawdzonej firmy bo koszt izolacji natryskowej jest na tyle wysoki, że nie chciałbym ryzykować, nigdzie nie spotkałem się z opiniami o tej właśnie firmie, dlatego pytam w temacie który dotyczy wspomnianej izolacji....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...