Skocz do zawartości

Kruszonka pod płytkami tarasowymi


Recommended Posts

Napisano
Witam Szanownych Kolegów i Koleżanki

Mam pytanie związane z odchodzącymi płytkami tarasowymi. Problem jest taki, ze od strony południowej tarasu na potęgę odchodzą plytki. Taras był wykonany w trakcie budowy domu (wylewany fundament betonowy) - jednak płytkarz który kład płytki "dorobił stopień tarasu, który jest teraz jakby na szczycie tego wylanego fundamentu. O ile dobrze pamiętam wysypywał go jakimś cementem irlandzkim. Po kilku latach nabrał on wilgotności, kruszeje, a pod płytkami jest zwykła ziemia na której rośnie powoli trawa, perz i mech -

do fachowców - poradźcie proszę czy można coś zrobić poza skuwaniem stopnia, który ma notabene około 15 m2.


Problem jest widoczny na zdjęciach.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
pierwsze wiedzę takie rozwiązanie , żeby pod stopniem ziemia była ... icon_eek.gif
normalnie się tak robi, że się wylewa beton i do takiego stałego podłoża klei płytki ...
ja nie widzę innego rozwiązania (jeśli ma być trwałe) jak zerwać ten stopień , wylać beton i przykleić płytki...
ale to jest moje zdanie - poczekajmy , może ktoś coś wymyśli ...
Napisano
Cytat

Po kilku latach nabrał on wilgotności, kruszeje, a pod płytkami jest zwykła ziemia na której rośnie powoli trawa, perz i mech -



Sorry, to na czym mają się trzymać te płytki?
Napisano
Na czym to ja widzę - pytanie jest inne - co z tym zrobić i skąd ta ziemia się wzięła w betonie - jakaś reakcja?? Tem płytkarz, który tworzył ten stopień sypał jakiś suchy cement lub coś w tym stylu...
Napisano
To wygląda tak jakby na humus był wysypany cement z piaskiem i na to płytki.
Innymi słowy... fuszerka na całej linii.
Jak masz namiary na tego magika co Ci zrobił taką przysługę... to łap gościa za...
Napisano
Cytat

Na czym to ja widzę - pytanie jest inne - co z tym zrobić i skąd ta ziemia się wzięła w betonie - jakaś reakcja?? Tem płytkarz, który tworzył ten stopień sypał jakiś suchy cement lub coś w tym stylu...



jakby sypał suchy cement , to by tam był .... icon_lol.gif

a weź jeszcze doprecyzuj ... jak to wygląda w przekroju? pod spodem , ten dolny stopień jest to lity beton obłożony płytkami , tak? dopiero potem zdecydowałeś, że chcesz żeby na tym był jeszcze jeden stopień i na te płytki został usypany z czegoś (ja tam widzę ziemię , a nie beton) kolejny stopień i obłożony płytkami... tak?
czyli ten spodni , dolny stopień jest z czegoś innego niż ten wierzchni? z litego betonu , nie jakiejś mieszanki usypanej?

Cytat

To wygląda tak jakby na humus był wysypany cement z piaskiem i na to płytki.
Innymi słowy... fuszerka na całej linii.
Jak masz namiary na tego magika co Ci zrobił taką przysługę... to łap gościa za...



ja też to tak widzę w sumie ... icon_biggrin.gif
na cement z piaskiem to się kładzie betonowe płytki tudzież kostkę betonową.... a nie płytki ceramiczne icon_rolleyes.gif
Napisano
Gość poszedł po najmniejszej linii oporu i zrobił podsypkę stabilizowana cementem.
Problem w tym że takie rozwiązanie stosuje się po zdarciu warstwy czynnej biologicznie.
No i nie pod płytki gresowe.
Nie pozostaje Ci nic innego jak to wszystko skuć, rozebrać i zrobić porządnie.
Napisano
na pierwszy rzut oka , to one mi sie ceramiczne wydawały ... ale jak się przyjrzeć... czyżby jednak nie? icon_rolleyes.gif
bardzo ładne są.... mogę wiedzieć cóż to takiego?
Napisano
Cytat

Na czym to ja widzę - pytanie jest inne - co z tym zrobić i skąd ta ziemia się wzięła w betonie - jakaś reakcja?? Tem płytkarz, który tworzył ten stopień sypał jakiś suchy cement lub coś w tym stylu...



A mrówków to u was niet'?
Możesz sobie wyobrazić, jak wyglądają tarasy z kostki po trzech - pięciu latach, jeśli nie wykonano porządnie podkładu. Jakby słoń po nich przeszedł, takie równe.
Gość mhtyl
Napisano
Odwalił Ci fachowiec pańszczyznę i cała prawda. Ja widzę tylko takie rozwiązanie sprawy jakiej obawia się autor tego tematu - zerwać,skuć zalać od nowa i położyć płytki.A co do skutku uważam ,że przyczyną pośrednią mogło być brak izolacji od podłoża.
Napisano
Dokładnie rzecz biorąc zajmuję się remontami - byłem dzisiaj obejrzeć tą robotę.

Kwestia jest taka, czy da się zrobić coś poza skuciem betonu - na tym najbardziej zależy klientce.

@daggulka

Na najniższym poziomie jest lity beton - natomiast na tym stopniu - czyli na gornej i największej części tarasu jest to coś co stworzył ten płytkarz. To wygląda tak jakby połączył cement z paskiem i ziemią. Nie wiem nie widziałem nic takiego wcześniej. Stąd prośba o pomoc.


@mhtyl
to też podejrzewam, na pierwszy rzut oka. jest pełno przecieków z betonu - wyglądających na strumienie płynace podczas deszczów - jednak klientka na fakturach ma zakup hydroizolacji po płytki.

@daggulka

z cementu i pasku robi się beton - więc dlaczego nie kłaść na to płytek? przecież z betonu klasy C robi się warstwy wyrównawcze.
Napisano
Cytat

z cementu i pasku robi się beton - więc dlaczego nie kłaść na to płytek? przecież z betonu klasy C robi się warstwy wyrównawcze.



Czyli nie bylo cementu ani wody. Był piasek, który mróweczki spokojnie pomieszały.
Napisano
Cytat

Dokładnie rzecz biorąc zajmuję się remontami - byłem dzisiaj obejrzeć tą robotę.

Kwestia jest taka, czy da się zrobić coś poza skuciem betonu - na tym najbardziej zależy klientce.
Na najniższym poziomie jest lity beton - natomiast na tym stopniu - czyli na gornej i największej części tarasu jest to coś co stworzył ten płytkarz. To wygląda tak jakby połączył cement z paskiem i ziemią. Nie wiem nie widziałem nic takiego wcześniej. Stąd prośba o pomoc.



nie chcesz reklamacji i żeby Cię przeklęli?
Wywal wszystko - głęboko - beton - impregnat - dodatkowo masa od wilgoci - i klejem porządnie na grzebieniu i dobrze wstukać.
Chociaż ja za bardzo w opis nie wierzę.... - że to tak jest dziwacznie zrobione w ostatniej warstwie...
No bo po co?
Napisano
@bobiczek

czyli jednak tylko i wyłącznie tradycyjna robota od nowa?

W opis, że jest tak dziwacznie zrobione? - jak zajrzałem pod te płytki to dopiero po odgrzebaniu błota zauważyłem że są kamyki i cement. Z wierzchu to wyglądało jakby płytki były położone na ziemi.

Nie chcę jej naciągać i dlatego szukałem alternatywy.

Dzięki wszystkim za pomoc. Bo ta sprawa przerosła moją wiedzę i doświadczenie.
Napisano
Cytat

@bobiczek

czyli jednak tylko i wyłącznie tradycyjna robota od nowa?

Nie chcę jej naciągać i dlatego szukałem alternatywy.

Dzięki wszystkim za pomoc. Bo ta sprawa przerosła moją wiedzę i doświadczenie.



Ty się jej zapytaj - czy chce mieć ładnie dla oka na te lato i ewentualnie przyszłe - albo czy chce miec na wieki wieków amen
Bo sposobem "delikatnie, bez brudu" - zrobisz....
Na rok - po zimie

mój taras też tak był zrobiony - fajny był - dla oka - na 2 lata
Mnie zgubiła zła wylewka, brak zabezpieczenia przeciwwilgociowego i fazówki na łączeniach płytek zrobione.
Na schodach i na krawędzi tarasu
Dzisiaj mam wszystko do wypierdzielenia - i od nowa - ale już z doświadczeniem
Napisano
Cytat

@bobiczek dzięki za odpowiedź.

A co do fazówek - to były źle zrobione - czy w ogóle ich nie powinno być?



nie powinno się "fazówki" robić na tarasie
Ładnie w domu zrobione - to wymyśliłem że na tarasie też chcę.
A powinno być z malutkim "kapinoskiem" ta wychodząca na zewnątrz - żeby sobie ściekała woda.
Bo mnie w miejsach fazowania wlazła woda (musi wleżć, nie ma siły) i tamte kafle z jednej i drugiej strony - poodłaziły (mróz porozrywał)
Tyle tylko że ja tego wiedzieć nie musiałem - ale "fachowiec " powinien mnie przekonać.
Wolał zrobić i wziąść dodatkową kasę.
A ja po 2 latach (zimach bardziej) musiałem odrywać i robić kosztownie, od nowa.
2 zima - i jest na razie ok.
Ale i tak półśrodek jest........

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...