Skocz do zawartości

Za dużo wilgoci POMOCY!!!


Recommended Posts

Napisano
Nie jestem pewien czy dobry dział wybrałem ale może ktoś poratuje. Otóż wybudowałem sobie mały domek parterowy z gazobetonu i dociepliłem 20 cm styropianem okna szczelne plastikowe ogrzewanie podłogowe pompą ciepła i zamontowany rekuperator. Wydawało mi się że wszystko działa super bo świeże powietrze czuć w każdym pomieszczeniu i ogólnie jest fajnie ciepło. Jednak da się zauważyć w kuchni rdzawy nalot na metalowych przedmiotach i zbrylony cukier. Dlatego też kupiłem wilgotnościomierz i okazało się że w całym domy wilgotność przekracza 70%. Z tego co udało mi się znaleźć w internecie to przeczytałem że max to 65 %. I teraz szukam przyczyny; być może fakt że dom wybudowany na szybko w kilka miesięcy i zaraz się wprowadziłem i nie zdążyły wyschnąć ściany. Co robić ?? ściany z gazobetonu i boję się że dostanie
się grzyb.
Napisano
Latem wentylacja nie odprowadzi wilgoci... chyba, że schłodzimy powietrze w gwc na tyle by tam wykraplała się woda. Gazobeton bez paroizolacji ??? I 20 styropianu za GB... to musi być mokre ( przynajmniej zimą) taka jest fizyka . A teraz zapewne oddaje wilgoć .
Napisano
Cytat

Latem wentylacja nie odprowadzi wilgoci... chyba, że schłodzimy powietrze w gwc na tyle by tam wykraplała się woda. Gazobeton bez paroizolacji ??? I 20 styropianu za GB... to musi być mokre ( przynajmniej zimą) taka jest fizyka . A teraz zapewne oddaje wilgoć .


Jest tak, 36 cm gazobetonu, mała szczelina i 20 styropianu. Nie wiem czy to źle czy dobrze to robiła firma budowlana a dom miał być energooszczędny. Czy coś jest źle czy coś trzeba zmienić?
Napisano
Styropian zamknął drogę wilgoci (technologicznej) na zewnątrz i cała jest oddawana do wewnątrz.
Nie ma co rwać włosów z głowy... wentylować i jeszcze raz wentylować.
Schnięcie to proces bardzo powolny, wiec higrometr od razu nie zareaguje, ale po miesiącu- dwóch może zacząć się już coś zmieniać. Wszystko zależy od tego kiedy budynek został ukończony.
Całkowite pozbycie się wilgoci technologicznej może zająć od roku do dwóch.
Napisano
Cytat

Czy coś jest źle czy coś trzeba zmienić?



Witaj
idąc tropem powyżej w/g TB to trzeba nowy postawić.
wilgoć z nowego budynku wyprowadza się długo do 3 lat
grzać i wietrzyć wietrzyć i grzać
pamiętaj ze tynki , posadzki , czy samo murowanie wszystko robione jest z użyciem wody , musi mieć czas odparować .
co do dyfuzji to lepiej niech liczy to ktoś z uprawnieniami a nie wieszcz TB bo się okaże że budę trzeba zburzyć i postawić nową
pozdrawiam
Napisano
Cytat

Styropian zamknął drogę wilgoci (technologicznej) na zewnątrz i cała jest oddawana do wewnątrz.
Nie ma co rwać włosów z głowy... wentylować i jeszcze raz wentylować.
Schnięcie to proces bardzo powolny, wiec higrometr od razu nie zareaguje, ale po miesiącu- dwóch może zacząć się już coś zmieniać. Wszystko zależy od tego kiedy budynek został ukończony.
Całkowite pozbycie się wilgoci technologicznej może zająć od roku do dwóch.


No i teraz to mnie pan załamał ; wprowadziłem się grudzień 2009 , dociepliłem październik 2010 , rekuperacje założyłem z opóźnieniem bo grudzień 2010.
Napisano
Cytat

Jest tak, 36 cm gazobetonu, mała szczelina i 20 styropianu. Nie wiem czy to źle czy dobrze to robiła firma budowlana a dom miał być energooszczędny. Czy coś jest źle czy coś trzeba zmienić?


Jak to szczelina? To ktoś to Panu po złości robił? Nie dość, że mur chłonący wilgoć nie zabezpieczył przed wilgocią to jeszcze szczelinę zrobił przed izolacją termiczną??? Jak ciepło z domu ma się "zatrzymać" na styropianie? Ono tam nie dotrze!
Napisano
A może być tak że to od tej pogody mam takie wskazania? Bo przecież od dwóch tygodni ciągle pada deszcz a ja higrometr kupiłem kilka dni temu.
Napisano
Częściowo tak. Przy takiej aurze za oknem wilgoć idzie do góry (w miarę ciepło i wilgotno).

Cytat

No i teraz to mnie pan załamał ; wprowadziłem się grudzień 2009 , dociepliłem październik 2010 , rekuperacje założyłem z opóźnieniem bo grudzień 2010.


Jaka kubatura domu i jaki wydatek wentylacji?
Reszta jak napisał MTW.
Napisano
Cytat

Witaj
idąc tropem powyżej w/g TB to trzeba nowy postawić.
wilgoć z nowego budynku wyprowadza się długo do 3 lat
grzać i wietrzyć wietrzyć i grzać
pamiętaj ze tynki , posadzki , czy samo murowanie wszystko robione jest z użyciem wody , musi mieć czas odparować .
co do dyfuzji to lepiej niech liczy to ktoś z uprawnieniami a nie wieszcz TB bo się okaże że budę trzeba zburzyć i postawić nową
pozdrawiam


Szanowny Panie, małą konkluzję
tylko szkodnik liczy dyfuzję...
budowlaniec jej zapobiega
A grzać i wietrzyć, wietrzyć i grzać... to już tylko lebiega
Napisano
Cytat

Szanowny Panie, małą konkluzję
tylko szkodnik liczy dyfuzję...
budowlaniec jej zapobiega
A grzać i wietrzyć, wietrzyć i grzać... to już tylko lebiega


panie TB
merytorycznie poproszę
jak na razie nie zapobiegł pan niczemu nie tylko dyfuzji i pewnie jeszcze długo tak zostanie
dorwał pan kolejnego chętnego słuchacza ?
i mu wodę z mózgu chce pan zrobić ?

pogoda ma znaczenie oczywiście
utrzymywanie wilgoci technologicznej również
wietrzyć i obserwować
pozdrawiam
Napisano
Cytat

No i teraz to mnie pan załamał ; wprowadziłem się grudzień 2009 , dociepliłem październik 2010 , rekuperacje założyłem z opóźnieniem bo grudzień 2010.



KIedyś rodzice robili remont poddasza w tym samym okresie i oposżło masę gładzi gipsowej. Na parterze po szybie woda spływała.

Moim zdaniem można posiłkowac się osuszaczami z wpożyczalni i zobaczy Pan, ile wiader bedzie do wylania z tygodnia.

Panie TB - prosze poradzic jak usunac wilgoć najmniejszym kosztem.
Napisano
Przy takiej pogodzie jak teraz 70% wilgoci to jeszcze nie tragedia, ale jakby stan sie utrzymywał dłużej... mozna sie posiłkować oczywiście osuszaczem.


No i się zaczęło. angry.gif

Cytat

Kolejną przyczyną wzrostu zawilgocenia może być bark izolacji termicznej od gruntu, czasami widzę w projektach jakieś symboliczne 10 cm zamiast minimum 30.


Cytat

Szanowny Panie, małą konkluzję
tylko szkodnik liczy dyfuzję...
budowlaniec jej zapobiega
A grzać i wietrzyć, wietrzyć i grzać... to już tylko lebiega


Kierunek działania TB
Cytat

dorwał pan kolejnego chętnego słuchacza ?
i mu wodę z mózgu chce pan zrobić ?


:bezradny:
Napisano
Jaka kubatura domu i jaki wydatek wentylacji?
Reszta jak napisał MTW.
[/quote]

Dom ma 106 metrów kwadratowych wysoki na 2,5 metra to będzie około 270 m3. Rekuperator Brink 300. W nocy jest ustawiony na 120m a w dzień na 180. Czasami włączam na całe 300 żeby "przedmuchać" dom. Firma od wentylacji przeliczała i tak mi to ustawili
Napisano
Cytat

KIedyś rodzice robili remont poddasza w tym samym okresie i oposżło masę gładzi gipsowej. Na parterze po szybie woda spływała.

Moim zdaniem można posiłkowac się osuszaczami z wpożyczalni i zobaczy Pan, ile wiader bedzie do wylania z tygodnia.

Panie TB - prosze poradzic jak usunac wilgoć najmniejszym kosztem.


Ponieważ dom projektował ktoś kto nie zna fizyki choć zapewne ma uprawnienia - ( jak widać jedno z drugim się nie wiąże) to jedynym ratunkiem jest osuczacz, jak Szanowna redakcja zauważyła, w lato, i zbyt sina wentylacja zimą. Z tym, ze nie wypożyczyć a kupić. Problem będzie się powtarzał.
Ocieplanie ściany 20 cm styropianem zapewni wilgoć zimą - a szczelina między ciepłem a izolacją termiczną - wysokie rachunki. Tak się po prostu nie buduje.
Napisano
Cytat

Ponieważ dom projektował ktoś kto nie zna fizyki choć zapewne ma uprawnienia - ( jak widać jedno z drugim się nie wiąże) to jedynym ratunkiem jest osuczacz, jak Szanowna redakcja zauważyła, w lato, i zbyt sina wentylacja zimą. Z tym, ze nie wypożyczyć a kupić. Problem będzie się powtarzał.
Ocieplanie ściany 20 cm styropianem zapewni wilgoć zimą - a szczelina między ciepłem a izolacją termiczną - wysokie rachunki. Tak się po prostu nie buduje.



OK idzie ku lepszemu, jeszcz tylko kilka wskazówek jak ustawić wydajność reku by jak najwydajniej pozbyć się wilgoci.
Niebawem będzie chyba ciepło i warunki diametralnie się zmienią.
Napisano
Cytat

Dom ma 106 metrów kwadratowych wysoki na 2,5 metra to będzie około 270 m3. Rekuperator Brink 300. W nocy jest ustawiony na 120m a w dzień na 180. Czasami włączam na całe 300 żeby "przedmuchać" dom. Firma od wentylacji przeliczała i tak mi to ustawili


Przez ostatnie dni średnia wilgotność powietrza to 96-97% (w ciągu doby 88-100%) więc powietrze nie ma jak absorbować tej wilgoci.
Jak się temperatura unormują na poziomie należnym porze roku - lipiec, pogoń ten rekuperator na 70-100% wydajności przez 12-16 godzin na dobę, a problem zacznie stopniowo zanikać.
Jak pisałem wcześniej... 70% wilgotności przy tej aurze to jeszcze nie tragedia, ale problemowi trzeba się przyjrzeć.
Napisz jeszcze jak jest wentylowana ta szczelina między murem nośnym, a ociepleniem.
Napisano
Cytat

Przez ostatnie dni średnia wilgotność powietrza to 96-97% (w ciągu doby 88-100%) więc powietrze nie ma jak absorbować tej wilgoci.
Jak się temperatura unormują na poziomie należnym porze roku - lipiec, pogoń ten rekuperator na 70-100% wydajności przez 12-16 godzin na dobę, a problem zacznie stopniowo zanikać.
Jak pisałem wcześniej... 70% wilgotności przy tej aurze to jeszcze nie tragedia, ale problemowi trzeba się przyjrzeć.
Napisz jeszcze jak jest wentylowana ta szczelina między murem nośnym, a ociepleniem.


Przydałoby się znać fizykę. Przy temperaturze 12-14 st. C i wilgotności względnej 80-90% gdy w domu jest 24-26 st.C i 70% wentylacja lepiej odprowadzi wilgoć , niż jak na zewnątrz będzie 30 st. C i 50%ww.
Gość adiqq
Napisano
obserwuj wskazania higrometru - u mnie teraz jest w domu 48%, wczoraj miałem dużo więcej. Wszystko zależy od pogody na dworze. Musisz trochę dłużej poobserwować a nie panikować...
Napisano
Cytat

Przydałoby się znać fizykę. Przy temperaturze 12-14 st. C i wilgotności względnej 80-90% gdy w domu jest 24-26 st.C i 70% wentylacja lepiej odprowadzi wilgoć , niż jak na zewnątrz będzie 30 st. C i 50%ww.


Nooo... to napisz pan jeszcze jak obniżyć tą wilgotność względną powietrza na zewnątrz do 80-90% skoro ma obecnie średnio 97%, a czasami i 100% ... i będziemy w domu... wszyscy będą zadowoleni.
A fizycy się wreszcie czegoś od szanownego TB nauczą.
Napisano
Cytat

Nooo... to napisz pan jeszcze jak obniżyć tą wilgotność względną powietrza na zewnątrz do 80-90% skoro ma obecnie średnio 97%, a czasami i 100% ... i będziemy w domu... wszyscy będą zadowoleni.
A fizycy się wreszcie czegoś od szanownego TB nauczą.


Fizycy wiedzą inaczej nie byliby fizykami, Szanowny Pan nie wie, co widać po postach. Po ucieczce w infantylny ton również, ale nie ma co się załamywać. Wystarczy popatrzeć na wykres Molliera by wiedzieć - że wilgoć łatwiej odprowadza z domu wentylacja z wymiennikiem ciepła, gdy na zewnątrz jest chłodniej niż wewnątrz a źle lub nawet wcale, gdy jest na zewnątrz cieplej niż w domu.


Cytat

Ja to bym po prostu rozpalił kominek icon_smile.gif


kominek wysusza, ale zimą. Jak działa osuszacz? Schładza powietrze i odprowadza wodę... a więc dokładnie odwrotnie od kominka!
Napisano
Cytat

Jasne, zimniejsze powietrze jest suche

Tak… choć, tak bym tego nie ujął. Bo w tym przypadku suche może i oznaczać 100% wilgotności względnej. Zimniejsze powietrze ma mniej wody w sobie ( niższą wilgotność bezwzględną) . Po ogrzaniu, wilgotność względna spada, czyli rosną możliwości obsorpcyjne powietrza. W tej chwili adsorberem są elementy domu a nie systemu wentylacyjnego.

Co do gwc… musiałby być bardzo głęboko na 1.5 m jest tyle co dziś na zewnątrz 13-15 st.C co wyklucza odbiór wody z powietrza przez gwc
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie jestem pewien czy dobry dział wybrałem ale może ktoś poratuje.


Napisz:
- ile osób w domu,
- ile: łazienek, kuchni (z jaką kuchenką), osobnych WC, (ile kratek wywiewnych),
- jaka centrala wentylacyjna (jaka jest jej wydajność),
- jak jest nastawiona centrala, czyli ile powietrza „przewietrza” ten dom - zimą i teraz, jeśli były zmieniane nastawy wydajności centrali.

Bez tych danych, to nawet odpowiedź, że przyczyna tkwi w zbyt długich, Twoich paznokciach – będzie też tak samo miarodajna.


poprawiłem: literówkę. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Gość adiqq
Napisano
z tego co pisze autor, to jest to Brink HR Medium 300 - max wydajnośc to 300m3/h
Napisano
Dzięki - faktycznie część tych danych podał .

Ale jest następne dość istotne pytanie – czy przed zamontowaniem centrali, czyli jak była wentylacja „grawitacyjna”, też takie zjawisko jak w #1 występowało?
Napisano
Ja mam wilgotność na poziomie 51 % teraz przy tej wilgotnej pogodzie, ogrzewanie dawno wyłączone dom wybudowany rok temu wentylacja grawitacyjna (naturalna jak kto woli) to dobrze czy źle (że się podłącze pod temat) dodam, że nigdy nie miałam zbrylonego cukru i woda mi się nie lała, ani nie kropliła na oknach, okna szczelne 6 - cio komorowe z nawiewnikami.
Napisano
Cytat

Ja mam wilgotność na poziomie 51 % teraz przy tej wilgotnej pogodzie, ogrzewanie dawno wyłączone dom wybudowany rok temu wentylacja grawitacyjna (naturalna jak kto woli) to dobrze czy źle (że się podłącze pod temat) dodam, że nigdy nie miałam zbrylonego cukru i woda mi się nie lała, ani nie kropliła na oknach, okna szczelne 6 - cio komorowe z nawiewnikami.


Tylko, że nie ma Pani 20 cm styropianu, umieszczonego tak ( przyklejony na zewnątrz ściany "dystansem" ), by zapobiegał latem wygrzaniu ściany przez słońce, a zimą nie zatrzymywał ciepła . Takie "ocieplanie" stosuje się tam gdzie są uapły i gdzie na okrągło chodzi klima. U nas to wilgoć i rachunki.
Napisano
Kochani bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem, jednak moje pytanie tak naprawdę dalej pozostaje bez odpowiedzi, dom budowała firma , był kierownik budowy i inspektor itp... wszystko starałem się budować zgodnie ze sztuką budowlaną i projektem , i tak jesli chodzi o fundamenty są docieplone z zewnątrz 10 cm styropianem i od wewnątrz 7 cm. Jesli chodzi o docieplenie budynku to jest szczelne i zamknięte bo firma tłumaczyła że strefa przemarzana w naszej strefie kliamtycznej jest na 12/13 cm styropianu a ja mam 20 i nie potrzebna żadna wentylacja. teren podniosłem prawie o 1 metr dlatego mój punk zero jest dosyć wysoko, posadzka to naprawdę kolos, na podłożu najpierw wylewka 15 cm potem styropian 20 cm następnie jastrycho 7cm i kafelki. Nie jestem znawcą sztuki budowlanej ale na chłopski rozum wydaje się wszystko ok. Kiedyś mieszkałem w starym budynku z samej cegły i było wszystko ok. O co chodzi??? Przedobrzyłem czy co?

Przed zamontowaniem rekuperatora nie było wentylacji prawie wcale , trzy takie małe lipne kominki które zamiast ciągnąć dmuchały do środka ale budynek jest niski dlatego nie było zadnego ciągu
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Kochani bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem, jednak moje pytanie tak naprawdę dalej pozostaje bez odpowiedzi, dom budowała firma , był kierownik budowy i inspektor itp... wszystko starałem się budować zgodnie ze sztuką budowlaną i projektem , i tak jesli chodzi o fundamenty są docieplone z zewnątrz 10 cm styropianem i od wewnątrz 7 cm. Jesli chodzi o docieplenie budynku to jest szczelne i zamknięte bo firma tłumaczyła że strefa przemarzana w naszej strefie kliamtycznej jest na 12/13 cm styropianu a ja mam 20 i nie potrzebna żadna wentylacja. teren podniosłem prawie o 1 metr dlatego mój punk zero jest dosyć wysoko, posadzka to naprawdę kolos, na podłożu najpierw wylewka 15 cm potem styropian 20 cm następnie jastrycho 7cm i kafelki. Nie jestem znawcą sztuki budowlanej ale na chłopski rozum wydaje się wszystko ok. Kiedyś mieszkałem w starym budynku z samej cegły i było wszystko ok. O co chodzi??? Przedobrzyłem czy co?

Przed zamontowaniem rekuperatora nie było wentylacji prawie wcale , trzy takie małe lipne kominki które zamiast ciągnąć dmuchały do środka ale budynek jest niski dlatego nie było zadnego ciągu



ja mam podobnie, 20cm styro,piwnice ocieplone 15cm, punkt 0 wysoko, WM itd. Wychodzi mi na to że masz coś z wentylacją nie tak ...przed chwilą spojrzałem na higromentr - pokazał 54%. Wystawiłem go na dwór na kilkanaście minut, było 44%
Napisano
Cytat

Ja mam wilgotność na poziomie 51 % teraz przy tej wilgotnej pogodzie, ogrzewanie dawno wyłączone dom wybudowany rok temu wentylacja grawitacyjna (naturalna jak kto woli) to dobrze czy źle (że się podłącze pod temat) dodam, że nigdy nie miałam zbrylonego cukru i woda mi się nie lała, ani nie kropliła na oknach, okna szczelne 6 - cio komorowe z nawiewnikami.




w temacie - wilgoć technologiczną miałam cały pierwszy sezon i była przeokrutna ... wietrzyłam na potęgę i dało radę - drugi sezon był już w miarę ok ... icon_smile.gif
czyli aby pozbyć się wilgoci z wnętrza domu - pozostaje grzać i wietrzyć , ewentualnie wspomagać się osuszaczami ...
miałam na myśli went. grawitacyjną ... o tym ak się postępuje z mechaniczną już widzę napisali chopaki ... icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Przed zamontowaniem rekuperatora nie było wentylacji prawie wcale , trzy takie małe lipne kominki które zamiast ciągnąć dmuchały do środka ale budynek jest niski dlatego nie było zadnego ciągu



To zastanawiające. Musi być wentylacja i raczej ma wywiewać niz nawiewac - to znaczy kanałami ma wywiewać a nie odwrotnie.

Drożność kanałów jest OK, nic tam nie wpadło?????? Nie ma takiego pojęcia jak - nie było wentylacji prawie wcale.

Wentylacja to podstawa. Pierwszy z brzegu fachowiec od wentylacji zwraca uwagę na kratki w kuchni zastawione szafkami.
Napisano
nie podejrzewam, że akurat na raz ze wszystkich wiało
generalnie post #4 Kol. Jani_63 wszystko wyjaśnił
można do tego tylko dodać intensywniejszą eksploatację, stąd przesunięcie wszystkiego złego na drugi sezon grzewczy

natomiast to jest interesujące
Cytat

Jesli chodzi o docieplenie budynku to jest szczelne i zamknięte bo firma tłumaczyła że strefa przemarzana w naszej strefie kliamtycznej jest na 12/13 cm styropianu a ja mam 20 i nie potrzebna żadna wentylacja.


czy Autor może to jaśniej wyłożyć?
Napisano
a redakcję poproszę jeszcze o usunięcie postu #11 jako uwłaczającego wielu porządnym ludziom

Cytat

ominęłam ten fragment jakimś cudem .... ale po prostu wymiata icon_eek.gif
że co niby jest niepotrzebne? wentylacja w domu? icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif :hahaha2:


to jest pewnie wypadkowa tej szczeliny pomiędzy styro a murem i wentylowania, stąd prośba o rozjaśnienie zawiłości
Napisano
Cytat

a redakcję poproszę jeszcze o usunięcie postu #11 jako uwłaczającego wielu porządnym ludziom


to jest pewnie wypadkowa tej szczeliny pomiędzy styro a murem i wentylowania, stąd prośba o rozjaśnienie zawiłości



aaachaaaa ... icon_rolleyes.gif
Napisano
Miotła niestety wymiotła rozwinięcie (częściowe) tej myśli, z którego wynikało że ta szczelina jest naturalną jakoby koleją rzeczy przy przyklejaniu styro na placki kleju.
Napisano
Proszę nie kasować przed zrozumieniem.
Przed zamontowaniem reku i przed ociepleniem nie było takich problemów - a teraz są DLACZEGO to proste.
1- przed ociepleniem z dystansem latem mur miał przynajmniej kilka stopni wyższą temperaturę
2- latem źle działająca wentylacja i wyższa temperatura murów powodowały, że wilgotność względna była niższa ( odwrotnie jak zimą) a mur miał temperaturę wyższą od punktu rosy
3- 20 cm styropianu ze szczeliną znakomicie obniżyło temperaturę ścian i przedmiotów w ich okolicy.
4- Wentylacja mechaniczna wprowadziła bardzo wilgotne powietrze z zewnątrz, które schłodzone przy ścianie – oddało wodę na najlepszych przewodnikach ciepła.
To prosta wyliczanka – punkt rosy dla powietrza 25 -26 st. C i wilgotności względnej powyżej 75 % jest zbliżony do 20 st. C . Mury są nagrzewane przez słońce a oddają ciepło przez fundament i grunt – przyklejenie styropianu z dystansem na zewnątrz, odcięło źródło ciepła a nie odcięło „odejścia” – dlatego temperatura muru spadła do temperatur punktu rosy dla powietrza wewnętrznego.

Gdyby styropian był przyklejony bezpośrednio ( na kołki) więcej ciepła ze słońca dostałoby się do muru i zjawisko by nie wystąpiło. Cieplejszy mur nie schładzałby tak powietrze wentylacyjnego a więc i wilgotność względna byłaby w granicach 55-60%


Lepiej chyba tego nie umiem wyjaśnić.
Napisano
i proszę naprawić skrypt forum, bo .... panu tb blokada/filtr (czy jak on to zwie) na moje posty

tu kończy się pisanina, bo ostra polemika z impertynentem tb spotyka się z ostrą reakcją redakcji i wszystko idzie w p..., nie mówiąc już o misternym planie
Napisano
Cytat

i proszę naprawić skrypt forum, bo .... panu tb blokada/filtr (czy jak on to zwie) na moje posty

tu kończy się pisanina, bo ostra polemika z impertynentem tb spotyka się z ostrą reakcją redakcji i wszystko idzie w p..., nie mówiąc już o misternym planie



bez tego jednego słowa to już nie jest to samo .... icon_cry.gif
Napisano
Cytat

No i Redakcji się oberwało !


to to nic, ale (przychylając się do prośby) utrzymać serwer i ten tekst do końca świata, to będzie dzieło
może Owsiak by pomógł huh.gif
Napisano
Cytat

Proszę nie kasować przed zrozumieniem.
(...)
To prosta wyliczanka ? punkt rosy dla powietrza 25 -26 st. C i wilgotności względnej powyżej 75 % jest zbliżony do 20 st. C . Mury są nagrzewane przez słońce a oddają ciepło przez fundament i grunt ? przyklejenie styropianu z dystansem na zewnątrz, odcięło źródło ciepła a nie odcięło ?odejścia? ? dlatego temperatura muru spadła do temperatur punktu rosy dla powietrza wewnętrznego.

Gdyby styropian był przyklejony bezpośrednio ( na kołki) więcej ciepła ze słońca dostałoby się do muru i zjawisko by nie wystąpiło. Cieplejszy mur nie schładzałby tak powietrze wentylacyjnego a więc i wilgotność względna byłaby w granicach 55-60%


Lepiej chyba tego nie umiem wyjaśnić.


Wyliczyłem panu jaka jest temperatura styropianu po stronie wewnętrznej dla tej przegrody (usunięto).
Zresztą dlaczego wszyscy mają wyliczeniami podważać pańskie racje... niech pan wyliczeniami potwierdzi że się pan nie myli.

I proszę nie naciągać faktów dla wlanej wygody.
toma7969 wyraźnie napisał że ma wilgotność 70% , a nie 75%
Przy wilgotności 70% i temperaturze wewnętrznej 26oC punkt rosy to 20oC,
ale przy temperaturze 25oC już tylko 19oC.
W jaki sposób według pana ściany i przedmioty wewnątrz mają osiągnąć ta temperaturę żeby nastąpiła kondensacja pary wodnej?

Cytat

i proszę naprawić skrypt forum, bo .... panu tb blokada/filtr (czy jak on to zwie) na moje posty

tu kończy się pisanina, bo ostra polemika z impertynentem tb spotyka się z ostrą reakcją redakcji i wszystko idzie w p..., nie mówiąc już o misternym planie


a argumenty (wyliczenia) podważające jego teorie są usuwane.

Przykład - ostatni wpis daggulki (którego już nie ma) w wątku https://forum.budujemydom.pl/beton-komorkow...725#entry220725 z zapytaniem o ochronę treści pisanej przez TB

EDIT
Literówka --- wlanej= własnej
Gość adiqq
Napisano
heh, widzę że coś straciłem/przeoczyłem...
Napisano
Cytat

Przykład - ostatni wpis daggulki (którego już nie ma) w wątku https://forum.budujemydom.pl/beton-komorkow...725#entry220725 z zapytaniem o ochronę treści pisanej przez TB



tutaj , w zacytowanym wątku z ręką na sercu mogę rzec, że ja byłam winna ....
chodzi o post , który nie został usunięty ... on po prostu nie dotarł wskutek chwilowych problemów z netem po mojej stronie...
zamiast wpierw sprawdzić , czy dotarło i zapisało - jak to baba w gorącej wodzie kąpana - wydarłam twarz na bogu ducha winną Redakcję icon_redface.gif ... już to z Redakcją wyjaśniłam , zapomniałam przy wyjaśnieniach użyć słowa adekwatnego , czyli "przepraszam" - więc teraz to czynię ... przepraszam Redakcję za niewyparzoną twarz ... icon_rolleyes.gif icon_redface.gif

natomiast co do problemów z Panem TB .... głównym problemem jest Pan TB ... icon_lol.gif
gdzieś wcześniej ktoś napisał, że to taki nasz forumowy TROLL - i tak sobie myślę, ze to bardzo trafne określenie ....
z trollem nie wygrasz ... sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem ... icon_lol.gif
więc - jedyne co nam zostaje , to traktować jak trolla - czyli zgłaszać spam .... non stop , notorycznie tak jak Pan TB notorycznie zasrywa co któryś wątek - tak od razu jak tylko zaczyna swoje tyrady - zgłaszać spam do usunięcia ...
nie ma co się podniecać - to co ma nam do powiedzenia zostało przewałkowane już w te i wewte dziesiątki razy , nic nowego się nie dowiemy , próżne nadzieje ...
każdy emocjonujący gorący wątek to reklama dla firmy pana TB ... już się przekonaliśmy , że jednak ma klientów z forum, daje namiary na forum swoim klientom - i w kontekście tego jak patrzę na ilość pomocnych postów Pana TB , to mi słabo ... icon_confused.gif
do reklamy na tym forum są odpowiednie działy ....
więc niech się tam właśnie reklamuje , a nie naszym kosztem , kosztem naszego czasu i naszych nerwów...

zgłaszajmy spam ... zresztą zauważyłam, że kilku forumowiczów robi to od niedawna ... dajmy sobie chwilę z nowym systemem , zgłaszajmy spam i zobaczymy jak się to sprawdzi.... taka jest moja propozycja ....
i tyle....
Napisano
to się człowiek może dowiedzieć.....brałam udział w olimpiadzie z fizyki....moją panią pewnie za to trzeb by przed Trybunałem postawić hihihihiihhiih
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...