Skocz do zawartości

Dobór kotła


Recommended Posts

Napisano
  Cytat

kupię z wbudowanym prostownikiem a baterie jakiej mocy ???

Rozwiń  

Są baterie głębokiego rozładowania i one najlepiej si do tego celu nadają. Zwykłe samochodowe bez obsługowe też sobie poradzą. A mocy to koło 100 Ah lub więcej, im więcej tym dłuższa praca. Zapytaj w sklepie o baterie żelowe czy one się nadają do danego UPS-a, bo z tego co ktoś i mówił powinno się je ładować jakimś specjalnym prostownikiem . Po mojemu te żelowe są dobre do tego celu.
Napisano
  Cytat

Są baterie głębokiego rozładowania i one najlepiej si do tego celu nadają. Zwykłe samochodowe bez obsługowe też sobie poradzą. A mocy to koło 100 Ah lub więcej, im więcej tym dłuższa praca. Zapytaj w sklepie o baterie żelowe czy one się nadają do danego UPS-a, bo z tego co ktoś i mówił powinno się je ładować jakimś specjalnym prostownikiem . Po mojemu te żelowe są dobre do tego celu.

Rozwiń  



a może by to przebudować i podłączyć zbiornik otwarty a naczynie przeponowe w kosz... i po problemie. Przebudowa by chyba nie była trudna... właściwie jak się nie mylę zamienię zbiorniki i po problemie , reszt jest

dobrze myślę ? Bo nawet jak będę miał ups a zabraknie wody w wodociągach to co wtedy ????
Napisano
  Cytat

a może by to przebudować i podłączyć zbiornik otwarty a naczynie przeponowe w kosz... i po problemie. Przebudowa by chyba nie była trudna... właściwie jak się nie mylę zamienię zbiorniki i po problemie , reszt jest

dobrze myślę ? Bo nawet jak będę miał ups a zabraknie wody w wodociągach to co wtedy ????

Rozwiń  

Teraz to już trochę za późno aby zmieniać instalacje na otwartą.
To że wody braknie to nie jest takie niebezpieczeństwo jak zanik prądu.
Napisano
  Cytat

Teraz to już trochę za późno aby zmieniać instalacje na otwartą.
To że wody braknie to nie jest takie niebezpieczeństwo jak zanik prądu.

Rozwiń  


wszystko da się zrobić a nie lepiej ? napędziliście mi stracha icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif
to ile Ah mają mieć te baterie ?
Napisano
  Cytat

a może by to przebudować ...

Rozwiń  

Jakbyś nie przebudowywał, to i tak tylko UPS i agregat startujący w automacie po zaniku napięcia zapewni Ci rozbiór ciepła, znaczy się ogrzewanie.

Tak na zdrowy rozum... zawsze się znajdzie jakieś "ale".
Oczywiście im mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia tego "ale" tym lepiej.
Napisano
  Cytat

Jakbyś nie przebudowywał, to i tak tylko UPS i agregat startujący w automacie po zaniku napięcia zapewni Ci rozbiór ciepła, znaczy się ogrzewanie.

Tak na zdrowy rozum... zawsze się znajdzie jakieś "ale".
Oczywiście im mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia tego "ale" tym lepiej.

Rozwiń  



jak napisałem do firm o ofertę na UPS to dostałem oferty w przedziale 1700-2800zł za zasilacz ? Czy to nie za drogo jak na taki zasilacz do małej kotłowni w aledrogo są zasilacze po http://allegro.pl/awaryjny-zasilacz-co-prz...3691270263.html czy taki nie starczy ?
Napisano
  Cytat

jak napisałem do firm o ofertę na UPS to dostałem oferty w przedziale 1700-2800zł za zasilacz ? Czy to nie za drogo jak na taki zasilacz do małej kotłowni w aledrogo są zasilacze po http://allegro.pl/awaryjny-zasilacz-co-prz...3691270263.html czy taki nie starczy ?

Rozwiń  

oczywiście,że taki może być z ten co jest na allegro.
A te za kilka tysięcy to jakieś przemysłówki chyba są,albo potężnej mocy.
Napisano
Niewykluczone że tam gdzie kończy się chińszczyzna, cena x2 i zaczynają się firmówki.
Z drugiej strony jeśli już stawiać instalację UPS, to może warto uwzględnić jakieś oświetlenie awaryjne oparte O LED-y, zasilanie alarmu, czujników i jakiegoś gniazdka dla kompa żeby rodzina (ta niepełnoletnia) nie zaczęła wyć że nie ma co robić po ciemku.
Wy dorośli jakieś zajęcia sobie znajdziecie przecież icon_biggrin.gif
W takim przypadku inwerter musiałby być tak z co najmniej 1000W, a najlepiej 1500-2000W.
Ale i takie można zanabyć za połowę tego co na ofercie.
Do tego akuś z 200Ah i noc można przetrwać.
Napisano
  Cytat

czyli biorę tego z allegro i będzie ok ? czy baterie trzeba dokupić ?

Rozwiń  

Łukasz czy Ty czytasz to co My tu Ci piszemy?
Przecież pisałem o baterii i akumulatorze.
Ten z allegro akumulatora nie ma ,raczej nie ma ,ale zapytaj sprzedawcy o akumulator jaki może być i jakiej pojemności max można podłączyć.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Łukasz czy Ty czytasz to co My tu Ci piszemy?
Przecież pisałem o baterii i akumulatorze.
Ten z allegro akumulatora nie ma ,raczej nie ma ,ale zapytaj sprzedawcy o akumulator jaki może być i jakiej pojemności max można podłączyć.

Rozwiń  


czytam czyta ale napędziliście mi strachu kupiłem już zasilacz UPS APC plus 4 baterie o łącznej mocy 240Ah czy teraz układ jest bezpieczny ... czy coś Jeszce mam kupić zrobić ?

Napisano
  Cytat

czytam czyta ale napędziliście mi strachu kupiłem już zasilacz UPS APC plus 4 baterie o łącznej mocy 240Ah czy teraz układ jest bezpieczny ... czy coś Jeszce mam kupić zrobić ?

Rozwiń  

Daj link do tego UPS bo tak na pamięć to wszystkiego się nie zna icon_biggrin.gif A pytanie - czy ten UPS naładuje tak dużą baterię?
Dlaczego nie kupiłeś jednej baterii tylko aż cztery.
Przy tak dużej pojemności baterii to zakładam ,że całą noc (9-12 gdz) przy zaniku prądu osprzęt i piec będzie hulał.
Napisano
  Cytat

Daj link do tego UPS bo tak na pamięć to wszystkiego się nie zna icon_biggrin.gif A pytanie - czy ten UPS naładuje tak dużą baterię?
Dlaczego nie kupiłeś jednej baterii tylko aż cztery.
Przy tak dużej pojemności baterii to zakładam ,że całą noc (9-12 gdz) przy zaniku prądu osprzęt i piec będzie hulał.

Rozwiń  


taką baterie poleciał mi firma z którą współpracuję w zakresie UPS-ów na tych bateriach przy poborze 400W ma pomykać minimum 2 godziny

http://www.komputronik.pl/product/65652/Sp...CFYJP3goda0cAIw
Napisano
Panowie, uporządkujcie jednostki bo się mętlik robi. icon_biggrin.gif
Dla akumulatora:
- napięcie - V
- pojemność - Ah
- prąd wyładowania - A

Dla UPS-a moc podawana jest dwojako:
W - moc czynna
VA - moc pozorna

i dodatkowo
V - napięcie wejściowe
Hz - częstotliwość prądu

+ jeszcze kilka innych parametrów.

Napisano
  Cytat

lukasz sory ja przeczytałem a raczej przewidziało mi się ,że kupiłeś baterie o mocy 2400 Ah icon_biggrin.gif
Osobiście poleciłbym Ci baterie o mocy ponad 1000 Ah.

Rozwiń  



odłączę dwie baterie i będzie ok icon_biggrin.gif czy mam jeszcze coś do tej instalacji kupić aby był bezpieczna. A tak na marginesie musiałem wczoraj awaryjnie wygasić piec ( zapchał się komin - ptak )i od czasu zatrzymania do wywalenia żaru temperatura urosła 3 stopnie ( było na piecu 61 C ) i ładnie spadała icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

odłączę dwie baterie i będzie ok icon_biggrin.gif czy mam jeszcze coś do tej instalacji kupić aby był bezpieczna. A tak na marginesie musiałem wczoraj awaryjnie wygasić piec ( zapchał się komin - ptak )i od czasu zatrzymania do wywalenia żaru temperatura urosła 3 stopnie ( było na piecu 61 C ) i ładnie spadała icon_biggrin.gif

Rozwiń  



wczoraj zabrakło prądu UPS nie zadziałał icon_surprised.gif była żona z dzieckiem w domu wywaliła żar i nic a nic się nie stało ... więc straszenie żę musi być ups itp uważam zbędne. Ups na sprzedaż
Napisano
  Cytat

wczoraj zabrakło prądu UPS nie zadziałał icon_surprised.gif była żona z dzieckiem w domu wywaliła żar i nic a nic się nie stało ... więc straszenie żę musi być ups itp uważam zbędne. Ups na sprzedaż

Rozwiń  

Nie zadziałał bo coś zrobiłeś nie tak. Sprawdzałeś go wcześniej w razie zaniku prądu czy się załączał?
Nic się ie stało bo jak piszesz ktoś był w domu, a gdyby nikogo nie było? a druga sprawa to UPS jest jeszcze po to abyś miał ciepło.
Co do tej temp 60 stopni to przesadziłeś icon_biggrin.gif gdyby urosła do koło 90 stopni to wtedy można włączyć "alarm" i raczej wyciąganie żaru to nie jest dobry pomysł, wstaw sobie wiaderko z piaskiem do kotłowni i w razie potrzeby żar zasypiesz piaskiem aby temperatura dalej nie rosła.
Napisano
Panowie mam pytanie czym może byś spowodowane skoki ciśnień w instalacji CO raz jest zero innym razem 0.8 bara i innym razem 1.5 bara ? Nigdzie nie widziałem przecieków.... Jak bym teraz dopuścił wody do 1,0 bara to za parę chwil zrobi się 2,0 bary icon_confused.gif Odpowietrzałem instalacje i tak jest od dłuższego czasu icon_eek.gif
Napisano
  Cytat

Panowie mam pytanie czym może byś spowodowane skoki ciśnień w instalacji CO raz jest zero innym razem 0.8 bara i innym razem 1.5 bara ? Nigdzie nie widziałem przecieków.... Jak bym teraz dopuścił wody do 1,0 bara to za parę chwil zrobi się 2,0 bary icon_confused.gif Odpowietrzałem instalacje i tak jest od dłuższego czasu icon_eek.gif

Rozwiń  

Gdzieś masz jednak powietrze... kwestia gdzie i dlaczego!?
Druga opcja, to manometr do wymiany icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

Panowie mam pytanie czym może byś spowodowane skoki ciśnień w instalacji CO raz jest zero innym razem 0.8 bara i innym razem 1.5 bara ? Nigdzie nie widziałem przecieków.... Jak bym teraz dopuścił wody do 1,0 bara to za parę chwil zrobi się 2,0 bary icon_confused.gif Odpowietrzałem instalacje i tak jest od dłuższego czasu icon_eek.gif

Rozwiń  

Z tego co pamiętam to masz instalacje w układzie zamkniętym ,to poczytaj w co wchodzi skład takiej instalacji i jaką odgrywa w niej role, to zrozumiesz czemu są takie skoki ciśnienia.
Wszystko wg mnie działa prawidłowo.
Napisano
  Cytat

Z tego co pamiętam to masz instalacje w układzie zamkniętym ,to poczytaj w co wchodzi skład takiej instalacji i jaką odgrywa w niej role, to zrozumiesz czemu są takie skoki ciśnienia.
Wszystko wg mnie działa prawidłowo.

Rozwiń  

Nie czytałem wątku od początku - jeśli masz instalację wykonaną w systemie zamkniętym to Mhtyl może mieć rację - w zależności od tego gdzie jest zamontowany manometr może pokazywać różne wartości w trakcie pracy instalacji!
Napisano (edytowany)
  Cytat

Panowie mam pytanie czym może byś spowodowane skoki ciśnień w instalacji CO raz jest zero innym razem 0.8 bara i innym razem 1.5 bara ? Nigdzie nie widziałem przecieków.... Jak bym teraz dopuścił wody do 1,0 bara to za parę chwil zrobi się 2,0 bary icon_confused.gif Odpowietrzałem instalacje i tak jest od dłuższego czasu icon_eek.gif

Rozwiń  
A masz naczynie przeponowe ?
Wzrost ciśnienia w instalacji może być spowodowany uszkodzeniem np. wężownicy, płaszcza, czy wymiennika i przedostaniem się ciepłej wody do obiegu C.O. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Z tego co pamiętam to masz instalacje w układzie zamkniętym ,to poczytaj w co wchodzi skład takiej instalacji i jaką odgrywa w niej role, to zrozumiesz czemu są takie skoki ciśnienia.
Wszystko wg mnie działa prawidłowo.

Rozwiń  



mhtyl icon_biggrin.gif dzięki
Napisano
  Cytat

mhtyl icon_biggrin.gif dzięki

Rozwiń  

Widzisz lukasz,gdybyś był tak bardzo dociekliwy jak pytający icon_biggrin.gif i przestudiował działanie instalacji to zapewne nie było by ostatniego pytania z Twojej strony icon_lol.gif
Dobrze ,że wszytko gra i buczy a raczej grzeje icon_smile.gif
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

no nie icon_biggrin.gif

a Panowie jak chcę podnieść temperaturę w domu zmieniam tylko parametr tem kotła czy coś jeszcze ?

Rozwiń  

Możesz podkręcić głowice przy grzejnikach a jak masz podłogówkę to tam tez powinna być głowica z kapilarą i za pomocą niej ustawiasz temp albo na piecu , 55 stopni jest to wystarczająca temp na piecu.
Napisano
  Cytat

Możesz podkręcić głowice przy grzejnikach a jak masz podłogówkę to tam tez powinna być głowica z kapilarą i za pomocą niej ustawiasz temp albo na piecu , 55 stopni jest to wystarczająca temp na piecu.

Rozwiń  


nie mam podłogówki tylko grzejniki , mhtyl piszesz że 55 stopni na piecu starczy ? a jak będzie robiło się zimno w domu a na dworze duży minus .... to co może okazać się że za mało jest na piecu icon_smile.gif To wtedy zmienić tylko ten jeden parametr
Napisano
  Cytat

nie mam podłogówki tylko grzejniki , mhtyl piszesz że 55 stopni na piecu starczy ? a jak będzie robiło się zimno w domu a na dworze duży minus .... to co może okazać się że za mało jest na piecu icon_smile.gif To wtedy zmienić tylko ten jeden parametr

Rozwiń  

To wtedy jak na dworze będzie duży minus to więcej opału piec zeżre. pewnie ,że możesz dać większą temperaturę na piecu, ale jak masz pompkę i dmuchawę to nie wiem czy jest sens podnosić temp na piecu. Ja pale drewnem imam ustawioną na 55 a i tak często temp mi rośnie do 70 i nieraz ponad 70, przy paleniu węglem czy miałem temperaturę piec trzyma taka jaka jest zadana.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Jeżeli będziesz utrzymywał stalą temperaturę na piecu,powiedzmy te 55 stopni przez cala dobę,to nie ma się co obawiac w kwestii tego że w domu sie wyziębi,nawet przy temperaturach rzędu -20 na dworze. Podstawa będzie tylko dobra izolacja.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Jeżeli będziesz utrzymywał stalą temperaturę na piecu,powiedzmy te 55 stopni przez cala dobę,to nie ma się co obawiac w kwestii tego że w domu sie wyziębi,nawet przy temperaturach rzędu -20 na dworze. Podstawa będzie tylko dobra izolacja.

Rozwiń  


Na piecu jest na stałe ustawione 55 st z tolerancją +-3 st i jest ok, jeżeli chodzi o pompki to kupiłem dwie wilo yonos elektroniczne muszę zmienić icon_biggrin.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
witam ponownie mam mały problem nie było prądu da dni i piec nie chodził , dzisiaj go uruchomiłem ogrzewanie działa ale brak wody ciepłej na rurach wylotowych i wlotowych pokazuje 50 stopni a sterownik 21 stopni
co może być przyczyną ?
Gość mhtyl
Napisano
Przypadkiem jakiś zaworów nie zakręciłeś?
Napisano (edytowany)
  Cytat

Przypadkiem jakiś zaworów nie zakręciłeś?

Rozwiń  


no nie nic takiego nie robiłem do bojlera dochodzi na dwóch rurach gorąca woda a z tej co ma iśc na krany idzie letnia.Może bojler się zapowietrzył jak od odpowietrzyć odkręcając śrubunek ? jak tak to który ? Edytowano przez lukasz83 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

no nie nic takiego nie robiłem do bojlera dochodzi na dwóch rurach gorąca woda a z tej co ma iśc na krany idzie letnia.Może bojler się zapowietrzył jak od odpowietrzyć odkręcając śrubunek ? jak tak to który ?

Rozwiń  


już wszystko wiadomo padła pompa cyrkulacyjna .... żeby ją wymienić muszę zatrzymać piec czy mogę zakręcić zawory i wymienić na działającym co ???
Gość mhtyl
Napisano (edytowany)
  Cytat

już wszystko wiadomo padła pompa cyrkulacyjna .... żeby ją wymienić muszę zatrzymać piec czy mogę zakręcić zawory i wymienić na działającym co ???

Rozwiń  

Może ją tylko przyłapało, wystarczy jakbyś ruszył wirnik i ponownie włączył. Co to za pompa?
Możesz wymienić bez zatrzymywania pieca, zakręć zawory i wymieniaj.

Łukasz a co pompa cyrkulacyjna ma się cwu? przecież nawet jak ona nie jest w włączona to woda ciepła poleci tyle , że trochę później poczujemy ja w kranie. Pompka cyrkulacyjna nie powinna blokować grzania bojlera. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
  Cytat

Może ją tylko przyłapało, wystarczy jakbyś ruszył wirnik i ponownie włączył. Co to za pompa?
Możesz wymienić bez zatrzymywania pieca, zakręć zawory i wymieniaj.

Łukasz a co pompa cyrkulacyjna ma się cwu? przecież nawet jak ona nie jest w włączona to woda ciepła poleci tyle , że trochę później poczujemy ja w kranie. Pompka cyrkulacyjna nie powinna blokować grzania bojlera.

Rozwiń  



pompka to wilo yonos pico wcześniej była zwykła 3 biegowa urlich i było ok .... do tego ta wilo jak woda się nagrzeje do się wyłącza ..... wyświetlacz jest ciemny

trzeba wyłączyć piec i włączyć ponownie i chodzi dalej ? To po co jest wtedy ta pompka ? Edytowano przez lukasz83 (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Pompka cyrkulacyjna pracuje w cyklach w takich jak ustawisz, i nie powinna się wyłączać jak woda się nagrzeje, chyba że temp wody przekracza ustawiony próg. Przy jakiej temp wody pompka się wyłącza.
A co z cwu? nadal nie masz ciepłej wody?
Napisano
  Cytat

Pompka cyrkulacyjna pracuje w cyklach w takich jak ustawisz, i nie powinna się wyłączać jak woda się nagrzeje, chyba że temp wody przekracza ustawiony próg. Przy jakiej temp wody pompka się wyłącza.
A co z cwu? nadal nie masz ciepłej wody?

Rozwiń  


pompka chodzi na 20W .... wydaje się za słaba ciepła woda jest ale wolniej napełnia wymiennik .... wymiana pompki dzisiaj na 90w jak było poprzednio icon_biggrin.gif
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

pompka chodzi na 20W .... wydaje się za słaba ciepła woda jest ale wolniej napełnia wymiennik .... wymiana pompki dzisiaj na 90w jak było poprzednio icon_biggrin.gif

Rozwiń  

To majątek płacisz za prąd jak masz 90W.
Gość mhtyl
Napisano
lukasz ale to jest tylko cyrkulacja, tam opory są znikome bo ona ma za zadanie tylko wodę przemieszać w rurkach. Żadnych po drodze nie zaworów to by dławiły przebieg wody. Chyba, że coś masz w tej cyrkulacji źle zrobione.
Napisano
  Cytat

lukasz ale to jest tylko cyrkulacja, tam opory są znikome bo ona ma za zadanie tylko wodę przemieszać w rurkach. Żadnych po drodze nie zaworów to by dławiły przebieg wody. Chyba, że coś masz w tej cyrkulacji źle zrobione.

Rozwiń  


z ciepłą woda jest już OKI icon_biggrin.gif pompa wilo która się wyłącza i włącza sam ? ale jest oki
Napisano
  Cytat

z ciepłą woda jest już OKI icon_biggrin.gif pompa wilo która się wyłącza i włącza sam ? ale jest oki

Rozwiń  

To fajnie,że masz cwu, ale może napisałbyś co było przyczyną i jak to rozwiązałeś. Bo to że pompa wilo się wyłącza i włącza sama nic mi nie mówi o rozwiązaniu problemu, bo w pompach cyrkulacyjnych to normalka że włączają się cykliczni z częstotliwością jaką się ustawi.
Napisano
  Cytat

To fajnie,że masz cwu, ale może napisałbyś co było przyczyną i jak to rozwiązałeś. Bo to że pompa wilo się wyłącza i włącza sama nic mi nie mówi o rozwiązaniu problemu, bo w pompach cyrkulacyjnych to normalka że włączają się cykliczni z częstotliwością jaką się ustawi.

Rozwiń  


właściwie nic nie zrobiłem odpowietrzałem odpowietrzałem dopuszczałem wody i tyle co zrobiłem

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...