Skocz do zawartości

Jakie ilości kondensatu powstają w kominie kotła kondensacyjnego?


Recommended Posts

Jakie ilości kondensatu powstają w kominie kotła kondensacyjnego? Sam chcę kupić taki kocioł o mocy 24 kW. O ile dobrze rozumiem, w dobrze pracującym kotle kondensat powinien wypływać głównie przez kocioł, a nie wykraplać się w kominie.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/kotly-i-podgrzewacze/porady/12959-jakie-ilosci-kondensatu-powstaja-w-kominie-kotla-kondensacyjnego

Link do komentarza
Oj, o ile wiem, to przy kotle kondensacyjnym kondensat z komina spływa do kotła, dlatego jest tylko jedno odprowadzenie skroplin - z kotła. Zbieracz kondensatu to chyba w kotłach turbo, bo tam wymiennik nie jest gotowy na \"strumień\" wody z komina...
Link do komentarza
  • 6 lata temu...
genialna odpowiedź eksperta przeklejona z innej strony. Człowiek pyta o ilość (wartośc liczbowa np. w litrach) i dowiaduje sie że to nie ma wpływu albo praca kotła będzie bardziej lub mniej ekonomiczna. dziękujemy "ekspercie". odpowiadając na pytanie (bo sam poszukuję tej wartości) to zależy (od grzejników, izolacji budynku, temperatury zewnętrznej) - od kilkunastu do kilkudziesięciu litrów dziennie.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Niech będzie ekologiczne. I potem ktoś powie, że skoro to idzie w atmosferę a kocioł jest modulowany w pełnym zakresie mocy + ma sondę lambda i 20 różnych predefiniowanych nastaw, to po co Komu taka informacja :) Jak zamontować zawór EGR, jak w samochodzie, to się może okazać, że przy kominie na dachu można będzie "oddychać pełną piersią".

Teraz to już żart, przyznaję się :)

Link do komentarza
Mam piec kondensacyjny dwufunkcyjny no i niestety woda którapowinna się skraplaćwiczenia do pojemnika leci bokami po piecu. Efektem jest to, że trzy miesięczny kocioł jest pordzewiałyżki w środku. Czy jest to wina złego podłączenia???. Z tego co wyczytałem w necie tak wynika. Pytanie do Was kto za to odpowiada?, jak wyegzekwować naprawę ?, no i jeszcze jedna sprawa producent(sklep poinformował mnie że gwarancja już nie istnieje ponieważ piec jest zalany z przewodu kominowego). Potrzebuje pomocy.
Link do komentarza

Przede wszystkim trzeba sprawdzić drożność odprowadzenia kondensatu z komory spalania. Oprócz płynu powstają tam osady, które mogą zatkać odpływ. Oczywiście przyczyny mogą być też inne spowodowane np. wadliwym montażem, czy po prostu zagięciem rurki odpływowej. Kocioł powinien sprawdzić instalator, który go montował. 

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Trudny problem do zdiagnozowania bez obejrzenia na miejscu.

Jeżeli jest to komin powietrzno-spalinowy (tzw. rura w rurze)? to może to być też deszczówka, która dostaje się do części powietrznej, (zakończenia komina powinny zawierać odpowiednie daszki lub kołnierze ochronne w zależności od producenta). Powietrzna część przeważnie nie ma uszczelek, w związku z tym woda może wypływać przy łączeniu z kotłem, zwłaszcza jak rura założona jest na wierzch, zamiast do środka. . W innym przypadku wskazywać to może na nieszczelną uszczelkę, jej brak,lub jej uszkodzenie co w przypadku tanich uszczelek jest możliwe.

Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Gość Maniek
Witam woda z kondensatu powinna splywac z rury koninowej do zbiorniczka przelewowego ktory powinien byc podlaczony z odplywem !! I sprawa zalatwiona , w twoich przypsdku jest cos zle podlaczone pewnie coelnie z rury brak uszczelki albo zle zalozona rura ktury odprowadza spsliny do komina
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Gość zdzislaw

Mieszkam w Anglii i tutaj nie ma takiego problemu,rury do odprowadzenia dwutlenku węgla są w rurze,która jest podzielona na pół,w jedną połówę otworu dostaje się świeże powietrze a drugą połówką wydalany jest dwutlenek węgla w postaci oparów wraz ze skroplonym płynem i rura ta jest zamontowana w ścianie nad kotłem wcale nie w kominie.Nie potrzeba żadnego komina jak w Polsce!!! Nowoczesne kotły kondensacyjne firmy BAXI spełniają wszystkie europejskie normy!

 

Raz jeszcze powtarzam,nowoczesne kotły kondensacyjne nie potrzebują komina do odprowadzania spalin! Rura odprowadzająca spaliny może być w ścianie,w zależności gdzie będzie umieszczony kocioł kondensacyjny-w kuchni,łazience czy w innym pomieszczeniu!

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...