Skocz do zawartości

Jakie ilości kondensatu powstają w kominie kotła kondensacyjnego?


Recommended Posts

Napisano

Jakie ilości kondensatu powstają w kominie kotła kondensacyjnego? Sam chcę kupić taki kocioł o mocy 24 kW. O ile dobrze rozumiem, w dobrze pracującym kotle kondensat powinien wypływać głównie przez kocioł, a nie wykraplać się w kominie.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/kotly-i-podgrzewacze/porady/12959-jakie-ilosci-kondensatu-powstaja-w-kominie-kotla-kondensacyjnego

Napisano
Oj, o ile wiem, to przy kotle kondensacyjnym kondensat z komina spływa do kotła, dlatego jest tylko jedno odprowadzenie skroplin - z kotła. Zbieracz kondensatu to chyba w kotłach turbo, bo tam wymiennik nie jest gotowy na \"strumień\" wody z komina...
  • 6 lata temu...
Napisano
genialna odpowiedź eksperta przeklejona z innej strony. Człowiek pyta o ilość (wartośc liczbowa np. w litrach) i dowiaduje sie że to nie ma wpływu albo praca kotła będzie bardziej lub mniej ekonomiczna. dziękujemy "ekspercie". odpowiadając na pytanie (bo sam poszukuję tej wartości) to zależy (od grzejników, izolacji budynku, temperatury zewnętrznej) - od kilkunastu do kilkudziesięciu litrów dziennie.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Kropek
Napisano
Dokładnie, odpowiedź niby eksperta jest bezsensowna
Napisano
3 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Pytanie retoryczne z tej samej serii - ile tlenków azotu powstaje, ile CO2 itd itp.

To/takie pytanie przestało być retoryczne - w sumie jest ekologiczne :D

Napisano

Niech będzie ekologiczne. I potem ktoś powie, że skoro to idzie w atmosferę a kocioł jest modulowany w pełnym zakresie mocy + ma sondę lambda i 20 różnych predefiniowanych nastaw, to po co Komu taka informacja :) Jak zamontować zawór EGR, jak w samochodzie, to się może okazać, że przy kominie na dachu można będzie "oddychać pełną piersią".

Teraz to już żart, przyznaję się :)

Napisano
Mam piec kondensacyjny dwufunkcyjny no i niestety woda którapowinna się skraplaćwiczenia do pojemnika leci bokami po piecu. Efektem jest to, że trzy miesięczny kocioł jest pordzewiałyżki w środku. Czy jest to wina złego podłączenia???. Z tego co wyczytałem w necie tak wynika. Pytanie do Was kto za to odpowiada?, jak wyegzekwować naprawę ?, no i jeszcze jedna sprawa producent(sklep poinformował mnie że gwarancja już nie istnieje ponieważ piec jest zalany z przewodu kominowego). Potrzebuje pomocy.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Trudny problem do zdiagnozowania bez obejrzenia na miejscu.

Jeżeli jest to komin powietrzno-spalinowy (tzw. rura w rurze)? to może to być też deszczówka, która dostaje się do części powietrznej, (zakończenia komina powinny zawierać odpowiednie daszki lub kołnierze ochronne w zależności od producenta). Powietrzna część przeważnie nie ma uszczelek, w związku z tym woda może wypływać przy łączeniu z kotłem, zwłaszcza jak rura założona jest na wierzch, zamiast do środka. . W innym przypadku wskazywać to może na nieszczelną uszczelkę, jej brak,lub jej uszkodzenie co w przypadku tanich uszczelek jest możliwe.

  • 2 lata temu...
Gość Maniek
Napisano
Witam woda z kondensatu powinna splywac z rury koninowej do zbiorniczka przelewowego ktory powinien byc podlaczony z odplywem !! I sprawa zalatwiona , w twoich przypsdku jest cos zle podlaczone pewnie coelnie z rury brak uszczelki albo zle zalozona rura ktury odprowadza spsliny do komina
  • 4 miesiące temu...
Gość zdzislaw
Napisano

Mieszkam w Anglii i tutaj nie ma takiego problemu,rury do odprowadzenia dwutlenku węgla są w rurze,która jest podzielona na pół,w jedną połówę otworu dostaje się świeże powietrze a drugą połówką wydalany jest dwutlenek węgla w postaci oparów wraz ze skroplonym płynem i rura ta jest zamontowana w ścianie nad kotłem wcale nie w kominie.Nie potrzeba żadnego komina jak w Polsce!!! Nowoczesne kotły kondensacyjne firmy BAXI spełniają wszystkie europejskie normy!

 

Raz jeszcze powtarzam,nowoczesne kotły kondensacyjne nie potrzebują komina do odprowadzania spalin! Rura odprowadzająca spaliny może być w ścianie,w zależności gdzie będzie umieszczony kocioł kondensacyjny-w kuchni,łazience czy w innym pomieszczeniu!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...