Skocz do zawartości

Izolacja pozioma


Recommended Posts

Napisano
Stoję przed wyborem produktu na izolacje poziomą, która ma być położona na bloczki betonowe. Dom niepodpiwniczony, wody gruntowe nisko na 10 metrach. Proszę o informację jakiech konkretnie produktów użyliście ??
Napisano
  Cytat

30 cm ponad gruntem jak rozumiem
papa, folia zbrojona , w sumie masz pełny zakres materiałów do wyboru
jak poniżej gruntu
to już troszkę odrębny problem

Rozwiń  



Tak 30 cm ponad gruntem, zdaję sobie sprawę że jest sporo tego ale dlatego też pytam i proszę o wskazówki na forum bo nie wiem co wybrać.
Napisano
  Cytat

Tak 30 cm ponad gruntem, zdaję sobie sprawę że jest sporo tego ale dlatego też pytam i proszę o wskazówki na forum bo nie wiem co wybrać.

Rozwiń  



jeżeli nie zasypiesz tego potem czarnoziemem powyżej tej izolacji to właściwie użyj tego co Ci pasuje
mnie się np podoba folia zbrojona mało z nią zabawy , a na tym poziomie to faktycznie ma być tylko izolacja pozioma
takie cuś icon_smile.gif
są i inne taka mi się znalazła

jeżeli nawieziesz potem ziemi i znajdzie się poniżej jej poziomu to troszkę zmienia sytuację
ale do wód gruntowych masz jeszcze troszkę zapasu te 10m icon_biggrin.gif
Napisano
Jeżeli w ścianie od wewnątrz nie będzie paroizolacji- to woda z dyfuzji nie "zejdzie" do strefy dodatnich temperatur . Zatrzyma ją "izolacja pozioma" - Taki system zapewni mokrą ścianę! Łatwo to zmierzyć, są przypadki tak postawionych murów. Woda wychodzi elewacją i zamarzając...

DSC01446.jpg

Napisano
  Cytat

Jeżeli w ścianie od wewnątrz nie będzie paroizolacji- to woda z dyfuzji nie "zejdzie" do strefy dodatnich temperatur . Zatrzyma ją "izolacja pozioma" - Taki system zapewni mokrą ścianę! Łatwo to zmierzyć, są przypadki tak postawionych murów. Woda wychodzi elewacją i zamarzając..
https://forum.budujemydom.pl/index.php?act=...ost&id=9440

Rozwiń  


Małe oszustwo zdradza wąż ogrodowy .
Zdjęcie nieadekwatne ,bo przedstawia zewnętrzne ujęcie wody do podlewania trawnika .


Jest to miejsce silnie narażone na zawilgocenie (zawór czerpalny ) woda leje się bezpośrednio na opaskę betonową i moczy kawał ściany poniżej stanu "0"
Napisano
Też będę stał przed tym dylematem. Woda na 1,7m. Fundamenty lane do wysokości gruntu. Potem fundamenty z bloczka do wysokości ok 0,9m. Najchętniej bym wylał całość z gruchy, ale szalowanie na prawie 2m mnie przeraża.
Napisano
  Cytat

Też będę stał przed tym dylematem. Woda na 1,7m. Fundamenty lane do wysokości gruntu. Potem fundamenty z bloczka do wysokości ok 0,9m. Najchętniej bym wylał całość z gruchy, ale szalowanie na prawie 2m mnie przeraża.

Rozwiń  

Szanowny Pan będzie miał paroizolacje od wewnątrz, więc kondesacji w ścianie nie będzie - groźna jest wyłącznie woda z zewnątrz. Lecz w przypadku braku paroizolacji woda z dyfuzji zatrzyma sie na poziomej izolacji wodnej - wychodząc przednim tynkiem ( gdy ten ma ujemną temperaturę ) rozwali go. Ale nawet gdyby było wody mniej i nie uszkodziła elewacji, to i tak obniży opór cieplny. Paroizolacja jest konieczna - gdy jej nie ma - pozioma izolacja wodna powinna być w strefie dodatnich temperatur - czyli na ławie .
Napisano
  Cytat

Jeżeli w ścianie od wewnątrz nie będzie paroizolacji- to woda z dyfuzji nie "zejdzie" do strefy dodatnich temperatur . Zatrzyma ją "izolacja pozioma" - Taki system zapewni mokrą ścianę! Łatwo to zmierzyć, są przypadki tak postawionych murów. Woda wychodzi elewacją i zamarzając...

Rozwiń  



-wa czy ktoś może mi podać jeden racjonalny powód dla którego mam walczyć z własną kasą ????
róbcie jak wieszcz wam nakazuje - izolację z kubełków i nic innego - ja sobie z tym poradzę icon_biggrin.gif.
pytanie : Jak Wy sobie z tym poradzicie ?????

panie TB nawet w szkieletorach występuje izolacja pozioma , chce Pan powiedzieć że nawet z tego zakresu lekcji Pan nie odrobił.
izolacja w kubełków
czerpnie na klatkach schodowych
czy jest coś co potrafi Pan zrobić zgodnie z obowiązującymi przepisami a co ważniejsze zgodnie z logiką ??
nawet opowiadanie dyrdymał powinno mieć logiczne uzasadnienie
Napisano
Szanowny Panie - to że coś występuje nie musi mieć racjonalnego uzasadnienia.
- czy izolacja pozioma z papy nie zatrzyma wody ściekającej grawitacyjnie a powstałej z dyfuzji zimą?
Wiem, że izolowanie jest Panu obce więc może kogoś się Pan spyta.
Napisano
ja piszę faktycznie o izolacjach
Pan piszesz o nieizolowaniu więc tematów wspólnych nam brak
pytanie w temacie jest proste jak izolować a nie jak nie izolować
średnio rozgarnięta małpa pojmuje różnicę mieć lub nie mieć bana
a do Pana nie dociera różnica między izolacją a jej brakiem - to naprawdę żenujące Panie TB
Napisano
  Cytat

Też będę stał przed tym dylematem. Woda na 1,7m. Fundamenty lane do wysokości gruntu. Potem fundamenty z bloczka do wysokości ok 0,9m. Najchętniej bym wylał całość z gruchy, ale szalowanie na prawie 2m mnie przeraża.

Rozwiń  


Wylej fundamenty razem ze ścianami wszystko z gruchy beton wibrowany wodoszczelny .Są firmy które mają szalunki stalowe dla nich nie problem wylewać nawet okrągłe zbiorniki .
Napisano
widziałem ostatnio jak szalowali bardzo skomplikowaną bryłę o kształcie nieregularnego pół-koła (dość duża). Nie ma do tego szalunków systemowych. Zamawiali specjalny szalunek wykonany specjalnie pod tą pracę. Wyglądało dokładnie jak składanie modela samolotu. Długie profile przyjechały tirem, za nimi dojechały krótsze. Nie wiem z czego to było zrobione, ale nie z drewna. Obawiam się że do tej kopuły też nie znajdzie się szalunek. Trzeba by robić na zamówienie. Z pewnością gdyby było kilka osób budujących tą kopułe, opłaciło by się zamówić coś takiego.
Zawsze też pozostaje znaleźć cieślę który takie coś zaszaluje drewnem. MOŻLIWE.
Napisano
Dobry czas temu, istniała firma w Ludwikowicach, która wykonywała cos takiego na zamówienie - cena nie powalała.
W zasadzie może tu chodzić o jeden, dwa , powtarzalne elementy.
Może spróbować np. w firmie Sukiennik ?
Napisano
Wiem ze to możliwe, ale wyobrażacie sobie ile by było rozpórek żeby to wszystko sie nie wywaliło icon_eek.gif
Wydaje mi się ze najlepszym rozwiązaniem będzie wylanie fundamentów do wysokości gruntu a potem z bloczka betonowego. Kopuła jest budowla lekką, strop drewniany, i na dodatek nie wiszący na ścianach tylko samonośny.
Ale oczywiście będę czekał na architektów. Wczoraj w nocy podesłali mi już wymiarowany pod słupki i od poniedziałku stawiam ogrodzenie. NARESZCIE :biggrin:
Napisano
  Cytat

Wiem ze to możliwe, ale wyobrażacie sobie ile by było rozpórek żeby to wszystko sie nie wywaliło Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_eek.gif">
Wydaje mi się ze najlepszym rozwiązaniem będzie wylanie fundamentów do wysokości gruntu a potem z bloczka betonowego. Kopuła jest budowla lekką, strop drewniany, i na dodatek nie wiszący na ścianach tylko samonośny.
Ale oczywiście będę czekał na architektów. Wczoraj w nocy podesłali mi już wymiarowany pod słupki i od poniedziałku stawiam ogrodzenie. NARESZCIE Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="biggrin.gif">

Rozwiń  


Rozpórek będzie parę sztuk szalunek jest skręcany na specjalne szybko złącza ,a w kształcie rury to praktycznie samonośny.U nas wylewają całe piwnice bo taniej niż zabawa z murowaniem.Ściany gładziutkie tylko szpachel .
Napisano
  Cytat

Wylej fundamenty razem ze ścianami wszystko z gruchy beton wibrowany wodoszczelny .Są firmy które mają szalunki stalowe dla nich nie problem wylewać nawet okrągłe zbiorniki .

Rozwiń  



  Cytat

...
Wydaje mi się ze najlepszym rozwiązaniem będzie wylanie fundamentów do wysokości gruntu a potem z bloczka betonowego. Kopuła jest budowla lekką, strop drewniany, i na dodatek nie wiszący na ścianach tylko samonośny.
Ale oczywiście będę czekał na architektów. Wczoraj w nocy podesłali mi już wymiarowany pod słupki i od poniedziałku stawiam ogrodzenie. NARESZCIE :biggrin:

Rozwiń  


z reguły najbardziej nieszczelnym miejscem są
- otwory po szalunkach systemowych bo to otwarta dziura
- miejsce zmiany materiału tu u Ciebie beton - bloczek wychodząc z wodoszczelnym nad ziemię masz możliwość zastosowania izolacji wg TB icon_smile.gif , robiąc przejście na poziomie gruntu czy minimalnie poniżej (wręcz normą jest nawożenie urodzajnej gleby na działkę i to jest właściwy poziom odniesienia ) powinieneś pomyśleć i o pionie i poziomie
sika posiada dodatki do klejenia betonu .
inne firmy posiadają betony szybkowiążące z odpornością na przesączanie czyli dziurki po rurkach idzie pozatykać byle dokładnie

a kombinowane szalunki masz choćby TU
reszta zależy już tylko i wyłącznie od Ciebie i zawartości - aczkolwiek oszczędność w jednym miejscu wymaga poniesienia kosztów w innym
Napisano
  Cytat

z reguły najbardziej nieszczelnym miejscem są
- otwory po szalunkach systemowych bo to otwarta dziura

Rozwiń  

Otwory po szalunkach mogą zostać beton jest wodoszczelny będą służyć jako drenaż.
Napisano
  Cytat

Otwory po szalunkach mogą zostać beton jest wodoszczelny będą służyć jako drenaż.

Rozwiń  



już miałem zamiar sobie na Tobie poużywać , ale - sobie przypomniałem że budynek niepodpiwniczony czyli Tak masz rację a że budynki niepodpiwniczone nie są specjalnie często " moimi klientami " tom się zapędził z podejściem jak do piwnicy .
żeby jednak trochę na moim było to należy zabezpieczyć te otwory które będą wychodziły między chudziakiem a posadzką - o ile jakieś tam będą icon_biggrin.gif
pozdrawiam
Napisano
  Cytat

już miałem zamiar sobie na Tobie poużywać , ale - sobie przypomniałem że budynek niepodpiwniczony czyli Tak masz rację a że budynki niepodpiwniczone nie są specjalnie często " moimi klientami " tom się zapędził z podejściem jak do piwnicy .
żeby jednak trochę na moim było to należy zabezpieczyć te otwory które będą wychodziły między chudziakiem a posadzką - o ile jakieś tam będą Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif">
pozdrawiam

Rozwiń  


I teraz przez te porady stracisz robotę. icon_razz.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...