kriszielony Napisano 21 marca 2011 Udostępnij #1 Napisano 21 marca 2011 Stoję przed wyborem produktu na izolacje poziomą, która ma być położona na bloczki betonowe. Dom niepodpiwniczony, wody gruntowe nisko na 10 metrach. Proszę o informację jakiech konkretnie produktów użyliście ?? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 21 marca 2011 Udostępnij #2 Napisano 21 marca 2011 Cytat Stoję przed wyborem produktu na izolacje poziomą, która ma być położona na bloczki betonowe. Dom niepodpiwniczony, wody gruntowe nisko na 10 metrach. Proszę o informację jakiech konkretnie produktów użyliście ?? a tą izolację poziomą na jakiej wysokości w stosunku do gruntu zamierzasz mieć ? Link do komentarza
kriszielony Napisano 21 marca 2011 Autor Udostępnij #3 Napisano 21 marca 2011 Cytat a tą izolację poziomą na jakiej wysokości w stosunku do gruntu zamierzasz mieć ? Około 30 cm. Murarze proponują mi coś takiego jak plastpapa ale ja zupełnie nie wiem co to jest. Link do komentarza
labas Napisano 21 marca 2011 Udostępnij #4 Napisano 21 marca 2011 Daj podwójnie zwykłą papę izolacyjną i po kłopocie, a i trzy razy taniej. Link do komentarza
kriszielony Napisano 21 marca 2011 Autor Udostępnij #5 Napisano 21 marca 2011 Cytat Daj podwójnie zwykłą papę izolacyjną i po kłopocie, a i trzy razy taniej. A co myślicie o samej plastpapie, dobre to ? dobre ale drogie i bez sensu ? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 21 marca 2011 Udostępnij #6 Napisano 21 marca 2011 Cytat A co myślicie o samej plastpapie, dobre to ? dobre ale drogie i bez sensu ? 30 cm ponad gruntem jak rozumiempapa, folia zbrojona , w sumie masz pełny zakres materiałów do wyborujak poniżej gruntu to już troszkę odrębny problem Link do komentarza
kriszielony Napisano 21 marca 2011 Autor Udostępnij #7 Napisano 21 marca 2011 Cytat 30 cm ponad gruntem jak rozumiempapa, folia zbrojona , w sumie masz pełny zakres materiałów do wyborujak poniżej gruntu to już troszkę odrębny problem Tak 30 cm ponad gruntem, zdaję sobie sprawę że jest sporo tego ale dlatego też pytam i proszę o wskazówki na forum bo nie wiem co wybrać. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 21 marca 2011 Udostępnij #8 Napisano 21 marca 2011 Cytat Tak 30 cm ponad gruntem, zdaję sobie sprawę że jest sporo tego ale dlatego też pytam i proszę o wskazówki na forum bo nie wiem co wybrać. jeżeli nie zasypiesz tego potem czarnoziemem powyżej tej izolacji to właściwie użyj tego co Ci pasuje mnie się np podoba folia zbrojona mało z nią zabawy , a na tym poziomie to faktycznie ma być tylko izolacja poziomatakie cuś są i inne taka mi się znalazłajeżeli nawieziesz potem ziemi i znajdzie się poniżej jej poziomu to troszkę zmienia sytuacjęale do wód gruntowych masz jeszcze troszkę zapasu te 10m Link do komentarza
animus Napisano 21 marca 2011 Udostępnij #9 Napisano 21 marca 2011 Cytat Tak 30 cm ponad gruntem, zdaję sobie sprawę że jest sporo tego ale dlatego też pytam i proszę o wskazówki na forum bo nie wiem co wybrać. Papę termozgrzewalną na zaprawie . Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 22 marca 2011 Udostępnij #10 Napisano 22 marca 2011 Jeżeli w ścianie od wewnątrz nie będzie paroizolacji- to woda z dyfuzji nie "zejdzie" do strefy dodatnich temperatur . Zatrzyma ją "izolacja pozioma" - Taki system zapewni mokrą ścianę! Łatwo to zmierzyć, są przypadki tak postawionych murów. Woda wychodzi elewacją i zamarzając... Link do komentarza
kriszielony Napisano 22 marca 2011 Autor Udostępnij #11 Napisano 22 marca 2011 A może powiedzcie jakiego materiału i w jaki sposób samo użyliście ? Link do komentarza
animus Napisano 22 marca 2011 Udostępnij #12 Napisano 22 marca 2011 Cytat Jeżeli w ścianie od wewnątrz nie będzie paroizolacji- to woda z dyfuzji nie "zejdzie" do strefy dodatnich temperatur . Zatrzyma ją "izolacja pozioma" - Taki system zapewni mokrą ścianę! Łatwo to zmierzyć, są przypadki tak postawionych murów. Woda wychodzi elewacją i zamarzając..https://forum.budujemydom.pl/index.php?act=...ost&id=9440 Małe oszustwo zdradza wąż ogrodowy . Zdjęcie nieadekwatne ,bo przedstawia zewnętrzne ujęcie wody do podlewania trawnika .Jest to miejsce silnie narażone na zawilgocenie (zawór czerpalny ) woda leje się bezpośrednio na opaskę betonową i moczy kawał ściany poniżej stanu "0" Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 marca 2011 Udostępnij #13 Napisano 23 marca 2011 i tu... i w każdym przypadku. Skoro Pan tak pisze, znaczy nie mierzył Pan zawilgocenia ponad izolacją poziomą wodną. Warto robić pomiar, zanim się coś napisze. Link do komentarza
autorushd Napisano 23 marca 2011 Udostępnij #14 Napisano 23 marca 2011 Też będę stał przed tym dylematem. Woda na 1,7m. Fundamenty lane do wysokości gruntu. Potem fundamenty z bloczka do wysokości ok 0,9m. Najchętniej bym wylał całość z gruchy, ale szalowanie na prawie 2m mnie przeraża. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 marca 2011 Udostępnij #15 Napisano 23 marca 2011 Cytat Też będę stał przed tym dylematem. Woda na 1,7m. Fundamenty lane do wysokości gruntu. Potem fundamenty z bloczka do wysokości ok 0,9m. Najchętniej bym wylał całość z gruchy, ale szalowanie na prawie 2m mnie przeraża. Szanowny Pan będzie miał paroizolacje od wewnątrz, więc kondesacji w ścianie nie będzie - groźna jest wyłącznie woda z zewnątrz. Lecz w przypadku braku paroizolacji woda z dyfuzji zatrzyma sie na poziomej izolacji wodnej - wychodząc przednim tynkiem ( gdy ten ma ujemną temperaturę ) rozwali go. Ale nawet gdyby było wody mniej i nie uszkodziła elewacji, to i tak obniży opór cieplny. Paroizolacja jest konieczna - gdy jej nie ma - pozioma izolacja wodna powinna być w strefie dodatnich temperatur - czyli na ławie . Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 23 marca 2011 Udostępnij #16 Napisano 23 marca 2011 Cytat Jeżeli w ścianie od wewnątrz nie będzie paroizolacji- to woda z dyfuzji nie "zejdzie" do strefy dodatnich temperatur . Zatrzyma ją "izolacja pozioma" - Taki system zapewni mokrą ścianę! Łatwo to zmierzyć, są przypadki tak postawionych murów. Woda wychodzi elewacją i zamarzając... -wa czy ktoś może mi podać jeden racjonalny powód dla którego mam walczyć z własną kasą ????róbcie jak wieszcz wam nakazuje - izolację z kubełków i nic innego - ja sobie z tym poradzę .pytanie : Jak Wy sobie z tym poradzicie ?????panie TB nawet w szkieletorach występuje izolacja pozioma , chce Pan powiedzieć że nawet z tego zakresu lekcji Pan nie odrobił.izolacja w kubełkówczerpnie na klatkach schodowychczy jest coś co potrafi Pan zrobić zgodnie z obowiązującymi przepisami a co ważniejsze zgodnie z logiką ??nawet opowiadanie dyrdymał powinno mieć logiczne uzasadnienie Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 marca 2011 Udostępnij #17 Napisano 23 marca 2011 Szanowny Panie - to że coś występuje nie musi mieć racjonalnego uzasadnienia. - czy izolacja pozioma z papy nie zatrzyma wody ściekającej grawitacyjnie a powstałej z dyfuzji zimą?Wiem, że izolowanie jest Panu obce więc może kogoś się Pan spyta. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 23 marca 2011 Udostępnij #18 Napisano 23 marca 2011 Cytat ....Wiem, że izolowanie jest Panu obce więc może kogoś się Pan spyta. Panie TB chyba ciężko na tym świecie o lepszą rekomendację niż usłyszenie od Pana że się człowiek nie zna więc bardzo dziękuję czuję się zaszczycony - dołączając do nieznającego się na pańskich dyrdymałach grona Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 marca 2011 Udostępnij #19 Napisano 23 marca 2011 O izolowaniu piszemy. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 23 marca 2011 Udostępnij #20 Napisano 23 marca 2011 ja piszę faktycznie o izolacjachPan piszesz o nieizolowaniu więc tematów wspólnych nam brakpytanie w temacie jest proste jak izolować a nie jak nie izolowaćśrednio rozgarnięta małpa pojmuje różnicę mieć lub nie mieć banaa do Pana nie dociera różnica między izolacją a jej brakiem - to naprawdę żenujące Panie TB Link do komentarza
animus Napisano 24 marca 2011 Udostępnij #21 Napisano 24 marca 2011 Cytat Też będę stał przed tym dylematem. Woda na 1,7m. Fundamenty lane do wysokości gruntu. Potem fundamenty z bloczka do wysokości ok 0,9m. Najchętniej bym wylał całość z gruchy, ale szalowanie na prawie 2m mnie przeraża. Wylej fundamenty razem ze ścianami wszystko z gruchy beton wibrowany wodoszczelny .Są firmy które mają szalunki stalowe dla nich nie problem wylewać nawet okrągłe zbiorniki . Link do komentarza
autorushd Napisano 24 marca 2011 Udostępnij #22 Napisano 24 marca 2011 Tak by było idealnie ale boje się kosztów takiej operacji. A zwykły szalunek drewniany nie wchodzi w grę. Link do komentarza
bajbaga Napisano 24 marca 2011 Udostępnij #23 Napisano 24 marca 2011 A sprawdzałeś czy są dostępne szalunki tracone styropianowe?Albo szalunki „pustakowe” np: http://www.radbet.com.pl/galeria.html Link do komentarza
vega1 Napisano 24 marca 2011 Udostępnij #24 Napisano 24 marca 2011 widziałem ostatnio jak szalowali bardzo skomplikowaną bryłę o kształcie nieregularnego pół-koła (dość duża). Nie ma do tego szalunków systemowych. Zamawiali specjalny szalunek wykonany specjalnie pod tą pracę. Wyglądało dokładnie jak składanie modela samolotu. Długie profile przyjechały tirem, za nimi dojechały krótsze. Nie wiem z czego to było zrobione, ale nie z drewna. Obawiam się że do tej kopuły też nie znajdzie się szalunek. Trzeba by robić na zamówienie. Z pewnością gdyby było kilka osób budujących tą kopułe, opłaciło by się zamówić coś takiego. Zawsze też pozostaje znaleźć cieślę który takie coś zaszaluje drewnem. MOŻLIWE. Link do komentarza
bajbaga Napisano 24 marca 2011 Udostępnij #25 Napisano 24 marca 2011 Dobry czas temu, istniała firma w Ludwikowicach, która wykonywała cos takiego na zamówienie - cena nie powalała.W zasadzie może tu chodzić o jeden, dwa , powtarzalne elementy.Może spróbować np. w firmie Sukiennik ? Link do komentarza
autorushd Napisano 24 marca 2011 Udostępnij #26 Napisano 24 marca 2011 Wiem ze to możliwe, ale wyobrażacie sobie ile by było rozpórek żeby to wszystko sie nie wywaliło Wydaje mi się ze najlepszym rozwiązaniem będzie wylanie fundamentów do wysokości gruntu a potem z bloczka betonowego. Kopuła jest budowla lekką, strop drewniany, i na dodatek nie wiszący na ścianach tylko samonośny. Ale oczywiście będę czekał na architektów. Wczoraj w nocy podesłali mi już wymiarowany pod słupki i od poniedziałku stawiam ogrodzenie. NARESZCIE Link do komentarza
animus Napisano 24 marca 2011 Udostępnij #27 Napisano 24 marca 2011 Cytat Wiem ze to możliwe, ale wyobrażacie sobie ile by było rozpórek żeby to wszystko sie nie wywaliło Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_eek.gif"> Wydaje mi się ze najlepszym rozwiązaniem będzie wylanie fundamentów do wysokości gruntu a potem z bloczka betonowego. Kopuła jest budowla lekką, strop drewniany, i na dodatek nie wiszący na ścianach tylko samonośny. Ale oczywiście będę czekał na architektów. Wczoraj w nocy podesłali mi już wymiarowany pod słupki i od poniedziałku stawiam ogrodzenie. NARESZCIE Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="biggrin.gif"> Rozpórek będzie parę sztuk szalunek jest skręcany na specjalne szybko złącza ,a w kształcie rury to praktycznie samonośny.U nas wylewają całe piwnice bo taniej niż zabawa z murowaniem.Ściany gładziutkie tylko szpachel . Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 24 marca 2011 Udostępnij #28 Napisano 24 marca 2011 Cytat Wylej fundamenty razem ze ścianami wszystko z gruchy beton wibrowany wodoszczelny .Są firmy które mają szalunki stalowe dla nich nie problem wylewać nawet okrągłe zbiorniki . Cytat ... Wydaje mi się ze najlepszym rozwiązaniem będzie wylanie fundamentów do wysokości gruntu a potem z bloczka betonowego. Kopuła jest budowla lekką, strop drewniany, i na dodatek nie wiszący na ścianach tylko samonośny. Ale oczywiście będę czekał na architektów. Wczoraj w nocy podesłali mi już wymiarowany pod słupki i od poniedziałku stawiam ogrodzenie. NARESZCIE z reguły najbardziej nieszczelnym miejscem są- otwory po szalunkach systemowych bo to otwarta dziura- miejsce zmiany materiału tu u Ciebie beton - bloczek wychodząc z wodoszczelnym nad ziemię masz możliwość zastosowania izolacji wg TB , robiąc przejście na poziomie gruntu czy minimalnie poniżej (wręcz normą jest nawożenie urodzajnej gleby na działkę i to jest właściwy poziom odniesienia ) powinieneś pomyśleć i o pionie i poziomiesika posiada dodatki do klejenia betonu .inne firmy posiadają betony szybkowiążące z odpornością na przesączanie czyli dziurki po rurkach idzie pozatykać byle dokładniea kombinowane szalunki masz choćby TU reszta zależy już tylko i wyłącznie od Ciebie i zawartości - aczkolwiek oszczędność w jednym miejscu wymaga poniesienia kosztów w innym Link do komentarza
animus Napisano 25 marca 2011 Udostępnij #29 Napisano 25 marca 2011 Cytat z reguły najbardziej nieszczelnym miejscem są- otwory po szalunkach systemowych bo to otwarta dziura Otwory po szalunkach mogą zostać beton jest wodoszczelny będą służyć jako drenaż. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 26 marca 2011 Udostępnij #30 Napisano 26 marca 2011 Cytat Otwory po szalunkach mogą zostać beton jest wodoszczelny będą służyć jako drenaż. już miałem zamiar sobie na Tobie poużywać , ale - sobie przypomniałem że budynek niepodpiwniczony czyli Tak masz rację a że budynki niepodpiwniczone nie są specjalnie często " moimi klientami " tom się zapędził z podejściem jak do piwnicy .żeby jednak trochę na moim było to należy zabezpieczyć te otwory które będą wychodziły między chudziakiem a posadzką - o ile jakieś tam będą pozdrawiam Link do komentarza
animus Napisano 26 marca 2011 Udostępnij #31 Napisano 26 marca 2011 Cytat już miałem zamiar sobie na Tobie poużywać , ale - sobie przypomniałem że budynek niepodpiwniczony czyli Tak masz rację a że budynki niepodpiwniczone nie są specjalnie często " moimi klientami " tom się zapędził z podejściem jak do piwnicy .żeby jednak trochę na moim było to należy zabezpieczyć te otwory które będą wychodziły między chudziakiem a posadzką - o ile jakieś tam będą Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif">pozdrawiam I teraz przez te porady stracisz robotę. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 26 marca 2011 Udostępnij #32 Napisano 26 marca 2011 Cytat I teraz przez te porady stracisz robotę. jest jeszcze kilka miejsc w których budynki przeciekają tak że spoko Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się