Skocz do zawartości

Pompa ciepła Vitocal-200S


momo

Recommended Posts

Cytat

A takie pytanie...czy może być coś nie tak z moja podłogówką(np. zapowietrzenie lub coś innego). Tak mnie naszło bo pompa idzie non-stop nie podnosząc temperatury wewnatrz. Od wczoraj, a ustawiłem już tylko 21st.C(było 22st C), temperatura wzrosła tylko o 0,4st.(w 12h). Może podłogówka nie oddaje ciepła wiec nie rośnie temp. wewnatrz......??? Może coś nie jest tak z czujnikiem w Vitotrolu??? Testy oczywiscie wykonam na PCi ale najwcześniej w weekend.



teoreycznie jest możliwe takie powolne nagrzewanie, przy bardzo dużych stratach ciepła. ale mało prawdopodobne...
a nie sprawdzałeś czy podłogówka nie jest zapowietrzona?!? nie rozmawiałeś z "fachowcami" na ten temat? Najczęstszy przypadek kiepskiego grzania, to zapowietrzona podłogówka....a napisz jeszcze jakie temperatury masz na GZ podczas tego grzania(na pewno wyświetla ci na sterowniku)
a jakie masz sterowanie - pokojowe czy podłogowe? bo jak pogodowe, to możesz mieć za niską krzywą grzewczą ustawioną...
Link do komentarza
1. Wydrukuj obie instrukcje serwisowe (PCi i sterownika).
2. Poszukaj protokołu parametrów regulacyjnych, które powinny być wypełnione przez instalatora po pierwszym rozruchu PCi – ważne bo tam zapisano osiągi tej PCi. Jak nie ma tego protokołu, to zaradzaj natychmiastowego wykonania takowego, bo tego wymagają warunki gwarancyjne.
3. Kup sobie jakiś dobry trunek.
4. Wygoń gdzieś rodzinę, albo ( najlepiej) zamknij się w pomieszczeniu z PCi, z instrukcjami, protokołem, dobrym trunkiem i szklaneczką.
5. Nalej sobie do szklaneczki, troszeczkę dobrego trunku i czytaj, porównuj sprawdzaj. „Oświecenie” może nadejść w każdej chwili, tak więc nie przesadzaj z trunkiem .
6. Poznaj dobrze budowę i działanie zarówno PCi jak i jej sterowników.
7. Sprawdzaj i kombinuj z różnymi nastawami tej PCi – nic nie uszkodzisz, bo to „debiloodporne” urządzenie – jak coś nie wyjdzie zawsze możesz zresetować i wprowadzić nastawy fabryczne.
8. Spróbuj wypełnić samodzielnie protokół parametrów (wcześniej skseruj sobie oryginalny , tak abyś miał na czym pracować).
9. Musisz posiadać większą wiedzę w zakresie tej PCi niż jej serwisanci, ale nie będzie to trudne, bo ich wiedza jest znikoma – sadząc po ich dotychczasowych działaniach.


Popatrz na str. 80 i spróbuj samemu sprawdzić, czy układ GZ nie jest zapowietrzony, ale nawet jak „wycieknie” trochę powietrza, to nie zwalnia Cie od szukania dalszych przyczyn.
Sprawdź krok po kroku, czy „nastawy” tej PCi i jednostki zewnętrznej, odpowiadają rzeczywistemu typowi i ich mocy.

Sprawdź czy faktycznie parametry dla 6014, 6015, 7900, 7902 i 7B00 wynoszą „0” (str. 90).


Ps. Tak czy siak test CWU tez trzeba wykonać.
Link do komentarza
Cytat

pompa idzie non-stop nie podnosząc temperatury wewnatrz


Porażka z taką instalacją... Ja mieszkam z grubsza w Twoich okolicach, ale mam pc gruntową, więc Cię to chyba nie ucieszy. Za to działa bardzo dobrze. Co do sprawdzania instalacji, to zmierz temperaturę wody grzewczej na wejściu i wyjściu z pc. Zrobisz to dobrze jakimś termometrem (potrzebne 2) z czujką na kablu (np. samochodowym za koło 10-20zł). Czujkę przykładasz bezpośrednio do rury, owijasz izolacją i mocno obwiązujesz opaskami zaciskowymi lub czymkolwiek innym. W ten sposób pośrednio zmierzysz, czy masz dobry przepływ wody w instalacji. Następnie otwórz szafkę z rozdzielaczem podłogówki i sprawdź ręką, czy wszystkie rurki rozdzielacza ciepłego maja taka samą temperaturę. Następnie czy wszystkie rurki rozdzielacza powrotnego maja podobną temperaturę. Sprawdź też, czy na rozdzielaczach nie dławisz przepływu na przepływomierzach (masz takie coś?) lub zaworach regulacyjnych. Regulowałeś podłogówkę ? Edytowano przez rwxw (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Drodzy użytkownicy - odpowiadający w tym temacie.

RATUNKU!!

Posiadam świeżo zainstalowaną pompę P-W Vitocal 200-S B.07 moc 5,6kW z grzałkami.

Już nie wiem co robić i do kogo zwracać się z pomocą...

Pompa przy aktualnych temperaturach na Mazowszu +2 - +7 pracuje 23h na dobę pobierając od 27 do 50 kWh na dobę.

Grzałki w pompie są fizycznie wyłączone z bezpiecznika trójfazowego.

Pompa była instalowana jako modernizacja zamiast pieca na olej. Dom 13cm steropianu + 20-25cm kartongips-papa-maty łomiane- papa- karton gips, okna plastikowe, pod dachem 10-15 cm wełny szklanej. Podpiwniczenie wielkości powierzchni domu, 2m wysokości zanurzone w ziemię ok 1,2m.

Powierzchnia domu to ok 90m2. czyli z piwnicą 180m2.

Dzisiaj 'specjalista' z Viessmann'a był u mnie 3,5h i zainstalował Vitotrol do pokoju. Ustawiam na pilocie 21st, a wyświetla się temperatura maksymalna 21,8st i nie chce pójść wyżej.

Pan 'specjalista' to szkoleniowiec z Viessmann'a, który bierze 200PLN netto za godzinę... Przeglądał wszystkie parametry i wszystko wydaje się być ok.

Jednak - po wejściu przeze mnie do Diagnostyki jednostki zewnętrznej i przeanalizowaniu wyświetlanych danych dotarłem do określeń znaczenia numerków jako: "Częstotliwość sprężarki nie jest już zwiększana, także przy większym zapotrzebowaniu na moc." oraz w tym samym miejscu po / "Zadziałało zabezpieczenie nadprądowe sprężarki"

CO TO OZNACZA ????

Dodatkowo - przeglądając historię komuniaktów dotarłem do komunikatu - Uszkodzona jednostka zewnętrzna, więcej szczegółów po wybraniu Jednostka Zewnętrzna z menu Diagnostyka - czyli prawdopodobnie to co wspomniałem w akapicie powyżej.



Kolejna sprawa - wiatrak w jednostce zewnętrznej pracuje 24h na dobę z maksymalną prędkością 650 obrotów - dlaczego inwerter nie zmniejsza obrotów?

Odmrażanie sprężarki odbywa się 3 razy dziennie, co też jest dla mnie dziwne i prawdopodobnie spowodowane jest ciągłą maksymalną pracą wiatraka.


Czy zainwestowałem kupę pieniędzy bez sensu?

Wszystkie grzejniki na poziomie mieszkalnym zostały wymienione na niskotemperaturowe. w kuchni - połączonej z salonem jest podłogówka ze zwykłej rurki plastikowej w odległości ok 10-15cm od siebie - zapowietrzona bo odpowietrzacz jest na zasilaniu poniżej poziomu. Czujnik między kuchnią a salonem ok 1,2m od grzejnika, którzy w pomieszczeniu 25m2 ma 120cm długości.

Poradźcie - pomóżcie.

Czy gaz spuszczać i ważyć ? Odległość jednostek to ok 5m, więc gaz, który jest fabrycznie powinien wystarczyć.

Czy wyrzucić to badziewie i płakać przez rok spłacając kredyt?

Pozdrawiam
Marcin/Malcik Edytowano przez malcik (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

No , no to lepszy niż u mercedesa .
Ale co powiedział że tyle ma żreć prądu i to jest OK , czy jak ?.




Tak właśnie powiedział pan 'specjalista', który przeoczył błąd dotyczący pracy sprężarki...

Rozmawiałem dzisiaj z moim instalatorem - Boże Zmiłuj.

Powiedział, żę pewnie ekipa przeprowadzająca uruchomienie nie zrobiła odprowadzenia kondensatu w jednostce zewnętrznej i dlatego coś się zamula i nie moze zwiększyć częstotliwości pracy.

Czekam, też na e-mail w sprawie komunikatów/błędów, które wyświetla Vitotronic.

Będę robił update, tylko pomóżcie mi znaleźć rozwiązanie.
Link do komentarza
pompy powietrze woda wymagają dobrej instalacji , inaczej może byś sporo problemów.
wg. twoich opisów jednostka straciła wydajność , stąd przy takich temperaturach zew. nie posiada pełnej mocy i pracuje non-stop i próbuje dobić ust. temperaturę. Cykle rozmrażania parownika przy takiej temp. zew. są juz praktycznie co 30-60 min. pracy , ponieważ pomimo tego , że na zewnątrz jest +6C, to parownik pracuje juz na -3..-5 .
Bez cykli rozmrażania parownika ( gromadzenie sie lodu) pompa traci wydajność grzewczą i moc, pod warunkiem ,że ilość gazu jest na prawidłowym poziomie. Jesli chcesz to podam ci kontakt do chłodniarzy z twojej okolicy znających Viessmanna od 18 lat.
Bartosz Janiak
http://exotherm.pl/
Link do komentarza
Witam wszystkich, troche czasu mnie nie było - niestety praca i wyjazdy... Widze że mój watek sie rozwija i dochodzą nowe osoby i podobne problemy. Niestety z moim Vitocalem 200-S dalej jest tak samo tzn, pożera mase energii elektrycznej. Kolejne wizyty serwisowe i nic(dowiedziałem sie ostatni czasy, że zużywam kolosalne ilości ciepłej wody....., potem że jak dom "wyschnie" za 2 lata to bede zadowolony, i ostatecznie ze musze sobie dokupic jakiś kominek lub "koze" do palenia to zuzycie energii mi spadnie). Postanowiłem wypie........przyć Vitocala z mojego domu i rzadac zwrotu pieniedzy bo nerwy już mi sie skończyły. Bede miał do Was prośbe. Czy mógłby mi ktoś pomoc w udowodnieniu że pompa zuzywa za duzo energii. Chodzi mi o wyliczenia ktorymi mogłbym sie podeprzec(nie jestem dobry w takich kalkulacjach). Mam na myśli np. temp. na zewnatrz 7st. C pompa powinna miec COP (jakies tam podaje producent) .....i plus/minus zużycie samej pompy to ....i tu konkretna cyferka....Wiem ze prosze o duzo, ale moze ktos juz podobne obliczenia już robił i wie co i jak podstawic policzyc żeby dostac dane. Na podstawie tych danych chciałbym udowodnic swoje racje i zadac zwrotu kasy(nawet na drodze sadowej) POMÓŻCIE...... Edytowano przez momo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1. Nie napisałeś, czy zrobiłeś test CWU – on może być „dowodem”.
2. Jeśli chcesz się pozbyć kłopotu nie dyskutuj z producentem, tylko pisz do sprzedawcy tej PCi, że jest niezgodna z umową, bo nie spełnia ani zapewnień sprzedawcy, ani warunków specyfikacji technicznej.
3. Jak sprzedawca Ci fiknie, to poproś o pomoc Federację Konsumentów – oni za darmo poprowadzą sprawę – łącznie z ewentualną sprawą w sądzie.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Postanowiłem wypie........przyć Vitocala z mojego domu i rzadac zwrotu pieniedzy bo nerwy już mi sie skończyły.


Sorry,jak będzie ją wyrzucał to mogę odkupić za odpowiednią cenę ;)
Poniższe jest do tego ale u Ciebie może być podobnie:
Cytat

Posiadam świeżo zainstalowaną pompę P-W Vitocal 200-S B.07 moc 5,6kW z grzałkami.
Już nie wiem co robić i do kogo zwracać się z pomocą...
Powierzchnia domu to ok 90m2. czyli z piwnicą 180m2.


Jakie masz zapotrzebowanie domu na ciepło ? Dla mnie wogóle jest to za słaba pompa dobrana dla takiego domu.Może faktycznie ciepło spieprza Ci wszystkimi dziurami a pompa nie może nagrzać domu i grzałki robią swoje.Wg Twoich danych to 23h*5,6=112kWh/dobę czyli ok.20tys.kWh na sezon/180=112kWh/m2/rok

Wg mnie staraj się o zamianę na min.10kW-12kW bo w zimie zbankrutujesz. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Arturo – czytaj.
1. On ma grzałki wyłączone.
2. W zasadzie ogrzewa około 90m2 – pozostała powierzchnia to piwnice.
3. Z tego co napisał, moc tej PCi została dobrana optymalnie - biorąc pod uwagę zastosowane ocieplenie, szacuję zapotrzebowanie maksymalne na około 80W/m2.
4. Biorąc pod uwagę pkt.1, jakim cudem większa moc PCi ma zmniejszyć zużycie energii ?
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Arturo ? czytaj.
1. On ma grzałki wyłączone
4. Biorąc pod uwagę pkt.1, jakim cudem większa moc PCi ma zmniejszyć zużycie energii ?


Fakt,nie doczytałem o grzałkach ale pompa ciepła o mocy grzewczej 5,6kW pobiera ok.1,7kW prądu i grzejąc nawet 24h to daje ok.40kWh na dobę,to pytanie skąd 50kWh przy wyłączonych grzałkach ? No chyba,że COP jest ok.-1,5
Cud ?
Następna sprawa to widzę,że temperatura zasilania musi być wysoka bo jest wpis o grzejnikach. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Następna sprawa to widzę,że temperatura zasilania musi być wysoka bo jest wpis o grzejnikach.



tak, ale nie wiem czy doczytałeś, że grzejniki wszystkie były wymienione na niskotemperaturowe...

Cytat

Witam wszystkich, troche czasu mnie nie było - niestety praca i wyjazdy... Widze że mój watek sie rozwija i dochodzą nowe osoby i podobne problemy. Niestety z moim Vitocalem 200-S dalej jest tak samo tzn, pożera mase energii elektrycznej. Kolejne wizyty serwisowe i nic(dowiedziałem sie ostatni czasy, że zużywam kolosalne ilości ciepłej wody....., potem że jak dom "wyschnie" za 2 lata to bede zadowolony, i ostatecznie ze musze sobie dokupic jakiś kominek lub "koze" do palenia to zuzycie energii mi spadnie). Postanowiłem wypie........przyć Vitocala z mojego domu i rzadac zwrotu pieniedzy bo nerwy już mi sie skończyły. Bede miał do Was prośbe. Czy mógłby mi ktoś pomoc w udowodnieniu że pompa zuzywa za duzo energii. Chodzi mi o wyliczenia ktorymi mogłbym sie podeprzec(nie jestem dobry w takich kalkulacjach). Mam na myśli np. temp. na zewnatrz 7st. C pompa powinna miec COP (jakies tam podaje producent) .....i plus/minus zużycie samej pompy to ....i tu konkretna cyferka....Wiem ze prosze o duzo, ale moze ktos juz podobne obliczenia już robił i wie co i jak podstawic policzyc żeby dostac dane. Na podstawie tych danych chciałbym udowodnic swoje racje i zadac zwrotu kasy(nawet na drodze sadowej) POMÓŻCIE......



nie wiem jak to wygląda od strony prawnej - obawiam się, że producent będzie się upierać że to wina 1 sezonu grzewczego i że to normalna sprawa...i nie wiem nawet czy temat jest do ruszenia...
no i jak pisze bajbaga nie napisałeś czy robiłeś ten test CWU o którym on pisał...
Link do komentarza
Cytat

Fakt,nie doczytałem o grzałkach ale pompa ciepła o mocy grzewczej 5,6kW pobiera ok.1,3kW prądu i grzejąc nawet 24h to daje ok.30kWh na dobę,to pytanie skąd 50kWh przy wyłączonych grzałkach ? No chyba,że COP jest ok.1,5-2.
Cud ?
Następna sprawa to widzę,że temperatura zasilania musi być wysoka bo jest wpis o grzejnikach.





W tym momencie są u mnie Panowie 'specjaliści' z viessmana...

Pan mi próbuje tłumaczyć dlaczego pompa dziwnie się zachowuje...

Proste i logiczne pytanie:

powietrze 8st - zasilanie 33, temp żadana pom. 20 - temperatura zmierzona przez czujnik 21,4 - Pompa pracuje, pobiera ok 1,5kW prądu

dzień wcześniej

powietrze 8st - zasilanie 33, temp żadania pom. 20 - temp zmierzona przez czujnik 20,5 - pompa się wyłącza - pobór prądu w domu ok 300-400W

A Pan mi mówi, że to przez nasłonecznienie pomieszczenia (żesz do chol**** o 20:30 ? w grudniu? nasłonecznienie?)

Przyjechali znowu bez pojęcia, tym razem we dwóch...

Mówi mi że może dom ma większe zapotrzebowanie na energię cieplną... Nie chce płacić kolejnych pieniędzy za audyt domu pod względem zapotrzebowania cieplnego - ale przy tych temperaturach mam jedynie 2-3% oszczędności względem pieca na olej opałowy...

Błędy opisane 3/2 są na panelu w tej chwili jak Panowie są - kolejna próba tłumaczenia...

"No zabezpieczenie nadprądowe sprężarki zadziałało, bo być może jest coś nie tak z zasilaniem pompy" - ciekawe co jest nie tak, skoro potrafi zjeść i 50kW... i po włączeniu grzałek też nie ma problemu.

Ciekawe co jest nie tak - ustawiliśmy żadąną temp pomieszczenia na 24st i pompa bez grzałek przy temp powietrze 2, zasilanie 39st zaczęła pobierać ok 3kW energii... czyli generować jakieś 9kW energii cieplnej...

Czy ktoś w tym viessmanie wie co robi?
Link do komentarza
Wychodzi na to, że mieszamy. icon_redface.gif

Momo ma 185m2 powierzchni, ogrzewanie podłogowe i i PCi o mocy do 15kW, o maksymalnym poborze (bez grzałek) do 5,6kWh – to on ma grzałki wyłączone i to On zużywa ponad 50kWh.

Malcik, ma 90m2, ogrzewanie kaloryferami, PCi o mocy do 8kW, o maksymalnym poborze (bez grzałek) 3,6kWh – nie wiadomo czy grzałki wyłączone, ale też żre mu 27 – 50kWh.

Łączy ich jedno mają PCi tego samego producenta i dupiastych (firmowych) instalatorów (z czego ta firma jest znana).
Link do komentarza
Cytat

Mówi mi że może dom ma większe zapotrzebowanie na energię cieplną... Nie chce płacić kolejnych pieniędzy za audyt domu pod względem zapotrzebowania cieplnego - ale przy tych temperaturach mam jedynie 2-3% oszczędności względem pieca na olej opałowy...


Ta spawa dotyczy obu instalacji momo i malcika.
Bez wykonania rzetelnego audytu energetycznego budynku (OZC lub świadectwa energetycznego) nie ma szans na udowodnienie, że pompa ciepła została dobrana niewłaściwie.
Wykorzystując możliwości samej pompy ciepła (zainstalowane grzałki) można spróbować wyznaczyć jej rzeczywistą COP.
Wymaga to trochę wiedzy i ... cierpliwości.

Wpływ pierwszego sezonu może być bardzo duży. Wiele zależy tu od tempa budowy, momentu wykonania ocieplenia i zakończenia robót mokrych. W najgorszej sytuacji są Ci, którzy tradycyjny murowany dom ocieplony od zewnątrz wybudowali od wiosny do późnej jesieni. Taki dom ma w sobie potężne ilości wilgoci technologicznej i jego początkowe zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania może być nawet o 20-30 większe niż w tym samym domu po kilku sezonach grzewczych.
Drugą sprawą jest wentylacja. Wentylacja grawitacyjna to pożeracz znacznych ilości energii. Co więcej w pierwszym sezonie grzewczym, ze względu na dużą wilgotność powietrza musi być intensywniejsza, co oczywiście znajduje odbicie w wysokich rachunkach.
Nic nie piszecie jak zostały wykonane Wasze instalacje ogrzewania.
Typowym błędem popełnianym przez wychowanych na kotłach gazowych instalatorach firmy V., jest stosowanie buforów (sprzęgieł hydraulicznych) i rozdzielaczy podłogówki z mieszaczami. Oba te rozwiązania skutecznie obniżają COP pompy ciepła. Jak wyglądają wasze kotłownie? Czy macie w ogóle wykonany projekt ogrzewania podłogowego, kotłowni?
Link do komentarza
Cytat

Nic nie piszecie jak zostały wykonane Wasze instalacje ogrzewania.
Typowym błędem popełnianym przez wychowanych na kotłach gazowych instalatorach firmy V., jest stosowanie buforów (sprzęgieł hydraulicznych) i rozdzielaczy podłogówki z mieszaczami. Oba te rozwiązania skutecznie obniżają COP pompy ciepła. Jak wyglądają wasze kotłownie? Czy macie w ogóle wykonany projekt ogrzewania podłogowego, kotłowni?



Dopowiem – znam też takie rozwiązanie, stosowane przez instalatorów tej firmy, że obieg ogrzewania „zasilany” jest z płaszcza zbiornika (zasobnika) CWU.
Link do komentarza
Cytat

Ta spawa dotyczy obu instalacji momo i malcika.
Bez wykonania rzetelnego audytu energetycznego budynku (OZC lub świadectwa energetycznego) nie ma szans na udowodnienie, że pompa ciepła została dobrana niewłaściwie.
Wykorzystując możliwości samej pompy ciepła (zainstalowane grzałki) można spróbować wyznaczyć jej rzeczywistą COP.
Wymaga to trochę wiedzy i ... cierpliwości.

Wpływ pierwszego sezonu może być bardzo duży. Wiele zależy tu od tempa budowy, momentu wykonania ocieplenia i zakończenia robót mokrych. W najgorszej sytuacji są Ci, którzy tradycyjny murowany dom ocieplony od zewnątrz wybudowali od wiosny do późnej jesieni. Taki dom ma w sobie potężne ilości wilgoci technologicznej i jego początkowe zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania może być nawet o 20-30 większe niż w tym samym domu po kilku sezonach grzewczych.
Drugą sprawą jest wentylacja. Wentylacja grawitacyjna to pożeracz znacznych ilości energii. Co więcej w pierwszym sezonie grzewczym, ze względu na dużą wilgotność powietrza musi być intensywniejsza, co oczywiście znajduje odbicie w wysokich rachunkach.
Nic nie piszecie jak zostały wykonane Wasze instalacje ogrzewania.
Typowym błędem popełnianym przez wychowanych na kotłach gazowych instalatorach firmy V., jest stosowanie buforów (sprzęgieł hydraulicznych) i rozdzielaczy podłogówki z mieszaczami. Oba te rozwiązania skutecznie obniżają COP pompy ciepła. Jak wyglądają wasze kotłownie? Czy macie w ogóle wykonany projekt ogrzewania podłogowego, kotłowni?




Moja instalacja to instalacja modernizowana, pompa ciepła jest założona bez buforu, o którym Panowie z V lubią dużo mówić, że to mega oszczędność itp. itd.

Dom ma 20 lat, konstrukcja stara, tak jak opisana w pierwszym poście, dołożone 13cm steropianu w górnej części mieszkalnej, podpiwniczenie zatopione 1m pod ziemię zbudowane z żelbetonowej zbrojonej płyty docieplone 5cm steropianu.

nad sufitem pod dachem 15cm wełny mineralnej.

Pompa Ciepła została po prostu podpięta do starej instalacji równolegle do pieca na Olej opałowy.

Panowie z V powiedzieli że muszą skontaktowac się z Kolegami w niemczech, bo oni nie znają odpowiedzi....

Ratunku i pomocy.

Opis wykonanych prac i mniej więcej budowa instalacji w pierwszym poście.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Dopowiem – znam też takie rozwiązanie, stosowane przez instalatorów tej firmy, że obieg ogrzewania „zasilany” jest z płaszcza zbiornika (zasobnika) CWU.

Nie mam z tą firmą nic wspólnego, a w ten sposób mam podłączony grzejnik łazienkowy.
Tylko, że jest to jeden grzejnik (jedyny w całym domu), a nie cała instalacja grzewcza.
Link do komentarza
Cytat

Pompa Ciepła została po prostu podpięta do starej instalacji równolegle do pieca na Olej opałowy.

Czytałem też pierwszy Twój post. Niestety rewelacji po pracy tej pompy ciepła w Twojej instalacji spodziewać się nie możesz. Mam nadzieję, że ta podłogówka jest już odpowietrzona. Niskotemperaturowy grzejnik o długości 120cm w salonie 25m2 to "śmiech na sali" :(. Jeżeli wszystkie są w podobny sposób niskotemperaturowe, to pewnie w największe mrozy wymagają min. 50 st. C.
Jakie w tej chwili temperatury notuje Twoja pompa ciepła podczas pracy (zasilanie i powrót przy ogrzewaniu i podgrzewaniu CWU) ?
Link do komentarza
Cytat

Czytałem też pierwszy Twój post. Niestety rewelacji po pracy tej pompy ciepła w Twojej instalacji spodziewać się nie możesz. Mam nadzieję, że ta podłogówka jest już odpowietrzona. Niskotemperaturowy grzejnik o długości 120cm w salonie 25m2 to "śmiech na sali" :(. Jeżeli wszystkie są w podobny sposób niskotemperaturowe, to pewnie w największe mrozy wymagają min. 50 st. C.
Jakie w tej chwili temperatury notuje Twoja pompa ciepła podczas pracy (zasilanie i powrót przy ogrzewaniu i podgrzewaniu CWU) ?




W tej chwili mamy powietrze 6, wymagana w pomieszczniu 20

W diagnostyce przegląd instalacji mam, że czujnik wyłapuje 21st w pomieszczeniu, 20 ma ustawione.
Zasilanie woda 33st

Wychodzi zmierzone 33, wraca 30.

EDIT:
Oczywiście to tylko temperatury na obieg grzewczy, na CWU mam zadane 47st i w baniaku tyle jest.
icon_smile.gif


Grzejnik na salon ma 160cm icon_smile.gif ale to pewnie i tak nic nie zmienia.

Pozdrawiam i liczę na dalszą pomoc Edytowano przez malcik (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ciekawe co jest nie tak - ustawiliśmy żadąną temp pomieszczenia na 24st i pompa bez grzałek przy temp powietrze 2, zasilanie 39st zaczęła pobierać ok 3kW energii... czyli generować jakieś 9kW energii cieplnej...



jestem własnie na etapie rozważania do mojego domu formy ogrzewania. Stąd też moje śledzenie między innymi tego tematu. Do tej pory się nie wypowiadałem ale jedno mnie odrobinę zmierziło. Co prawda kolega arturo72 juz na początku to przeliczał ale dla mnie to co piszesz to jakaś abstrakcja jakim cudem urządzenie ktore moze max na godzinę zuzywać 1,7 kWh zuzywa 3 - troche chyba jednak nam bajek opowiadasz. To wypowiedź nie człowieka ktory ma pojęcie o pompach ciepła a jedynie o różnego rodzaju urządzeniach. Moc używana przekłada się na oddaną wiec to się kupy nie trzyma. Skoro nagle zużywa Ci 3kWh i skoro powiedzmy oddaje 9 a Ty nadal masz niedogrzaną chate to chyba coś jest nie tak. Poza tym chciałbym zobaczyć jaką temp masz w piwnicy ktorej nie ogrzewasz .... mam uwierzyć ze masz 20 st z .... hhmm no z czego ? a jesli jest mniej to 5 cm styropianu na pewno zapewnia Ci super izolację pomiędzmy tymi kondygnacjami. Dla mnie coś nie gra z samym budynkiem i od tego bym zaczał. I jednak reasumując nie wierzę z to zuzycie energii bo to s-f.

pozdrawiam Łukasz
Link do komentarza
Cytat

jestem własnie na etapie rozważania do mojego domu formy ogrzewania. Stąd też moje śledzenie między innymi tego tematu. Do tej pory się nie wypowiadałem ale jedno mnie odrobinę zmierziło. Co prawda kolega arturo72 juz na początku to przeliczał ale dla mnie to co piszesz to jakaś abstrakcja jakim cudem urządzenie ktore moze max na godzinę zuzywać 1,7 kWh zuzywa 3 - troche chyba jednak nam bajek opowiadasz. To wypowiedź nie człowieka ktory ma pojęcie o pompach ciepła a jedynie o różnego rodzaju urządzeniach. Moc używana przekłada się na oddaną wiec to się kupy nie trzyma. Skoro nagle zużywa Ci 3kWh i skoro powiedzmy oddaje 9 a Ty nadal masz niedogrzaną chate to chyba coś jest nie tak. Poza tym chciałbym zobaczyć jaką temp masz w piwnicy ktorej nie ogrzewasz .... mam uwierzyć ze masz 20 st z .... hhmm no z czego ? a jesli jest mniej to 5 cm styropianu na pewno zapewnia Ci super izolację pomiędzmy tymi kondygnacjami. Dla mnie coś nie gra z samym budynkiem i od tego bym zaczał. I jednak reasumując nie wierzę z to zuzycie energii bo to s-f.

pozdrawiam Łukasz



to nie jest tak, że bierze max 1,7kwh - pobór prądu zależy od temperatur Dolnego Źródła i Górnego Źródła.(a konkretniej, nie tyle pobór prądu, a sprawność -COP maleje wraz z temperatura GZ)
Biorąc pod uwagę, że temperatura DZ nie zmienia się tutaj szybko w czasie - decyduje o tym temperatura do której grzejemy wodę w instalacji grzewczej
proponuję zobaczyć odpowiednie wykresy - np. tutaj
http://www.viessmann.com/web/poland/PDF-90...pdf?OpenElement Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
To samo, ale po polsku:
http://www.czempas.pl/wp-content/uploads/2...al-200-g-dt.pdf

Cytat

Wychodzi zmierzone 33, wraca 30.
EDIT:
Oczywiście to tylko temperatury na obieg grzewczy, na CWU mam zadane 47st i w baniaku tyle jest.
icon_smile.gif
Grzejnik na salon ma 160cm icon_smile.gif ale to pewnie i tak nic nie zmienia.



Przypuszczam, ze Twoja PCi cały czas grzeje do temperatury takiej jak CWU (z zastrzeżeniem, że nie znam obiegu hydraulicznego, a temperaturę 33 stopni „uzyskuje się” na mieszaczu.

Nie mniej jednak, temperaturą 33 stopni nie da się ogrzać przy pomocy kaloryferów, chyba, że ich moc, została dobrana do takiej temperatury (wątpliwe założenie, bo kaloryfery musiałyby mieć ogromną powierzchnię grzewczą).

Różnica temperatur na wlocie i wylocie, może sugerować zbyt szybki obieg medium grzewczego w instalacji, oraz potwierdza zbyt mała powierzchnię grzewczą kaloryferów.
Link do komentarza
Słuchajcie. Jestem hydrogeologiem, zajmuję się m.in. wierceniami dla pomp ciepła. Płytkie pompy ciepła w Polsce ze względów na klimat (zima) nie zdają egzaminu. Miałem kilka przypadków i styczności, że jest to mało efektywne. Tak czy siak woda w układzie CO będzie na plusie, jak grzejecie do w zimie to temp. nie spadnie ponizej 30 st. C w układzie... Piec będzie sobie cały czas cyklicznie wodę podgrzewał.

W Polsce mija się to z celem i szkoda kasy... lepiej wydać ją np. na kominek w domu, rozprowadzić z niego ciepłe powietrze i dodatkowe i relatywnie niedrogi ogrzewanie załatwione... Dogrzać można np. gazem czy olejem. Nie bawcie się w pompy ciepła, no chyba że schodzicie z wierceniem na kilkanaście czy kilkadziesiąt metrów.
Link do komentarza
Cytat

Słuchajcie. Jestem hydrogeologiem, zajmuję się m.in. wierceniami dla pomp ciepła. Płytkie pompy ciepła w Polsce ze względów na klimat (zima) nie zdają egzaminu. Miałem kilka przypadków i styczności, że jest to mało efektywne. Tak czy siak woda w układzie CO będzie na plusie, jak grzejecie do w zimie to temp. nie spadnie ponizej 30 st. C w układzie... Piec będzie sobie cały czas cyklicznie wodę podgrzewał.

W Polsce mija się to z celem i szkoda kasy... lepiej wydać ją np. na kominek w domu, rozprowadzić z niego ciepłe powietrze i dodatkowe i relatywnie niedrogi ogrzewanie załatwione... Dogrzać można np. gazem czy olejem. Nie bawcie się w pompy ciepła, no chyba że schodzicie z wierceniem na kilkanaście czy kilkadziesiąt metrów.



wybacz, ale piszesz bzdury
Mam kolektor poziomy zakopany na głębokości około 1,7-1,8m i mam osiągi temperaturowe lepsze niż większość posiadających kolektory pionowe (odwierty) - pod koniec pierwszego sezonu grzewczego miałem temperatury 2/-0,5 (zasilanie/powrót), aktualnie mam temperatury na DZ 6/3,5 i niżej nie spadają. Znam sporo właścicieli PC z odwiertami i w skali całego roku mam lepsze temperatury na DZ (czyli wyższą sprawność)
Co prawda odwierty szybko regenrują temperaturę DZ, ale ona szybko spada - a mają one dużo mniejszą sumaryczną długość niż w przypadku kolektora poziomego(ze wględu na koszty)
Mój przewymiarowany kolektor poziomy wykonałem we własnym zakresie, mam doskonałe warunki gruntowe a kosztowało mnie to ponad połowę taniej niż odwierty proponowane do mojej PC - a temperatury mam lepsze niż miałbym przy odwiertach
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
nic się nie zmieniło, pompa zjada ogromne ilości prądu...

grzałki włączyliśmy przy ok -7st na zewnątrz, ponieważ pompa nie wyrabiała z osiągnięciem temp 20st w pomieszczeniu.

dzisiaj w nocy było -17 i pompa CIepła wyłączyła się, bo minimalna temp pracy to -15...

W związku z tym grzałki pracowały sobie same i rano nieprzyjemna pobudka - 16,5 st w domu.

Viessmann nie odpowiada na e-mail, serwis fabryczny tak samo. (już 1,5 miesiąca)

Zamierzam napisać w tej sprawie do Viessmanna w niemczech i do Federacji praw konsumenta, jeżeli nie sprawdzą ustarki, która ciągle występuje "Zadziałało zabezpieczenie nadprądowe sprężarki" będę domagał się zwrotu pieniędzy za zakupiony sprzęt, którzy od początku jest niesprawny.



Dodatkowo zastanawia mnie czy grzejniki w moim domu są dobre, wszystkie to typ 22 viessmana, wysokość 550, długość w zależności od pomieszczenia 500, 2x800, i 1600. Zastanawia mnie czy typ 22 jest odpowiednim grzejnikiem do pompy ciepła powietrze-woda - czy ktoś może mi to wyjaśnić ?


Co do audytu OZC - po co mam go wykonywać.
Skoro wiem, że regularnie przez ostatnie 8 lat zużywam 2000l oleju opałowego na rok, czyli piec przy sprawności 75% jest w stanie wygenerować z tego ok 20000kWh ciepła, doliczając wodę użytkową jest to ok 24000-26000 kWh

Dalsze obliczenia muszę oprzeć na danych temperatur.

Ale niezależnie od wszystkiego, poptrzednie moje posty były przy temperaturze na zewnątrz ok +6-7st
Przy tych danych według wykresu z Viessmann z charakterystyki przy zasilaniu temperaturą 35st mam moc 8kW, przy poborze niecałych 2kW. Czyli COP~4.

Czyli 24h po 2kW to jest 48kWh, a nie 60...


Jeżeli coś jeszcze mi się przypomni, to napiszę.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Co do audytu OZC - po co mam go wykonywać.
Skoro wiem, że regularnie przez ostatnie 8 lat zużywam 2000l oleju opałowego na rok, czyli piec przy sprawności 75% jest w stanie wygenerować z tego ok 20000kWh ciepła, doliczając wodę użytkową jest to ok 24000-26000 kWh


Ło matko,przy takim wcześniejszym zużyciu to tą pompą możesz ogrzać co najwyżej 1 pokój a nie cały dom icon_smile.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Arturo, zanim napiszesz policz ? moc tej PCi około 8kW ? co daje około 2.500godzin pracy w sezonie, który trwa około 4.500godzin


bajbaga,zanim napiszesz przeczytaj ;)
Cytat

Posiadam świeżo zainstalowaną pompę P-W Vitocal 200-S B.07 moc 5,6kW z grzałkami.


20000kWh/6/30/=??
Jaką moc ma ta pompa przy 0st.C a jaką przy -10st.C ??
Nie zapominaj również,że tam są grzejniki...
W grzejniki jaka idzie temperatura ? 35st.C ??? Ile czasu podrzewa cwu,jaką temperaturą ? 35st.C ???
Taką pompką to można sobie podgrzewać 200l cwu a nie chałupę z 20tys.kWh... Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Arturo.
Ta PCi jest w stanie, w ciągu sezonu grzewczego (zakładając tyko 4.500 godzin) „wyprodukować” od 22.250kWh do 36.000kWh – czyli nie na jeden pokój, a dokładnie na styk (tak jak się dobiera PCi) dla tego domu.
Problem nie w PCi, tylko w sposobie ogrzewania domu – czyli w kaloryferach.
Te zastosowane przez malcika nominalną moc uzyskują przy temperaturze 70/55, a takiej temperatury nie da się „na stałe” wycisnąć z PCi – zwłaszcza powietrznej.

Nie bawiąc się w konwenanse – tylko debil mógł zaproponować i zainstalować taki układ grzewczy.

malcik – zapomnij o gwarancji, tylko dochodź swoich praw na zasadzie niezgodności towaru z umową (zwłaszcza jeśli dostawca i instalator, to ta sama firma (osoba) – na podstawie USTAWY
z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

O niezgodności zawiadamiasz instalatora (dostawcę, sprzedawcę) – to najprostsza i najskuteczniejsza droga.

dopisałem:

Cytat

bajbaga,zanim napiszesz przeczytaj ;)
20000kWh/6/30/=??



Wynik około 111. Tylko czego dotyczy ?
Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam wszystkich, troche czasu mnie nie było - niestety praca i wyjazdy... Widze że mój watek sie rozwija i dochodzą nowe osoby i podobne problemy. Niestety z moim Vitocalem 200-S dalej jest tak samo tzn, pożera mase energii elektrycznej. Kolejne wizyty serwisowe i nic(dowiedziałem sie ostatni czasy, że zużywam kolosalne ilości ciepłej wody....., potem że jak dom "wyschnie" za 2 lata to bede zadowolony, i ostatecznie ze musze sobie dokupic jakiś kominek lub "koze" do palenia to zuzycie energii mi spadnie). Postanowiłem wypie........przyć Vitocala z mojego domu i rzadac zwrotu pieniedzy bo nerwy już mi sie skończyły. Bede miał do Was prośbe. Czy mógłby mi ktoś pomoc w udowodnieniu że pompa zuzywa za duzo energii. Chodzi mi o wyliczenia ktorymi mogłbym sie podeprzec(nie jestem dobry w takich kalkulacjach). Mam na myśli np. temp. na zewnatrz 7st. C pompa powinna miec COP (jakies tam podaje producent) .....i plus/minus zużycie samej pompy to ....i tu konkretna cyferka....Wiem ze prosze o duzo, ale moze ktos juz podobne obliczenia już robił i wie co i jak podstawic policzyc żeby dostac dane. Na podstawie tych danych chciałbym udowodnic swoje racje i zadac zwrotu kasy(nawet na drodze sadowej) POMÓŻCIE......



momo - jak walka o zwrot pieniędzy? czy wogóle rozpoczęta ? chciałbym zrobić to samo, ale mam do CIebie dodatkowe pytania.

Czy w jednostce zewnętrznej wiatrak pracuje Ci na maksymalnych obrotach, czy czasem kręci się wolniej? Nie liczę tutaj zwalniania i przyspieszania przy odmrażaniu.

pzdr
MM
Link do komentarza
Po bardzo długim czasie udało sie wreszcie dogadac ze sprzedawca, tzn zwracam im urzadzenie, a oni mi pieniądze. Powiem tak....już nigdy więcej nie zainwestuje pieniędzy w COŚ nowego i ekologicznego itd., itp.....wole juz stare sposoby. Jak nie dołożysz, nie zasmrodzisz, nie bedzie ciepła. Ok zaraz odezwą sie wszyscy że to nie tak pompy sa super, że moja zle dobrana, bla bla bla. Wiem jedno bede zył o ładnych pare lat krócej dzieki firmie Vissman oraz super pompie ciepła typu powietrze/woda. Przestrzegam WSZYSTKICH PRZED ZAKUPEM TAKIEGO RODZAJU URZADZEN. Nie dajcie sie omamic. To po prostu wydana kupa kasy, kupa nerwów i KUPA z tego wszystkiego!!!


MALCIK zwracaj jak najszybciej to badziewie i nie dyskutuj ze sprzedawca, on b. dobrze wie że przegra w sadzie. Kłopot tylko w tym że rozprawy przeciagna sie w czasie. ALE!!! dodatkowo mozesz również rościc prawo do zwrotu kosztów jakie poniosłeś gdy uzytkowałeś to urzadzenie (zuzyta energia elektryczna itp.) kwestia czasu i duzej ilosci nerwow i bedzie na twoim. Powodzenia!!!!! Edytowano przez momo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

To nie PCi winna tylko debilny instalator.




I tu sie z Toba zgodze i nie zgodze....dlaczego???
Odpowiadam: Pompa poniżej temp. -15st C wyłącza sie i tryb grzania przejmuje przepływowy ogrzewacz (grzałka) o mocy do 9kW. Przy mrozach jakie panowały ostatnio (na Południu około 2tygodni temp miedzy -14 st C w dzień do -25st C w nocy) podgrzewanie wody przez 9kW grzałke dawało na zasilaniu podłogówki max. 21st.. Zrobiłem równiez wizje kamera termowizyjna całego mojego domu. Gościu stwierdził - Dom ocieplony na ocene "piątka z minusem" znalazł dwa drobne mostki termiczne!!! A więc temp. przy takim zasilaniu podłogówki to rano 14 do 15 st. C w pokojach. Mam nagrane filmy z widoczna temp. i zasilania i temp. w pokojach.

Zgadzam sie ze instalator to debil... bo ten sam montował mi podłogówke!!! moze to jej wina, ale na kamerze termowizyjnej gosciu pokazywal mi jak temperatura rownomiernie sie rozklada po podłodze oraz rozstawy rurek. Stwierdził - podłogówka na jego oko wykonana ok!

Reasumujac - wszystkie urzadzenia dobre czyt. POMPA, instalacje super, ocieplenie bez zarzutu. Wiec co jest nie tak?
JESZCZE RAZ POWTARZAM I BEDE SIE SPIERAŁ Z KAŻDYM KTO BEDZIE TWIERDZIŁ INACZEJ - TEN RODZAJ POMPY CIEPŁA NIE MA BYTU W NASZYM KLIMACIE. Dlaczego tak twierdze bo sam uzytkowalem to badziewie!!!!!!! Edytowano przez momo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

I tu sie z Toba zgodze i nie zgodze....dlaczego???
Odpowiadam: Pompa poniżej temp. -15st C wyłącza sie i tryb grzania przejmuje przepływowy ogrzewacz (grzałka) o mocy do 9kW. Przy mrozach jakie panowały ostatnio (na Południu około 2tygodni temp miedzy -14 st C w dzień do -25st C w nocy) podgrzewanie wody przez 9kW grzałke dawało na zasilaniu podłogówki max. 21st..


A ja twierdzę dalej,że źle dobrana pompa i duże zużycie energii przez dom.Jeśli grzała 9kW podgrzewa wodę na wyjściu do max.21st.C (co dla mnie jest niemożliwe) to jaki musi być powrót ? 11st.C ?
Grzałka 9kW przez 24h daje 216kWh !!
Taki dom standartowo ocieplony przy -20st.C powinien pobierać ok.100-120kWh.
Gdzie tu logika ?
Dla mnie coś jest nie tak z ustawieniami samej pompy ciepła i pompy obiegowej. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Dom w miare przyzwoicie bedzie ocieplony 25cm strop, 15cm sciana, 10cm podłoga. W całym domu planuje ogrzewanie podłogowe.


No a ten dom nie jest nawet przyzwoicie ocieplony ;)
Link do komentarza
No właśnie.
Twoje ocieplenie jest raczej normowe a nie przyzwoite w standardach energooszczędności... i tu Arturo ma rację.
Dwa... dom stoi w III strefie klimatycznej, dla której przyjmuje się do obliczeń temperaturę zewnętrzną -20st C.
Jak sam piszesz w nocy temperatury spadały znacznie poniżej tej wartości i to nie incydentalnie.
Trzy... PPC prawdopodobnie dobrana (jeśli już) do 70% zapotrzebowania na ciepło. I wszystko było OK (cena pompy, zużycie energii, ilość cykli pracy, temperatura) puki temperatury zewnętrzne były powiedzmy na przyzwoitym poziomie.

Ale przez dwa tygodnie temperatury były wręcz ekstremalne i wszystkie założenia poszły się paść.
A to że Twój system grzewczy nie wyrabia, no cóż... kryminolodzy określiliby to nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności (różnych)
Link do komentarza
Arturo i Jani mają rację, pompa źle dobrana do domu, nawet przy dobrze wykonanej instalacji w przypadku eksptremalnych temperatur jakie ostatnio obserwowaliśmy nie sprawdzi się...

dodam jeszcze tylko przy okazji, że moja PC(gruntowa) dobrana na styk wyrabiała się przez te mrozy - pracowała co prawda około 20h/dobe, ale bez problemów utrzymywała zadaną temperaturę
określenie na styk - jest mało precyzyjne, wliczając w piwnice, jest dobrana z niedoborem, odliczając piwnicę - jest pewien zapas. Jako że piwnica jest na osobnym obiegu grzewczym, w mrozy wyłączyłem grzanie piwnicy i był zapas na jeszcze większe mrozy...

Inna kwestia, że wybory które poczyniłem odnośnie mocy PC i instalacji były poprzedzone wykonaniem OZC....OZC prawdę ci powie...
Link do komentarza
A je jeszcze raz powiem – PCi nie dla idiotów i nie obrażam tu nikogo. Stwierdzam tylko fakt.

Dotyczy to zwłaszcza instalatorów, którzy nie mają zielonego pojęcia o zasadach, ale mają dobrą nawijkę i „bałamucą” inwestora.
Tak jak pisze adigg OZC, OZC. OZC, OZC , …….. OZC, a nie „wprawne” oko i szachy machy instalatora, który ma jakiś sprzęt (kamera) ale nie wie do czego służy.

I nie podzielam zdania, że powietrzne PCi nie mają racji bytu w naszym klimacie. Mają – nawet na tym forum ktoś takową posiada i sprawdza się.
Jest jednak warunek, one potrzebują niezwykłej staranności podczas doboru – większej niż gruntowe. A akurat ta firma, której PCi jest na tapecie, wręcz słynie z kiepskich instalatorów – co też z osobistych doświadczeń potwierdzam.

Co do tej konkretnej PCi – moim zdaniem była wadliwa od samego początku (o czym pisałem i próbowałem „udowodnić” – post #30) , a zwrot kasy potwierdza tą „diagnozę”.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
jak grzałką 9 KW nie mozna było ogrzać takiego domu ???!!! Grzałka elektryczna 9 KW ma moc grzewcza 9KW !
Taką grzałką można ogrzać dom ok. 200mkw przy -20C do temp. +22C ( dla średnich izolacji ) KW jest KW tego się nie oszuka. Przykładowo Szwedzi w domach 300mkw montują pompy ciepła po 8KW G/W, ale starannosc ich izolacji to dla polskich ekip fantastyka. Więc coś tu nie pasuje.
Pzdr Bartosz Janiak
http://exotherm.pl?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • solidnie? nooo, jak architekt budował...   prędzej pomyśl o wdmuchaniu w szczelinę materiału izolacyjnego, a potem o stolarce
    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...