Skocz do zawartości

jak usunąć zaschnięty klej z blatu kuchennego?


daggulka

Recommended Posts

Napisano
No właśnie .... kilka niekorzystnych okoliczności sprawiło, że klej kropelka został pozostawiony na nieco dłużej niż powinien na blacie w kuchni , wylało się troszkę i zaschło na tym blacie ....
Jak to usunąć?
Napisano
przedwczoraj się to zdarzyło ...
blat kronopola ......

?D 4001 Mat Piaskowiec?
Producent: Kronopol Materiał: płyta wiórowa pokryta laminatem wysokociśnieniowym (CPL lub HPL), spód zabezpieczony papierem przeciwprężnym, na styku laminatu i papieru przeciwprężnego klej poliuretanowy, tylny bok zabezpieczony obrzeżem. Grubość: 28 i 38 mm Normy, atesty: Atest Higieniczny (PZH W-wa), Świadectwo Jakości Zdrowotnej (PZH W-wa), Klasyfikacja Ogniowa (ITB W-wa) Dostępna kolorystyka: 57 dekorów
Model ?D 4001 MAT Piaskowiec? charakteryzuje się bardzo drobnym wzorem. Dużą odporność na czynniki zewnętrzne blaty uzyskują dzięki zastosowaniu laminatów (HPL i CPL) renomowanych producentów. Klasa higieny E1 blatów oznacza, że produkt jest bezpieczny dla ludzi (atesty i świadectwa wydane przez Państwowy Zakład Higieny). Z tego względu, że blaty stosowane są najczęściej w kuchniach, duże znaczenie ma sposób zabezpieczenia produktu przed działaniem wilgoci czy też wody. Blaty Kronopol mają specjalną spoinę wykonaną z kleju poliuretanowego, która zabezpiecza blat przed wnikaniem wody czy wilgoci w głąb płyty.


http://www.meble.com.pl/?item=artykul&...34553312843dbd9
Napisano (edytowany)
Precyzyjna robota, ale da rade – nie powinno być śladu.
Materiały i narzędzia:
1. Papier ścierny „wodny” 500 – 700.
2. Aceton.
3. Idealnie płaski klocek drewniany lub z innego materiału (tak 2 x 5cm)
4. Pasta polerująca lub pasta do zębów
5. Miękka szmatka.

Postępowanie:

1. Na klocek zakładamy papier ścierny i ruchami „kolistymi”, lekko (bardzo lekko) dociskając, szlifujemy kropelkę kropelki – uważając aby brzegi klocka nie szlifowały okolicy kropelki.
2. Co jakiś czas przemywamy acetonem lub wodą (przy braku acetonu).
3. Jak już zlikwidujemy kropelkę (wypukłość), to na klocek zakładamy szmatkę i polerujemy.


Ps. Zapomnij, że w sposób chemiczny to usuniesz.

Dopisałem:

Taka uwaga, dla mniej wprawnych, dobrym rozwiązaniem jest, po „założeniu” papieru na klocek, założenie na końce klocka (z papierem) takich ograniczników (z każdej strony klocka) z miękkiej szmatki (musi pozostać środek z papierem tak 2x większy niż kropelka.
Spowoduje to, ze szlifować będziemy tylko kropelkę, a nie (końcami) pozostała część blatu.
Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Dzięki wielkie , Rysiu ....
Jak blondynce wyjaśniłeś .... ale dobrze , dobrze .... jutro kupię papier ścierny i będę się wyżywać ....
Tej kropelki nie jest kropelka ... jest znacznie więcej ....
Nie moja robota - ja trzymałam drzwi od lodówki podczas kiedy szanowny kleił zawias , a następnie geniusz położył klej otwarty na blacie bez niczego .... zajęta drzwiami nie zauważyłam, a kiedy zauważyłam - to było już za późno ... icon_rolleyes.gif
Napisano
Procedura jak w likwidacji 'śmieci' na lakierze ...albo zacieków ...
Papier wodny 500 tak , ale raczej z grubsza...

Ja bym zaczął od 1000.Jak tej kropelki rzeczywiście dużo to od 800.
Dalej 1500 i pasta. Jak papier sie będzie 'zatykał'- znaczy mało wody.
Najlepiej sobie pomódz płynami do mycia naczyń , albo mydło.
Papier wodny jest 'wodny' , ale przy takich robotach lepiej mu z np. 'ludwikiem'.

Rysy po 500 będzie b.trudno 'usunąć' pastą polerską.Po 1500 wiele łatwiej.

Ja używam takiego cudeńka
Tyle tylko , że lakier na pewno nie jest taki twardy jak kropelka...

Napisano
Producenci klejów typu kropelka sprzedają też specjalne rozpuszczalniki do nich. Ja kiedyś użyłem takiego do super glue, ale marka nie ma znaczenia, bo chemiczna baza jest ta sama. Sprawdź tylko najpierw w jakimś mało widocznym miejscu, czy ci blatu nie "wyżre."
Napisano
Cytat

Producenci klejów typu kropelka sprzedają też specjalne rozpuszczalniki do nich. Ja kiedyś użyłem takiego do super glue, ale marka nie ma znaczenia, bo chemiczna baza jest ta sama. Sprawdź tylko najpierw w jakimś mało widocznym miejscu, czy ci blatu nie "wyżre."



bardzo dziękuje .... jeszcze nie uporałam się z problemem - spróbuję poszukać tego rozpuszczalnika w sklepach ...
nawet jeśli tutaj nie będę mogła zastosować - lepiej mieć w zanadrzu na "zaś" icon_wink.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Jakoś tak jestem przekonany, ze te wszystkie przykłady tych „rozpuszczalników” bazują na acetonie icon_biggrin.gif

Przy czym, dla zastałych (zaschniętych) raczej nie ma „rozpuszczalników”, bo większość z nich (klei) utwardza się chemicznie (wilgoć z powietrza), a nie na zasadzie odparowania rozpuszczalnika.
Napisano
Cytat

Jakoś tak jestem przekonany, ze te wszystkie przykłady tych „rozpuszczalników” bazują na acetonie icon_biggrin.gif

Przy czym, dla zastałych (zaschniętych) raczej nie ma „rozpuszczalników”, bo większość z nich (klei) utwardza się chemicznie (wilgoć z powietrza), a nie na zasadzie odparowania rozpuszczalnika.




To samo twierdzę, ba, mam nawet doświadczenie na własnej skórze, chodziłem trzy dni z tubką przyklejoną do palca, żadne rozpuszczalniki nie pomogły, nawet dzwoniłem do producenta.
Palca moczyłem w ciepłej wodzie i odcinałem żyletką nieszczęsną tubkę od bardziej nieszczęśliwego palca.
Brrrr, nie polecam.
  • 2 lata temu...
Napisano
Trafiłem przez przypadek. Temat już zamkniety ale tak na zaś to znakomicie klej typu super glue usuwa preparat super glue remover. Nie jest on tani ale bardzo dobry w działaniu. Mozna go kupić na necie wiadomo na jakiej stronie alle........
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Producenci klejów typu kropelka sprzedają też specjalne rozpuszczalniki do nich. Ja kiedyś użyłem takiego do super glue, ale marka nie ma znaczenia, bo chemiczna baza jest ta sama. Sprawdź tylko najpierw w jakimś mało widocznym miejscu, czy ci blatu nie "wyżre."


Dokładnie, trzebaby poszukać specjalnego specyfiku icon_smile.gif a jeżeli nie no to... papier ścierny icon_biggrin.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Dokładnie, trzebaby poszukać specjalnego specyfiku icon_smile.gif a jeżeli nie no to... papier ścierny icon_biggrin.gif


PAPIEREM TO SZPACHLE NA SAMOCHODZIE WYCZYŚĆ

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...