Skocz do zawartości

ile płyta OSB może wystawać poza krokwie


Recommended Posts

Napisano
przeglądałem teraz rzut dachu
wychodzi mi ze będę musiał dokładać 20 cm gontu ( dach ma 13,20m)
jak daleko można wypuścić płytę poza krokwie
aby po jakimś czasie nie obwisła
czy lepiej wydłużyć murłaty i kalenicę o te parę cm
to chyba można zmienić w każdej chwili
papiery poszły już do urzędu
a konstruktor jest nieosiągalny już w tym roku
nie chciałbym się nad tym zastanawiać przez całe święta
Napisano
wiatrownica to raczej nie deska szczytowa

mi osobiście wiatrownica kojarzy się z usztywnieniem więźby
ale, jak widzę, nazywają tak obróbkę blacharską deski szczytowej
więc musi tak być

Napisano
Cytat

Dlaczego chcesz przedłużyć ? Jan.



chciałbym z jednej strony jak najszerszy dach
ile może wystawać poza mur murłata
brak płatwi, tylko jętki i kalenica
Napisano
Cytat

chciałbym z jednej strony jak najszerszy dach
ile może wystawać poza mur murłata
brak płatwi, tylko jętki i kalenica


Wszystko zależy od przekroju murłaty można też ,przy większych wysunięciach dać podporę z miecza pod murłatą .
Napisano
Cytat

Wszystko zależy od przekroju murłaty można też ,przy większych wysunięciach dać podporę z miecza pod murłatą .



nie wszystko - trochę też od cięzaru pokrycia dachu i od krokwi, a może wiązarów
u mnie ze względu na grubość ocieplenia 20 cm wysunąłem wiązary o 20 cm na murłacie o wys. 8 cm, a dach to gont bitumiczny (stosunkowo lekki), warto jednak takie decyzje skonsultować z konstruktorem, bo jest to jednak dość poważna zmiana
Napisano
Cytat

... będę musiał dokładać 20 cm gontu ( dach ma 13,20m)
jak daleko można wypuścić płytę poza krokwie...



No i w czym tu problem? Ja trzeba to trzeba pozostały "odpad" gontu się nie zmarnuje. Przy płycie grubości minimum 18 mm można podłużyć do 20~30 cm bez problemu tylko po co? Powstanie poważny problem z zakończeniem szczytów tzw. papierowy dach. Gdyby połać wychodziła za ścianę szczytową bez krokwi to pół biedy. Reasumując: nic nie podłużaj, dekarz sobie poradzi bez problemu. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...