Skocz do zawartości

ocieplenie wełną mineralna


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich.
Panowie mam dylemat w sprawie ocieplenia poddasza a mianowicie mam dom parterowy z niezamieszkałym poddaszem dom przykryty jest blachą strop ocieplony jest styropianem 10cm i na tym wylewka około7cm .
Jak sądzicie czy ocieplenie dachu między krokfami wełną mineralną przyniesie jakieś efekty ocieplenia domu czy jest to próżna robota wiadomo zimą na strychu jest zimno jak cholera a latem sauna .
Może ktoś z was miał podobną sytuacje .
Proszę o porady
Pozdrawiam Maeiusz
Napisano
Takie wykonanie stropu sugeruje, że poddasze przewidziane jest do użytkowania.
Jeśli tak, to ocieplenie poddasza (dachu) jest wskazane – choć jest to droższa „impreza”
Jeśli jednak nie, to „wystarczy” ocieplić strop - nieco taniej.
Napisano
Cytat

Takie wykonanie stropu sugeruje, że poddasze przewidziane jest do użytkowania.
Jeśli tak, to ocieplenie poddasza (dachu) jest wskazane – choć jest to droższa „impreza”
Jeśli jednak nie, to „wystarczy” ocieplić strop - nieco taniej.



Masz na myśli wełnę na podłogę? Jaka różnica w materiale na glebie i między krokwie? Zdaje się, że ocieplając dach, uzyska się dodatkową poduszkę powietrzną i graty jakieś zawsze trzymać tam można. Na które rozwiązanie Ty byś się zdecydował?
Napisano
Cytat

Takie wykonanie stropu sugeruje, że poddasze przewidziane jest do użytkowania.
Jeśli tak, to ocieplenie poddasza (dachu) jest wskazane – choć jest to droższa „impreza”
Jeśli jednak nie, to „wystarczy” ocieplić strop - nieco taniej.


??? U nas na porządku dziennym jest "ocieplanie" tak by zimno nie weszło! Ściana... fundament w domu niepodpiwniczonym...
Napisano
Czytamy uważnie Panie TB . icon_biggrin.gif

Odpowiadamy na zadane pytanie.

A pytał o dach.

Jak poda więcej szczegółów dotyczących pozostałej części budynku - można bedzie radzić (dyskutować).

Na tym etapie tylko jasnowidz jest w tym zakresie (poza dachem) pomocny.
Ja takich nadprzyrodzonych zdolności nie posiadam.
Napisano
Cytat

Czytamy uważnie Panie TB . icon_biggrin.gif

Odpowiadamy na zadane pytanie.

A pytał o dach.

Jak poda więcej szczegółów dotyczących pozostałej części budynku - można bedzie radzić (dyskutować).

Na tym etapie tylko jasnowidz jest w tym zakresie (poza dachem) pomocny.
Ja takich nadprzyrodzonych zdolności nie posiadam.


Wtrąciłem tylko luźną dygresję, że nazbyt często spotyka się, wierzących, że zimno wchodzi! Jak pisał Pan Ekspert – tylko dachu to jak izolacja parasola. Izolacja to termos .
Sam w dachu za izolację uważam 50 cm wełny i to między tym co musimy ogrzewać a tym czego ogrzewanie mija się z celem.
Najlepszego i przepraszam.
Napisano
Panowie pytacie o więcej informacji związanych z tym ociepleniem ale ja wszystko napisałem ale powtórzę raz jeszcze tylko proszę uważnie przeczytać.

Posiadam domek parterowy z niezamieszkałym poddaszem ( może kiedyś coś tam wymodzę) ocieplony mam strych styropianem 10cm + wylewka około7cm zastanawiam się czy ewentualnie ocieplenie dachu wełną przyniesie jakieś efekty
czy w domu będzie dzięki temu cieplej .
Może ktoś z panów ma lub miał podobny problem i dylemat .
Za rady z góry dziękuje
Napisano
Najprościej mówiąc różnica jest taka:
1. Jeśli ocieplisz połacie dachu i ściany szczytowe to będziesz ogrzewał parter i chcąc niechcąc do nieco niższej temperatury także poddasze, bo ciepło będzie tam uciekać z dołu przez słabo izolowany strop.
2. Układając izolację na stropie będziesz ogrzewał praktycznie tylko parter, bo na strych przez strop ciepła ucieknie już niewiele. W efekcie ogrzewana kubatura domu będzie mniejsza niż w wariancie pierwszym.

Podstawowa sprawa to, czy poddasze nadaje się do wykorzystania na mieszkalne i czy zamierzasz to robić? Jeśli nie, to ułożenie izolacji na stropie ma dużo więcej sensu. A nawet jeśli poddasze miałoby za kilka lat być mieszkalne, to na razie można tam zrobić drewnianą podłogę na legarach (z wypełnieniem z wełny). Na razie możesz po niej chodzić i składować różne rzeczy. A w razie potrzeby można ją łatwo rozebrać a wełnę wykorzystać.
W tych miejscach, gdzie jest bardzo nisko i nie nadają się do użytku wystarczy rozłożyć wełnę z rolki i nie robić podłogi.
Napisano
Cytat

Takie wykonanie stropu sugeruje, że poddasze przewidziane jest do użytkowania.
Jeśli tak, to ocieplenie poddasza (dachu) jest wskazane ? choć jest to droższa ?impreza?
Jeśli jednak nie, to ?wystarczy? ocieplić strop - nieco taniej.


Cytat

2. Układając izolację na stropie będziesz ogrzewał praktycznie tylko parter, bo na strych przez strop ciepła ucieknie już niewiele. W efekcie ogrzewana kubatura domu będzie mniejsza niż w wariancie pierwszym.




Powietrze hula sobie po poddaszu a są ścianki kolankowe i szczytowe po bokach  i jakieś ściany stoją wewnątrz na tym  stropie to są Panowie radiatory. 

Otóż materiałem termoizolacyjnym może być powietrze, szczególnie wtedy, gdy jest zamknięte w jakiejś przestrzeni i nie ma możliwości ruchu .
Napisano
Cytat

Najprościej mówiąc różnica jest taka:
1. Jeśli ocieplisz połacie dachu i ściany szczytowe to będziesz ogrzewał parter i chcąc niechcąc do nieco niższej temperatury także poddasze, bo ciepło będzie tam uciekać z dołu przez słabo izolowany strop.
2. Układając izolację na stropie będziesz ogrzewał praktycznie tylko parter, bo na strych przez strop ciepła ucieknie już niewiele. W efekcie ogrzewana kubatura domu będzie mniejsza niż w wariancie pierwszym.

Podstawowa sprawa to, czy poddasze nadaje się do wykorzystania na mieszkalne i czy zamierzasz to robić? Jeśli nie, to ułożenie izolacji na stropie ma dużo więcej sensu. A nawet jeśli poddasze miałoby za kilka lat być mieszkalne, to na razie można tam zrobić drewnianą podłogę na legarach (z wypełnieniem z wełny). Na razie możesz po niej chodzić i składować różne rzeczy. A w razie potrzeby można ją łatwo rozebrać a wełnę wykorzystać.
W tych miejscach, gdzie jest bardzo nisko i nie nadają się do użytku wystarczy rozłożyć wełnę z rolki i nie robić podłogi.




poza tym na ocieplenie podłogi zużyjesz dużo mniej wełny niż na ocieplenie dachu (mniejsza powierzchnia)
Napisano
Cytat

poza tym na ocieplenie podłogi zużyjesz dużo mniej wełny niż na ocieplenie dachu (mniejsza powierzchnia)



A potem dołoży sobie 3 razy więcej pracy jak będzie chciał zagospodarować przestrzeń.
Napisano
Cytat

A potem dołoży sobie 3 razy więcej pracy jak będzie chciał zagospodarować przestrzeń.


Potem to nogi... czasem bardziej liczy się co teraz

jak nie będzie chciał zagospodarować poddasza to teraz wyda więcej niepotrzebnie kasy i potem też - bo będzie ogrzewał nieużytkowe poddasze
Napisano
Wyraźnie napisał:

Cytat

Panowie mam dylemat w sprawie ocieplenia poddasza a mianowicie mam dom parterowy z niezamieszkałym poddaszem dom przykryty jest blachą strop ocieplony jest styropianem 10cm i na tym wylewka około7cm .



Czyli już raz wydał, przewidując poddasze do zamieszkania – bo tak sugeruje sposób wykonania tego stropu.
W takiej sytuacji, najbardziej korzystne jest ocieplenie dachu, a nie stropu – moim zdaniem.



Cytat

a doczytałeś że pustka poddasza stanowi swoistą, dodatkową izolację?



Ale tylko pod warunkiem, ze poddasze bedzie (w miarę) szczelne.
Napisano
Cytat

a doczytałeś że pustka poddasza stanowi swoistą, dodatkową izolację?



Pustka powietrzna stanowi izolację jeśli nie jest zbyt gruba (dlaczego porotherm to kratownica a nie pusta ramka?) Przestrzeń poddasza jest odbiornikiem ciepła a nie izolatorem
Napisano
ocieplając po połaci, zostanie skazany na kontrolowane zwentylowanie poddasza
gdy ociepli po podłodze, to nie musi tego kontrolować, straty będą mniejsze,
"podniesienie" izolacji z podłogi na połać nie wygeneruje jakiś tam wielkich róznic w nakładach pracy
Napisano
Cytat

ocieplając po połaci, zostanie skazany na kontrolowane zwentylowanie poddasza
gdy ociepli po podłodze, to nie musi tego kontrolować, straty będą mniejsze,
"podniesienie" izolacji z podłogi na połać nie wygeneruje jakiś tam wielkich róznic w nakładach pracy



Relatywnie wełny więcej też nie zużyje.
Napisano
Cytat

ocieplając po połaci, zostanie skazany na kontrolowane zwentylowanie poddasza


Pomieszczenie nieużytkowe tymczasowo dla ludzi  nikt nie będzie produkował tam wilgoci. 
Cytat

gdy ociepli po podłodze, to nie musi tego kontrolować, straty będą mniejsze,


A wszystkie ściany łączące się ze stropem to mostki termiczne ,trzeba je też zaizolować .
Napisano
Cytat

w zależności od kąta pochylenia jakieś +/- 50% więcej


Pitagoras (a2+b2=c2) się przypomina


tu aż się prosi, aby te dwójki uprościć
więc może lepiej a^2+b^2=c^2

no i raczej wyciśniejsz od 20-30%

Cytat

Pomieszczenie nieużytkowe tymczasowo dla ludzi  nikt nie będzie produkował tam wilgoci. 

A wszystkie ściany łączące się ze stropem to mostki termiczne ,trzeba je też zaizolować .


tam nie, ale w innych miejscach i owszem, chyba, że będzie odizolowane ciśnieniowo w 100%

a wszytkie ściany muszą najpierw być, a o tym nie wiemy (?)
Napisano
Cytat

tu aż się prosi, aby te dwójki uprościć
więc może lepiej a^2+b^2=c^2


dzięki - tak zdecydowanie lepiej

Cytat

no i raczej wyciśniejsz od 20-30%



w zależności czy są ścianki kolankowe czy nie - ale 50% to może i przesada
Napisano
Bardzo dzięki wszystkim za porady wnioski oczywiście jakies wyciągne porady są podzielone ale sam osobiście wolałbym ocieplić dach ponieważ kiedyś będe mogł coś wygospodarować może dzieci bedą chciały pokój albo salon na bilard .
Panowie a jaką grubość wełny mi radzicie zastosować krokiew jest 15cm czy tyle wystarczy .
Napisano
Cytat

Bardzo dzięki wszystkim za porady wnioski oczywiście jakies wyciągne porady są podzielone ale sam osobiście wolałbym ocieplić dach ponieważ kiedyś będe mogł coś wygospodarować może dzieci bedą chciały pokój albo salon na bilard .
Panowie a jaką grubość wełny mi radzicie zastosować krokiew jest 15cm czy tyle wystarczy .


nie - jeśli ocieplasz poddasze jako użytkowe to min 30 cm
Napisano
A cha bym zapomniał panowie na strychu nie ma żadnych ścianek dach jest kopertowy budynek w kształcie litery L a nad stropem są podmurowane tylko 2 pustaki .
Ktoś napisał o szczelności poddasza myśle że jest ok nie ma dużych dziur jedynie małe prześwity między folią a styropianem ścian .Pomyślałem że może poduszka powietrzna zdała by tutaj egzamin.
Napisano
Cytat

paradoksalnie - im większe ścianki kolankowe tym róznica mniejsza


jeśli występuje zależność między wysokością ścianki a kątem dachu to masz racje, bo jeśli kąt dachu jest bez zmian to się mylisz
Napisano
Cytat

cóż uściślijmy w takim razie o cho chodzi
pisząc kolankowa miałem na myśli tę na której leży murłata


a mi bardziej chodziło o ściankę oddzielającą przestrzeń użytkową od nieużytkowej
Napisano
ten kawałek oznaczony na czerwono

Cytat

a mi bardziej chodziło o ściankę oddzielającą przestrzeń użytkową od nieużytkowej


to jeszcze więcej tam wełny trza napakować i rozbieżności jeszcze bardziej się zmniejszą

bo ciągłość ocieplenia musisz tak czy siak zachować
Napisano
Cytat

ten kawałek oznaczony na czerwono


to jeszcze więcej tam wełny trza napakować i rozbieżności jeszcze bardziej się zmniejszą

bo ciągłość ocieplenia musisz tak czy siak zachować


nie do końca chwytam Twój tok myślenia, mój jest taki:
jak poddasze jest nieużytkowe to kładę wełnę na podłogę i całą przestrzeń nad traktuję jako nieużytkową
a jak ma być użytkowe to ocieplam dach i boki zachowując ciągłość

czyli przy nieuzytkowym poddaszu podłoga jest moją granicą oddzielającą przestrzeń użytkową od nieużytkowej (więc nie ma dodatkowych ocieplonych ścianek kolankowych) i tam muszę zachować ciągłość ocieplenia

Napisano
Cytat

dom przykryty jest blachą strop ocieplony jest styropianem 10cm i na tym wylewka około7cm .



w związku z tym że strop jest już częściowo ocieplony to na podłoge można położyć cieńszą warstwę ocieplenia niż jakby ocieplał poddasze

Cytat

a ten odcinek na czerwono to co? nieocieplony?
co napisał animus? p.#25


niestety nie widzę rysunku, ale czy to będzie bliżej 30% czy bliżej 50% wiecej ocieplenia to już szczegóły - to czy ocieplać czy nieocieplać poddasze zależy od tego głównie czy jest na to kasa czy nie

W przyszłości jeśli będzie potrzeba zagospodarowania poddasza to będzie i tak pełno "brudnych" prac (choćby stawianie ścianek działowych) więc dodatkowa praca włożona w ocieplenie dachu będzie "niedużym" procentem dodatkowej roboty
Napisano
Cytat

w związku z tym że strop jest już częściowo ocieplony to na podłoge można położyć cieńszą warstwę ocieplenia niż jakby ocieplał poddasze


Ocieplając poddasze taką samą grubością izolacji cieplnej jaką położyło by się na stropie ,izolacja cieplna będzie skuteczniejsza od stropowej , jeżeli powietrze zamknięte w  przestrzeni poddasza nie będzie miało  możliwości ruchu lub ograniczy się go do minimum . 


Napisano
Cytat

Ocieplając poddasze taką samą grubością izolacji cieplnej jaką położyło by się na stropie ,izolacja cieplna będzie skuteczniejsza od stropowej , jeżeli powietrze zamknięte w  przestrzeni poddasza nie będzie miało  możliwości ruchu lub ograniczy się go do minimum . 


wg mnie to jest dodatkowa przestrzeń potrzebna do ogrzania - może później izoluje ale wpierw trzeba ją ogrzać (ciepłem uciekającym przez strop)

dlaczego ludzie którzy mają za dużo pomieszczeń narzekają na wysokie koszty ogrzewania budunku, przecież powinni mieć lepszą izolację?
Napisano
wogóle nie widzisz rysunku? post 33
to raz
dwa - o co Ci chodzi bo za bardzo nie kumam

a tak już licząc:
chałupa 10x10, dach kopertowy 45st
po posadzce 100m2
po połaci ok. 140m2
chałupa 10x10 dach dwuspadowy
po posadzce 100m2
po połaci j.w. 140m2 icon_smile.gif

co daje jakieś 3kPLN różnicy ilości matariału
Napisano
Cytat

wogóle nie widzisz rysunku? post 33
to raz
dwa - o co Ci chodzi bo za bardzo nie kumam

a tak już licząc:
chałupa 10x10, dach kopertowy 45st
po posadzce 100m2
po połaci ok. 140m2
chałupa 10x10 dach dwuspadowy
po posadzce 100m2
po połaci j.w. 140m2 icon_smile.gif

co daje jakieś 3kPLN różnicy ilości matariału



widzę kwadracik z czerwonym krzyżykiem - jak na niego najeżdżama to tylko www.fotosik.pl i nic

a do tych obliczeń dodaj jeszcze folie, płyty oraz ruszty itp - to koszt sie zwiększy
Napisano
 
Cytat

wg mnie to jest dodatkowa przestrzeń potrzebna do ogrzania - może później izoluje ale wpierw trzeba ją ogrzać (ciepłem uciekającym przez strop)dlaczego ludzie którzy mają za dużo pomieszczeń narzekają na wysokie koszty ogrzewania budunku, przecież powinni mieć lepszą izolację?



Albo udajesz albo nie rozumiesz .Po co są okna z podwójną szybą żeby ogrzewać przestrzeń między ramami ? hehehe.
Napisano
Cytat

widzę kwadracik z czerwonym krzyżykiem - jak na niego najeżdżama to tylko www.fotosik.pl i nic

a do tych obliczeń dodaj jeszcze folie, płyty oraz ruszty itp - to koszt sie zwiększy


czy ktoś również tak ma z obrazkiem?

coraz bardziej nie rozumiem o co Ci chodzi
skoro poddasze niemieszkalne to po co płyty i ruszty?
Napisano
Cytat

 
Albo udajesz albo nie rozumiesz .Po co są okna z podwójną szybą żeby ogrzewać przestrzeń między ramami ? hehehe.



Pustka powietrzna nie może być zbyt gruba!!! dlaczego są 3-szybowe okna (czyli 2 pustki) a nie 2 szybowe z wielką pustką pomiędzy?

Poza tym, poddasze nieużytkowe nie musi mieć okien a poddasze użytkowe takie okna (i to ciepłe) mieć powinno. O tym też trzeba pamiętać przy kalkulowaniu kosztów
Napisano
Cytat

a jak zamontujesz inaczej 30 cm wełny?



Najpierw między krokwie, potem do krokwi pręty gwintowane lub gwoździe i wełnę między to na sznurku/drucie.
Napisano
Cytat

Pustka powietrzna nie może być zbyt gruba!!! dlaczego są 3-szybowe okna (czyli 2 pustki) a nie 2 szybowe z wielką pustką pomiędzy?
Poza tym, poddasze nieużytkowe nie musi mieć okien a poddasze użytkowe takie okna (i to ciepłe) mieć powinno. O tym też trzeba pamiętać przy kalkulowaniu kosztów


Zamknięta przestrzeń  zmniejsza konwekcyjną wymianę ciepła, przez co wzrasta izolacyjność cieplna przegrody. Każda następna przestrzeń  również  .
Wąskie przegrody utrudniają ruch konwekcyjny cząsteczek gazu wewnątrz komory.

Ciepło wydostające się przez strop to jak ogrzewanie podłogowe a te przekazuje większość ciepła przez promieniowanie. Dzięki temu nie powstaje ruch powietrza, taki jak przy ogrzewaniu konwekcyjnym.
Niekorzystna cyrkulacja powietrza jest mniejsza również dzięki temu, że temperatura powierzchni grzewczej, czyli tej podłogi, jest bardzo niska  . 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Uwielbiam, kiedy wszystko działa bez zbędnego zamieszania — i w booi właśnie tak jest. Interfejs jest wygodny, doładowania i wypłaty przebiegają bez problemów. Otrzymałam bonusy i darmowe spiny — miło, że nie trzeba o nie prosić. Wygrałam już dwa razy i za każdym razem pieniądze pojawiły się w ciągu doby. Świetne kasyno!
    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...