Jarecki-79 Napisano 15 września 2012 Udostępnij #201 Napisano 15 września 2012 (edytowany) Ok.48kg/24 to okolice 12kW mocy przy pracy na mocy znamionowejTy masz kocioł 17kW i nie pracuje on w warunkach laboratoryjnych.Trzeba założyć spadek sprawności. Mając kilka raportów z badań znam pewne zależności.Można więc szacować, że dla ok. 45-50kg/24h dla kotła o mocy nominalnej 17kW oznacza to średniodobowo ok. 9 do 11kW mocyNie wiem skąd masz to 0,8kg/24h podane, ale na podstawie swojego raportu z badań kotła takiej mocy mogę powiedzieć, że spalanie 0,83kg/h oznaczało osiąganie po cyklu badawczym średnio 4,7kW dla lambdy 3,67 i było to badanie 30%mocy bez regulacji procesu spalania na sterowniku po badaniu 100%mocy, więc dość dobrze odwzorowujące rzeczywiste warunki pracy kotła. Na mocy znamionowej 17kW lambda wynosiła 1,56 a spalanie dla 17kW wynosiło 2,74kg/hNatomiast dane oznaczające ok 3,5kg/h powinny obrazować kocioł pracujący w pobliżu swoich górnych możliwości na mocy ok.21kW lub można osiągać spalanie 3,5kg/h dla mocy 17kW, ale sprawność wyniesie wówczas ok. 67% a to bardzo zły wynik dla znamionowego obciążenia kotła i nie sądzę, aby tak wyszło w Twoim przypadku Edytowano 15 września 2012 przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 15 września 2012 Udostępnij #202 Napisano 15 września 2012 Cytat ...Nie wiem skąd masz to 0,8kg/24h podane... Z DTR-ki Link do komentarza
Jarecki-79 Napisano 15 września 2012 Udostępnij #203 Napisano 15 września 2012 To tylko papier, który był cierpliwy...Biorąc pierwsze z brzegu...2,8kg/h to przy sprawności 88% średnia moc 18kW... a dane masz napisane przy kotle 11kW pracującym od 3 do 14kW w/g producenta.Jak 2,8kg/h ma obrazować 14kW mocy, to oznacza to sprawnośc ok. 69%Jak 2,8kg/h ma obrazować moc znamionową 11kW, to oznacza to sprawność ok.54%dla mocy znamionowejTeraz dalej, jak ma być 17kW i sprawność 88%3,5kg/h dla sprawności 88% oznacz moc ok. 22kWSądzę,że jest to raczej 21kW przy sprawności na poziomie 84%sprawnościJeżeli jednak 3,5kg/h ma obrazowac moc 17kW, to sprawność wyjdzie ok.67%I dalej jak mamy dane dla modelu 23kW i sprawności 88%:4,5kg/h powinno opisać kocioł o mocy ok.28,5kW dla sprawności 88% i tu jest blisko tych 28kW z tabeliJeżeli jednak 4,5kg/h opisuje moc znamionową (a tak powinno być po badaniu w labo) to mówimy o sprawności 71%Dla jasności podaję wyniki dla paliwa 26MJ/kg, więc tak, jak podane pod tą tabelą. 1 Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 15 września 2012 Udostępnij #204 Napisano 15 września 2012 Myślę że już mam podstawy aby trochę sobie policzyć Zima się zbliża więc człowiek jest chłonny wiedzy Dzięki Link do komentarza
Jarecki-79 Napisano 15 września 2012 Udostępnij #205 Napisano 15 września 2012 (edytowany) Wysłałem Ci na priva jak pewne rzeczy oszacować.Ja mam do wglądu kilka raportów z badań i to mi jest pomocne przy dokładniejszych szacunkach.Te dane z Twojej tabeli odnosnie spalania na 1h są bzdurne w stosunku do podanej sprawności i widełek mocy, pytanie czy celowo, czy nieświadomie. Edytowano 15 września 2012 przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 15 września 2012 Udostępnij #206 Napisano 15 września 2012 (edytowany) Cytat Z DTR-ki Z tabelki wynika że rozpatrywane są 2 rodzaje palników z 4-ema wielkościami wymienników .I teraz : "ten sam palnik pod różnym garnkiem" schodzi do min 3 kW a pod drugim "garnkiem" 4 kW czyli większy wymiennik na najmniejszej mocy ma większą sprawność ? Edytowano 15 września 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jarecki-79 Napisano 15 września 2012 Udostępnij #207 Napisano 15 września 2012 Animuss kompletnie abstrakcyjne jest Twoje wnioskowanie.Na dole zwyczjanie producent poinformował,że stosuje w standardzie palnik ekoenergia dla mocy kotła 11-17kW i jej większy model dla kotłów 23-35kW. Jako opcja za dopłata może być ten drugi palnik i nijak się to ma do danych o spalaniu, sprawności podanych w tej konkretnej tabeli.Dane spalania są wymyślone, tj. te widełki w tabeli sa całkowicie zmyślone dla sugerowanej sprawności i kaloryczności opału. Jedno z drugim się nie trzyma kupy, tyle,że to wyłapie tylko ktoś, kto wie o co chodzi. Taka zmyłka może być świadoma lub nieświadoma. Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 15 września 2012 Udostępnij #208 Napisano 15 września 2012 Cytat Wysłałem Ci na priva jak pewne rzeczy oszacować.... Uczę się liczyć Jeszcze raz dzięki. Link do komentarza
Jarecki-79 Napisano 15 września 2012 Udostępnij #209 Napisano 15 września 2012 Cytat Uczę się liczyć Jeszcze raz dzięki. Nie ma sprawy, info zachowaj dla siebie i nie opisuj na otwartym forum.Czytają to inni producenci - niech badają kotły, to może coś będa wiedzieć. Link do komentarza
animus Napisano 15 września 2012 Udostępnij #210 Napisano 15 września 2012 (edytowany) Cytat Animuss kompletnie abstrakcyjne jest Twoje wnioskowanie.Na dole zwyczjanie producent poinformował,że stosuje w standardzie palnik ekoenergia dla mocy kotła 11-17kW i jej większy model dla kotłów 23-35kW. Jako opcja za dopłata może być ten drugi palnik i nijak się to ma do danych o spalaniu, sprawności podanych w tej konkretnej tabeli.Dane spalania są wymyślone, tj. te widełki w tabeli sa całkowicie zmyślone dla sugerowanej sprawności i kaloryczności opału. Jedno z drugim się nie trzyma kupy, tyle,że to wyłapie tylko ktoś, kto wie o co chodzi. Taka zmyłka może być świadoma lub nieświadoma. Jaka tabelka takie wnioskowanie. Edytowano 15 września 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 15 września 2012 Udostępnij #211 Napisano 15 września 2012 Cytat ...Dane spalania są wymyślone, tj. te widełki w tabeli sa całkowicie zmyślone dla sugerowanej sprawności i kaloryczności opału. Jedno z drugim się nie trzyma kupy, tyle,że to wyłapie tylko ktoś, kto wie o co chodzi. Taka zmyłka może być świadoma lub nieświadoma. To trzeba by było zbadać i pomierzyć aby taki opis zamieścić. Ty jako producent wiedzę taką posiadasz na temat swoich kotłów, na temat innych tylko taką jak pozwolą publikacje i uczestnictwo w badaniach. Znasz to od kuchni Myślę że jeżeli producent to publikuje to pewnie ma to jakąś wartość. Jeżeli już to takie wyniki mogą być uśrednione pomiędzy tymi palnikami. A z tego co wiem to takie badania były robione. Zresztą na swojej stronie o tym pisali.Jak by nie mieli poparcia w wyliczeniach to każdy (włącznie z tobą) mógłby im zrobić sprawę o wprowadzanie w błąd ludzi kupujących takie kotły. Zawsze to jeden konkurent mniej? Cytat Nie ma sprawy, info zachowaj dla siebie i nie opisuj na otwartym forum.Czytają to inni producenci - niech badają kotły, to może coś będa wiedzieć. Prywatne wiadomości zawsze są prywatnymi a nie publicznymi. Link do komentarza
Jarecki-79 Napisano 15 września 2012 Udostępnij #212 Napisano 15 września 2012 W Zabrzu normalnie bada się tylko 100%mocy, więc można było podac prawdziwe spalanie dla mocy znamionowej.Nie zostało to zrobione.Bardzo wyraźnie widać,że podane widełki spalania nie trzymają się kupy z zakresem podanych mocy, na których kotły maja pracowac oraz z podaną sprawnością.To wszystko jest tak mocno rozjechane, że każdy osobnik z odrobina wiedzy widzi,że jest to wymyślone i podane z kapelusza. Celowo lub nie.Jakbyśmy chcieli iść po relanych danych, to dla mocy 11kw wyglądałoby to tak dla podanych:26MJ/kg88%sprawności dla mocy znamionowej 11kW - 1,73kg/hdla zakresu 3-14kW 3kW - ok. 0,59kg/h, dla 14kW ok. 2,25kg/hMocniej to widać przy większej mocy 23kWSpalanie powinno wynosić ok. 3,62kg/h dla mocy znamionowej i sprawności 88% przy węglu 26MJ/kgMoim zdaniem jest cos podane pobieżnie i wiadomości sa niespójne w odniesieniu do informacji podawanych w tabeli. Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 15 września 2012 Udostępnij #213 Napisano 15 września 2012 Cytat W Zabrzu normalnie bada się tylko 100%mocy, więc można było podac prawdziwe spalanie dla mocy znamionowej.Nie zostało to zrobione....Moim zdaniem jest cos podane pobieżnie i wiadomości sa niespójne w odniesieniu do informacji podawanych w tabeli. Konkurencja czuwa Link do komentarza
Jarecki-79 Napisano 15 września 2012 Udostępnij #214 Napisano 15 września 2012 E tam, piszę, co widzę, -to jest niespójne. Nieprawdziwe w stosunku do danych z tej tabeli.Dane nie łączą się ze sobą. Podalem jak to powinno wyglądać dla tego jednego modelu i jego widełek mocy w/g danych z tabeli.Sam masz też wzory, możesz sobie porównać i policzyć na piechotę.Nic mi jednak do tego, nie moja sprawa. Link do komentarza
demo Napisano 16 września 2012 Udostępnij #215 Napisano 16 września 2012 Cytat Producenci wolą sprzedać większe bo są droższe.Przewymiarowanie kotła to tylko strata paliwa dla kupujące, brak ryzyka i duży zarobek dla sprzedawcy. Ale taka ich rola. To ciekawe , bo taki na ten przykład Jarecki-79 z tego co się zorientowałem producent i sprzedawca zarazem , namawia do mniejszego kotła . Może więc ci wstrętni sprzedawcy i producenci niekoniecznie tak bardzo źle radzą w pogoni za zyskiem . Link do komentarza
zbigmaz1 Napisano 16 września 2012 Udostępnij #216 Napisano 16 września 2012 Cytat To ciekawe , bo taki na ten przykład Jarecki-79 z tego co się zorientowałem producent i sprzedawca zarazem , namawia do mniejszego kotła . Może więc ci wstrętni sprzedawcy i producenci niekoniecznie tak bardzo źle radzą w pogoni za zyskiem . Jarecki tu jest i musi dobrze radzić, inaczej będzie tu zadyma i mniej klientów. Sprzedawców z marketów tu nie ma i dlatego takie różnice Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 września 2012 Udostępnij #217 Napisano 16 września 2012 1. Bo dla Jareckiego 1kW jest zawsze taki sam, bez względu na rodzaj paliwa z jakiego został uzyskany.2. Bo Jarecki jako jedyny (z producentów, dystrybutorów, instalatorów) kotłów na paliwo stałe, twierdzi, że kocioł ma za zadanie uzupełnianie strat budynku w danej chwili (jeśli chodzi o ogrzewanie), a jego moc szczytowa (obliczeniowa) jest dostatecznym zabezpieczeniem na duże mrozy.Jeśli inni (producenci, dystrybutorzy, instalatorzy) powiążą te dwa fakty, to skończy się era przewymiarowania (znacznego) kotłów na paliwo stałe.Ale istnieje pewne niebezpieczeństwo. Współczesne budynki są coraz lepiej izolowane termicznie, a ich zapotrzebowanie na kWh do ogrzewania drastycznie spada. Z drugiej strony, producenci kotłów robią z nich prawie „bezobsługowe”, co niesie za sobą zużycie paliwa dla podtrzymania cyklu ogrzewania.A teraz uwaga – moja teoria spiskowa. Może się okazać, że straty związane z „podtrzymaniem” są dość duże. Duża moc kotła tłumaczy wysokie spalanie danego paliwa, ale im mniejsza tym trudniej to wytłumaczyć mocą kotła.A duża moc jest tłumaczona „na wszelki wypadek”, czyli dużych i długotrwałych mrozów.W ten sposób kółko się zamknęło. Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 września 2012 Udostępnij #218 Napisano 16 września 2012 (edytowany) Ps. Może jako ciekawostka, a może się komuś przyda.Budując tylko w zgodzie z obowiązującymi, minimalnymi wymaganiami, co do izolacyjności termicznej przegród, nie da się wybudować domu, którego zużycie energii dla potrzeb ogrzewania pomieszczeń, będzie wyższe niż 110kWh/m2 w ciągu całego roku.Przeliczając to na zużycie węgla i CWU dla 4 osobowej rodziny, taki dom o powierzchni 130m2, nie powinien spalić więcej niż 3 tony węgla.dopisałem:Dla takiego domu, maksymalna (szczytowa, obliczeniowa) moc kotła, dla ogrzania domu, nie przekracza 50W/m2. Edytowano 16 września 2012 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 września 2012 Udostępnij #219 Napisano 16 września 2012 Dla tych, którzy chcą sobie policzyć, minimalne wymagania dla obliczeniowej delty t 20 , w nawiasie i na czerwono podaję wartość dla obliczenia mocy kotła dla delty t 40.- ściany zewnętrzne 0,3W/m2k co daje 6Wh/m2 (12W/m2) co daje w ciągu roku zużycie 27kWh/m2,- dach 0,25W/m2k co daje 5Wh/m2 (10W/m2) co daje w ciągu roku zużycie 22,5kWh/m2,- podłoga na gruncie 0,45W/m2k co daje 4,5Wh/m2 (4,5W/m2) co daje w ciągu roku zużycie 20,2kWh/m2, - okna 1,8W/m2k, co daje 36Wh/m2 (75W/m2) co daje w ciągu roku 162kWh/m2,- drzwi wejściowe 2,6W/m2k co daje 52Wh/m2 (104W/m2) co daje w ciągu roku 234kWh/m2,- wentylacja bez rekuperacji, na każde 100m3/h 680Wh (1.360 W) co daje w ciągu roku zużycie 3.060kWhUwaga powierzchnia w m2 dla danej przegrody (ściany, okien, dachu, itp.), a nie powierzchni domu. 1 Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 16 września 2012 Udostępnij #220 Napisano 16 września 2012 (edytowany) Cytat To ciekawe , bo taki na ten przykład Jarecki-79 z tego co się zorientowałem producent i sprzedawca zarazem , namawia do mniejszego kotła . Może więc ci wstrętni sprzedawcy i producenci niekoniecznie tak bardzo źle radzą w pogoni za zyskiem . Tu się mylisz ;) Wiekszość dzisiejszych domów budowanych jest z zapotrzebowaniem na moc 4-7kW i przy takich mocach kocioł na ekogroszek nawet najmniejszy 10kW nie ma racji bytu jeśli miałby pracować z optymalną mocą i sprawnością.Niestety producenci,sprzedawcy kotłów nie "prostują" inwestorów sprzedając i namawiając ich dalej na węgiel O właśnie bajbaga to zauważył: Cytat Ale istnieje pewne niebezpieczeństwo. Współczesne budynki są coraz lepiej izolowane termicznie, a ich zapotrzebowanie na kWh do ogrzewania drastycznie spada. Z drugiej strony, producenci kotłów robią z nich prawie ?bezobsługowe?, co niesie za sobą zużycie paliwa dla podtrzymania cyklu ogrzewania.A teraz uwaga ? moja teoria spiskowa. Może się okazać, że straty związane z ?podtrzymaniem? są dość duże. Duża moc kotła tłumaczy wysokie spalanie danego paliwa, ale im mniejsza tym trudniej to wytłumaczyć mocą kotła.A duża moc jest tłumaczona ?na wszelki wypadek?, czyli dużych i długotrwałych mrozów.W ten sposób kółko się zamknęło. Edytowano 16 września 2012 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
demo Napisano 16 września 2012 Udostępnij #221 Napisano 16 września 2012 (edytowany) Cytat Tu się mylisz ;) Wiekszość dzisiejszych domów budowanych jest z zapotrzebowaniem na moc 4-7kW i przy takich mocach kocioł na ekogroszek nawet najmniejszy 10kW nie ma racji bytu jeśli miałby pracować z optymalną mocą i sprawnością. Tłumaczyłem wcześniej że właśnie optymalna moc i sprawność to praca na pół gwizdka , a ten swoje .Nie ma racji bytu a ludzie kupują i wcale nie te 10kW , a jak już się znajdzie taki cymbał to okazuje się że zamiast 2 ton spala 5 tym swoim małym piecem .Bajbaga zauważył , no i dobrze ale bajbaga zdaje się zapomniał że podtrzymanie to też grzanie a nie strata , jak to przedstawia . No więc czy to ja się mylę ?.Oczywiście ogrzewanie wody latem jest niezbyt opłacalne , ale my chyba rozmawiamy o piecu do ogrzewania zimą domu .Największe też straty podtrzymania , jeśli o nich mowa , występują właśnie do grzania cwu latem . Edytowano 16 września 2012 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Kleks Napisano 16 września 2012 Udostępnij #222 Napisano 16 września 2012 Każde grzanie czy to na full czy na podtrzymaniu to uzupełnianie strat cieplnych budynku. Dlatego wszyscy je ograniczą bardziej lub mniej. Zależy od wiedzy, paliwa, oczekiwanego komfortu. Tego na co nas stać. I dostępności źródeł paliw. Kolejność dowolna. Link do komentarza
Jarecki-79 Napisano 16 września 2012 Udostępnij #223 Napisano 16 września 2012 Chciałem zauważyć, że najmniejsza jednostką jest aktualnie model 7kWChciałem powtórzyć,że kocioł pracuje głównie uzupełniając straty ciepła i kręci się wówczas zwykle w okolicy 30%mocy, co potwierdza instytut badawczy.Chciałem też dodać,że ze względu na straty podtrzymania kocioł na potrzeby CWU latem spalać na dobę może ok3kg a powinien ok. 1 do 1,5kg. Tyle,że 3kg na dobę przy korzystaniu z mialu lub czecha to tak smieszny koszt, że dla obecnych cen paliw jest to opłacalne, tym bardziej, jak przy wykorzystaniu mądrym stref na CWU zasyp kosza może się odbywać co ok.8tygodni... przy zastosowaniu pomp energooszczędnych koszt prądu dla trybu letniego to miesięcznie ok.5zł, więc o co chodzi? Link do komentarza
Kleks Napisano 16 września 2012 Udostępnij #224 Napisano 16 września 2012 jarecki a co sądzisz o kotłach na pellet? Link do komentarza
Jarecki-79 Napisano 16 września 2012 Udostępnij #225 Napisano 16 września 2012 (edytowany) To, co jest fajne to zapalarka.To, co jest niefajne, to jeszcze gorzej z regulacją rynku pelletu jak z dystrybucją groszku.PAlniki nie grzeszą bezawaryjnością a najczęściej problemem jest właśnie zapalarka.Palniki ze względu na kiepska jakość pelletu mogą się przytykać lub spuszczać spieki wielkości otwartej dłoniBiorąc pod uwagę ceny pelletu najtaniej to nie wychodzi. Korzystniejsze mimo wszystko będą kotły z odpowiednim palnikiem groszkowym z możliwością spalania miału czy ekogroszku węgla brunatnego. Kaloryczność pelletu jest na poziomie ekogroszku węgla brunatnego zwanego czeskim a różnica w cenie tony opału typu pellet jest prawie z 50%korzyścią dla "czecha". Dochodzi inna gęstość zasypowa pelletu i potrzebujemy przez to więcej miejsca na składowanie zapasów pelletu. Pellet jest nieodporny na warunki atmosferyczne i musi być przechowywany pod dachem. To są dodatkowe utrudnienia.Uważam,że cały czas brakuje odpowiedniego poziomu bezawaryjnego palnika. Tutaj widzę największy problemWidzę tutaj spore rezerwy w niedalekiej przyszłości, cały czas czekam na lepsze palniki i wówczas można myśleć. Na dzień dzisiejszy mam sceptyczne podejście Edytowano 16 września 2012 przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
demo Napisano 16 września 2012 Udostępnij #226 Napisano 16 września 2012 (edytowany) Cytat Chciałem powtórzyć,że kocioł pracuje głównie uzupełniając straty ciepła i kręci się wówczas zwykle w okolicy 30%mocy, co potwierdza instytut badawczy. No dobra pracuje głównie uzupełniając straty ciepła a jakaś inna praca też występuje jak pracuje nie głównie .Pisząc tak sugerujeszjakiś inny rodzaj pracy , jaki ? . Jeden do uzupełnienia a drugi do ogrzania , czy jak ? .Weż mnie przestań rozśmieszać , bo widzę że wiedzę masz dużą w temacie różnych odmian kotłów ale lansujesz jakieś dziwne teorie . Uzupełnianie strat jak i podtrzymanie jest też grzaniem , obojętnie jak to sobie nazwiesz . Edytowano 16 września 2012 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 września 2012 Udostępnij #227 Napisano 16 września 2012 Cytat Bajbaga zauważył , no i dobrze ale bajbaga zdaje się zapomniał że podtrzymanie to też grzanie a nie strata , jak to przedstawia . No więc czy to ja się mylę ?. Więcej na straty niż na ogrzewanie, bo medium ma niższa temperaturę niż potrzebna do ogrzania, bądź w przypadku bufora, temperatury wody w buforze. Link do komentarza
Jarecki-79 Napisano 16 września 2012 Udostępnij #228 Napisano 16 września 2012 Cytat No dobra pracuje głównie uzupełniając straty ciepła a jakaś inna praca też występuje jak pracuje nie głównie .Pisząc tak sugerujeszjakiś inny rodzaj pracy , jaki ? . Jeden do uzupełnienia a drugi do ogrzania , czy jak ? .Weż mnie przestań rozśmieszać , bo widzę że wiedzę masz dużą w temacie różnych odmian kotłów ale lansujesz jakieś dziwne teorie . Uzupełnianie strat jak i podtrzymanie jest też grzaniem , obojętnie jak to sobie nazwiesz . Trochę było juz tłumaczone i pisane, czasami trzeba bardziej łopatologicznie.W ciągu doby mogą być okresowe wahnięcia na wyższe moce m.in. z powodu szybkiego zużywania cwu i potrzeby szybkiego jej podgrzewania. To ma m.in. wpływ na okresowe piki mocy.....Teraz 3 podstawowe pytania, wówczas będzie to łatwiejsze do ogarnięcia:1.Jakiej mocy masz kocioł w domu2. Ile w tym kotle spalasz w normalnym sezonie grzewczym na dobę3. Ile na dobę spalałeś jak mróz w okolicy -20st.C trzymał powyżej 5-7dni? Link do komentarza
demo Napisano 16 września 2012 Udostępnij #229 Napisano 16 września 2012 Cytat Trochę było juz tłumaczone i pisane, czasami trzeba bardziej łopatologicznie.W ciągu doby mogą być okresowe wahnięcia na wyższe moce m.in. z powodu szybkiego zużywania cwu i potrzeby szybkiego jej podgrzewania. To ma m.in. wpływ na okresowe piki mocy..... Łopatologicznie to Ty sobie wytłumacz . Trzy pytania to niby do mnie ? Link do komentarza
demo Napisano 17 września 2012 Udostępnij #230 Napisano 17 września 2012 (edytowany) Ale jak do mnie , to Ci odpowiem łopatologicznie (wcześniej o tym pisałem )że zmieniam ogrzewanie na gazowe . Edytowano 17 września 2012 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
NOTO Napisano 20 września 2012 Udostępnij #231 Napisano 20 września 2012 Cytat To ciekawe , bo taki na ten przykład Jarecki-79 z tego co się zorientowałem producent i sprzedawca zarazem , namawia do mniejszego kotła . Może więc ci wstrętni sprzedawcy i producenci niekoniecznie tak bardzo źle radzą w pogoni za zyskiem . Zawsze są wyjątki od reguły.Proszę nie rób mnie "gorszego" niż jestem Link do komentarza
poznawak Napisano 28 października 2012 Udostępnij #232 Napisano 28 października 2012 Cytat Witam. Stoje przed dylematem jaki kocioł kupić do sowjego domku. Po wielu rozmowach, lakturach ciężko jest coś wybrać, rynek jest pełen różnego rodzaju pieców. Ma to być piec na paliwo stałe oraz posiadać możliwość stosowania paliw zastępczych. Znalazłem piec firmy HEF master-m UNI. Nowoczesny piec na rózne rodzaje paliwa. Co o nim myślicie, a może ktoś już ma taki w swoim domku. Proszę o podzielenie się wiedzą na ten temat. I o jakiej mocy kupić piec do mojego domku, powierzchnia domu 140 m2 i 80 m2 piwnica. Pozdrawiam Witam Serdecznie,akurat przypadkiem przeglądałem to forum postanowiłem się zarejestrować,no i może pomóc.Składa się tak,że mam akurat zamontowany piec firmy HEF-MASTER M UNI.Przyznam się,że jestem bardzo z niego zadowolony a najbardziej moja żona,bo to Ona go obsługuje(ja pracuje za granicą)Powierzchnie użytkową mam 160m2,dom nieocieplony ze starym dachem dlatego zastanawiałem się jaki KW wziąść,hydraulik z firmy HEF doradził 25kw,to była trafna decyzja,zawsze trochę mocy w zapasie,jeżeli macie ogrzewanie podłogowe(ja mam w 3 pomieszczeniach)to w Waszym przypadku weżcie 25kw.Najlepiej wezwać hydraulika z hef-a on wyceni skrupulatnie jak to było u mnie.Jeżeli chodzi o spalanie,to wygląda tak bojler na gorącą wodę mam 140l,spala na tydzień20-25kg eko groszku,czyli na miesiąc około 100kg/75zł.Od tego roku palę mieszanką z eko-groszku i miału,pali rewelacyjnie,mieszanka 2 do 1(eko-groszek/miał)W sezonie letnim paliłem paleniskiem dodatkowym które jest bardzo przydatne,dużo się zajmuję heblowaniem drzewa także wiórów mam od groma,oczywiście spalam w piecu.Jeżeli chodzi o zimę to w tamtą zimną zimę na miesiąc wychodziło mi 1-1,5t,przy czym miałem żle ustawione dmuchawy oraz podajnik.Teraz żona to poustawiała,także zobaczę co ta zima mi przyniesie.Tak wogole to mam zamiar w tym piecu palić zrębkami z wierzby energetycznej zmieszanej z eko-groszkiem.W razie jakiś dodatkowych porad,informacji służę pomocą. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 28 października 2012 Udostępnij #233 Napisano 28 października 2012 Może dla odmiany posłuj rady.Opatul tą swoją chałupę.To że piecyk się sprawdza to bardzo dobrze o nim świadczy, ale zużycie 1,5t miesięcznie opału w sezonie - już znacznie mniej (1000 zł/miesiąc). Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 28 października 2012 Udostępnij #234 Napisano 28 października 2012 Cytat Może dla odmiany posłuj rady.Opatul tą swoją chałupę.To że piecyk się sprawdza to bardzo dobrze o nim świadczy, ale zużycie 1,5t miesięcznie opału w sezonie - już znacznie mniej (1000 zł/miesiąc). dokładnie tak.Bo biorąc pod uwagę, że koszt 1kwh jest podobny przy węglu i PC - ja mam zużycia prądu za 2000zł, ale na rok(CO+CWU) - to jest różnica w zapotrzebowaniu na ciepło.I śmieszy mnie polecanie kotła o mocy akurat 25kw, bo co z tego że akurat u ciebie się świetnie sprawdza, ale akurat u mnie kocioł z taką mocą, to byłaby masakra....(szczytowe zapotrzebowanie na CO w okolicy 5,5kw) Link do komentarza
animus Napisano 28 października 2012 Udostępnij #235 Napisano 28 października 2012 Cytat Składa się tak,że mam akurat zamontowany piec firmy HEF-MASTER M UNI.Przyznam się,że jestem bardzo z niego zadowolony a najbardziej moja żona,bo to Ona go obsługuje(ja pracuje za granicą)Powierzchnie użytkową mam 160m2,dom nieocieplony ze starym dachemJeżeli chodzi o zimę to w tamtą zimną zimę na miesiąc wychodziło mi 1-1,5t,przy czym miałem żle ustawione dmuchawy oraz podajnik. Na 160 m2 dom nieocieplony zużycie 1-1,5t groszku na miesiąc to i tak ogromny pożeracz opału z tego kotła. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 28 października 2012 Udostępnij #236 Napisano 28 października 2012 Ale trzeba zacząć od tego ,że na te 160 m2 to za duży kociołek,dużo za duży. 20 kW spokojnie by starczyło. Link do komentarza
animus Napisano 28 października 2012 Udostępnij #237 Napisano 28 października 2012 (edytowany) Cytat Ale trzeba zacząć od tego ,że na te 160 m2 to za duży kociołek,dużo za duży. 20 kW spokojnie by starczyło. Pewnie i 16 kW by dał radę ,zamiast kupować drogi dużej mocy kocioł ( "hydraulik z firmy HEF doradził"- na oko ) trzeba było zrobić najpierw audyt i termomodernizację,teraz po założeniu izolacji cieplnej budynek będzie potrzebował kocioł ze 12 kW,więc w dalszym ciągu kocioł przewymiarowany będzie przynosił straty w opale. Edytowano 28 października 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
nostromo Napisano 29 października 2012 Udostępnij #238 Napisano 29 października 2012 Cytat Wiekszość dzisiejszych domów budowanych jest z zapotrzebowaniem na moc 4-7kW i przy takich mocach kocioł na ekogroszek nawet najmniejszy 10kW nie ma racji bytu jeśli miałby pracować z optymalną mocą i sprawnością.Niestety producenci,sprzedawcy kotłów nie "prostują" inwestorów sprzedając i namawiając ich dalej na węgiel O właśnie bajbaga to zauważył: W pełni zgadzam się z artuto72. Większe kotły przydatne tylko w przypadku ogrzewania przerywanego, tak więc wielkość kotła- jeśli ma on podgrzewać również CWU - dobierany powinien być raczej pod kątem akceptowalnej długości czasu podgrzania ciepłej wody użytkowej w zasobniku. Link do komentarza
marks74 Napisano 1 listopada 2012 Udostępnij #239 Napisano 1 listopada 2012 Wieam. Jestemna etapie zakupu kotła. Powierzchnia 170m2 . W projekcie przyjęto moc około 12 kW. czy to wystarczy? Czy zakupic większy? Palić będę miałem 23kJ Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 1 listopada 2012 Udostępnij #240 Napisano 1 listopada 2012 jak nie jest to durszlak, to wystarczy....a bardziej szczegółowo to na jasnowidz.pl Link do komentarza
animus Napisano 1 listopada 2012 Udostępnij #241 Napisano 1 listopada 2012 Cytat Wieam. Jestemna etapie zakupu kotła. Powierzchnia 170m2 . W projekcie przyjęto moc około 12 kW. czy to wystarczy? Czy zakupic większy? Palić będę miałem 23kJ Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_eek.gif"> Jeżeli kocioł z podajnikiem to spokojnie .Jak zasypowy to trzeba patrzeć żeby jednorazowy zasyp starczał na dobę .Najlepiej zrobić OZC żeby określić obliczyć zapotrzebowanie na moc cieplną oraz dobrać odpowiedni kocioł oraz rodzaj ekonomicznego ogrzewania domu . Link do komentarza
ryba86 Napisano 12 listopada 2012 Udostępnij #242 Napisano 12 listopada 2012 witam potrzebuję piec do 100m2 domku jednorodzinnego. Dom ocieplony. Potrzebuję jak najmniejszy piec na ekogroszek... Jakieś propozycje? Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 12 listopada 2012 Udostępnij #243 Napisano 12 listopada 2012 proponuję www.wróżka.plocieplenie to i 5cm i 25cmzgodzisz się ze mną że grubośc ma znaczenie? czy liczy się tylko że "ocieplony"znajomy w okresie jak ocieplałem też ocieplał - dawał 5cm i cieszył się że ma ciepły dom..... Link do komentarza
Jani_63 Napisano 12 listopada 2012 Udostępnij #244 Napisano 12 listopada 2012 Jakie masz zapotrzebowanie na ciepło? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 12 listopada 2012 Udostępnij #245 Napisano 12 listopada 2012 Cytat witam potrzebuję piec do 100m2 domku jednorodzinnego. Dom ocieplony. Potrzebuję jak najmniejszy piec na ekogroszek... Jakieś propozycje? Nie ma takiego małego,najmniejszy będziesz miał i tak przewymiarowany o ok.300%. Link do komentarza
ryba86 Napisano 12 listopada 2012 Udostępnij #246 Napisano 12 listopada 2012 ocieplony w uj momentami mi się śmiać chce jak czytam o tym ociepleniu ale dobrze pustak max 29 styrop 15 plus megahipersuper tynki z ocieplaczem do tego mega hiper supertynki od wew domek w uj mały i ocieplony jak termos... Zapotrzebowanie minimalne wręcz żadne 4 grzejniki dół w tym jedna drabinka łazienka. U góry 3 pokoje i 3 grzejniki. Poddasze użytkowe też termos... Nie... nie mam dostępu do gazu Link do komentarza
Jani_63 Napisano 12 listopada 2012 Udostępnij #247 Napisano 12 listopada 2012 Cytat Zapotrzebowanie minimalne wręcz żadne 4 grzejniki dół w tym jedna drabinka łazienka. U góry 3 pokoje i 3 grzejniki. Poddasze użytkowe też termos... Nie... nie mam dostępu do gazu Jeszcze takich jednostek zużycia ciepła (energii) nie spotkałem.Za kWh płacisz w żeberkach czy panelach? Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 listopada 2012 Udostępnij #248 Napisano 13 listopada 2012 Koszty logistyczne związane z opałem, przewyższą koszty samego opału zużytego do ogrzewania.Za kilkanaście tysięcy kupisz powietrzną pompę ciepła i będziesz cieszyć się bezobsługowym system grzewczym, z minimalnymi kosztami eksploatacyjnymi. Za kilka tysięcy zainstalujesz ogrzewanie elektryczne i przy trochę wyższych rachunkach za energię tez będziesz paniskiem.W bonusie - z kotłowni zrobisz garderobę lub pralnię. Link do komentarza
CitroCerber Napisano 13 listopada 2012 Udostępnij #249 Napisano 13 listopada 2012 Cytat Za kilkanaście tysięcy kupisz powietrzną pompę ciepła i będziesz cieszyć się bezobsługowym system grzewczym, z minimalnymi kosztami eksploatacyjnymi. Zapomniałeś podać, że koszta zależą od temperatury zewnętrznej oraz to, że poniżej pewnej temperatury uzywanie instalacji mija się z celem. ;) Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 listopada 2012 Udostępnij #250 Napisano 13 listopada 2012 Nic nie zapomniałem.A koszt ogrzewania zawsze jest zależny od temperatury. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się