Skocz do zawartości

PLEŚŃ POD PODŁOGĄ


edyta0407

Recommended Posts

Napisano
WITAM.
MAM W DOMU PROBLEM PODŁOGĄ A RACZEJ Z TYM CO SIĘ POD NIĄ DZIEJE icon_sad.gif
WYLELIŚMY POSADZKI, POŁOŻYLIŚMY PANELE I PO ROKU NA ŚCIANIE TUŻ PRZY PODŁODZE WYSZŁY PLAMY SZAREJ PLEŚNI - MAŁO TEGO TO NA SZFIE, SPODZIE ŁÓŻKA I INNYCH PRZEDMIOTACH STOJĄCYCH NA PODŁODZE - I TEN ZAPACH icon_confused.gif??: NIE WIEMY DLACZEGO TAK SIĘ STAŁO? BYĆ MOŻE POSADZKA NIE WYSTARCZAJĄCO WYSCHŁA?
ZDJELIŚMY PANELE I PIANKĘ - NADAJE SIĘ TO NA ŚMIETNIK BO CAPI icon_confused.gif??: !!!!!
CO TERAZ MAMY Z TYM ZROBIĆ?
JAK DOPROWADZIĆ POSADZKĘ DO NORMALNEGO STANU ŻEBY TO SIĘ NIE POWTÓRZYŁO?
PROSZĘ DORADŹCIE icon_smile.gif
Napisano
Piszesz PLEŚŃ POD PODŁOGĄ, ale później wynika że raczej na scianach przy podłodze i na meblach.
Czy pleśń jest na ścianach tylko w miejscach gdzie stoją jakies meble, czy również w "odkrytych" gdzie żadnych mebli nie ma?
Napisano
Wentylacja grawitacyjna, okna nawiewki mają i są rozszczelnione nawet zimą. Przed remontem podłoda leżała na legarach. Dom był suchy, piwnica również - tak też jest do tej pory. Jest zrobiony drenaż więc woda deszczowa z rynien również nie płynie pod dom.

Pleśń wychodziła z pod podłogi nawet w miejscach gdzie nic nie stoi. Zdjęte panele i pianka z całej powierzchni podłogi przeraźliwie śmierdziały pleśnią chociarz w zasadzie nie było jej widać.
Napisano

A jaka jest kolejność poszczególnych warstw ... ?
bo prawidłowo to mniej/więcej powinno wyglądać tak

216_z1.gif

Wymagania dotyczące izolacji termicznej ścian przyziemia i piwnic:
- ściana warstwowa: 1- pionowa izolacja przeciwwilgociowa, 2- warstwa z cegły pełnej gr. 12 cm, 3- płyta z wełny mineralnej, 4- ściana betonowa gr. 25 cm, 5- posadzka, 6- wylewka betonowa gr. min. 4 cm, 7- płyta z wełny mineralnej, 8- pozioma izolacja przeciwwilgociowa, 9- chudy beton gr. 5 cm, 10- podsypka z piasku gr. min. 15 cm;
- ściana jednorodna: 1- ściana piwniczna lub fundamentowa, 2- płyta z wełny mineralnej, 3- izolacja przeciwwilgociowa, 4- elementy panelowe na ruszcie, 5- wiatroizolacja, 6- płyty z wełny mineralnej

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Przed ułożeniem paneli należy sprawdzić wilgotność podkładu podłogowego odpowiednim miernikiem. Jeśli jest większa niż 3 % dla jastrychu cementowego lub 1% dla anhydrytowego to właśnie takie mogą być skutki.

Pleśń mogła się też pojawić w wyniku wtórnego zawilgocenia, jeśli dom nie był ogrzewany w okresie jesienno-zimowym na skutek kondesacji pary wodnej przy znacznych różnicach temperatury zewnętrznej i wewnętrznej.
Napisano
Wykonana posadzka i pianka. nie ma innej możliwości jak nadmierna wilgotność wylewki przed wykonaniem podłogi.
Tu bardzo słuszna uwaga:
Cytat

Przed ułożeniem paneli należy sprawdzić wilgotność podkładu podłogowego odpowiednim miernikiem. Jeśli jest większa niż 3 % dla jastrychu cementowego lub 1% dla anhydrytowego to właśnie takie mogą być skutki.

Pleśń mogła się też pojawić w wyniku wtórnego zawilgocenia, jeśli dom nie był ogrzewany w okresie jesienno-zimowym na skutek kondesacji pary wodnej przy znacznych różnicach temperatury zewnętrznej i wewnętrznej.


Napisano
Cytat

Wykonana posadzka i pianka. nie ma innej możliwości jak nadmierna wilgotność wylewki przed wykonaniem podłogi.
Tu bardzo słuszna uwaga:


Są inne możliwości! Zła izolacja termiczna podłogi od gruntu. Powierzchnia betonu pod pianka może mieć temperaturę niższą od punktu rosy powietrza wewnętrznego, co przy złej wentylacji wcale nie jest tak rzadko spotykane.
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję za odpowiedź. Czy można użyć do wymiany dachu drewna "mokrego" z tartaku, a izolację w postaci wełny szklanej rozłożyć na stropodachu a nie bezpośrednio na deskowaniu? Czy też będzie powstawał grzyb? Skłaniam się do wymiany całego dachu, bo nie za bardzo wierzę w odgrzybianie. Może się mylę. Proszę o poradę. Niestety nie znam się na tym. Wykonawca był polecony ...    
    • Czy ten sufit na fotografiach jest podwieszony czy płyty g/k są klejone do sufitu właściwego? To pytanie zasadnicze, chodzi o to czy jest przestrzeń do prowadzenia przewodów. Bo jeśli taka przestrzeń jest, to wybierasz sobie rodzaj i ilość punktów oświetleniowych, trasujesz ich położenie na suficie i rozprowadzasz przewody w tej przestrzeni. Jak to zrobić? Ano wiercisz otwory i wsuwasz stalkę tak, aby dotarła do drugiego otworu i tam ją wyciągasz.  Przewody doczepia się do stalki. Jeśli płyty g/k są przyklejane, to nie ma innego wyjścia jak wycinać w nich kanały do rozprowadzenia przewodów.     Miejsca na lampy wpuszczane w sufit określasz omijając profile konstrukcyjne (ich przebieg masz wyznaczony przez zaszpachlowane wkręty). Lampy wypuszczane odwrotnie, starasz się mocować do profili, to jest pewniejsze niż wszelkie "wynalazki" do mocowania w płycie g/k.    Jeszcze jedna uwaga. Lampy sie grzeją i przy lampach wpuszczanych w sufit ja stosowałem zabezpieczenia folii przed ciepłem w postaci zwyczajnych, ceramicznych doniczek, Trzeba je włożyć nad sufit w miejscu wpuszczanego "oczka" oświetleniowego tak, aby zmieścić ją pod folią. Przy zastosowanej wełnie mineralnej i tak nie pogorszy warunków chłodzenia lampy, a zapewni odsunięcie folii na bezpieczną odległość, aby ciepło od lampy nie powodowało filii jakiejś szkody. Otwory na wsuwanie doniczek trzeba wyciąć, a po ich włożeniu ponownie załatać, nie ma innego wyjścia.    Przy lampach wypuszczanych nie ma tego problemu.  
    • Dzień dobry. Żaden środek nie pomoże jeśli to drewno nie wyschnie, to jest podstawa. Wszystko czego użyjesz będzie na bazie wody, która też będzie musiała odparować.  Tutaj raczej żadne osuszanie nie pomoże.  Teraz ta wełna leży na konstrukcji sufitu podwieszanego? Z tego co widzę to sznurki zostały obcięte i wełna opadła  właśnie na konstrukcje. Jeśli miałaś umowę z wykonawcą to możesz z nim walczyć. Wszytsko zalezy co miałaś zapisane w tej umowie. Jeśli chciałabyś to teraz wszystko wymieniać, to musisz wiedzieć, że koszt suchego drewna, które można by "zamknąć" izolacją będzie 2-3 krotnie wyższy od tego zastosowanego przez wykonawcę. Deskowanie będzie pewnie jeszcze droższe. A jeśli chodzi o twojego majstra: - albo jest totalnym paprokiem, który nie wiedział co się może wydarzyć - albo wiedział Cię lubi i zrobił to z premedytacją - albo jedno i drugie powyżej.
    • Dzień dobry, w tym roku wymieniałam konstrukcję dachu i pokrycie dachowe na części domu - dobudówka. Dach płaski 70 m kwadratowych. Wykonawca miał też dokonać ocieplenia dachu watą szklaną. Okazało się, że do budowy użył mokrego drewna: krokwi i deskowania, a do tego przyczepił od razu watę, która przylegała bezpośrednio do deskowania. Efekt - skraplane się pary wodnej i grzyb na konstrukcji. Czy da się to odgrzybić. Znacie może jakąś profesjonalną firmę działająca na pomorzu w okolicach Trójmiasta. Czy powinnam zażądać wymiany pokrycia dachowego? Jak ocieplić to poddasze, żeby sytuacja się nie powtórzyła? Jeśli wymieni pokrycie dachowe i znowu użyje mokrego drewna, to czy mogę od razu na podłodze stropodachu rozłożyć watę szklaną, a pod nią folię paraizolacyjną?  Dach jest kryty papą. A otwory wentylacyjne są w ścianach stropodachu - cztery po dwa po przeciwnych stronach dachu. Dach jest płaski (z lekkim spadkiem) o wymiarach 4 na 18 metrów.   Bardzo proszę o poradę, mam w tej chwili nieocieplony zagrzybiały dach a zbliża się zima.     Pod częścią tego dachu znajdują się sufity podwieszane zamontowane na belkach i deskowanie.  Tworzy się wówczas bardzo niski stropodach w najwyższym punkcie 1 m, a w najniższym 0,5m.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...