Skocz do zawartości

Poznajemy podstawy rewolucyjnych teorii Brzęczkowskiego.


JBZ

Recommended Posts

Napisano
Cytat

To widze... Ale co złego w domu murowanym?


Nic, sam mam prawie taki icon_wink.gif
ale mogę wymienić wady : cięzki, energożerny w produkcji materiałów i transporcie, zimny (sam w sobie) czasochłonny w wykonaniu, ogólnie drogi, ale taki traadycyjny icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Nic, sam mam prawie taki icon_wink.gif
ale mogę wymienić wady : cięzki, energożerny w produkcji materiałów i transporcie, zimny (sam w sobie) czasochłonny w wykonaniu, ogólnie drogi, ale taki traadycyjny icon_wink.gif



Powiem tak - buduje drugi dom i tez będzie murowany...
Napisano
Cytat

aby na pewno całom?




Cytat

barbossa, nie rozumisz- swoje gwc zrobił dla chętnych, co tu kryć?




WSTYDŹCIE SIĘ !!!!
Człowiek pisze pierwszego posta na forum a Wy od razu z grubej rury !!! Pewnie był stremowany, palce mu zesztywniały, to i wyszło niezbyt ortograficznie i stylistycznie icon_biggrin.gif
Jak już coś zrobił, to niech się pochwali. Może Wam szczęki poopadają do kolan. Nie chcecie się przekonać?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

sory ze tak póżno fote daje ale wakacje. dla chetnych moge dac pare zdiec. dodam ze wszystko sam robiłem.


Nie wiem, czy to tylko takie wrażenie z powodu kąta pod jakim było robione zdjęcie, ale wydaje mi się że rury leżą bardzo płytko pod ziemią... Jaka to jest głębokość?
Oczywiście, że są chętni do obejrzenia większej ilości zdjęć. Wrzucaj na forum! icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Powiem szczerze ze dyskusja bardzo ciekawa pominąwszy jakieś osobiste animozje. Gdybym był modem wykasowałbym połowe postów, ale za to byłoby bardziej merytorycznie.

Co do izolacji trudno się nie zgodzić.
Elektryczne ogrzewanie wychodzi ze ma sens. Jednak wolałbym aby był sterowane centralnie, tzn każdy grzejnik oddzielnie ale z komputera + manualnie na miejscu w każdym pomieszczeniu. Czyli dochodzimy do domu "inteligentnego"

Odnośnie grzania wody przy normalnych kranach ok ale przy prysznicu nie jestem pewien czy da sie zrobić takie oszczędności. Ogrzewanie wody także musiałoby być centralnie sterowane ale każde ujęcia oddzielnie.

Jakby na to nie patrzeć wychodzi dom "inteligentny" Najtańszy system jaki widziałem kosztował ok 17tys a max z monitorem 15" 30tys.

Inteligentny dom - koszty

Co nie oznacza ze to nie ma sensu.


Natomiast ja nie zgadzam się na użycie styropianu. Na podłogi myślę o POLISTYREN EKSTRUDOWANY, nie chłonie wilgoci. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Elektryczne ogrzewanie wychodzi ze ma sens. Jednak wolałbym aby był sterowane centralnie, tzn. każdy grzejnik oddzielnie ale z komputera + manualnie na miejscu w każdym pomieszczeniu. Czyli dochodzimy do domu "inteligentnego


Od 92' inaczej nie robimy- centralny sterownik wysyła rozkazy do automatyki pokojowej. Ogrzewania strefowe, zadaniowe (ASIC)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...