Skocz do zawartości

rynny cynk tytan -jak polaczyc


Recommended Posts

Napisano
witam

jak polaczyc rynny cynk tytan aby jak najdluzej wytrzymaly polaczenia

montuje rynny ukryte w ociepleniu....

jesli polaczenie rynny strzeli to woda dostanie sie do ocieplenie i bedzie dramat

obawiam sie lutowania

czy moze zrobic nitowanie?

jak to rozwiazac aby polaczenie bylo jak najbardziej pewne?
Napisano
a dlaczego mam sie martwic o sciany?

martwia mnie tylko laczenia rynien

bedzie z 50mb rynien. laczenie co 2 metry- 25 laczen minimum. jak strzeli jakies moze byc nieciekawie

Napisano
Cytat

a dlaczego mam sie martwic o sciany?

martwia mnie tylko laczenia rynien

bedzie z 50mb rynien. laczenie co 2 metry- 25 laczen minimum. jak strzeli jakies moze byc nieciekawie






Jak będzie dłuższy  niż  6 m jeden  odcinek to musisz dać dylatację zwłaszcza od południowej strony .Wtedy resztę możesz polutować włącznie z deklami . 


Napisano
Cytat

Jak będzie dłuższy  niż  6 m jeden  odcinek to musisz dać dylatację zwłaszcza od południowej strony .Wtedy resztę możesz polutować włącznie z deklami . 


A jak dylatacja w takich rynnach wygląda?
Napisano
Cytat

A jak dylatacja w takich rynnach wygląda?



Jest to połączenie taśmy i gumy z dodatkową częscia wulsty.

www.ekro.com.pl/.../Dylatacja%20Cu%20-%2090.jpg

Napisano
Jaka jest domieszka tytanu- znikoma. Ale jak brzmi ; TYTAN. W obrabianiu nie odczuwam żadnej różnicy. Lutowanie miedzi czy cynku jest bardzo wytrzymałe, przy dokładności praktycznie 100% pewności. Rynny z miedzi można połączyć na podwójny felc. Jan.
Napisano
Jest taka różnica, że tytan-cynk jest bardzo miękki, nie wiem skąd ty się urwałeś. I wytrzymałość tytan-cynku to 80 lat! Widzę że nie masz pojęcia o materiałoznawstwie, nie potrzeba dużej ilości tytanu by osiągnąć wytrzymałość na czynniki atmosferyczne.
Napisano
Cytat

a jakie bardziej trwale polaczenie - na cynk -tytan czy na miedzi



Jest jeszcze inny pomysł na  trwale połączone rynny .

Rynny w systemie ciągłym to jedyny sposób na produkcje rynny dowolnej długości, bezpośrednio z maszyny na palcu budowy. Zaletą oczywiście jest brak odpadów, a zatem oszczędność.

System jest bardzo szczelny, nie ma potrzeby wykonywania połączeń wzdłużnych przy pomocy lutowania lub klejenia.
Podstawowym materiałem używanym do produkcji jest blacha aluminiowa, powlekana piecowo farbami akrylowymi. Producent udziela 20 lat gwarancji.
Innymi materiałami stosowanymi są: blacha stalowa, miedziana, tytan-cynkowa i ocynkowana.
Rynny mają profil wyglądem przypominający gzyms ozdobny, dodatkowym atutem jest to że są one montowane przy pomocy wieszaków wewnątrz rynny, co powoduje że są niewidoczne z dołu.

W systemie rynien ciągłych możliwe są dwie wielkości rynien
- 5 '' - maksymalna szerokość 127 mm
- 6 '' - maksymalna szerokość 152 mm
Rury spustowe 50x75 mm i 75x100 mm
Bogata gama kolorystyczna pozwala na efektywne dobranie żądanego koloru rynny do koloru zewnętrznej elewacji lub dachu.
Napisano
Wystarczy spojrzeć na rynny jedną i drugą po 5-7 latach. Porównać i wyciągnąć wnioski. To nie jest skomplikowane. Gość taki jak Ty z pewnością pojmie w czym rzecz.
Napisano
swoje rynny tytan cynk łączyłem na specjalną masę rheinzinku. Coś jak silikon, ale o dużo większej przyczepności, rynny szły na zakładkę. Masę można kupić tam gdzie rynny.
Napisano
Cytat

Rynny aluminiowe profilowane na placu budowy to amerykańska tandeta. Sposób mocowania nie jest zaletą ale wadą. Kolejna wada to mocowanie kosza. Odradzam! Skoro mówimy o rynnach aluminiowych to godny polecenia jest produkt firmy Prefa. Pozdrawiam.






A czemu akurat aluminiowe profilowane na placu budowy ,przecież można zrobić rynny  profilowane na  placu budowy z tytan-cynku .


  • 4 miesiące temu...
Napisano
Nie mam przekonania do kleju. Robi się za twardy. Ja używam do łączenia rynien na dachu , gdzie nie ma możliwości dwustronnego polutowania , uszczelniacza dekarskiego (specjalistycznego). Jest on bardziej gumowaty przez lata. Jan.
  • 1 rok temu...
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Oryginalne rozwiązanie - trzeba przyznać. Tylko mam wrażenie, że kiedyś trzeba będzie ludzika "zrewidować". Dużo tych załamań - oby się nie zatkał "Kolega".


Z wiekiem prostata każdemu grozi więc czemu Jego miała by ominąć :hahaha2:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...