barkley1 Napisano 27 maja 2010 #1 Napisano 27 maja 2010 Witam mam prośbę do fachowca o poradę. Mam dom z lat 70 i chciałbym położyć panele ale podłoga skrzypi. Obecnie sytuacja: -Podłoga jest na deskach ( nie są pognite, jedynie uginają się w różnych miejscach i skrzypią przy chodzeniu) -Podłoga nie jest idealnie wypoziomowana są niewielkie różnice, ale niezbyt duże przykładająć "poziomice" -Deski są przybite gwoździami do legarów ( odległość legarów od siebie ok 50cm) -Pomiędzy legarami jest wysypana rajmówka z wapnem pomieszana na sucho. Grubość tej powłoki ok. 20cm - Na gołym betonie była wylewka żeby wypoziomować. Chciałbym położyć nowe panele. I tu pytanie: a) zrywać wszystko - zrobić nową wylewkę samopoziomującą się (Ale 3 tygodnie schnięcia wylewki to muszę się wyprowadzić z domu b) położyć na obecną podłogę płyte OSB 25mm a na to panele lub jakąś Eko płytę i panele? Prosiłbym o pomoc co w takiej sytuacji zrobić? Będe bardzo wdzięczny za pomoc! Stawiam browarki Adam
Galeria Parkietu Napisano 28 maja 2010 #2 Napisano 28 maja 2010 Cytat Witam mam prośbę do fachowca o poradę. Mam dom z lat 70 i chciałbym położyć panele ale podłoga skrzypi. Obecnie sytuacja: -Podłoga jest na deskach ( nie są pognite, jedynie uginają się w różnych miejscach i skrzypią przy chodzeniu) -Podłoga nie jest idealnie wypoziomowana są niewielkie różnice, ale niezbyt duże przykładająć "poziomice" -Deski są przybite gwoździami do legarów ( odległość legarów od siebie ok 50cm) -Pomiędzy legarami jest wysypana rajmówka z wapnem pomieszana na sucho. Grubość tej powłoki ok. 20cm - Na gołym betonie była wylewka żeby wypoziomować. Chciałbym położyć nowe panele. I tu pytanie: a) zrywać wszystko - zrobić nową wylewkę samopoziomującą się (Ale 3 tygodnie schnięcia wylewki to muszę się wyprowadzić z domu b) położyć na obecną podłogę płyte OSB 25mm a na to panele lub jakąś Eko płytę i panele? Prosiłbym o pomoc co w takiej sytuacji zrobić? Będe bardzo wdzięczny za pomoc! Stawiam browarki Adam Witam,możesz na starą podłogę zamontować płytę OSB grubości minimum 20 mm (przykleić i przytwierdzić wkrętami do drewna) i na to położyć panele / przykleić parkiet. Przed montażem płyty OSB warto przeszlifować starą podłogę (delikatnie wycyklinować dla wyrównania poziomu) i odtłuścić.Żywiec z butelki proszę.
Sepro Napisano 8 czerwca 2010 #3 Napisano 8 czerwca 2010 Wcale nie jestem pewien czy w drugim przypadku skrzypienie definitywnie się uciszy
animus Napisano 8 czerwca 2010 #4 Napisano 8 czerwca 2010 Cytat Witam mam prośbę do fachowca o poradę. Mam dom z lat 70 i chciałbym położyć panele ale podłoga skrzypi. Obecnie sytuacja: -Podłoga jest na deskach ( nie są pognite, jedynie uginają się w różnych miejscach i skrzypią przy chodzeniu) -Podłoga nie jest idealnie wypoziomowana są niewielkie różnice, ale niezbyt duże przykładająć "poziomice" -Deski są przybite gwoździami do legarów ( odległość legarów od siebie ok 50cm) -Pomiędzy legarami jest wysypana rajmówka z wapnem pomieszana na sucho. Grubość tej powłoki ok. 20cm - Na gołym betonie była wylewka żeby wypoziomować. Chciałbym położyć nowe panele. I tu pytanie: a) zrywać wszystko - zrobić nową wylewkę samopoziomującą się (Ale 3 tygodnie schnięcia wylewki to muszę się wyprowadzić z domu b) położyć na obecną podłogę płyte OSB 25mm a na to panele lub jakąś Eko płytę i panele? Prosiłbym o pomoc co w takiej sytuacji zrobić? Będe bardzo wdzięczny za pomoc! Stawiam browarki Adam JA bym poprzykręcał dodatkowo wkrętami podłogę. Potem zrobił test łażąc z browarkiem oraz ołówkiem w ręku , nasłuchując zaznaczał miejsca gdzie skrzypi i się ugina następnie ponawiercał otwory na wężyk w tych miejscach dalej pianka rozprężna pod podłogę .Poczekać 2 dni aż stwardnieje .Potem zrobił znowu test
barkley1 Napisano 9 czerwca 2010 Autor #5 Napisano 9 czerwca 2010 Cytat JA bym poprzykręcał dodatkowo wkrętami podłogę. Potem zrobił test łażąc z browarkiem oraz ołówkiem w ręku , nasłuchując zaznaczał miejsca gdzie skrzypi i się ugina następnie ponawiercał otwory na wężyk w tych miejscach dalej pianka rozprężna pod podłogę .Poczekać 2 dni aż stwardnieje .Potem zrobił znowu test dzięki fajna propozycja, pewnie tak zrobie
brzoza Napisano 9 czerwca 2010 #6 Napisano 9 czerwca 2010 Cytat Chciałbym położyć nowe panele. I tu pytanie: a) zrywać wszystko - zrobić nową wylewkę samopoziomującą się (Ale 3 tygodnie schnięcia wylewki to muszę się wyprowadzić z domu mam inna propozycjęzerwać podłogę i zrobic jastrych /nie samopoziomującą - bo to drogie rozwiązanie/na posadzkę mozesz wejść na drugi dzień /podlac i nakryc folie na kilka dni/ poźniej odkryć i intensywnie wietrzyć trzy tygodnie przy tej temperaturze ?nie znam grubości jastrychu ani czy to piwnica czy pomieszczenie wyżej, od południa czy zacienione ale ...liczę ze w takich warunkach jak dzis - wyschnie szybciej niz 3 tygodnie
PeZet Napisano 9 czerwca 2010 #7 Napisano 9 czerwca 2010 Brzoza, a jastrych to jaki byś robił? Optiroc 1000 - z gotowców chyba najtańszy (w Castoramie 9,55 za 25kg),czy mieszać cement z piachem? proporcje 1:3?
barkley1 Napisano 9 czerwca 2010 Autor #8 Napisano 9 czerwca 2010 Cytat mam inna propozycjęzerwać podłogę i zrobic jastrych /nie samopoziomującą - bo to drogie rozwiązanie/na posadzkę mozesz wejść na drugi dzień /podlac i nakryc folie na kilka dni/ poźniej odkryć i intensywnie wietrzyć trzy tygodnie przy tej temperaturze ?nie znam grubości jastrychu ani czy to piwnica czy pomieszczenie wyżej, od południa czy zacienione ale ...liczę ze w takich warunkach jak dzis - wyschnie szybciej niz 3 tygodnie Pytanie takie: Czy zrobienie wylewki z Jastrychu (6cm grubość-chyba minimum takie musi być w pokojach, jeśli się mylę to poprawcie mnie?) nie popęka mi tka wylewka bez uzbrojenia?Bo jeden fachowiec doradzał mi zrobienie wylewki ale tylko i wyłącznie z uzbrojeniem, bo jak twierdzi zwykła wylewka pod ciężarem np. szafy popęka po jakimś czasie? Czy to prawda? Bo co fachowiec to inne zdanie i jestem już całkowicie zakołowany i nie wiem czy wylewka czy OSB kłaść?
PeZet Napisano 9 czerwca 2010 #9 Napisano 9 czerwca 2010 Normalna wylewka to ma chyba 3cm. Jak zrobisz 5, to będzie gites. Zbrojenia w wylewce normalnej nikt chyba nie robi.A normalna wylewka - to taka bez ogrzewania podłogowego.Sprostujcie, jakby co.
brzoza Napisano 9 czerwca 2010 #10 Napisano 9 czerwca 2010 Cytat Brzoza, a jastrych to jaki byś robił? Optiroc 1000 - z gotowców chyba najtańszy (w Castoramie 9,55 za 25kg),czy mieszać cement z piachem? proporcje 1:3? PeZetmam własna betoniarkę, więc w moim przypadku lepiej kalkuluje sie robic z piachu i cementu /1:3 mniej więcej - to jest doś mocne/natomiast co do grubości przy równym podłozu i twardym styropianie 3- 3,5 cm jest wystarczające /plus zbrojenie rozproszone czyli włókna polipropylenowe/mozna zamiennie rzucic siatke z cienkiego drutu / lub druty luzem jakies fi 4 - fi 5/6- 7 cm daje sie przy nierównym podłozu i niepewnym styropianie 1
brzoza Napisano 9 czerwca 2010 #11 Napisano 9 czerwca 2010 (edytowany) nie znam tej z Castoramy zasada jest taka aby jastrych był mocny to nie tylko ważny cement i włóknaale piasek do jastrychu powinien być "ostry" czyli doś gruby / nawet żwirek czy grys wskazane jest dołożyć/a w gotowcu obawiam sie ze piasek to miałki pyłek ...choc zastrzegam - nie znam tego "gotowca" z Castoramy Edytowano 9 czerwca 2010 przez brzoza (zobacz historię edycji) 1
barkley1 Napisano 9 czerwca 2010 Autor #12 Napisano 9 czerwca 2010 Cytat PeZetmam własna betoniarkę, więc w moim przypadku lepiej kalkuluje sie robic z piachu i cementu /1:3 mniej więcej - to jest doś mocne/natomiast co do grubości przy równym podłozu i twardym styropianie 3- 3,5 cm jest wystarczające /plus zbrojenie rozproszone czyli włókna polipropylenowe/mozna zamiennie rzucic siatke z cienkiego drutu / lub druty luzem jakies fi 4 - fi 5/6- 7 cm daje sie przy nierównym podłozu i niepewnym styropianie To podpowiedź mi:1. jakiej grubości dać styropian + jaką grubą wylewkę. (podłoże w miare równe mam w pokojach)2. Czy zbroić wylewkę czy wystarczy samo wylaniedzięki
brzoza Napisano 9 czerwca 2010 #13 Napisano 9 czerwca 2010 barkley1osobiscie nie lubie inwestować w cos co zwróci mi sie za 50 lat lub nie ...dlatego - jesli to wylewka na pietrze/poddaszu/ moim zdaniem styropian 2- 3 cm jest wystarczajacy - jesli parter 5 -7 cm styropianunatomiast jestem zwolennikiem /stosunko/ grubej dylatacji miedzy jastrychem a scianą i tu widze 1- 2 cm styropianuktórą następnie zakryją płytki, panele, parkiet itpco do zbrojenia najmniej kłopotliwe jest zbrojenie rozproszone paczuszke włókien /taka jak paczka np. tytoniu/ moczysz w wodzie celem spęcznienia i dodajesz do zarobu taka masa "niteczek" która ułozy sie w masie betonowej w róznych kierunkach powoduje spore wzmocnienienatomiast jesli jastrych jest dobrze dopilnowany /tzn. cement nie "spali się" z niedoboru wody i jest odpowiednio dobrze zagęszczony i zatarty/ to i bez zbrojenia nie załamie sie pod ciężarem przysłowiowej szafy
GipsKartonITD Napisano 10 czerwca 2010 #14 Napisano 10 czerwca 2010 Człowiek chce panele a tu proszę betony
lansik Napisano 17 czerwca 2010 #15 Napisano 17 czerwca 2010 Mi się wydaje, że jak podłoga nie jest pogniła, to wystarczy ja tylko odnowić i położyć na nowo. Bardzo dobre są takie podłogi a przede wszystkim na czasie. Ludzie płaca naprawdę duże pieniądze tylko po to żeby mieć coś takiego i żeby się ładnie prezentowało. Przemyśl jeszcze sprawę tych paneli.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się