jozefania Napisano 2 maja 2010 Udostępnij #1 Napisano 2 maja 2010 Mam pytanie..jesteśmy na etapie Dachu..za kilka dni zaczniemy konstrukcie dachu Tercji. Mamy mały delemat co pod dachówke zamontować folie czy membrane.. a może nic nie montować nasze poddasze jest nieużytkowe. prosze o fachową porade .. Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 2 maja 2010 Udostępnij #2 Napisano 2 maja 2010 Najlepiej deska lub płyta na to szczelnie papa. Masz wtedy gwarancję spokoju przez długie lata. Popytaj się tych co mają folię o skutki tej zimy. Jan. Link do komentarza
labas Napisano 2 maja 2010 Udostępnij #3 Napisano 2 maja 2010 Cytat Najlepiej deska lub płyta na to szczelnie papa. Masz wtedy gwarancję spokoju przez długie lata. Popytaj się tych co mają folię o skutki tej zimy. Jan. To podnosi koszt i to sporo.Jeśli poddasze nieużytkowe to tylko łaty i dachówka, oczywiście wykonane poprawnie. Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 2 maja 2010 Udostępnij #4 Napisano 2 maja 2010 Nic to do kosztów póżniejszych poprawek i spokoju ducha. Jan. Link do komentarza
animus Napisano 2 maja 2010 Udostępnij #5 Napisano 2 maja 2010 Cytat Mam pytanie..jesteśmy na etapie Dachu..za kilka dni zaczniemy konstrukcie dachu Tercji. Mamy mały delemat co pod dachówke zamontować folie czy membrane.. a może nic nie montować nasze poddasze jest nieużytkowe. prosze o fachową porade .. Brak odprowadzenia skroplin oraz podwianego rozpuszczonego śniegu ,który dostał się pod pokrycie to szybsza degradacja dachu zawilgocenie izolacji stropu .Folia to praktycznie na chwilę bo dla poprawnie zrobionego dachu 5-10 lat to chwila. Membrana to pod blacho-dachówkę bo 10-20 lat to dla poprawnie zrobionego dachu z dachówki ceramicznej to chwila. Najlepsza opcja to : Cytat Najlepiej deska lub płyta na to szczelnie papa. Masz wtedy gwarancję spokoju przez długie lata. Popytaj się tych co mają folię o skutki tej zimy. Jan. W dachu nie powinno się szukać oszczędności lepiej kupić meble Ikea . Link do komentarza
bobu62 Napisano 2 maja 2010 Udostępnij #6 Napisano 2 maja 2010 Cytat Najlepiej deska lub płyta na to szczelnie papa. Masz wtedy gwarancję spokoju przez długie lata. Popytaj się tych co mają folię o skutki tej zimy. Jan. Ja mam w projekcie deskowanie i membranę wysokoparoprzepuszczalną. Link do komentarza
animus Napisano 2 maja 2010 Udostępnij #7 Napisano 2 maja 2010 Cytat Ja mam w projekcie deskowanie i membranę wysokoparoprzepuszczalną. Jeżeli pod dachówkę radzę również zastanowić się nad papą. Link do komentarza
ja14 Napisano 3 maja 2010 Udostępnij #8 Napisano 3 maja 2010 Cytat Najlepiej deska lub płyta na to szczelnie papa. Masz wtedy gwarancję spokoju przez długie lata. Popytaj się tych co mają folię o skutki tej zimy. Jan. Ja mam folie. Jakich skutkow mam szukac? Na razie nic nie zauwazylem? Link do komentarza
bobu62 Napisano 3 maja 2010 Udostępnij #9 Napisano 3 maja 2010 Cytat Jeżeli pod dachówkę radzę również zastanowić się nad papą. Tak - pod dachówkę. Zastosowana w projekcie membrana jest po to aby nie było konieczności zostawiania szczeliny wentylacyjnej nad ociepleniem. Link do komentarza
jozefania Napisano 3 maja 2010 Autor Udostępnij #10 Napisano 3 maja 2010 OK. membrana czy folia jak to wygląda cenowo.. jaka marka jest w rozsądnych cenach. muj dach nie posiada ocieplenia i niewiem jak będzie zachowywac sie membrana. Między krokwiami po kilku latach membrana może sie obwisnąc naciądnąc i problem..dalej zastanawiam sie czy to ma sens montazu czegokolwiek.. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 5 maja 2010 Udostępnij #11 Napisano 5 maja 2010 Na dachach nieocieplonych nie ma konieczności układania folii paroprzepuszczalnej, niemniej warto ją założyć gdyż pełni funkcje dodatkowej ochrony przed ewentualnymi przeciekami, kroplami wody kondensującymi na spodzie pokrycia dachowego. Folia i membrana to w zasadzie te same materiały różniące się jedynie wytrzymałością na rozrywanie. Różnice cenowe między nimi nie są duże, warto więc użyć materiału o większej wytrzymałości. Link do komentarza
Etka Napisano 5 maja 2010 Udostępnij #12 Napisano 5 maja 2010 Membrana może stykać się z ociepleniem poddasza (z wełną) czy powinna zostać tam szczelina? Podobno trudno to zrobić, aby wełna i membrana nie dotykały się. Link do komentarza
Witand - pokrycia dachowe Napisano 8 maja 2010 Udostępnij #13 Napisano 8 maja 2010 Folia (membrana) na deskowaniu jako krycie wstępne to nieporozumienie. Jak deski to papa, jak folia to po co deski?! Odporność folii na promieniowanie UV to 4 miesiące z każdej strony, czyli od spodu też! W przypadku uszkodzenia dachówki w miejscu niewidocznym np. za kominem degradacja folii pewna. Żywotność dachówki ~100 lat a folii? Puki co najlepsi renomowani producenci dają 30 lat. Życzę rozsądnych wyborów. Pozdrawiam. Link do komentarza
Konfi Napisano 9 maja 2010 Udostępnij #14 Napisano 9 maja 2010 Cytat Membrana może stykać się z ociepleniem poddasza (z wełną) czy powinna zostać tam szczelina? Podobno trudno to zrobić, aby wełna i membrana nie dotykały się. O ile mnie pamięć nie myli to było coś na ten temat w kwietniowym BD Link do komentarza
dego Napisano 9 maja 2010 Udostępnij #15 Napisano 9 maja 2010 Cytat Folia (membrana) na deskowaniu jako krycie wstępne to nieporozumienie. Jak deski to papa, jak folia to po co deski?! Odporność folii na promieniowanie UV to 4 miesiące z każdej strony, czyli od spodu też! W przypadku uszkodzenia dachówki w miejscu niewidocznym np. za kominem degradacja folii pewna. Żywotność dachówki ~100 lat a folii? Puki co najlepsi renomowani producenci dają 30 lat. Życzę rozsądnych wyborów. Pozdrawiam. Ja fachowce nie jestem - co do wiedzy Pana mam pełen szacunek. Zastanawia mnie jednak jedna rzecz. Pisze Pan o gwarancji 30 lat na folię, i że to mało. Jak ma się zatem 3 do 5 lat gwarancji na papę stosowaną najczęściej na deskowanie (V60S30 lub 35). O ile się nie mylę to papa musi być też montowana zgodnie ze sztuką budowlaną, czyli najpierw papa podkładowa a na to papa wierzchniego krycia (tutaj mogę się mylić). Polecam przejrzeć okresy gwarancji na papy: Okresy gwarancji Icopal, u innych producentów jest podobnie.Nie mam żadnego doświadczenia przy zastosowaniu papy czy też folii, powyższe fakty dają mi jednak do myślenia. Link do komentarza
Witand - pokrycia dachowe Napisano 9 maja 2010 Udostępnij #16 Napisano 9 maja 2010 Piszemy tu okryciu wstępnym a nie o kryciu docelowym! Papa podkładowa termozgrzewalna pod dachówką jest skutecznie chroniona przed promieniami UV. Skoro taką papę stosujemy na izolacje ław fundamentowych i posadzek to o jakiej 3 letniej gwarancji mówimy. Ta gwarancja może mówić o tym, że ta papa może być na dachu bez przykrycia trzy lata i nie straci swoich właściwości podczas gdy najlepsze folie dachowe cztery miesiące. Pozdrawiam. Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 10 maja 2010 Udostępnij #17 Napisano 10 maja 2010 Rozbierałem dachy, gdzie była papa pod blachą i pod łatami .Dach ponad 40-letni. papa jak nowa !!! Jan. Link do komentarza
Etka Napisano 10 maja 2010 Udostępnij #18 Napisano 10 maja 2010 Cytat Folia (membrana) na deskowaniu jako krycie wstępne to nieporozumienie. Jak deski to papa, jak folia to po co deski?! Odporność folii na promieniowanie UV to 4 miesiące z każdej strony, czyli od spodu też! W przypadku uszkodzenia dachówki w miejscu niewidocznym np. za kominem degradacja folii pewna. Żywotność dachówki ~100 lat a folii? Puki co najlepsi renomowani producenci dają 30 lat. Życzę rozsądnych wyborów. Pozdrawiam. Przepraszam, nie napisałam precyzyjnie. Chodzi mi oczywiście o krycie dachu bez deskowania. Mój dekarz twierdzi, że póżniej, wykonując ocieplenie poddasza, jeśli membrana jest dobrej jakości to może dotykać wełny, nie trzeba zostawiać szczeliny. Link do komentarza
Etka Napisano 10 maja 2010 Udostępnij #19 Napisano 10 maja 2010 Cytat O ile mnie pamięć nie myli to było coś na ten temat w kwietniowym BD Dzięki, sprawdzę Link do komentarza
Etka Napisano 10 maja 2010 Udostępnij #20 Napisano 10 maja 2010 Bobu napisał : Cytat Zastosowana w projekcie membrana jest po to aby nie było konieczności zostawiania szczeliny wentylacyjnej nad ociepleniem. To by potwierdzało teorię mojego dekarza. Link do komentarza
norbiwolow Napisano 28 października 2010 Udostępnij #21 Napisano 28 października 2010 membrana wysokoparpprzepuszczalna tyvek pro - czy ktos mi moze cos powedziec o tym produkcie bo nad nim sie zastanawiam na swój dach pod dachówke ceramiczna tondach holenderka czarna glazura - jako ocieplenie planowany jest styropian miedzy krokwie i na krokwie - około 30 cm - na to folia paroizolacyjna metalizowana i płyty kg Link do komentarza
bobu62 Napisano 28 października 2010 Udostępnij #22 Napisano 28 października 2010 Cytat Bobu napisał :To by potwierdzało teorię mojego dekarza. Tak mam w projekcie i jeszcze z zaznaczeniem że przy deskowaniu mają być pozostawione szczeliny ok 1 cm między deskami dla umożliwienia wentylacji Link do komentarza
Witand - pokrycia dachowe Napisano 28 października 2010 Udostępnij #23 Napisano 28 października 2010 Jak folia to po co deski? Pozdrawiam. Link do komentarza
animus Napisano 29 października 2010 Udostępnij #24 Napisano 29 października 2010 Cytat Tak mam w projekcie i jeszcze z zaznaczeniem że przy deskowaniu mają być pozostawione szczeliny ok 1 cm między deskami dla umożliwienia wentylacji Deski usztywniają konstrukcje dachu rozkładają równomiernie obciążenia na konstrukcję dachu zmniejszają jego pracę ,co powoduje ograniczanie spękań tynków na poddaszu . Link do komentarza
norbiwolow Napisano 2 listopada 2010 Udostępnij #25 Napisano 2 listopada 2010 TYVEK PRO DANE TECHNICZNECzy ktoś ma jakies doświadczenie z ta membrana ???? Link do komentarza
Witand - pokrycia dachowe Napisano 2 listopada 2010 Udostępnij #26 Napisano 2 listopada 2010 Dobra folia. Pozdrawiam. Link do komentarza
norbiwolow Napisano 3 listopada 2010 Udostępnij #27 Napisano 3 listopada 2010 ok - dzięki !!!! w takim razie decyduje sie na ta folię pod dachówke ceramiczną a mam jeszcze pytanie o wytrzymałośc nadproża okiennego w ścianie szczytowej wykonanego z gotowych nadproży ytong - zbrojony beton komórkowy - na takim nadprożu ( w jego świetle ) leży płatew 14x24 - ciesle chca wykonac u mnie nadproża okienne z zazbrojonego betonu i osadzis w nich szpilki ( jak pod murłate ) którymi przykreca płatew do ściany szczytowej - ja z kolei upieram się aby zastosowac te prefabrykowane nadproza ( mostki termiczne no i juz zakupione nadproża )na razie tak to u mnie wyglada :tu ten sam domek tylko sciana kolankowa poszła do góry i tym samym płatwie sie rozsuneły na boki aby zachowac wysokośc poddasza oryginalna :czy robic lane zbrojone nadproża czy kłaśc te prefabrykowane ytongowskie i sie nie przejmowac - płatew w czesci środkowej jest podparta słupem 12x14 cm - cała płatew to około 10 metrów - czy te szpilki w szczytach pod płatem to dobre rozwiązanie Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 3 listopada 2010 Udostępnij #28 Napisano 3 listopada 2010 A jak jest w projekcie?Typowe nadproża prefabrykowane sa projektowane na obciążenia ciągłe a nie punktowe (np. od płatwi) i trudno przewidzieć czy w tej sytuacji będą miały wystarczajacą wytrzymałość. Ponieważ płatwie wypadają w świetle okna (tak można się domyślać) alternatywnym rozwiązaniem może być ramka wewnątrz, na której spoczną płatwie. Link do komentarza
norbiwolow Napisano 3 listopada 2010 Udostępnij #29 Napisano 3 listopada 2010 oryginalnie jak w projekcie jest tak :ja mam sciane kolankowa podniesiona o 30 cm tak wiec płatwie troche sie rozejda na boki aby zachowac ppoziom sufitu na piętrze - oryginalna scianka kolankowa ma 50 cm u mnie jest 80 cm wytrzymałośc takiej belki nadproża ytongowskiego to 17 kN/m - info ze strony xella.pl cyt: "...może być ramka wewnątrz, na której spoczną płatwie." - prosze rozwinac temat bo za bardzo nie rozumiem z góry dziekuje za pomoc moja belka to YN 200/24 NA OTWÓR 150 CM Link do komentarza
norbiwolow Napisano 4 listopada 2010 Udostępnij #30 Napisano 4 listopada 2010 podciągam Link do komentarza
animus Napisano 4 listopada 2010 Udostępnij #31 Napisano 4 listopada 2010 Cytat podciągam Proszę zastosować prefabrykowane nadproża i podłożyć dodatkowe elementy rozpraszające obciążenie punktowe .Jeżeli obciążenie nadproża płatwią wypada w świetle okna w miejscach oparcia płatwi zastosować np. belkę drewnianą 14 x 14 leżącą na nadprożu i przykręconą do obydwu płatwi .Jeżeli poza otworem to kawałek np. kawałek nadproża o dł 70 - 80 cm Link do komentarza
norbiwolow Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #32 Napisano 8 listopada 2010 płatew lezy około 15-20 cm od skraju końca okna ( w świetle ) - czyli mam przez całość - 2 okna , 2 nadproża , od płatwi do płatwi - czyli jakies 4.6m poozyc belke 14x14 cm - jak potem na tym ciągnąć reszte szczytów ??? Link do komentarza
animus Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #33 Napisano 8 listopada 2010 Cytat płatew lezy około 15-20 cm od skraju końca okna ( w świetle ) - czyli mam przez całość - 2 okna , 2 nadproża , od płatwi do płatwi - czyli jakies 4.6m poozyc belke 14x14 cm - jak potem na tym ciągnąć reszte szczytów ??? Pod płatwiami położyć belkę 14x14 na całej długości szczytu i skręcić śrubami obie płatwie do niej .Pod belkę oczywiście papa. Resztę szczytu zabić deskami i zabijać tak żeby można było zamontować styropian od zewnątrz do tej części szczytu . Całość zlicować styropianem o odpowiedniej grubości żeby nie było uskoku po zrobieniu elewacji budynku .Jeżeli wełna (ocieplenie poddasza ) będzie na jętkach a reszta nie będzie docieplana to wystarczy przykręcić 5 cm styropianu do tych desek . Link do komentarza
norbiwolow Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #34 Napisano 8 listopada 2010 ??? deskami ???? - trzebaby budować jakis ruszt pod te deski - no i miec te deski a ja mam juz kupione bloczki ytong 24 cm na te szczyty a jakby wylac taka belke betonowa pod płatew o długosci okolo 80 cm ( 80x24x15)- zawsze to rozłozy troche nacisk punktowy na częśc nadproża w świetle i na ścianę. Link do komentarza
animus Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #35 Napisano 8 listopada 2010 Cytat ??? deskami ???? - trzebaby budować jakis ruszt pod te deski - no i miec te deski a ja mam juz kupione bloczki ytong 24 cm na te szczyty Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_sad.gif"> a jakby wylac taka belke betonowa pod płatew o długosci okolo 80 cm ( 80x24x15)- zawsze to rozłozy troche nacisk punktowy na częśc nadproża w świetle i na ścianę. Lepiej na tych nadprożach wylać jedną belkę żelbetową 14x14 na całości od strony wewnętrznej i zatopić w niej szpilki do płatwi , zbrojenie z 2 prętów fi 10 górą i 3 prętów fi 12 dołem strzemiona fi 6 co 20 cm .Resztę muru domurować na 20cm +4 cm styropianu od zewnątrz a powyżej może Pan już murować dalej z całego ytonga, choć taniej byłoby zabić całość dechami . Link do komentarza
PeZet Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #36 Napisano 8 listopada 2010 Norbiwolow, zdaje się, że masz podobnie rozwiązaną konstrukcję, jak w moim domu. U mnie płatwie wypadają nad nadprożem w świetle okna. Mam płatwie 14x20. Też obawiałem się o wytrzymałość konstrukcji. Położyłem nadproże z kształtek U - z gazobetonu i zazbroiłem prętami 4x fi 16. Kierownik budowy odebrał, kazał spać spokojnie i zapomnieć o sprawie.Mam odeskowany i opapowany dach. Docelowo będzie blacha albo gont bitumiczny, choć w projekcie dach był liczony pod dachówkę bez deskowania.Moim zdaniem odpuść sobie jakieś poziome belki wiążące płatwie. Zrób nadproże na całą szerokość ściany - od połaci do połaci. I połóż płatwie, a w miejscu styku ze ścianą owiń płatwie papą.U mnie na nadprożu leży jeszcze jedna warstwa bloczków i na nią poszły platwie. Ale - obciążenie rozkłada się również na słupy, którymi podparte są płatwie mniej więcej w połowie dlugości.Dopisałem:I dalej muruj z gazobetonu. Link do komentarza
animus Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #37 Napisano 8 listopada 2010 Cytat Norbiwolow, zdaje się, że masz podobnie rozwiązaną konstrukcję, jak w moim domu. U mnie płatwie wypadają nad nadprożem w świetle okna. Mam płatwie 14x20. Też obawiałem się o wytrzymałość konstrukcji. Położyłem nadproże z kształtek U - z gazobetonu i zazbroiłem prętami 4x fi 16. Kierownik budowy odebrał, kazał spać spokojnie i zapomnieć o sprawie.Mam odeskowany i opapowany dach. Docelowo będzie blacha albo gont bitumiczny, choć w projekcie dach był liczony pod dachówkę bez deskowania.Moim zdaniem odpuść sobie jakieś poziome belki wiążące płatwie. Zrób nadproże na całą szerokość ściany - od połaci do połaci. I połóż płatwie, a w miejscu styku ze ścianą owiń płatwie papą.U mnie na nadprożu leży jeszcze jedna warstwa bloczków i na nią poszły platwie. Ale - obciążenie rozkłada się również na słupy, którymi podparte są płatwie mniej więcej w połowie dlugości.Dopisałem:I dalej muruj z gazobetonu. PeZet sorki ale czy takie zdjęcie to dobry pomysł . Link do komentarza
PeZet Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #38 Napisano 8 listopada 2010 Animus, poproszę o konkret.Dopisałem:Edit: nie wytrzymałem i skreśliłem to, co napisałem. Link do komentarza
animus Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #39 Napisano 8 listopada 2010 Cytat Animus, poproszę o konkret. https://forum.budujemydom.pl/Najczestrze-bl...omu-t10805.html Link do komentarza
PeZet Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #40 Napisano 8 listopada 2010 Animus, poprosiłem o konkret. Link do komentarza
animus Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #41 Napisano 8 listopada 2010 Cytat Animus, poprosiłem o konkret. Może lepiej na priva bo wyczuwam duże emocje z twojej strony. Link do komentarza
PeZet Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #42 Napisano 8 listopada 2010 Animus, zapraszam do publicznej dyskusji. Link do komentarza
animus Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #43 Napisano 8 listopada 2010 Cytat Animus, zapraszam do publicznej dyskusji. Ściana szczytu wymurowana równo z krokwiami .https://forum.budujemydom.pl/static/gallery/127119...95_525_9806.jpg Link do komentarza
PeZet Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #44 Napisano 8 listopada 2010 Cytat Ściana szczytu wymurowana równo z krokwiami . Ufff, a to żeś mnie tylko nastraszył. Piszesz nie na temat!Mowa jest o PŁATWIACH!A poza tym... , mylisz się: między szczytem ściany a krokwią mam - 18cm miejsca na styropian. Tego nie widać, bo krokiew jest poza linią muru. Mam cię!Natomiast błąd, którego popełnienie mi zarzucasz, a którego tutaj nie ma, owszem, popełniłem, ale na drugiej ścianie szczytowej, gdzie mam szczelinę zaledwie 4cm. Cóż, murując nie wiedziałem, że trza tam styrek kłaść.Pociesza mnie myśl, że to bk klasy 500, więc katastrofy z mostkiem nie będzie. Choć myślę, że jak przyjdzie do ocieplania, to będę ciąć.Edit:Acha, na zdjęciu któreś wstawił, jest uwieczniony ten mój błąd. Link do komentarza
animus Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #45 Napisano 8 listopada 2010 Cytat Piszesz nie na temat!Mowa jest o PŁATWIACH!A poza tym... , mylisz się: między szczytem ściany a krokwią mam - 18cm miejsca na styropian. Tego nie widać, bo krokiew jest poza linią muru. Mam cię!Natomiast błąd, którego popełnienie mi zarzucasz, a którego tutaj nie ma, owszem, popełniłem, ale na drugiej ścianie szczytowej, gdzie mam szczelinę zaledwie 4cm. Cóż, murując nie wiedziałem, że trza tam styrek kłaść.Pociesza mnie myśl, że to bk klasy 500, więc katastrofy z mostkiem nie będzie. Choć myślę, że jak przyjdzie do ocieplania, to będę ciąć.Edit:Acha, na zdjęciu któreś wstawił, jest uwieczniony ten mój błąd. Jeszcze dorzucę to ale teraz mnie znienawidzisz . http://img824.imageshack.us/img824/4883/kakozytaczypezet.jpgNie mogłeś zsunąć tych okien balkonowych do środka Link do komentarza
PeZet Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #46 Napisano 8 listopada 2010 Cytat Jeszcze dorzucę to ale teraz mnie znienawidzisz . Cytat Słupek, o którym piszesz, mam nadzieję, że nie musi być, przynajmniej u mnie. W projekcie nie mam żadnych słupków, jest tylko betonowa belka pod murłatę. Czytałem, czytałem i znalazłem, żeby wpuścić wieniec w ścianę na głębokość jakąś tam - nie pamiętam jaką, coś koło 120cm. Odnośnie zaznaczenia w kółku, to spędzało mi ono sen z powiek, bo w osi zakładka na mur jest dokładnie taka, jak piszą, że być powinna. A ponieważ tyle jest w osi, więc "nad osią" jest ze dwa centymetry mniej.Ten punkt spędzał mi sen z powiek. Dziś, gdybym to budował, zrobiłbym większą zakładkę, dla świętego spokoju. A pasek styropianu 10cm i tak by tam wszedł. W tej chwili mam miejsce na 18cm. Cytat Nie mogłeś zsunąć tych okien balkonowych do środka? Jakże zsunąć, kiedy to jest najładniejsza ściana mojego domu, południowa! Pięknie się prezentuje i okazale z tymi dwoma oknami. Poza tym między nimi będzie ściana - to dwa pomieszczenia. Ta ściana wszystkich zachwyca, szczególnie widziana zza płota. Link do komentarza
animus Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #47 Napisano 8 listopada 2010 Cytat Jakże zsunąć, kiedy to jest najładniejsza ściana mojego domu, południowa! Pięknie się prezentuje i okazale z tymi dwoma oknami. Poza tym między nimi będzie ściana - to dwa pomieszczenia. Ta ściana wszystkich zachwyca, szczególnie widziana zza płota. Czy jest jeszcze inne zastosowanie dla tych okien oprócz sporej dawki światła ? Najważniejsze że ty jesteś szczęśliwy realizując ten dom . Link do komentarza
Barbossa Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #48 Napisano 8 listopada 2010 dopóki coś się nie staniemoim zdaniem może strzelića nawet ułamać ten trójkącik Link do komentarza
PeZet Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #49 Napisano 8 listopada 2010 Cytat moim zdaniem może strzelića nawet ułamać ten trójkącik Po jakim czasie? W jakich okolicznościach? Co zrobić, żeby temu zapobiec, na wszelki wypadek, póki poddasze jest niewykończone. Link do komentarza
animus Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #50 Napisano 8 listopada 2010 Cytat Po jakim czasie? W jakich okolicznościach? Co zrobić, żeby temu zapobiec, na wszelki wypadek, póki poddasze jest niewykończone. Na dwa pierwsze pytania nie znam odpowiedzi ,na trzecie znam .Zastąpić newralgiczne miejsca (pierwszy suporeks pod nadprożami) innym materiałem np. podmurówka kilka warstw cegły pełnej ,bloczki betonowe przycięte szlifierką kontową lub zaszalować ,wylać z betonu. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się