Skocz do zawartości

Obrzęd gromniczny "tymi ręcami" wykonany...


Recommended Posts

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
  • 6 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Witam wszystkich forumowiczów gdyż jest to mój pierwszy post tutaj. Chciałbym "podpiąć" sie pod ten temat w kwestii wentylacji w moim domu.

Klika słów o samym domu - parterowy , 3 pokoje, mała kuchnia i jeszcze mniejsza łazienka icon_smile.gif nie ma ocieplonych murów zewnętrznych styropianem. Mury są wybudowaną metodą : mur -powietrze - mur, żadnego wypełniacza ( tak podobno drzewiej się budowało, budynek jest z 1937 roku...). Dodam że fundamenty posiadają izolację poziomą.

Przechodząc do sedna sprawy - wentylacja. Otóż w pokoju gdzie mam sypialnię jest jedna kratka wentylacyjna, przewód wentylacyjny jest wyprowadzony na zewnątrz budynku ponad krawędź dachu. W kuchni jest stary okap i obok niego kratka wentylacyjna. W łazience jest kolejna kratka wentylacyjna w suficie- nie wiem jakie jest wyprowadzenie ale na 100% nie wychodzi na zewnątrz budynku. Dodam, że w łazience jest piec gazowy do ciepłej wody. Spaliny są odprowadzane przez drożny ( sprawdzane przez kominiarzy ) przewód kominowy. Kolejne pomieszczenie łączy naszą sypialnię z salonem i nie posiada żadnej kratki wentylacyjnej. W salonie jest też kratka, ale nie ma przewodu wyprowadzającego nad krawędź dachu, ot dziura w murze icon_smile.gif. W wiatrołapie jest też kratka wentylacyjna.

Dzisiaj zrobiłem "Obrzęd gromniczny" i doszedłem do wniosku, że kratka w sypialni nawiewała i to mocno zimne powietrze do środka, reszta pomieszczeń wygląda ok, znaczy płomień świecy kierował się w dwóch różnych kierunkach- choć nie powiem dosyć słabe były te odchyły. Kratkę w sypialni zamknąłem co poprawiło ruch powietrza - znaczy górą wywiewało, dołem- nawiewało.

Czy to co zrobiłem wystarczy? czy jednak coś trzeba jeszcze zadziałać. Za szafkami w sypialni bardzo mocno zbiera się woda na podłodze jak i na ścianach. Być może ruch powietrza jest za słaby, sam już nie wiem. Poradźcie coś, albo od czego zacząć bo już mam mętlik w głowie.

Pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...