Skocz do zawartości

Pytanie o domy modułowe.


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Po pierwsze- dzień dobry wszystkim - bo to mój pierwszy post na tym forum.
Po drugie - jeśli powtarzam czyjeś zapytanie -prosze o przekierowanie. Szukałem
na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na poniższe pytania.Podobnie jeśli zadałem
pytanie w niewłaściwej sekcji.

Przymierzam się do budowy/zakupu własnego domku. Celowo piszę domku - bo
ma to być konstrukcja niewielka. Ze względów praktycznych uznałem że 75 m2
to absolutne maksimum dla mojej 4 osobowej rodziny.
Założenie jest takie : dzieciaki mają każde wlasną sypialnię, my z żoną wspólna,
do tego jeden większy pokój dzienny, i jeden mały ( schowek na miotły i rowery).
Piwnica nie wchodzi w grę - w każdym domu w którym byłem piwnica prędzej
czy później robiła się składowiskiem "skarbów".

Tyle wstępu. Przeglądając oferty, stwiedziłem że większośc domów jest jak dla mnie
zbyt "luksusowych". Tzn. - żeby były te 4 sypialnie to cały dom musi mieć 150m
bo pokój dzienny to 40-50m. Najczęsciej spotykałem małe piętrowe domki
80-100m z dwoma sypialniami.

Koniec końców znalazłem dwie firmy : Kamp-bud i Alberto które robią domki
modułowe.

Z kamp-budu rozważamy domek "M5" 66m

http://www.kamp-bud.pl/projekty_modulowe.php

A z Alberta :

http://www.alberto.dt.pl/oferta.html wersja 72m

Zdaje sobie sprawę że to dom oparty o drewniany szkielet, izolowany
styropianem i obity blachą. Wiec ma na pewno swoje wady i zalety.
Do tej pory mieszkałem w klasycznym murowańcu, potem na takim
drewniano styropianowym poddaszu i koniec końców w bloku.
Jeśli chodzi o akustykę to jak dla mnie murowaniec i poddasze były
praktycznie takie same. Z lekkim plusem poddasza.
Co do zewnętrznej blachy - z doświadczenia wiem że jesli blacha
była dobrze zagruntowana i dobrze pomalowana - przy braku
bezpośrednich opadów trzyma dziesiatki lat. Fakt najlepszy
to byłby ocynk ze 200um , albo chrom III ale cena by pewnie powalała.
Co do trwałości takiego domku oczekuje 50 lat - mysle ze dłużej
nie pociągne - a dzieci mogą mieć inną wizję. A widziałem już
fińskie domki które własnie dociągają 70 lat i nieźle się mają.
Blachę czy poszycie dachu w razie potrzeby sam sobie naprawię icon_wink.gif


W moim przypadku jest jeszcze limit kwoty ( jak pewnie u wszystkich)
ale generalnie musze się zmieścić ze wszystkim w 240 tys.
A wszystko oznacza działkę+media+dom+opłaty. Wiec na żadne
szaleństwa pozwolić sobie nie moge.
Dom musze stawiać jako normalny dom mieszkalny- takie są warunki
kredytu.

I teraz pytania :

- czy ktoś już budował z tymi firmami i na ile są one solidne
- czy ktoś ma doświadczenie z tymi domkami składanymi z "dwóch połówek"
- jak jest z pozwoleniem na budowę takiego domku - trudniej/łatwiej uzyskać
- jak wygląda de facto praca kierownika budowy
- jak najlepiej rozwiązać przyłącza ? Rury z wodą muszą iść poniżej granicy
przemarzania gruntu - ale jak w takim razie pion do domku?
- co z fundamentem ? w zasadzie domek nie wymaga, wiec mysle że
poziomowanie gruntu+zawibrowanie+ betonowe bloczki na podkładkę powinny
być wystarczającym rozwiązaniem.


Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Marcin

















Napisano
Ja też zastanawiam się nad małym domkiem,jest nas dwóch icon_smile.gif Przeszedłem etap modułów, ścian jedno-,dw-,trójwarstwowych. Domów drewnianych też.
Co do papierologi to niczym się nie różni. Fundamenty najczęściej jak się dowiadywałem robią same firmy, ze względu na konieczność odpowiedniego wypoziomowania.

Dam kila linków, które sobie zostawiłem, może cos przydatnego dla siebie tam znajdziesz.
Na początek film:
http://gazetadom.pl/Ladny-Dom/10,97016,629...a_z_budowy.html
Wybrałeś już firmy, ale dla potomności wrzucę te co ja wybrałem(prefabrykowane i inne szybkie):
http://bud-eko.pl/site/get/1-home.html
http://www.domymax.pl/index.swf
http://www.mabudo.pl/parter.html
http://www.mabudo.pl/index.html
http://www.styrobud.pl/wew.php?id=2&idp=1
http://www.jang.pl/index.php?option=com_co...8&Itemid=61
Napisano
Cytat

jak najlepiej rozwiązać przyłącza ? Rury z wodą muszą iść poniżej granicy
przemarzania gruntu - ale jak w takim razie pion do domku?
- co z fundamentem ? w zasadzie domek nie wymaga, wiec mysle że
poziomowanie gruntu+zawibrowanie+ betonowe bloczki na podkładkę powinny
być wystarczającym rozwiązaniem.


Na tej stronie masz informacje o budynkach z kontenerów-fundament, kanalizacja(może wyglądają inaczej ale zbudowane są prawie jak te które znalazłeś)
http://www.kontenery.weldon.pl/pl/pytania-i-odpowiedzi/

Przyznam, ze mnie zafascynowała prostota i szybkość budowy z płyt warstwowych i ten dom:
Brak obrazka
z http://kingspan.pl/first.php?page=2&id...ferenceUrceni=0
Dostałem jakieś rok temu cennik ich płyt i wydawało m się to tanim i prostym rozwiązaniem. I energooszczędnym. Zwróć uwagę na kingbric z tej strony: http://kingspan.pl/Broszury-7460.html
Dodaj do tego wentylacje mechaniczną i wychodzi całkiem całkiem. A na dodatek firmy od płyt mają swoich projektantów i ekipy do składania pawilonów.
Napisano
Hej

Okazało się że fundament jednak by się przydał , nie konieczny ale
"silnie zalecany" Ma postaci dwóch ław betonowych. Wymiary dostanę
dopiero po zakupie projektu.
Ale ze zdjęć wychodzi że to dwie ławy długie 6m i szerokie 0,3 m.
W dół pewnie standardowo czyli 1,5m.+0,5 m nad ziemię.
Objętościowo wychodzi 8m3 - w sumie niedużo.

Ktoś się może orientuje ile mniej więcej może kosztować wykonanie
takich ław (Sosnowiec) + takiego "podpiwniczenia"
jak na zdjęciu.

http://www.kamp-bud.pl/otworz.php?url=gale...odulowe/f19.jpg

Trochę chaotycznie pytam , ale staram się jak najlepiej skalkulować
swój własny kosztorys, zanim podejmę ostateczną decyzję.
Zastanawiam sie co będzie taniej- firma czy sposobem gospodarczym.
Firma zrobi od a do z i swoje skasuje.
Gdybym robił sam - wykopy dam radę choćby i łopatą. Ale brak
dużej betoniarki icon_sad.gif a to oznacza wypożycznie małej i robienie
z bloczków betonowych.
A z tego co wyczytalem - lany fundament sporo tańszy niż bloczkowy.
No i na razie nie mam pomysłu gdzie wypożyczyć betoniarkę.


Jeszcze człowiek łopatą nie machnął a już dylematy.




  • 3 miesiące temu...
Napisano
Po co to podpiwniczenie.
Co do kopania to znajdź koparkę - dużo taniej i szyciej będzie. Możesz nawet sam wypozyczyć (minikoparkę) i wykopać.
Będę Ci kibicował !

240 tys zł w takim przypadku to moim zdaniem dosyć sporo. Powinno się udać ale nie wpuszczaj się w dodatkowe koszty. Poszukaj na allegro wykonawców poszczególnych zleceń i do dzieła.
  • 8 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
mam prośba pan jacek (pan zajmujący się gipsem ) zaproponowal mi zrobienie schowka by nikt o nim nie wiedział w gipsie podobnież są drzwiczki kturych jest cieszko dostrzec działają na zasadzie popchniecia by otworzyc i popchniencia by zamkonąć ale nie moge ich znaleść prosze o zamienik lub link do strony z takimi zeczami
Napisano
Cytat

mam prośba pan jacek (pan zajmujący się gipsem ) zaproponowal mi zrobienie schowka by nikt o nim nie wiedział w gipsie podobnież są drzwiczki kturych jest cieszko dostrzec działają na zasadzie popchniecia by otworzyc i popchniencia by zamkonąć ale nie moge ich znaleść prosze o zamienik lub link do strony z takimi zeczami


I co tam będziesz trzymać?... słownik ortograficzny?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...