Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
marcel_S

Pytanie o domy modułowe.

Recommended Posts

Witam.

Po pierwsze- dzień dobry wszystkim - bo to mój pierwszy post na tym forum.
Po drugie - jeśli powtarzam czyjeś zapytanie -prosze o przekierowanie. Szukałem
na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na poniższe pytania.Podobnie jeśli zadałem
pytanie w niewłaściwej sekcji.

Przymierzam się do budowy/zakupu własnego domku. Celowo piszę domku - bo
ma to być konstrukcja niewielka. Ze względów praktycznych uznałem że 75 m2
to absolutne maksimum dla mojej 4 osobowej rodziny.
Założenie jest takie : dzieciaki mają każde wlasną sypialnię, my z żoną wspólna,
do tego jeden większy pokój dzienny, i jeden mały ( schowek na miotły i rowery).
Piwnica nie wchodzi w grę - w każdym domu w którym byłem piwnica prędzej
czy później robiła się składowiskiem "skarbów".

Tyle wstępu. Przeglądając oferty, stwiedziłem że większośc domów jest jak dla mnie
zbyt "luksusowych". Tzn. - żeby były te 4 sypialnie to cały dom musi mieć 150m
bo pokój dzienny to 40-50m. Najczęsciej spotykałem małe piętrowe domki
80-100m z dwoma sypialniami.

Koniec końców znalazłem dwie firmy : Kamp-bud i Alberto które robią domki
modułowe.

Z kamp-budu rozważamy domek "M5" 66m

http://www.kamp-bud.pl/projekty_modulowe.php

A z Alberta :

http://www.alberto.dt.pl/oferta.html wersja 72m

Zdaje sobie sprawę że to dom oparty o drewniany szkielet, izolowany
styropianem i obity blachą. Wiec ma na pewno swoje wady i zalety.
Do tej pory mieszkałem w klasycznym murowańcu, potem na takim
drewniano styropianowym poddaszu i koniec końców w bloku.
Jeśli chodzi o akustykę to jak dla mnie murowaniec i poddasze były
praktycznie takie same. Z lekkim plusem poddasza.
Co do zewnętrznej blachy - z doświadczenia wiem że jesli blacha
była dobrze zagruntowana i dobrze pomalowana - przy braku
bezpośrednich opadów trzyma dziesiatki lat. Fakt najlepszy
to byłby ocynk ze 200um , albo chrom III ale cena by pewnie powalała.
Co do trwałości takiego domku oczekuje 50 lat - mysle ze dłużej
nie pociągne - a dzieci mogą mieć inną wizję. A widziałem już
fińskie domki które własnie dociągają 70 lat i nieźle się mają.
Blachę czy poszycie dachu w razie potrzeby sam sobie naprawię icon_wink.gif


W moim przypadku jest jeszcze limit kwoty ( jak pewnie u wszystkich)
ale generalnie musze się zmieścić ze wszystkim w 240 tys.
A wszystko oznacza działkę+media+dom+opłaty. Wiec na żadne
szaleństwa pozwolić sobie nie moge.
Dom musze stawiać jako normalny dom mieszkalny- takie są warunki
kredytu.

I teraz pytania :

- czy ktoś już budował z tymi firmami i na ile są one solidne
- czy ktoś ma doświadczenie z tymi domkami składanymi z "dwóch połówek"
- jak jest z pozwoleniem na budowę takiego domku - trudniej/łatwiej uzyskać
- jak wygląda de facto praca kierownika budowy
- jak najlepiej rozwiązać przyłącza ? Rury z wodą muszą iść poniżej granicy
przemarzania gruntu - ale jak w takim razie pion do domku?
- co z fundamentem ? w zasadzie domek nie wymaga, wiec mysle że
poziomowanie gruntu+zawibrowanie+ betonowe bloczki na podkładkę powinny
być wystarczającym rozwiązaniem.


Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Marcin

















Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja też zastanawiam się nad małym domkiem,jest nas dwóch icon_smile.gif Przeszedłem etap modułów, ścian jedno-,dw-,trójwarstwowych. Domów drewnianych też.
Co do papierologi to niczym się nie różni. Fundamenty najczęściej jak się dowiadywałem robią same firmy, ze względu na konieczność odpowiedniego wypoziomowania.

Dam kila linków, które sobie zostawiłem, może cos przydatnego dla siebie tam znajdziesz.
Na początek film:
http://gazetadom.pl/Ladny-Dom/10,97016,629...a_z_budowy.html
Wybrałeś już firmy, ale dla potomności wrzucę te co ja wybrałem(prefabrykowane i inne szybkie):
http://bud-eko.pl/site/get/1-home.html
http://www.domymax.pl/index.swf
http://www.mabudo.pl/parter.html
http://www.mabudo.pl/index.html
http://www.styrobud.pl/wew.php?id=2&idp=1
http://www.jang.pl/index.php?option=com_co...8&Itemid=61

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

jak najlepiej rozwiązać przyłącza ? Rury z wodą muszą iść poniżej granicy
przemarzania gruntu - ale jak w takim razie pion do domku?
- co z fundamentem ? w zasadzie domek nie wymaga, wiec mysle że
poziomowanie gruntu+zawibrowanie+ betonowe bloczki na podkładkę powinny
być wystarczającym rozwiązaniem.


Na tej stronie masz informacje o budynkach z kontenerów-fundament, kanalizacja(może wyglądają inaczej ale zbudowane są prawie jak te które znalazłeś)
http://www.kontenery.weldon.pl/pl/pytania-i-odpowiedzi/

Przyznam, ze mnie zafascynowała prostota i szybkość budowy z płyt warstwowych i ten dom:
Brak obrazka
z http://kingspan.pl/first.php?page=2&id...ferenceUrceni=0
Dostałem jakieś rok temu cennik ich płyt i wydawało m się to tanim i prostym rozwiązaniem. I energooszczędnym. Zwróć uwagę na kingbric z tej strony: http://kingspan.pl/Broszury-7460.html
Dodaj do tego wentylacje mechaniczną i wychodzi całkiem całkiem. A na dodatek firmy od płyt mają swoich projektantów i ekipy do składania pawilonów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hej

Okazało się że fundament jednak by się przydał , nie konieczny ale
"silnie zalecany" Ma postaci dwóch ław betonowych. Wymiary dostanę
dopiero po zakupie projektu.
Ale ze zdjęć wychodzi że to dwie ławy długie 6m i szerokie 0,3 m.
W dół pewnie standardowo czyli 1,5m.+0,5 m nad ziemię.
Objętościowo wychodzi 8m3 - w sumie niedużo.

Ktoś się może orientuje ile mniej więcej może kosztować wykonanie
takich ław (Sosnowiec) + takiego "podpiwniczenia"
jak na zdjęciu.

http://www.kamp-bud.pl/otworz.php?url=gale...odulowe/f19.jpg

Trochę chaotycznie pytam , ale staram się jak najlepiej skalkulować
swój własny kosztorys, zanim podejmę ostateczną decyzję.
Zastanawiam sie co będzie taniej- firma czy sposobem gospodarczym.
Firma zrobi od a do z i swoje skasuje.
Gdybym robił sam - wykopy dam radę choćby i łopatą. Ale brak
dużej betoniarki icon_sad.gif a to oznacza wypożycznie małej i robienie
z bloczków betonowych.
A z tego co wyczytalem - lany fundament sporo tańszy niż bloczkowy.
No i na razie nie mam pomysłu gdzie wypożyczyć betoniarkę.


Jeszcze człowiek łopatą nie machnął a już dylematy.




Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Po co to podpiwniczenie.
Co do kopania to znajdź koparkę - dużo taniej i szyciej będzie. Możesz nawet sam wypozyczyć (minikoparkę) i wykopać.
Będę Ci kibicował !

240 tys zł w takim przypadku to moim zdaniem dosyć sporo. Powinno się udać ale nie wpuszczaj się w dodatkowe koszty. Poszukaj na allegro wykonawców poszczególnych zleceń i do dzieła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
w okolicy której budujesz? czy zamierzasz!? budować jest kilka betoniarni będzie chyba taniej i szybciej niż mieszać ręcnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mam prośba pan jacek (pan zajmujący się gipsem ) zaproponowal mi zrobienie schowka by nikt o nim nie wiedział w gipsie podobnież są drzwiczki kturych jest cieszko dostrzec działają na zasadzie popchniecia by otworzyc i popchniencia by zamkonąć ale nie moge ich znaleść prosze o zamienik lub link do strony z takimi zeczami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

mam prośba pan jacek (pan zajmujący się gipsem ) zaproponowal mi zrobienie schowka by nikt o nim nie wiedział w gipsie podobnież są drzwiczki kturych jest cieszko dostrzec działają na zasadzie popchniecia by otworzyc i popchniencia by zamkonąć ale nie moge ich znaleść prosze o zamienik lub link do strony z takimi zeczami


I co tam będziesz trzymać?... słownik ortograficzny?
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

I co tam będziesz trzymać?... słownik ortograficzny?



nie ma to jak pomocna porada , zobacz jak u bmaćka zapunktowałeś... icon_lol.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję za odpowiedź :)   Czyli chodzi o taką folię np. "Folia hydroizolacyjna IZOKPOL 1,2 mm, 100 cm"? Czy te folie się czymś różnią tj. jakieś dodatkowe pokrycia itd?   Czyli ma być położona jedna folia na drugą bezpośrednio na wyrównany wieniec i na to bezpośrednio murować silikaty czy też jakieś dodatkowe warstwy, kleje, itd? Czy na wieniec od góry przed położeniem folii dać dysperbit (obecnie na ściany fundamentowe i ławy jest chyba tylko jedna warstwa dysperbitu)?   Co do klina 2 cm, to musiałby mieć 16 cm wysokości czyli klin 2 x 16 cm - nie wiem czy coś takiego jest. Jak szukałem klinów to były tylko 5x5, 10x10 i 15x15.   To prawda, że na fundamentach jest XPS, ale pomiędzy płytami są drobne szczeliny - oczywiście było klejone na zakładkę i pianka w szczeliny między płytami, ale najpewniej zostały jakieś nie w 100% szczelne połączenia i woda moim zdaniem przejdzie jakoś do środka. Jak wywinięcie folii może utrudnić późniejsze prace? Ja myślałem, żeby wywinąć ją luźno te 20-30 cm do góry i po wymurowaniu ścian parteru przykleić ją do ściany w górnej części folii. Sam XPS wystaje obecnie ponad poziom wieńca, ale aby go wyrównać trzeba będzie częściowo go ściąć, więc do poziomu zero najpewniej nie dojdzie.   W kwestii tych izolacji słupów - jak rozumiem mają po prostu nabić te dwie warstwy foli na wystające zbrojenie czy jakoś inaczej? Bo taka przebita PVC chyba będzie ciągnąc wodę? Jak na razie to wygląda jak na zdjęciach:   Może ktoś dostrzega na tych zdjęciach jeszcze coś na co powinienem zwrócić uwagę?   Ponadto firma budowlana twierdzi, że w wyliczeniach kosztów budowy przyjęła tylko jedną warstwę papy o szerokości 50 cm i za jakąkolwiek zwyżkę każą mi dopłacić - zaś w projekcie nie było w ogóle określone jaki materiał ani ile warstw na izolację poziomą styku ściana fundamentowa/ściana parteru. I tak się zastanawiam czy zgodnie ze sztuką budowlaną nie powinni oni jednak przyjąć od razu dwóch warstw?   Ja myślałem o takiej izolacji poziomej słupów żelbetowych, jak na zdjęciu poniżej, ale nie wiem co to za preparat i czy to się sprawdza (zdjęcie znalezione w necie):
    • Mam 20 lat i nie wiem co ze sobą zrobić, mam dziwne myśli a wszystko to przez narkotyki pale marihuane od 3 lat. Na początku było tak że się paliło raz na tydzień, raz na miesiąc później nowe znajomości i palenie trawki stało się codziennością, paliłem praktycznie codziennie przez okres ok 1 roku później ograniczylem palenie do ok 2,3 razy w tygodniu. Czasami były okresy w których nie paliłem tydzień, lub dwa. Straciłem kontakt z rodziną czuje to. Nie darze ich taką sympatią jak kiedyś, czasami widywalem w nich wroga gdy byli za bardzo dociekliwi, czułem się jak bym był bez uczuć bez empatii. Próbowałem wyjść z nalogu. Udało mi się ale wpadłem w inny. Narkotyki twarde. A dokładniej amfetamina oraz tzw pixy na początku wciągalem co parę tygodni a skończyło się tak ze przez kilka miesięcy co weekend byłem stale nawciagany wracałem do domu o 6,7 na chwilę obecną nie biorę żadnego z tych gowien tylko mam inne problemy, wyrzucono mnie ze szkoły za nieobecności, nie mam zawodu, pracy niczego, straciłem prawo jazdy za jazdę pod wpływem środków odurzających nie rozmawiam z siostrą od roku a poklucilismy się o bzdety a teraz nie potrafimy się do siebie odezwać nie dla tego że jesteśmy na siebie źli po prostu z biegiem czasu staliśmy się dla siebie obojętnymi osobami, i ciężko zacząć rozmowę, przyjaciele się odsuneli w momencie gdy zaczęły się problemy, naprawdę zastanawiam się nad sensem życia 
    • Gość Tomek
      Dopracowany siłownik. Moja brama coś koło 700kg. Bramą nie szarpie, otwierana jest płynnie. Siłownik z dużą kulturą pracy jak można tak napisać
    • Flagowy produkt BULL 8OM, siłownik do bram przesuwnych do 800 kg wagi bramy, o sile ciągu 940N jest najmocniejszym produktem dostępnym na polskim rynku.
      Pełna treść artykułu pod adresem:
      https://www.budujemydom.pl/garaz/20973-silownik-bull8om-marki-beninca-najmocniejszy-na-rynku
    • Wybierasz humus, usuwasz niepewne fragmenty nawierzchni, potem układasz warstwy drobnego tłucznia, żwiru, pospółki, zagęszczając je dokładnie, a potem płyta - dokładnie według zaleceń projektanta, więc odpowiednia izolacja przeciwwodna, na chudziaku izolacja z płyt polistyrenu ekstrudowanego, warstwa betonu nośnego z ewentualną instalacją grzania podłogowego i z całą instalacją hydrauliczną i kanalizacyjną i już! Cały ten układ będzie miał kilkadziesiąt centymetrów grubości, więc w zależności od grubości podkładu możesz wyjść na te swoje oczekiwane pół metra nad poziom gruntu...
  • Popularne tematy

×