hoakin Napisano 27 kwietnia 2010 #1 Napisano 27 kwietnia 2010 Witam.Przymierzam się właśnie do budowy domu.Projekt Zoja Lux Grota pracowni Arheton.Ma to być dom w pełni podpiwniczony i z garażem na parterze.I z tąd moje pytanie.Jaki rodzaj stropu zastosować pomiędzy piwnicą a garażem żeby bez obaw wjechać na ten strop 2-tonowym autem.Myślałem o grubszej wersji stropu Teriva ale za wszelkie sugestie będę wdzięczny.Pozdrawiam.
Grzybarczyk Napisano 27 kwietnia 2010 #2 Napisano 27 kwietnia 2010 Teriva to dobre rozwiązanie do domków jednorodzinnych, ale pojawiają się głosy właśnie co do jej wytrzymałości. Oczywiście wiadomo, że przy standardowej budowie domku, strop ten bez problemu wytrzyma zwykłe i nawet trochę większe obciążenia, jednak jeśli jest to takie przedsięwzięcie, gdzie mają być duże dodatkowe obciążenia ja osobiście zajrzałbym do portfela i sprawdził czy mam na dźwig i pomyślał nad jakąś płytą.Na temat pogrubionej terivy się nie wypowiem, bo nie wiem czego się po tym spodziewać.A później do góry na strop na pięterko poleciałbym już normalnie terivą.
brzoza Napisano 27 kwietnia 2010 #3 Napisano 27 kwietnia 2010 Cytat ... Jaki rodzaj stropu zastosować pomiędzy piwnicą a garażem żeby bez obaw wjechać na ten strop 2-tonowym autem ... monolit lub płyty kanałowe
marek.kurdej Napisano 29 kwietnia 2010 #4 Napisano 29 kwietnia 2010 strop wylewany lub półprefabrykowany
Grzybarczyk Napisano 7 maja 2010 #5 Napisano 7 maja 2010 hehe pomocne w 100%, każdy powiedział co innego. ale tutaj trzeba czegoś porządnego, czyli albo właśnie wylewany, albo płyta.
Barbossa Napisano 10 maja 2010 #6 Napisano 10 maja 2010 a jak wylewany to już nie jest płytą?co do terivy to bym odpuścił, bo nadbeton musiałby by być odpowiednio gruby i zazbrojonyw samej terivie zapewne gęściej żebra rozdzielcze, powstać by musiało coś na kształt stropu skrzynkowegolepiej wylać monolit, oprócz gruchy z betonem nie potrzeba specjalnie innego sprzętu typu dźwig
katee Napisano 28 lipca 2010 #7 Napisano 28 lipca 2010 My robimy z płyty - zresztą nie tylko pod garażem. Wytrzymalszy i zdecydowanie tańszy od Terivy.
Grzybarczyk Napisano 2 sierpnia 2010 #8 Napisano 2 sierpnia 2010 Otóż to, ale teraz to już strop chyba dawno jest. Jaki jest?
NOTO Napisano 16 sierpnia 2010 #9 Napisano 16 sierpnia 2010 Ostatnio coraz więcej czytam o wadach Terivy ? Czyżby to juz jej zmierzch ? Plusem była łątwość wykonaia bez konieczności posiadania specjalistycznego sprzętu ...
katee Napisano 16 sierpnia 2010 #10 Napisano 16 sierpnia 2010 Cytat Ostatnio coraz więcej czytam o wadach Terivy ? Czyżby to juz jej zmierzch ? Plusem była łątwość wykonaia bez konieczności posiadania specjalistycznego sprzętu ... I więcej plusów nie widzę... Co do wytrzymałości- płyty nag garażem - 1000 kg/m2.
katee Napisano 16 sierpnia 2010 #12 Napisano 16 sierpnia 2010 Cytat czyli można auto o masie 4 tony skoro tak twierdzisz....
Grzybarczyk Napisano 1 września 2010 #13 Napisano 1 września 2010 ee no. Przecie teriva bez problemu radzi sobie z obciążeniami domku jednorodzinnego.
katee Napisano 1 września 2010 #14 Napisano 1 września 2010 Cytat ee no. Przecie teriva bez problemu radzi sobie z obciążeniami domku jednorodzinnego. ale nie nad garażem....
marek.kurdej Napisano 5 września 2010 #15 Napisano 5 września 2010 Cytat ale nie nad garażem.... a czemu nie?
katee Napisano 6 września 2010 #16 Napisano 6 września 2010 Cytat a czemu nie? Spójrz kilka postów wyżej...
slawek9000 Napisano 18 września 2010 #17 Napisano 18 września 2010 Cytat I więcej plusów nie widzę... Co do wytrzymałości- płyty nag garażem - 1000 kg/m2. to chyba dla bojowych wozów pancernych. I oczywiście nie nad ale pod garażemdla sam. osobowych normy każą przyjmować 2,5 N/m2 jako obciążenie rozłożone, bądź siły skupione, ale ja bym raczej zastosował coś bliżej 3,5-4 kN/m2 biorąc pod uwagę jakie rzeczy można w garazu składowac, zwłaszcza na etapie budowy. Bardzo dobre (i tanie ) są płyty kanałowe
Grzybarczyk Napisano 20 września 2010 #18 Napisano 20 września 2010 garaż nie piętrze? ciekawa koncepcja. Chyba, że piwnica pod garażem. Tak czy inaczej zwykły samochód powinno unieść. Sam z własnego doświadczenia co prawda nie wiem, ale ludzie mówią.
slawek9000 Napisano 20 września 2010 #19 Napisano 20 września 2010 a czytałeś to?Jaki rodzaj stropu zastosować pomiędzy piwnicą a garażem żeby bez obaw wjechać na ten strop 2-tonowym autem.Myślałem o grubszej wersji stropu Teriva ale za wszelkie sugestie będę wdzięczny.I nie słuchaj co ludzie mówią, bo będziesz zimą w sandałach chodził.
Grzybarczyk Napisano 19 października 2010 #20 Napisano 19 października 2010 mój znajomy chodzi w klapkach cały rok. Na zime tylko dorzuca skarpetki. Chłop jak dąb
wolfik36 Napisano 20 października 2010 #21 Napisano 20 października 2010 Z całą odpowiedzialności polecam żerański- czyli kanałowy. Najbardziej wytrzymały i z tych najmocniejszych najtańszy.Jeśli nie chcesz takiego stropu na całości to ułożyć tylko nad garażem. Reszta np Terriva, chociaż uważam, że Terriva to najgorszy z możliwych wyborów. Głośna, słaba, czasochłonna - same minusy.Kanałowy: cichy, mocny i szybki w montażu.Pozdrawiam
Grzybarczyk Napisano 28 października 2010 #22 Napisano 28 października 2010 Cytat Z całą odpowiedzialności polecam żerański- czyli kanałowy. Najbardziej wytrzymały i z tych najmocniejszych najtańszy.Jeśli nie chcesz takiego stropu na całości to ułożyć tylko nad garażem. Reszta np Terriva, chociaż uważam, że Terriva to najgorszy z możliwych wyborów. Głośna, słaba, czasochłonna - same minusy.Kanałowy: cichy, mocny i szybki w montażu.Pozdrawiam Co jak co, ale teriva czasochłonna?
wolfik36 Napisano 29 października 2010 #23 Napisano 29 października 2010 Cytat Co jak co, ale teriva czasochłonna? A nie.Strop kanałowy ułożyliśmy w 2 godz. A ile będzie układana terriva na 80 metrach. Ile będzie trwało stemplowanie, poziomowanie belek, układanie pustaków, żeber rozdzielczych itd. Czy to nie wystarczy aby stwierdzić, że terriva jest czasochłonna ?Nie ma co porównywać. Strop kanałowy jest o niebo lepszy.
rijswijker Napisano 29 października 2010 #24 Napisano 29 października 2010 Cytat A nie.Strop kanałowy ułożyliśmy w 2 godz. A ile będzie układana terriva na 80 metrach. Ile będzie trwało stemplowanie, poziomowanie belek, układanie pustaków, żeber rozdzielczych itd. Czy to nie wystarczy aby stwierdzić, że terriva jest czasochłonna ?Nie ma co porównywać. Strop kanałowy jest o niebo lepszy. Ja rowniez polecam kanalowy(zeranski),sam taki zastosowalem poniewaz zauwazylem podczas budowy domow w Holandii(tu mieszkam obecnie),ze oni tez taki stosuja,wiec technologia uznana w europie dala mi poczucie wlasciwego wyboru.pozdrawiam
Grzybarczyk Napisano 4 listopada 2010 #25 Napisano 4 listopada 2010 tylko nie każdy ma dźwig i nie każdy może nic wjechac na ogródek.
katee Napisano 5 listopada 2010 #26 Napisano 5 listopada 2010 Cytat tylko nie każdy ma dźwig i nie każdy może nic wjechac na ogródek. Hmmmm.... Prawie nikt nie ma dźwigu... Od tego są firmy, które świadczą takie usługi... i nie rozumiem, jak można urządzać ogródek przed zakończeniem ciężkich prac.... A jak ci dowozili materiały na budowę?
wolfik36 Napisano 5 listopada 2010 #27 Napisano 5 listopada 2010 Cytat tylko nie każdy ma dźwig i nie każdy może nic wjechac na ogródek. Często firmy produkujące stropy i elementy betonowe w cenie mogą policzyć usługę dźwigową bo same dysponują takim sprzętem. Wtedy całość wychodzi jeszcze taniej. A tak jak przedmówca napisał co za problem z wjechaniem dźwigu na działkę? U mnie przy torfowej działce też był kłopot, ale zawsze jest jakieś wyjście.
wolfik36 Napisano 5 listopada 2010 #29 Napisano 5 listopada 2010 Cytat ależ oczywiście Chyba właśnie taki był u mnie.A może większy ?
marek.kurdej Napisano 8 listopada 2010 #30 Napisano 8 listopada 2010 nie zawsze jest miejsce aby taki dzwig dojechal do dzialki!patrzycie jednotorowo...
wolfik36 Napisano 8 listopada 2010 #31 Napisano 8 listopada 2010 Cytat nie zawsze jest miejsce aby taki dzwig dojechal do dzialki!patrzycie jednotorowo... Może jakiś przykład. Bo powiem szczerze, że widziałem bardzo dużo działek i do wszystkich mógł dojechać dźwig.Tak samo jak dostawa materiałów z hds
katee Napisano 8 listopada 2010 #32 Napisano 8 listopada 2010 Cytat Może jakiś przykład. Bo powiem szczerze, że widziałem bardzo dużo działek i do wszystkich mógł dojechać dźwig.Tak samo jak dostawa materiałów z hds My na ten przykład tiry z płytami musieliśmy po działce ciągać manem, bo się biedaki pozakopywały... ale koniec końców - płyty leżą cacy... i szybko...
Grzybarczyk Napisano 8 listopada 2010 #33 Napisano 8 listopada 2010 może żyję w świecie fantazji, ale ludzie często budują się w ciasnym otoczeniu. (nie, raczej nie jest to fantazja)
katee Napisano 8 listopada 2010 #34 Napisano 8 listopada 2010 no ale w tak ciasnym żeby z dwóch stron dźwigiem nie podjechać to chyba nie... Chyba że mówisz o remoncie mieszkania w bloku...
oscylot Napisano 12 listopada 2010 #35 Napisano 12 listopada 2010 polecam monolit bo jest tanszy, wytrzymalszy, cienszy od terrivy. Przy liczeniu obciazen trzeba brac pod uwage nie tylko samochod ale takze wylewki ktroe tez nie waz 2kg przeciez. Ja mialem w projekcie terrive ale pod garazem byl monolit (budynek podpiwniczony).
Grzybarczyk Napisano 16 listopada 2010 #36 Napisano 16 listopada 2010 Co tu wiele mówić, ile ludzi tyle opinii Jednak oscylot tutaj mądrze zauważył i chyba jednak nie ma sensu podejmowanie takiego ryzyka.
marek.kurdej Napisano 17 listopada 2010 #37 Napisano 17 listopada 2010 Cytat Może jakiś przykład. Bo powiem szczerze, że widziałem bardzo dużo działek i do wszystkich mógł dojechać dźwig.Tak samo jak dostawa materiałów z hds czy ty kiedykolwiek widziales hds a dzwig o ktorym mowa?!?czy tylko fotki z google sobie otwierasz!no o czym my tu mowimy!jezeli nie masz mozliwosci wjechac tym dzwigiem nie da sie tego wykorzystac to podstawowy problem!nie wszyscy kupuja dzialke do ktorej przynajmniej z 1 strony jest swobodny dojazd!nie wszedzie jest utwardzona droga, nie wspominajac ze dzialka nie jest wylozona plytami monowskimi !!
Grzybarczyk Napisano 7 grudnia 2010 #38 Napisano 7 grudnia 2010 I tak sobie można gadać w nieskończoność. Jak ktoś nie będzie mógł to nie wjedzie dźwigiem i nie zrobi. Proste
wolfik36 Napisano 7 grudnia 2010 #39 Napisano 7 grudnia 2010 Cytat czy ty kiedykolwiek widziales hds a dzwig o ktorym mowa?!?czy tylko fotki z google sobie otwierasz!no o czym my tu mowimy!jezeli nie masz mozliwosci wjechac tym dzwigiem nie da sie tego wykorzystac to podstawowy problem!nie wszyscy kupuja dzialke do ktorej przynajmniej z 1 strony jest swobodny dojazd!nie wszedzie jest utwardzona droga, nie wspominajac ze dzialka nie jest wylozona plytami monowskimi !! Wybudowałem się na działce torfowej, nie ma drogi dojazdowej, utonęła wywrotka z pospółką, sami z sąsiadem układaliśmy plastikowe palety pod wywrotki wywożące torf podczas wymiany terenu, dźwig sam sobie przywiózł płyty pod stopy - da się - da, tylko trzeba trochę chcieć. A jeżeli robisz garaż to masz zamiar w tym garażu trzymać samochód, a nie rower, czyli droga dojazdowa do działki jest lub będzie. Jeśli nie ma to warto pomyśleć o utwardzeniu. Materiały budowlane też trzeba jakoś dowieźć. Może jakieś zdjęcie planu zagospodarowania terenu lub fotka drogi dojazdowej. Może wspólnie znajdziemy rozwiązanie. Jeśli wybierzesz lany strop to betoniarka też musi dojechać (może być z pompą).pozdrawiam
marek.kurdej Napisano 8 grudnia 2010 #40 Napisano 8 grudnia 2010 (edytowany) Cytat Wybudowałem się na działce torfowej, nie ma drogi dojazdowej, utonęła wywrotka z pospółką, sami z sąsiadem układaliśmy plastikowe palety pod wywrotki wywożące torf podczas wymiany terenu, dźwig sam sobie przywiózł płyty pod stopy - da się - da, tylko trzeba trochę chcieć. A jeżeli robisz garaż to masz zamiar w tym garażu trzymać samochód, a nie rower, czyli droga dojazdowa do działki jest lub będzie. Jeśli nie ma to warto pomyśleć o utwardzeniu. Materiały budowlane też trzeba jakoś dowieźć. Może jakieś zdjęcie planu zagospodarowania terenu lub fotka drogi dojazdowej. Może wspólnie znajdziemy rozwiązanie. Jeśli wybierzesz lany strop to betoniarka też musi dojechać (może być z pompą).pozdrawiam jak w takim torfie sie samochod zakopal? tatra nie dala rady w takim terenie!!!co do samej dzialki, miales teran zatorfowany, ale dojazd z kazdej mozliwej strony jak widac,no moze ograniczenie terenowe, ale!jezeli ktos kupuje dzialke w zabudowanym osiedlu a czesto sie tak zdarza (nie biore pod uwage nowych inwestycji gdzie z marszu mozna wykorzystac dzwig dla calego developera) to jak taki dzwig ma Ci wjechac tam gdzie nie moze!no nie generalizujmy wszystkiego!tam gdzie mozna i sie da, a wlasciciel dysponuje srodkami to moze wykorzystac dzwig!tam gdzie sie nie da z roznych przyczyn szuka sie innych rozwiazan, ktore sa dostepne Edytowano 8 grudnia 2010 przez marek.kurdej (zobacz historię edycji)
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się