Skocz do zawartości

Fundament - bez szalunku?


Recommended Posts

Cytat

Witam wszystkich proszę o radę nie długo zaczynam budowę mieszkania i zastanawiam sie co teraz lepiej sie opłaca fundamentu z gruszki czy z betoniarki. Proszę o radę.



Nie wiem o co kaman, co to znaczy "gruszka" a co "betoniarka".

Ogólnie to najlepiej zamówić beton w firmie, niech przywiozą gotowy. Mieszać na budowie nie ma sensu.
Link do komentarza
Cytat

1. Czy wykonanie fundamentu bez szalunku jest właściwym rozwiązaniem? Glina do 4m.
2. Jeżeli bez szalunku to czy trzeba dawać folię pod ławę? i zawijać ją do góry?
3. W jaki sposób uzyskuje się wypoziomowanie górnej płaszczyzny ławy skoro nie ma szalunku?



1. ja robiłem w glinie bez
2. dawałem folię w całym wykopie - żeby mi zaczyn cementowy nie poszedł w grunt
3. nabiłem pręty po bokach - jak pompa waliła, to tylko rozgarniałem, trzymałem poziom właśnie na tych prętach - i myglu, myglu - 6 chłopa mieszało żeby się pozbyć powietrza z betonu.....
Rób - będzie stało - gwarantuję -icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Witam wszystkich proszę o radę nie długo zaczynam budowę mieszkania i zastanawiam sie co teraz lepiej sie opłaca fundamentu z gruszki czy z betoniarki. Proszę o radę.


Na pewno z gruszki jest lepszy. Jeżeli chodzi o koszty to zależy czy wszystko musisz kupić (mam na myśli żwir lub inne kruszywo) i czy ludziom którzy będą pomagać musisz zapłacić czy będą z rodziny. No i najważniejsze czas - z gruszki zalejesz w mig natomiast z betoniary (dobrze jak będą dwie na budowie bo jedną to i dwa dni możesz zalewać) cały dzień i zapieprz jest non stop .Ja zalewałem z gruszki, policzyłem z grubsza i wyszło że taniej, lepiej i szybciej ,zalewanie trwało około6 gdz z czego więcej czekałem na gruszkę zanim obróciła z następnym kursem, ale są betoniarnie gdzie mają kilka gruszek i wtedy idzie jedna za drugą pusta wyjeżdża pełna wjeżdża na budowę.

Cytat

wibrator to takie cuś do betonu na prąd co wibruje układając cząsteczki jak trza ....

są i powierzchniowe o których piszesz:
Brak obrazka


i takie których końcówke wkładasz do świeżego betonu ...... te są bardziej powszechne na budowach .....
zageszczanie_mieszanki.jpg
Brak obrazka


Fachowo nazywa się to ustrojstwo BUŁAWA . Może być elektryczna i spalinowa , zagęszcza się nią przede wszystkim ławę fundamentową i wieniec stropowy.
Link do komentarza
Cytat

My też myśleliśmy o pustakach (szczególnie keramzytowych). Wykonanie fundamentu, przy sprawnej ekipie, jest faktycznie szybsze, ale ich główną wadą jest słaba termoizolacyjność. Na stronie Praktech-u jest kalkulator cenowy. Nie zawiera wprawdzie wszystkich opcji wykonania, ale ma za to moduł kalkulujący straty ciepła przez fundament. Rozważyliśmy i zdecydowaliśmy się na technologię "szalunku XPS". Mamy mało kasy i niewiele czasu. Fundament będziemy wykonywać "gospodarczo". Szalunek XPS jest najszybszy i daje w przyszłości spore oszczędności, szczególnie przy ogrzewaniu LPG - a tak będzie u nas. Jedyną jego wadą jest pewien reżim technologiczny, który trzeba zachować, ale byliśmy na budowie gdzie go stosowali i myślę, że damy radę.


Te obliczenia zamieszczone w cenniku są mocno naciągane. Cena betonu być może się zgadza. Tydzień temu kupowałem w Warszawie bloczki betonowe po 2,4 zł/szt; deskę szalunkową za 490 zł/m3. Do obliczeń przyjęto że wykopy są już wykonane w związku z tym nie została uwzględniona oszczędność wynikająca z mniejszej ilości wykopów wykonywana przy zalewaniu ław bez szalowania w gruncie.
Co do oszczędności to dziwi mnie kalkulowanie jej przy zastosowaniu systemu na poziomie 15%, skoro straty energii cieplnej przez fundamenty to jedynie 3-6 % bilansu całego budynku.

Cytat

Witam wszystkich proszę o radę nie długo zaczynam budowę mieszkania i zastanawiam sie co teraz lepiej sie opłaca fundamentu z gruszki czy z betoniarki. Proszę o radę.


Jedynie z betoniarni. W warunkach budowlanych nie uzyskasz betonu wytrzymałości większej niż 12 MPa. Standardowo na fundamenty stosuje się 20 MPa.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

jak macie mało kasy to nie budujcie


Jak się nie ma czegoś mądrego do napisania to nie należy pisać...

Nie każdy kto chce się budować musi być bogaczem, niektórzy każdą złotówkę obejrzą parę razy ni ją wydadzą. Jak można na czymś zaoszczędzić bez straty na jakości to dlaczego nie mam tego zrobić?

Co to ten szalunek XPS? Jak się sprawuje w trakcie budowy?
Link do komentarza
Witam. Profihouse napisał
Cytat

A folia ma stanowić którą izolację ? Pionową ?



Nie ma stanowić izolację poziomą. Chciałem przed wylaniem pierwszej warstwy betonu na zagęśżczony piask położyć folię budowlaną i połączyć ją z papą leżącą pod bloczkami aby stanowiły całość.
Cy jest sens coś takiego robić, czy zrobić jak jest w projekcie beton 15 cm, 2x folia, styropian 15 cm, 2 x folia, posadzka i terakota. Wtedy jednak foli nie połączę z papą znajdującą się pod bloczkami.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam. Profihouse napisał


Nie ma stanowić izolację poziomą. Chciałem przed wylaniem pierwszej warstwy betonu na zagęśżczony piask położyć folię budowlaną i połączyć ją z papą leżącą pod bloczkami aby stanowiły całość.
Cy jest sens coś takiego robić, czy zrobić jak jest w projekcie beton 15 cm, 2x folia, styropian 15 cm, 2 x folia, posadzka i terakota. Wtedy jednak foli nie połączę z papą znajdującą się pod bloczkami.
Pozdrawiam


Izolację przeciwwilgociową przy podłodze na gruncie robi się raczej na płycie betonowej a nie na piasku. P
apę i folię możesz jedynie skleić, albo masą bitumiczną, albo taśmami butylenowymi. Jeśli posadzka jest położona powyżej terenu zewnętrznego to raczej nie bawiłbym się w klejenie, jedynie wyciągnął folię na ścianę.
Link do komentarza
Witam. Posadzka znajduje się poniżej terenu zewnętrznego, jest to piwnica, jednak w wykopie nie ma wody, jest prawie sam piasek.
Wiem, że folię kladzie się na posadzce betonowej, ale posadzka ma 15 cm grubości i będzie nad fundamentami. Po jej wylaniu nie będzie możliwośći połączenia foli z papą pod bloczkami.
Myślę, że zostanę jednak przy rozwiązaniu z projektu czyli bez połączenia papy z folią, tylko będzie posadzka 15 cm, folia, styropian, folia, posadzka 4 cm i terakota.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam. Posadzka znajduje się poniżej terenu zewnętrznego, jest to piwnica, jednak w wykopie nie ma wody, jest prawie sam piasek.
Wiem, że folię kladzie się na posadzce betonowej, ale posadzka ma 15 cm grubości i będzie nad fundamentami. Po jej wylaniu nie będzie możliwośći połączenia foli z papą pod bloczkami.
Myślę, że zostanę jednak przy rozwiązaniu z projektu czyli bez połączenia papy z folią, tylko będzie posadzka 15 cm, folia, styropian, folia, posadzka 4 cm i terakota.
Pozdrawiam


Przesyłam detal wykonania takiego połączenia wg. Porothermu

Katalog_Detali_Porotherm.pdf

Katalog_Detali_Porotherm.pdf

Link do komentarza
Cytat

Vip, przeczytaj ten wątek, zobacz filmiki, zadecyduj
https://forum.budujemydom.pl/Termoizolacyjn...owy-t14756.html
Według mnie i nie tylko takie sobie rozwiązanie icon_wink.gif


A jakby usztywnić z zewnątrz ten styro za pomocą np. desek aby tak nie pływał?

Zamiast pełnego deskowania szalunku z desek, robimy tylko usztywniające. A pełne "pełne deskowanie" robimy za pomocą płyt styro (przeznaczonych do gruntu). Daje to oszczędność czasu i kosztów (mniej desek).
Link do komentarza
Cytat

O zastąpieniu tego "cuda" szalunkiem wykonanym własnoręcznie pisał zdaje się Barbossa, i nie wydaje się to problemem.
Jak poczytać to ciężko w tym rozwiązaniu znaleźć super innowacyjność


ale sam pomysł jest wart uwagi...
a styro nie będzie się "odklejał" od betonu? Ziemia go dociśnie więc tu nie powinno być problemu, a co z izolacją przeciwwilgociową? Trzeba jakoś to rozwiązać czy sam styro starczy? Bo później oczywiście papa (lub coś w tym stylu) na górę i murowanie ścian, ale czy te ścianki fundamentowe (bez popiwniczenia) moga być bez dodatkowego zabezpieczenia?
Link do komentarza
Cytat

Profihouse dzięki, właśnie mam tak u siebie i ciągle zastanawiałem się czy się da to połączyć, w zasadzie to już zrezygnowałem z tego połączenia, trochę mi poradzono na forum, nie ma wody w wykopie itp. Ale nad tym warto sięzastanowić.
Pozdrawiam i dzięki


Z połączeniem nie powinno być problemu. Trzeba dogrzać na ławie pasek papy, puścić go pionowo po ścianie i zabezpieczyć deską na czas wylewania płyty. Po zalaniu płyty zdjąć deskę i papę odwinąć na posadzkę. Do tego paska przykleić na zakład folię (masą bitumiczną na bazie wodnych rozpuszczalników np Abizol ST). Do wykonania izolacji raczej nie nada się popularna przy izolowaniu fundamentów papa podkładowa na osnowie z tektury lub welonu szklanego. Jest mało odporna na uszkodzenia mechaniczne.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...