PeZet Napisano 7 kwietnia 2010 Udostępnij #1 Napisano 7 kwietnia 2010 Witam,doszedłem z budową do SSZ. Właśnie przymierzam się do zakupu styropianu.W którymś dziale forum postawiłem poniższe pytanie, ale że był to mój pierwszy post na tym , więc poszło raczej kulą w płot.Sprawa dotyczy współczynika Lambda, a ściślej granicy opłacalności.Chcę ocieplić dom styropianem grub 20cm (ściana z gazobetonu), bez frezu, kleić na piankę, bez listwy startowejZ szacunków wychodzi mi, żea) lambda 0,040 w stosunku do 0,042 daje roczną oszczędność na ogrzewaniu 27,6 pln, ---- ---- dodatkowy koszt 210pln zwróci się po 7,5 rokub) 0,038 w stosunku do 0,040 daje roczną oszczędność na ogrzewaniu 28,0 pln ---- ---- dodatkowy koszt 294 pln zwróci się po 10,5 rokuc) 0,031 w stosunku do 0,038 daje roczną oszczędność na ogrzewaniu 103,6 pln ---- ---- dodatkowy koszt 1806 pln zwróci się po 17,4 roku (wariant optymistyczny)założenia cenowe0,042 -- 93 pln0,040 -- 99 pln0,038 -- 104,7 pln0,031 -- 159 (allegro; a cena może sięgnąć nawet 190, wtedy zwrot następuje po 27 latach)Czy wartość współcz. lambda "przekłada" się na jakość, trwałość styropianu?Co wybrać? Może czegoś nie wiem?Jaką wybrać lambdę? I dlaczego taką, a nie inną. Link do komentarza
ja14 Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #2 Napisano 8 kwietnia 2010 Ja bym nie liczyl okresu zwrotu. Trzeba wtedy przyjmowac zalozenia o cenach energii, mroznosci zim itp. Zalozenia moga byc bledne.Uwazam, ze styropian o lambdzie o 20% lepszej powinien byc drozszy max o 20% (z uwzglednieniem transportu) Jezeli tak jest to go kupuje, jezeli nie to nie.Innym czynnikiem, ktory mozna wziac pod uwage to dostepnosc dlugich kolkow do styropianu lub uchwytow do rur spustowych od rynien. Link do komentarza
HenoK Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #3 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat Chcę ocieplić dom styropianem grub 20cm (ściana z gazobetonu), bez frezu, kleić na piankę, bez listwy startowej Dlaczego chcesz zrezygnować z listwy startowej?Od rodzaju izolacji zależy całkowite zapotrzebowanie domu na energię. Po dojściu do pewnej granicy możesz zrezygnować z "tradycyjnego" ogrzewania (dom pasywny). Oczywiście oprócz izolacji ścian ważne są też inne elementy - izolacja od gruntu, izolacja dachu, okna, drzwi, szczelność całego budynku, rodzaj wentylacji. Jeżeli o nie nie zadbasz nie ma sensu dawać drogiej izolacji na ścianach. Cytat Buduję dom... 4-5-6 litrowy... Musisz się zdecydować jaki dom chcesz wybudować . Link do komentarza
PeZet Napisano 8 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #4 Napisano 8 kwietnia 2010 Henok,z OZC wychodzi mi dom 4,93litra. 31,2W/m212,9W/m3Co wyjdzie? Pilnuję wszystkiego, buduję sam.Będzie bufor, kocioł elektryczny i kominek z płaszczem + podłogówka wodna.Porównałem około 200 (dwustu) wariantów z OZC szukając odpowiedniego dla mnie.Wyszło mi, że wyważam otwarte drzwi, czyli:sciana 20cmpodłoga 16cmdach (dwuspadowy) 30cmpow ogrzewana 129,6 m2kubatura 314,7 m3średnia krotność wymian: 0,7Z obliczeń wyszło mi, że grzejąc prądem średnio 0,4pln/kWh miesięczny koszt będzie ok 215pln. Nie licząc dodatkowego kosztu CWU i oszczędności wynikających z grzania kominkiem z płaszczem. Link do komentarza
PeZet Napisano 8 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #5 Napisano 8 kwietnia 2010 Listwa startowa:Co ona daje poza możliwością równego ułożenia pierwszej warstwy?Kapinos mogę wyprofilować nakładając siatkę.Listwa startowa to mostek.Chyba że chodzi o żyjątka wędrujące pod styropian... Link do komentarza
PeZet Napisano 8 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #6 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat Ja bym nie liczyl okresu zwrotu. Trzeba wtedy przyjmowac zalozenia o cenach energii, mroznosci zim itp. Zalozenia moga byc bledne.Uwazam, ze styropian o lambdzie o 20% lepszej powinien byc drozszy max o 20% (z uwzglednieniem transportu) Jezeli tak jest to go kupuje, jezeli nie to nie.Innym czynnikiem, ktory mozna wziac pod uwage to dostepnosc dlugich kolkow do styropianu lub uchwytow do rur spustowych od rynien. Nie będę kołkował całej powierzchni. Ewentualnie naroża i dookoła drzwi. Link do komentarza
HenoK Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #7 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat z OZC wychodzi mi dom 4,93litra. 31,2W/m212,9W/m3 Jeżeli tyle Ci wyszło, to musiałeś założyć konkretny wariant lambdy izolacji.Skąd więc w tej chwili takie wątpliwości?Ja na Twoim miejscu wywaliłbym kominek z płaszczem wodnym i kominem a te pieniądze przeznaczył na lepszą izolację domu (lepsza lambda i ew. grubsza warstwa). Bufor w takiej sytuacji też stanie się zbędny - wystarczy podłogówka i pojemnościowy podgrzewacz ciepłej wody (np. 100l). Otrzymasz dom o znacznie mniejszym zapotrzebowaniu na ciepło do ogrzewania, całkowicie bezobsługowy. Link do komentarza
HenoK Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #8 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat Listwa startowa:Co ona daje poza możliwością równego ułożenia pierwszej warstwy?Kapinos mogę wyprofilować nakładając siatkę.Listwa startowa to mostek.Chyba że chodzi o żyjątka wędrujące pod styropian... Właśnie o te żyjątka chodzi. Daj tam co najmniej siatkę metalową. Link do komentarza
PeZet Napisano 8 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #9 Napisano 8 kwietnia 2010 Takie wyniki mam przy lambda 0,004 w warunkach średnio wilgotnych (0,045 w wilgotnych).lambda 0,0038:30,90 w/m212,748,76315Lambda 0,042:31,5 w/m21349,86454lambda 0,031:29,9 w/m212,346,76056 Link do komentarza
PeZet Napisano 8 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #10 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat Jeżeli tyle Ci wyszło, to musiałeś założyć konkretny wariant lambdy izolacji.Skąd więc w tej chwili takie wątpliwości?Ja na Twoim miejscu wywaliłbym kominek z płaszczem wodnym i kominem a te pieniądze przeznaczył na lepszą izolację domu (lepsza lambda i ew. grubsza warstwa). Bufor w takiej sytuacji też stanie się zbędny - wystarczy podłogówka i pojemnościowy podgrzewacz ciepłej wody (np. 100l). Otrzymasz dom o znacznie mniejszym zapotrzebowaniu na ciepło do ogrzewania, całkowicie bezobsługowy. Komin już jest.Kanał powietrzny do kominka też już jestNie buduję z kredytu, więc mam nieustający dylemat zbyt krótkiej kołdry. Jestem na etapie ocieplenia elewacji i na tym wyłącznie muszę się skupić. Stąd wątpliwości - czy jest sens walczyć o 10 pln miesięcznie. Link do komentarza
PeZet Napisano 8 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #11 Napisano 8 kwietnia 2010 Rzecz w tym, że to kluczowy moment, jeśli chodzi o system ogrzewania.Henok,dlaczego radzisz pojemnościowy, a nie kocioł elektryczny? Link do komentarza
HenoK Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #12 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat dlaczego radzisz pojemnościowy, a nie kocioł elektryczny? Przy pojemnościowym masz tylko grzałkę, przy kotle elektrycznym dodatkową energię pobiera pompa obiegowa, poza tym woda krążąc pomiędzy kotłem elektrycznym i zasobnikiem też traci część energii. Pojemnościowy z grzałką będzie miał więc mniejsze straty. W sezonie grzewczym nie ma to większego znaczenia, ale latem już tak. Poza tym będzie kilka rurek mniej. Koszt tych rurek to mniej więcej tyle co koszt grzałki.Poza tym przy kotle elektrycznym musisz mieć zasobnik z wężownicą lub dwupłaszczowy, a więc sporo droższy. Link do komentarza
HenoK Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #13 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat Komin już jest.Kanał powietrzny do kominka też już jest Jednak kominka z płaszczem wodnym nikt Ci nie sprezentuje, jego podłączenie też nie jest takie tanie (musisz mieć układ otwarty, naczynie wzbiorcze, wymiennik lub bufor, zawory przełączające, sterowanie, itp.), dolicz do tego obudowę kominka i ... kilka m2 zajmowanej przez kominek powierzchni.Podlicz to wszystko, to zobaczysz, że spokojnie starczy Ci na 30cm izolacji w ścianie i to z lambdą 0,031W/(mK) a może i na lepsze okna coś zostanie.Z zapotrzebowaniem na ciepło dojdziesz do 15kWh/m2 rocznie, czyli zamiast energooszczędnego domu będziesz miał pasywny (za te same pieniądze). Link do komentarza
PeZet Napisano 8 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #14 Napisano 8 kwietnia 2010 Brzmi kusząco, ale piec mieć muszę. W mojej okolicy (ZE Żyrardów) często są przerwy w dostawie prądu.Więc kominek musi być.Pompa obiegowa - rezerwowe zasilanie.Okna już mam i ich nie zmienię, choć powalające nie są. PCV 5-komorowe.Myślałem o buforze (układ otwarty)i panelach + rurki w tarasie na lato. To bodajże twój pomysł, czy się mylę? Link do komentarza
HenoK Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #15 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat rurki w tarasie na lato. To bodajże twój pomysł, czy się mylę? Adama_MK - betonowy kolektor słoneczny. Link do komentarza
PeZet Napisano 8 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #16 Napisano 8 kwietnia 2010 No właśnie. Miedziane rurki. I zdaje się, że zrobił to u siebie j-j. Link do komentarza
PeZet Napisano 8 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #17 Napisano 8 kwietnia 2010 Sprawdziłem... Kawiton. 100m alupex fi 16. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #18 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat Jednak kominka z płaszczem wodnym nikt Ci nie sprezentuje, jego podłączenie też nie jest takie tanie (musisz mieć układ otwarty, naczynie wzbiorcze, wymiennik lub bufor, zawory przełączające, sterowanie, itp.), dolicz do tego obudowę kominka i ... kilka m2 zajmowanej przez kominek powierzchni.Podlicz to wszystko, to zobaczysz, że spokojnie starczy Ci na 30cm izolacji w ścianie i to z lambdą 0,031W/(mK) a może i na lepsze okna coś zostanie.Z zapotrzebowaniem na ciepło dojdziesz do 15kWh/m2 rocznie, czyli zamiast energooszczędnego domu będziesz miał pasywny (za te same pieniądze). I bardzo słuszny kierunek izolacje zaczynają się od 0.1W/m2xK Mniej to pętla na szyję w przyszłości. Inwestycja w ogrzewanie... bez sensu. Ostatnio firmy od kominków z płaszczem mają sporo awantur... W rejonach gdzie nie było zasilania - porozszczelniały się ( delikatnie ujmując) "płaszcze wodne"!15kWh/m2 - to jest to. Link do komentarza
PeZet Napisano 8 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #19 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat I bardzo słuszny kierunek izolacje zaczynają się od 0.1W/m2xK Mniej to pętla na szyję w przyszłości. Inwestycja w ogrzewanie... bez sensu. Ostatnio firmy od kominków z płaszczem mają sporo awantur... W rejonach gdzie nie było zasilania - porozszczelniały się ( delikatnie ujmując) "płaszcze wodne"!15kWh/m2 - to jest to. Panie Brzęczkowski, też tak słyszałem, ale ja Marsjanom nie wierzę. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 10 kwietnia 2010 Udostępnij #20 Napisano 10 kwietnia 2010 PeZet - kupiłem styro Izoterm(jakis tydzien temu) przez allegro - 0,36 za 94/m3. Miałem trochę pecha, bo 2 dni wcześniej był po 88/m3, ale uznałem że i tak warto. Kupiłem przy okazji styro pod wylewki i na taras. Było tego troche Link do komentarza
ciekawski83 Napisano 10 kwietnia 2010 Udostępnij #21 Napisano 10 kwietnia 2010 jeśli firma załatwia transport to spoko Link do komentarza
PeZet Napisano 10 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #22 Napisano 10 kwietnia 2010 Cytat PeZet - kupiłem styro Izoterm(jakis tydzien temu) przez allegro - 0,36 za 94/m3. Miałem trochę pecha, bo 2 dni wcześniej był po 88/m3, ale uznałem że i tak warto. Kupiłem przy okazji styro pod wylewki i na taras. Było tego troche Adiqq, to super trafiłeś! Potrzebuję 35m3 na ściany, to może i transport byłby gratis. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 10 kwietnia 2010 Udostępnij #23 Napisano 10 kwietnia 2010 firma załatwia transport, dzien wcześniej dzwonił kierowca i dogadaliśmy się o której mniej więcej będzie. Jak dla mnie super Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 10 kwietnia 2010 Udostępnij #24 Napisano 10 kwietnia 2010 Cytat Adiqq, to super trafiłeś! Potrzebuję 35m3 na ściany, to może i transport byłby gratis. Ja akurat trafiłem na opis w aukcji "dowoz 200km od wrocławia gratis dla minimum logistycznego" czy jakos tak. Minimum logistyczne to zazwyczaj 25 lub 30m3. Ja zamawiałem 63,3m3 212 paczek Link do komentarza
ciekawski83 Napisano 10 kwietnia 2010 Udostępnij #25 Napisano 10 kwietnia 2010 potwierdzam, przy większych transportach (musi być spełnione minimum logistyczne) towar jedzie bezpośrednio od producenta a sprzedawca nawet go nie widzi tylko przerzuca z fv na fv Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 10 kwietnia 2010 Udostępnij #26 Napisano 10 kwietnia 2010 dokładnie tak było - link do aukcji:http://allegro.pl/item979652258_styropian_...afit_szary.htmlkierowca jechał do mnie a potem jeszcze do częstochowy, prawie po drodze miał Link do komentarza
ciekawski83 Napisano 10 kwietnia 2010 Udostępnij #27 Napisano 10 kwietnia 2010 Cytat a potem jeszcze do częstochowy, prawie po drodze miał to już zajęcie logistyki w firmie Link do komentarza
PeZet Napisano 10 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #28 Napisano 10 kwietnia 2010 Cytat dokładnie tak było - link do aukcji:http://allegro.pl/item979652258_styropian_...afit_szary.htmlkierowca jechał do mnie a potem jeszcze do częstochowy, prawie po drodze miał Rewelacja. Adiqq dzięki za namiar.Myślicie, panowie, że w ciągu miesiąca ceny bardzo się zmienią? Właśnie za miesiąc ruszam z akcją styro.Jestem zarejestrowany na allegro, ale jeszcze nic tam nie kupiłem ani nie sprzedałem. Na pierwszą transakcję taki biznes myślicie, że wszystko będzie ok? Link do komentarza
eres Napisano 10 kwietnia 2010 Udostępnij #29 Napisano 10 kwietnia 2010 Cytat PeZet - kupiłem styro Izoterm(jakis tydzien temu) przez allegro - 0,36 za 94/m3. Miałem trochę pecha, Miałeś pecha?Pomyśl, że w kwietniu 2007 płaciłem za EPS100 220 zł /m3 !!!To były czasy Link do komentarza
daggulka Napisano 10 kwietnia 2010 Udostępnij #30 Napisano 10 kwietnia 2010 Cytat Miałeś pecha?Pomyśl, że w kwietniu 2007 płaciłem za EPS100 220 zł /m3 !!!To były czasy pamiętam, pamiętam .... ja też wtedy budowałam ....nie dość, że dostanie w składach czegokolwiek graniczyło z cudem - to w dodatku ceny zabijały z miejsca .... 1 Link do komentarza
PeZet Napisano 10 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #31 Napisano 10 kwietnia 2010 Pamiętam, to był szok, ja wtedy dłubałem... co ja dłubałem? Ściany działowe dłubałem i kable.Gazobeton gr 12cm kosztował tyle ile rok wcześniej bloczek 24cm. I tak już zostało, mniej więcej. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 11 kwietnia 2010 Udostępnij #32 Napisano 11 kwietnia 2010 Eres- wiem że w 2007 były takie ceny, bo mniej wiecej od tego czasu interesuje sie cenamidla mnie pech, bo nie zdecydowałem sie od razu i tak sie cena zmienila..jasne,nie ma tego co porownywac z szalenstwem cenowym wczesniej Link do komentarza
Mathir Napisano 12 kwietnia 2010 Udostępnij #33 Napisano 12 kwietnia 2010 Cytat Miałeś pecha?Pomyśl, że w kwietniu 2007 płaciłem za EPS100 220 zł /m3 !!!To były czasy To se ne wrati! Link do komentarza
Konfi Napisano 13 kwietnia 2010 Udostępnij #34 Napisano 13 kwietnia 2010 Cytat To se ne wrati! Nigdy nie mów nigdy! Link do komentarza
PeZet Napisano 18 stycznia 2011 Autor Udostępnij #35 Napisano 18 stycznia 2011 Krótkie pytanie: jakiej marki styropian na fasadę kłaść? EPS 70, lambda 0,040Izoterm? Magbud? Genderka?Składniam się ku Izotermowi. Link do komentarza
tani_domek Napisano 18 stycznia 2011 Udostępnij #36 Napisano 18 stycznia 2011 Cytat Krótkie pytanie: jakiej marki styropian na fasadę kłaść? EPS 70, lambda 0,040Izoterm? Magbud? Genderka?Składniam się ku Izotermowi. TERMOORGANIKA PLATINUM PLUS - min. 20 cm Link do komentarza
PeZet Napisano 18 stycznia 2011 Autor Udostępnij #37 Napisano 18 stycznia 2011 Cytat TERMOORGANIKA PLATINUM PLUS - min. 20 cm Tani domek, dla mnie to za drogo, bo ja stawiam tani domek. Link do komentarza
abdom Napisano 18 stycznia 2011 Udostępnij #38 Napisano 18 stycznia 2011 Cytat Krótkie pytanie: jakiej marki styropian na fasadę kłaść? EPS 70, lambda 0,040Izoterm? Magbud? Genderka?Składniam się ku Izotermowi. Ja użyłem Paneltecha - bo fabryka blisko... Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się