Skocz do zawartości

materiał na sciany 2-warstwowe


Recommended Posts

Cytat

Pan rozwala dalej snpoki.


O ile wiem, to przy ścinaniu zboża sierpem tworzono dokładnie takie same snopy, jak przy ścinaniu kosą. icon_biggrin.gif

Zatem, chodzi o metodę i metodykę tworzenia domów tzw. energooszczędnych, a ta wymaga solidnych obliczeń (jak zawsze), a nie wróżenia z fusów. Tego Pan nie może czy nie chce pojąć?
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Gdyby tak koszt uzyskania kWh był proporcjonalny do kosztów ogrzewania to nie byłoby problemu. Zawsze można rozpoznać, że nie zna się na temacie ktoś kto porównuje koszt kWh. jest takich "fachowców" cała masa.
Twórca NAPE prof. K. Żmijewski powiedział: im mniej potrzeba energii tym tańsze są jej droższe źródła. Jak to się ma do Pana „teorii”? Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

ten czlowiek ne poprestanie widocznie tak lubi icon_biggrin.gif


Postep, coraz mniej ludzi lubi odprowadzać ciepło ścianą przez fundament do gruntu i gromadzić w ścianie wilgoć- radzę zmierzyć zawilgocenie styropianu po 2 czy 5 latach. Izolacja termiczna za notorycznym odbiornikiem ciepła to tylko niewiedza, natomiast izolacja termiczna niezabezpieczona paroizolacją to nieodpowiedzialność. I jak pisał JBZ IM GRUBSZA IZOLACJA TYM WIĘKSZY PROBLEM Z WILGOCIĄ. Dopóki izolujecie stosujecie Panowie symboliczne namiastki izolacji, 10-15 cm problem będzie niewielki, ale gdy zaczniemy izolować – to się sami przekonacie. Dodam, że minimalna ekonomiczna izolacja to 0.1 W/m2 xK czyli około 30 cm. ( coś jak j-j)
Link do komentarza
Cytat

Postep, coraz mniej ludzi lubi odprowadzać ciepło ścianą przez fundament do gruntu i gromadzić w ścianie wilgoć- radzę zmierzyć zawilgocenie styropianu po 2 czy 5 latach. Izolacja termiczna za notorycznym odbiornikiem ciepła to tylko niewiedza, natomiast izolacja termiczna niezabezpieczona paroizolacją to nieodpowiedzialność. I jak pisał JBZ IM GRUBSZA IZOLACJA TYM WIĘKSZY PROBLEM Z WILGOCIĄ. Dopóki izolujecie stosujecie Panowie symboliczne namiastki izolacji, 10-15 cm problem będzie niewielki, ale gdy zaczniemy izolować – to się sami przekonacie. Dodam, że minimalna ekonomiczna izolacja to 0.1 W/m2 xK czyli około 30 cm. ( coś jak j-j)



ok
Link do komentarza
Cytat

Postep, coraz mniej ludzi lubi odprowadzać ciepło ścianą przez fundament do gruntu i gromadzić w ścianie wilgoć- radzę zmierzyć zawilgocenie styropianu po 2 czy 5 latach. Izolacja termiczna za notorycznym odbiornikiem ciepła to tylko niewiedza, natomiast izolacja termiczna niezabezpieczona paroizolacją to nieodpowiedzialność. I jak pisał JBZ IM GRUBSZA IZOLACJA TYM WIĘKSZY PROBLEM Z WILGOCIĄ. Dopóki izolujecie stosujecie Panowie symboliczne namiastki izolacji, 10-15 cm problem będzie niewielki, ale gdy zaczniemy izolować – to się sami przekonacie. Dodam, że minimalna ekonomiczna izolacja to 0.1 W/m2 xK czyli około 30 cm. ( coś jak j-j)


Mój teść po 8 latach ma juz stechlizne w pomieszczeniach typu łazienki, pralnia. styropian 10 - pustak 24 - wełna 5 - płyta kg, brak wentylacji mechanicznej. Myślę że ma Pan rację, tylko jak izolować 30cm?
Link do komentarza
Cytat

Widzę że na forum ostro potępiają paroizolację murów. Tymczasem...[attachment=7972:1sciana.pdf] oraz wersja bez paroizolacji...[attachment=7973:2sciana.pdf]. Widać gdzie będzie się moczyć. Proszę wszystkich o poważny komentarz do tych wykresów dla przegrody.


Wolę praktykę i miernik. Przy izolacji lepszej od 0.2 W/m2 xK - z paroizolacją styropian lub wełna miały do 1% zawilgocenia przy braku paroizolacji minimum 4%!
To łatwo sprawdzić.
Zawilgocenie po każdej zimie, w coraz mniejszym stopniu, ale przyrasta. Największe jakie ( wagowo ) udało mi się stwierdzić to 7% styropian. Nigdzie też nie mogę dowiedzieć się „nasycenia” styropianu, dla drewna podaje się 30% .
Link do komentarza
Cytat

Widzę że na forum ostro potępiają paroizolację murów. Tymczasem...[attachment=7972:1sciana.pdf] oraz wersja bez paroizolacji...[attachment=7973:2sciana.pdf]. Widać gdzie będzie się moczyć. Proszę wszystkich o poważny komentarz do tych wykresów dla przegrody.

Pewnie nie jest dla ciebie problemem wykonanie wykresu dla takiego układu warstw (od zewnątrz):
styropian 25cm,
gazobeton 24cm,
płyta g-k 1,25cm
Pozostałe parametry proponuję pozostawić bez zmian.


Cytat

Nigdzie też nie mogę dowiedzieć się „nasycenia” styropianu, dla drewna podaje się 30% .

Pewnie można uzyskać nawet 80% objętościowo, czyli ~2500% wagowo, nasycenia (styropian zanurzony w wodzie, ciśnienie obniżone za pomocą pompy próżniowej i styropian najpierw odda powietrze z porów, a potem w to miejsce wejdzie jak w gąbkę woda).
Zawilgocenie styropianu 7% wagowo, odpowiada zawartości wilgoci objętościowo ~0,2%.
Link do komentarza
Cytat

Pewnie nie jest dla ciebie problemem wykonanie wykresu dla takiego układu warstw (od zewnątrz):
styropian 25cm,
gazobeton 24cm,
płyta g-k 1,25cm
Pozostałe parametry proponuję pozostawić bez zmian.



[attachment=7974:sciana3.pdf] Co się stanie ze styropianem kiedy ta wilgoć zostanie poddawana na przemian wysokim temp. w lecie i niskim w zimie przez parę lat? Czy nie zrobi się zwykła imitacja izolacji? Zastanawiam się ponieważ mam zamiar kupić projekt domu i rozpocząć budowę. Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

sciana3.pdf

sciana3.pdf

Link do komentarza
Cytat

[attachment=7974:sciana3.pdf] Co się stanie ze styropianem kiedy ta wilgoć zostanie poddawana na przemian wysokim temp. w lecie i niskim w zimie przez parę lat? Czy nie zrobi się zwykła imitacja izolacji? Zastanawiam się ponieważ mam zamiar kupić projekt domu i rozpocząć budowę. Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.


Patrząc na zużycie energii - TO PYTANIE JEST RETORYCZNE - domów ocieplonych bez paroizolacji stoi aż nad to do badań. A i zużycie - powyżej 70kWh/m2!!!!! mówi samo za siebie. Skuteczna izolacja to wróg ogrzewania… stąd taka walka z suchą, grubą i zamkniętą izolacją.
Link do komentarza
Cytat

Co się stanie ze styropianem kiedy ta wilgoć zostanie poddawana na przemian wysokim temp. w lecie i niskim w zimie przez parę lat? Czy nie zrobi się zwykła imitacja izolacji?

Powyżej miałeś podaną spotykaną wilgotność takiej izolacji : 7% wagowo, czyli ~0,2% objętościowo.
Spróbuj zrobić eksperyment. Weź butelkę np. 0,5l i wlej do niej 0,2% objętości wody (1ml). Zamknij tę butelkę, a następnie zamrażaj ją, podgrzewaj do temperatury ~70st. C (tyle może być latem tuż pod powierzchnią warstwy elewacji).
Podziel się z nami wynikami tego eksperymentu. Jak myślisz, czy uda Ci się zniszczyć tę butelkę?
Link do komentarza
Cytat

Pozostaje pytanie, czy sposób wykończenia ściany (np. malowanie) jest paroizolacyjny, czy paro przepuszczalny – bo jakoś ten aspekt jest cały czas pomijany.


dokładnie
tak z brzegu
Cytat

Współczynnik oporu dyfuzyjnego dla tynków wapiennych wynosi 7, dla tynków cementowo-wapiennych 19, a dla tynku cementowego 25. Dla tynków akrylowych współczynnik ten wynosi powyżej 110

Link do komentarza
Cytat

Powyżej miałeś podaną spotykaną wilgotność takiej izolacji : 7% wagowo, czyli ~0,2% objętościowo.
Spróbuj zrobić eksperyment. Weź butelkę np. 0,5l i wlej do niej 0,2% objętości wody (1ml). Zamknij tę butelkę, a następnie zamrażaj ją, podgrzewaj do temperatury ~70st. C (tyle może być latem tuż pod powierzchnią warstwy elewacji).
Podziel się z nami wynikami tego eksperymentu. Jak myślisz, czy uda Ci się zniszczyć tę butelkę?


Myślałem że ktoś poda gotową odpowiedź. Ja nie mam czasu na doświadczenia, niestety. Natomiast rozpatrywałbym raczej wilgoć między wieloma zwartymi butelkami a nie w butelce. Ale to na marginesie... Może ktoś da jednoznaczną odpowiedź jak wygląda eksploatacja styropianu na przestrzeni 15 lat na przykład w takich warunkach jak w przegrodzie zaproponowanej przez ciebie. Chcę się dowiedzieć jaki będzie najlepszy mur przed zakupem projektu. Chodzi o aspekt eksploatacji ścian i jak z paroizolacją? Z góry dzięki Edytowano przez dux133 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Myślałem że ktoś poda gotową odpowiedź. Ja nie mam czasu na doświadczenia, niestety. Natomiast rozpatrywałbym raczej wilgoć między wieloma zwartymi butelkami a nie w butelce. Ale to na marginesie... Może ktoś da jednoznaczną odpowiedź jak wygląda eksploatacja styropianu na przestrzeni 15 lat na przykład w takich warunkach jak w przegrodzie zaproponowanej przez ciebie. Chcę się dowiedzieć jaki będzie najlepszy mur przed zakupem projektu. Chodzi o aspekt eksploatacji ścian i jak z paroizolacją? Z góry dzięki


Jeszcze należy dodać że butelki winny być wykonane z polistyrenu a butelek z tego materialu sie nie wykonuje bo posiada bardzo niski udar.

Cytat

Pozostaje pytanie, czy sposób wykończenia ściany (np. malowanie) jest paroizolacyjny, czy paro przepuszczalny – bo jakoś ten aspekt jest cały czas pomijany.


Producenci prefabrykatów też pomijają ten aspekt i jednak stosują paroizolację (np. płyty tektalan)
Link do komentarza
Cytat

czytać to mnie nie ucz,
lepiej naucz się pisać
to napisałeś

co ma piernik do wiatraka


acha prefabrykat to dla ciebie tylko gotowa konstrukcja? tak? gotowa płyta izolacyjna z paroizolacją to już nie jest prefabrykat budowlany? tak to rozumiesz? to tak jak z tymi butelkami z polistyrenu spienianego itd...itd... daj pan luz. Moze wypowie sie ktos inny jednak.
Link do komentarza
aaa, to już jest prefabrykat budowlany?
to może wysłów się porządnie i określ jednoznacznie o co Ci chodzi, kiedy coś piszesz
bo tektalan to pojęcie dość ogólne, są różne typy czyli przeznaczenie

wg takiej nomenklatury, którą tu się zasłaniasz, to każdy materiał budowlany jest prefabrykatem, ba nie tylko budowlany
Link do komentarza
Cytat

aaa, to już jest prefabrykat budowlany?
to może wysłów się porządnie i określ jednoznacznie o co Ci chodzi, kiedy coś piszesz
bo tektalan to pojęcie dość ogólne, są różne typy czyli przeznaczenie

wg takiej nomenklatury, którą tu się zasłaniasz, to każdy materiał budowlany jest prefabrykatem, ba nie tylko budowlany


Po co sie przepychac czy puszyć. Proszę o pomoc i tylko tyle. Odnośnie prefabrykatów to mamy: ściany, stropy, nadproża, i całe mnóstwo. Sensowna podpowiedź bajbaga'i i za nią dzięki. Jeżeli nie izolować pary to jak z eksploatacją styropianu? - ponawiam pytanie. Edytowano przez dux133 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...