Skocz do zawartości

Pocąca się spłuczka


Recommended Posts

Napisano
Sprawna wentylacja ograniczy pocenie się spłuczki, ale go nie wyeliminuje całkowicie.
Kompakty lepszych firm mają zbiorniki wody zaizolowane termicznie, co skutecznie ogranicza kondensację pary wodnej na powierzchni zbiornika.
Powodem pocenia się zbiornika może też być przeciekająca spłuczka. Stale dopływająca zimna woda powoduje taki właśnie efekt.
Napisano
A może by tak zamontować grzałkę i precyzyjne sterowanie i podgrzewać wodę w spłuczce do temperatury panującej w pomieszczeniu icon_confused.gif to wyeliminuje różnicę temperatur i zapobiegnie skraplaniu się pary, wypełniającej pomieszczenie icon_rolleyes.gif

icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Odkąd zrobiłem remont łazienki mam problem z pocącą sie spłuczką na kompakcie.Czy można temu jakos zaradzic?



Zimna woda po zimie jest wychłodzona ,przechodzi rurami w wychłodzonej ziemi zanim dotrze do domu .Proces odmrażania gruntu czym głębiej przebiega wolniej .Dlatego takie zjawisko najbardziej widać w sezonie jesień -wiosna.

Trzeba podgrzać zimną wodę wstępnie zanim dotrze ona do spłuczki .Niekoniecznie trzeba do tego jakiejś grzałki wystarczy że pewien zapas wody pozostanie w jakiejś części domu żeby się wstępnie ogrzać.Woda " łapie" wyższą temperaturę powyżej punktu rosy z otoczenia wtedy kondensacja ustaje lub jest mniej intensywna .

Woda może się ogrzać przed :
-w rurach metalowych niezaizolowanych pianką
-w filtrze wstępnego oczyszczania
- można zbudować i podłączyć jakiś wymiennik

Cytat

Zrobić wentylację.



W łazience wentylacja jak najbardziej potrzebna ale nie usunie przyczyny roszenia tylko jej skutek .
Trzeba patrzeć szerzej .
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
W takim razie przyczyną może być również nieszczelna instalacja. Zastanawiałeś się nad tym i dokładnie to sprawdziłeś? Jeżeli nie,to zacznij właśnie od tego.Poza tym liczy się także wentylacja,aby zapobiec podobnym przypadkom w przyszłości.
Gość mhtyl
Napisano
Wymienić spłuczkę na lepszą gatunkowo i problem powinien zniknąć. Miałem podobną sytuację kilka lat temu kupiłem tandetę bo było tanio a tanie mięso to psy jedzą albo można powiedzieć,że kto kupuje tanio to kupuje dwa razy. Po jakimś czasie kupiłem nową droższą i wszystko ok.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Bardzo możliwe że masz racje,ale to że problem leży w spłuczce już ustaliliśmy. Poczekajmy na odpowiedź autora,napewno poradził sobie już z tym problemem. Barbossa-dziękuje za komplement:)
  • 2 lata temu...
Napisano
Cytat

Odkąd zrobiłem remont łazienki mam problem z pocącą sie spłuczką na kompakcie.Czy można temu jakos zaradzic?


Należy zastosować wkład poliuretanowy lub izolator do spłuczek ceramicznych.Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
"Pocąca" się spłuczka to efekt nieprawidłowej wentylacji w wyniku czego wilgoć skrapla się na płytkach czy np spłuczce. Sam izolator do spłuczek może okazać się tymczasowym i dobrym rozwiązaniem,ale nie czymś na stałe bo potem problem powróci.
Napisano
Cytat

"Pocąca" się spłuczka to efekt nieprawidłowej wentylacji w wyniku czego wilgoć skrapla się na płytkach czy np spłuczce. Sam izolator do spłuczek może okazać się tymczasowym i dobrym rozwiązaniem,ale nie czymś na stałe bo potem problem powróci.



Witam!
Zadaniem izolatora lub wkładu jest wyeliminowanie mostka termicznego z różnićą skrajnych temperatur
-temp wody w instalacji do 10 st.
-temp powietrza min 20 st.
Zasada takiej izolacji jest stosowana w spłuczkach plastikowych -podtynkowych (styropian) i chyba nie jest to izolacja tymczasowa. Proponuję poliuretan ze względu na lepsze parametry termo i hydroizolacyjne.
Zgadzam się że na pocenie się np. ceramiki wpływa wiele parametrów np:brak wentylacji , temp. wody w instalacji i częstotliwość jej wymiany w zbiorniku(wychładzanie materiału) , temp. powietrza , wilgotność powietrza, ale też parametry techniczne ceramiki.
Serdecznie pozdrawiam.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

"Pocąca" się spłuczka to efekt nieprawidłowej wentylacji w wyniku czego wilgoć skrapla się na płytkach czy np spłuczce. Sam izolator do spłuczek może okazać się tymczasowym i dobrym rozwiązaniem,ale nie czymś na stałe bo potem problem powróci.



Taaa... Mam wentylację mechaniczną i przy braniu prysznica i tak nie wyrabia. Dodam, że mam kabinę od góry otwartą.
Napisano
Cytat

Taaa... Mam wentylację mechaniczną i przy braniu prysznica i tak nie wyrabia. Dodam, że mam kabinę od góry otwartą.



Przestać oblewać się wrzątkiem.
Mam kabinę, otwartą u góry, wentylację grawitacyjną i nie mam żadnych problemów. No, powiedzmy że w porywach lustro jest zaparowane jeszcze pół minuty po wyjściu z kabiny.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

"Pocąca" się spłuczka to efekt nieprawidłowej wentylacji w wyniku czego wilgoć skrapla się na płytkach czy np spłuczce. Sam izolator do spłuczek może okazać się tymczasowym i dobrym rozwiązaniem,ale nie czymś na stałe bo potem problem powróci.




Owszem nieprawidłowa wentylacja - a izolator pomógł!!! Spłuczka sucha. Pozdrawiam
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Kurcze, mam taki sam problem, a wymieniałem spłuczkę już 2 razy. Ostatnio ciągle zakręcam wodę kurkiem po skorzystaniu z toalety, bo dodatkowo spłuczka się nie "blokuje" po spuszczeniu wody i sama leci.
Napisano
Pocenie sie spłuczki świadczy o dużej wilgotności powietrza w łazience i marnej wentylacji.
  • 8 lata temu...
Napisano
Dnia 5.04.2011 o 13:55, HenoK napisał:

Sprawna wentylacja ograniczy pocenie się spłuczki, ale go nie wyeliminuje całkowicie.
Kompakty lepszych firm mają zbiorniki wody zaizolowane termicznie, co skutecznie ogranicza kondensację pary wodnej na powierzchni zbiornika.
Powodem pocenia się zbiornika może też być przeciekająca spłuczka. Stale dopływająca zimna woda powoduje taki właśnie efekt.

 

Dnia 5.04.2011 o 12:34, dariusz13 napisał:

Odkąd zrobiłem remont łazienki mam problem z pocącą sie spłuczką na kompakcie.Czy można temu jakos zaradzic?

 

Zestaw izolacyjny do spłuczek ceramicznych wpisz w google. ma to tylko jedna firma - 100 % działa - kupiłam bo pomimo wyciągu elektrycznego dalej się pociła.

POLECAM ten wynalazek. Problem zniknął - różnica temperatur to powodowała Wilgoć, kałuże i rybiki zniknęły :))))

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...