Skocz do zawartości

Częściowa ściana działowa


Recommended Posts

Witam,

planuję wykonać w domu ścianę działowa (mieszkanie w bloku) by częściowo odgrodzić kuchnię od salonu.
Na ścianie tej ma wisieć telewizor.
Zastanawiam się nad ścianka gipsowo-kartonowa jednak mam kilka pytań/wtpliwości.
Zastanawiam się nad jednym z dwóch wariantów. Poniżej podobne konstrukcje:
1. Znajduje się pod tym linkiem:

http://www.dom.pl/salon-z-kuchnia-ciekawy-...al-wnetrza.html

2. Znajduje się pod tym linkiem:

http://www.lovingit.pl/tag/sciana-z-czerwo...egiel-w-kuchni/

Ad1. W tym wariancie po obu stronach nie ma ściany do której można by się doczepić za pomoc profili pionowych. W zwizku z tym czy można tutaj wykorzystać system płyt kartonowo-gipsowych? Jeśli tak to do czego wówczas sa montowane te skrajne elementy? Jak widać nie ma tutaj równiż mocowania do sufitu ale ostatecznie mógłbym się na takie mocowanie zdecydować jeśli jest wymagane w tym systemie.

AD2. W tym wariancie mamy mocowanie do jednej ściany. W moim przypadku było by to mocowanie do innej ściany kartonow gipsowej (pozostałość po poprzednich właścicielach). Czy można w taki sposób dokonać łaczenia? Jeśli tak to ponownie w jaki sposób polaczyc takie gipsowo kartonowe sciany?

Z góry dziekuje za odpowiedzi.
Link do komentarza
Remont dopiero planuje i sprawdzam możliwości icon_smile.gif.

Z tego co czytałem dotychczas łatwiej zrobić ściankę z betonu komórkowego niż z pustaków. Wydaje mi się, że lepiej nadaje się do wnętrza budynku. No i mniej pracy z wykańczaniem.

Może kolejne pytania.

1. Rozumiem, że na takiej ściance ze wspomnianego betonu bez problemu powieszę TV (do 50 cali)?
2. Czy stawianie ścianki z tego betonu obok ścianki K-G jest właściwe? Z tego co widziałem to bloczków z tego betonu nie łączy się bezpośrednio ze ścianą tylko łączeniem jest pianka?
3. Zastanawiam się nad takimi bloczkami:

ytong interior

Czy ktoś kto miał z nimi do czynienia i budował podobną ściankę mógłby się wypowiedzieć o doświadczeniach z tym produktem?

4. Czy w takich bloczkach latwo osadzić kable elektryczne? Chciałbym je zrbić w takiej ściance.
5. Czy budując taką ściankę (220cm wysoka x 140 cm długa, mam pomieszczenie wysokie na 260 cm ale nie chcę do samego sufitu) potrzebuję jakieś pozwolenie od spółdzielni? Edytowano przez zielo1983 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam,

planuję wykonać w domu ścianę działowa (mieszkanie w bloku) by częściowo odgrodzić kuchnię od salonu.
Na ścianie tej ma wisieć telewizor.
Zastanawiam się nad ścianka gipsowo-kartonowa jednak mam kilka pytań/wtpliwości.
Zastanawiam się nad jednym z dwóch wariantów. Poniżej podobne konstrukcje:
1. Znajduje się pod tym linkiem:

http://www.dom.pl/salon-z-kuchnia-ciekawy-...al-wnetrza.html

2. Znajduje się pod tym linkiem:

http://www.lovingit.pl/tag/sciana-z-czerwo...egiel-w-kuchni/

Ad1. W tym wariancie po obu stronach nie ma ściany do której można by się doczepić za pomoc profili pionowych. W zwizku z tym czy można tutaj wykorzystać system płyt kartonowo-gipsowych? Jeśli tak to do czego wówczas sa montowane te skrajne elementy? Jak widać nie ma tutaj równiż mocowania do sufitu ale ostatecznie mógłbym się na takie mocowanie zdecydować jeśli jest wymagane w tym systemie.

AD2. W tym wariancie mamy mocowanie do jednej ściany. W moim przypadku było by to mocowanie do innej ściany kartonow gipsowej (pozostałość po poprzednich właścicielach). Czy można w taki sposób dokonać łaczenia? Jeśli tak to ponownie w jaki sposób polaczyc takie gipsowo kartonowe sciany?

Z góry dziekuje za odpowiedzi.


Wygodniej zrobić taką ściankę z karton/gipsu przewody bardzo łatwo przeciągnąć przez pustą ściankę stelaż z drewna albo z metalu obudowanego profilem do karton/gipsu ścianka jest dość gruba na oko ma ze 25-30 cm więc można ją ustabilizować usztywnić,wszystko zależy od podłoża do ,którego należy ją przymocować .
Trzeba zrobić projekt całej ściany tak żeby uchwyty do mocowania telewizora półek itd.. trafiały w miejsca konstrukcyjne a nie puste przestrzenie ,te zostawić na przewody zasilające.
Ściana murowana nie jest przymocowana do podłoża może być niebezpieczna dla ludzi jak się zwali przypadkiem.

DSC01446.jpg

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Wygodniej zrobić taką ściankę z karton/gipsu przewody bardzo łatwo przeciągnąć przez pustą ściankę stelaż z drewna albo z metalu obudowanego profilem do karton/gipsu ścianka jest dość gruba na oko ma ze 25-30 cm więc można ją ustabilizować usztywnić,wszystko zależy od podłoża do ,którego należy ją przymocować .
Trzeba zrobić projekt całej ściany tak żeby uchwyty do mocowania telewizora półek itd.. trafiały w miejsca konstrukcyjne a nie puste przestrzenie ,te zostawić na przewody zasilające.
Ściana murowana nie jest przymocowana do podłoża może być niebezpieczna dla ludzi jak się zwali przypadkiem.



Skoro jestesmy juz przy podlozu. Obecniena calej podlodze sa kafelki. Chce by zostaly ale pewnie w miejscu w ktorym bede osadzal scianke z k-g bede musial sie ich pozbyc. Jak to najlatwiej zrobic? Najlatwiej i najbezpieczniej czyli tak bym nie uszkodzil pozostalej czesci kafelek.

No i jak bok takiej scianki sie mocuje do innej juz istniejacej z k-g?
Link do komentarza
Cytat

Skoro jestesmy juz przy podlozu. Obecniena calej podlodze sa kafelki. Chce by zostaly ale pewnie w miejscu w ktorym bede osadzal scianke z k-g bede musial sie ich pozbyc. Jak to najlatwiej zrobic? Najlatwiej i najbezpieczniej czyli tak bym nie uszkodzil pozostalej czesci kafelek.

No i jak bok takiej scianki sie mocuje do innej juz istniejacej z k-g?

Fugę nacinasz szlifierką i wykuwasz zbędne kafle ,najlepiej jak byś miał kilka kafli na zapas ,jeżeli jeszcze są w sprzedażny to dokup je ,sprawdź odcień ,i możesz zakotwić wtedy na łapach poza ścianką a miejsca kotwienia zasłonisz nowymi kaflami .Uwaga na ogrzewanie podłogowe jeżeli masz takie .
Link do komentarza
Cytat

Fugę nacinasz szlifierką i wykuwasz zbędne kafle ,najlepiej jak byś miał kilka kafli na zapas ,jeżeli jeszcze są w sprzedażny to dokup je ,sprawdź odcień ,i możesz zakotwić wtedy na łapach poza ścianką a miejsca kotwienia zasłonisz nowymi kaflami .Uwaga na ogrzewanie podłogowe jeżeli masz takie .



Czy takie kotwienie do podłogi (bo rozumiem, że tylko o takim mówimy jest wystarczające (jak pisałem nie chcę ścianki do sufitu) a ścianka ta miała by stać obok innej k-g (już stojącej) więc do niej chyba nie bardzo robić kotwy?

A czy wkrety ktore wkrecamy do podłogi montując profilu UW można uznać za element kotwienia? Czy taki profil powinien byc na podłodze czy też powinien być zastąpiony drewnem?



Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi, są dla mnie bardzo pomocne.
Link do komentarza
Bazujac na otrzymanych odpowiedziach chciałbym to wykonać w następujcy sposób:

1. Usunać kafle z miejsca gdzie będzie stawiana ścianka.
2. Przymocować do podłogi profil UW (za pomoca kołków rozporowych).
3. Po bokach zamontować profile UA które przymocuje do profilu na podłodze oraz samej podłogi za pomoca winkli.
Poniewaz scianka sasiednia tez jest z karton gipsu nie bede laczyl ich razem (beda staly obok siebie).
4. W środku beda profile CW ktore przymocuje do UW.
5. U góry zastosuje również profil UW który będzie połaczony z kazdym UA i CW za pomoca winkli. Rozwazam tez opcje ze jednak profil UW bedzie przymocowany do sufitu jesli zaporponowane rozwiazanie nie ma szans powodzenia.
6. Wypelnie stelaz welna mineralna.
7. Zaloze plyty G-K.
8. Wykonczenie.

Czy taki plan ma sens? Zastanawiam sie nad ewentualnym wzmcnieniem w srodku by moc zawiesic telewizor ale nie wiem co mialbym tam zastosowac, czy moze wystarczy przykrecenie telewizora do profili CW?




Link do komentarza
Cytat

Bazujac na otrzymanych odpowiedziach chciałbym to wykonać w następujcy sposób:

1. Usunać kafle z miejsca gdzie będzie stawiana ścianka.
2. Przymocować do podłogi profil UW (za pomoca kołków rozporowych).
3. Po bokach zamontować profile UA które przymocuje do profilu na podłodze oraz samej podłogi za pomoca winkli.
Poniewaz scianka sasiednia tez jest z karton gipsu nie bede laczyl ich razem (beda staly obok siebie).
4. W środku beda profile CW ktore przymocuje do UW.
5. U góry zastosuje również profil UW który będzie połaczony z kazdym UA i CW za pomoca winkli. Rozwazam tez opcje ze jednak profil UW bedzie przymocowany do sufitu jesli zaporponowane rozwiazanie nie ma szans powodzenia.
6. Wypelnie stelaz welna mineralna.
7. Zaloze plyty G-K.
8. Wykonczenie.

Czy taki plan ma sens? Zastanawiam sie nad ewentualnym wzmcnieniem w srodku by moc zawiesic telewizor ale nie wiem co mialbym tam zastosowac, czy moze wystarczy przykrecenie telewizora do profili CW?


Szerokosć podstawy ma tu zasadnicze znaczenie ,czym szersza scianka tym sztywniejsza .Musisz budować całość z Płyt OSB i listew drewnianych a do podłogi zakołkować dno oraz zakotwić po bokach na kątowniki DMX lub kątowniki ciesielskie .Po zamontowaniu do posadzki sprawdź sztywność ścianki ,jeżeli nadal się chwieje to zwiększ ilość kątowników .
Na koniec obłóż całą skrzynkę płytą gipsowo/kartonową Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Szerokosć podstawy ma tu zasadnicze znaczenie ,czym szersza scianka tym sztywniejsza .Musisz budować całość z Płyt OSB i listew drewnianych a do podłogi zakołkować dno oraz zakotwić po bokach na kątowniki DMX lub kątowniki ciesielskie .Po zamontowaniu do posadzki sprawdź sztywność ścianki ,jeżeli nadal się chwieje to zwiększ ilość kątowników .
Na koniec obłóż całą skrzynkę płytą gipsowo/kartonową



Jeśli dobrze rozumiem:

1. Buduje sobie stelaż z drewna (prostokąt, powiedzmy każda z belek ma 10cm x 10cm. Wysokość prostokąta 220cm, szerokość 150 cm.
2. W środek tego prostokąta daje w poziomie dodatkowe belki na wzmocnienie. Co ile powinienem takie belki dać przy wymiarach które podałem?
3. Taki prostokąt mocuje do podłogi (jeśli belka ma 10cm grubości to czym najlepiej to przymocować są odpowiednie kołki??)
4. Nabijam płyty OSB na szkielet. Czy powinienem pokryć całość belek?
5. Dodatkowo mocuje za pomocą wspomnianych kątowników do podłogi.
6. Obkładam całość G-K.

Czy taka konstrukcja może stać obok wspomnianej już innej istniejącej ścianki K-G bez mocowania do niej (by się z nią stykała)?

Zadałem pytanie ekipie remontowej odnoścnie budowy takiej ścianki, w odpowiedzi powiedziano mi, że można ją zrobić z profili i K-G, cegły lub gazobetonu. Wraz z okablowaniem wyceniono mi ją na 1000 zł. Czy to dużo?

No i najważniejsze pytanie. Czy ktoś taki jak ja kto nigdy nie budował takiej ścianki jest w stanie ją zrobić samemu? W przesżłości robiłem inne drobne remonty u siebie (gładz, podłogo itp) ale jednak ścianki nie stawiałem.
Edytowano przez zielo1983 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jeśli dobrze rozumiem:

1. Buduje sobie stelaż z drewna (prostokąt, powiedzmy każda z belek ma 10cm x 10cm. Wysokość prostokąta 220cm, szerokość 150 cm.
2. W środek tego prostokąta daje w poziomie dodatkowe belki na wzmocnienie. Co ile powinienem takie belki dać przy wymiarach które podałem?
3. Taki prostokąt mocuje do podłogi (jeśli belka ma 10cm grubości to czym najlepiej to przymocować są odpowiednie kołki??)
4. Nabijam płyty OSB na szkielet. Czy powinienem pokryć całość belek?
5. Dodatkowo mocuje za pomocą wspomnianych kątowników do podłogi.
6. Obkładam całość G-K.

Czy taka konstrukcja może stać obok wspomnianej już innej istniejącej ścianki K-G bez mocowania do niej (by się z nią stykała)?

Zadałem pytanie ekipie remontowej odnoścnie budowy takiej ścianki, w odpowiedzi powiedziano mi, że można ją zrobić z profili i K-G, cegły lub gazobetonu. Wraz z okablowaniem wyceniono mi ją na 1000 zł. Czy to dużo?

No i najważniejsze pytanie. Czy ktoś taki jak ja kto nigdy nie budował takiej ścianki jest w stanie ją zrobić samemu? W przesżłości robiłem inne drobne remonty u siebie (gładz, podłogo itp) ale jednak ścianki nie stawiałem.


Myślę ze to przerasta trochę twoje umiejętności ,jeżeli jest taka możliwość zleć to ekipie remontowej niech zbudują taką ściankę z gazobetonu 24 cm szerokości na klej .Wytarguj się na 800 zł wraz z okablowaniem .
Link do komentarza
Na stronie Laczenie scian
w dziale "5.20.00 Naroża ścian działowych typu "T" i "L"" sa opisane sposoby laczenia dwoch scian dzialowych z karton gipsu. Wynika z tego ze jednak takie polaczenie jest mozliwe i moglbym je zastosowac u siebie. Wydaje mi sie ze skoro moge wykonac takie polaczenie moge tez wykonac standardowa scianke. Edytowano przez zielo1983 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Na stronie Laczenie scian
w dziale "5.20.00 Naroża ścian działowych typu "T" i "L"" sa opisane sposoby laczenia dwoch scian dzialowych z karton gipsu. Wynika z tego ze jednak takie polaczenie jest mozliwe i moglbym je zastosowac u siebie. Wydaje mi sie ze skoro moge wykonac takie polaczenie moge tez wykonac standardowa scianke.

Z samego karton/gipsu i profili nie polecam.
Link do komentarza
Cytat

A można coś takiego zrobić z betonu komórkowego?


Ja tak mam w mieszkaniu. Ściana z ytongu zakupionego w Castoramie (bo przecież chodziło o niewielką ilość). Celowo piszę gdzie zakupiony bo na tamte czasy to wiedziałem, że jest coś takiego jak ytong ale nie miałem bladego pojęcia że to ma jeszcze jakieś "podgrupy".

P.S. moja ścianka rozdziela pokoje i jest grubości 10cm. Stoi już 6 rok i ma się dobrze. Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ja tak mam w mieszkaniu. Ściana z ytongu zakupionego w Castoramie (bo przecież chodziło o niewielką ilość). Celowo piszę gdzie zakupiony bo na tamte czasy to wiedziałem, że jest coś takiego jak ytong ale nie miałem bladego pojęcia że to ma jeszcze jakieś "podgrupy".

P.S. moja ścianka rozdziela pokoje i jest grubości 10cm. Stoi już 6 rok i ma się dobrze.



A mocowałeś jeden bok Twojej ścianki do ściany konstrukcyjnej? Bo też się zastanwaiałem nad Ytongiem (Ytong Interio) ale z tego co widać na ich stronie taka ścianka powinna być co trzecią warstwę kotwiona do ściany konstrukcyjnej,

Czy na Twojej ściance wieszałeś coś (np. TV) ?

Zastanawiam się czy ścianke z gazobetonu można by co trzecią warstę łączyć z istniającą z karton gipsu za pomocą śrub typu Molly:

Śruby Molly

lub kotew przechylnych:

Kotwy przechylne

Edytowano przez zielo1983 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ściana z K-G nie jest ściana konstrukcyjną.
Kombinujesz, kombinujesz... i przekombinujesz stawiając konstrukcję o niepewnej podstawie.
Jak napisał Animus

Cytat

Myślę ze to przerasta trochę twoje umiejętności ,jeżeli jest taka możliwość zleć to ekipie remontowej niech zbudują taką ściankę z gazobetonu 24 cm szerokości na klej .Wytarguj się na 800 zł wraz z okablowaniem .


Link do komentarza
A ja myślę, że spokojnie dasz radę.

Tylko stawiaj z gipskartonu:
1. jak ci się zwali, to krzywdy nie będzie
2. jak ci się zwali, to możesz podnieść

A jak już się zwali i podniesiesz, to przyczep ją od góry do sufitu - jaką rurą chromowaną.
W ogóle od dołu postaw na dwóch rurach i od góry złap dwiema rurami. icon_biggrin.gif

Gdybym miał ogromną ochotę stawiać taką ściankę,
a pojęcia bym nie miał jak to zrobić,
to rzeczony 1000zł przeznaczony na robociznę potraktowałbym jako zabezpieczenie:
postawiłbym raz i najwyżej rozwalił i postawił jeszcze raz. Dwie takie ścianki nie będą kosztowały 1000zł.

Jednakże do tego niezbędna jest motywacja, nieprzeparta chęć dłubania i się-paprania i wolny czas.

dopisałem: czepiaj się czego się da z boku co jakieś 50cm Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ściana z K-G nie jest ściana konstrukcyjną.
Kombinujesz, kombinujesz... i przekombinujesz stawiając konstrukcję o niepewnej podstawie.
Jak napisał Animus



Wiem, że ściana K-G nie jest konstrukcyjna dlatego pytam czy można do niej zakotwić beton komórkowy. Jęśli nie to trudno ale w takim razie z czego sa butowane ścianki wolnostojce które nie sa mocowane ani do sufitu ani do ścian? Skoro ekipa remontowa zaproponowała gazobeton i K-G to chyba jednak mogę użyć ich do tego co zamierzam, potrzebuje tylko dodatkowych informacji.

Myślę więc, że mnie nie przerasta icon_smile.gif

Nie kombinuje tylko próbuję dowiedzieć się czegoś na temat dwóch technologii:
1. G-K
2. Beton komórkowy

Chciałbym też wiedzieć czy trzeba jakoś wzmocnić by na takiej ściance coś powiesić.

Próbuje konfrontować to co znajduje w necie z Waszym doświadczeniem.

Jak już będę miał potrzebne informacje to wtedy zdecyduje czy zbuduje sam (czy z TV czy bez) czy zlecę ekpie czy też zmienie koncepcje odnośnie podziału kuchni i pokoju.
Tak jak było już wspomniane 1000 zł to moim zdaniem przesada, zwłaszcza, że widziałem ile kosztuja materiały do postawienia takiej ścianki. Motywacji mi nie brakuje.

Nie zrozumcie mnie źle jestem bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi jednak z tym osasdem akurat się nie zgadzam icon_smile.gif.
Edytowano przez zielo1983 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Myślę więc, że mnie nie przerasta icon_smile.gif



Zielo, i bardzo słusznie myślisz!

Gazobeton sobie odpuść.
Docinanie.
Poziomowanie.
Pionowanie.
Klejenie.
Klej czy zaprawa.
Mieszanie.
Tynkowanie!!!
Kotwienie w ścianę poprzeczną i zbrojenie po całej długości w poziomie - papranina, bo grubsza warstwa kleju/zaprawy
albo musisz żłobić rowek pod pręty.
Albo kupić specyjalną kratkę.

Papranina!!!

G-k prostszy.
Zbierz do kupy co napisali przedmówcy i postawisz.
Wbrew pozorom g-k posłuszny jest i łatwy w obróbce.

I zawsze będziesz mógł - w najgorszym wypadku - doprzykręcić jakieś coś w poprzek.
Link do komentarza
Cytat

A mocowałeś jeden bok Twojej ścianki do ściany konstrukcyjnej? Bo też się zastanwaiałem nad Ytongiem (Ytong Interio) ale z tego co widać na ich stronie taka ścianka powinna być co trzecią warstwę kotwiona do ściany konstrukcyjnej,

Czy na Twojej ściance wieszałeś coś (np. TV) ?


Tak dawałem coś ale szczerze nie pamiętam co. A na ścianie powieszone są drzwi przesuwne do drugiego pokoju i zdarzało się nimi "trzasnąć" jeśli można to tak określić.
Link do komentarza
Gdyby to była tylko ścianka wolno stojąca ,niczego nie dźwigająca to z gips/kartonu jak najbardziej mógł byś się pobawić .

Jak zlecisz to firmie jest nadzieja ze zrobią to profesjonalnie ,najlepiej spisz umowę .

Pamiętaj że w tym domu będą przebywać ludzie, dzieci ,niekoniecznie twoje itd .. jak zmontujesz sam to bierzesz odpowiedzialność na klatę jak coś się stanie .Spadnie telewizor ,okaleczy itd..

Budując to na stropie musimy uwzględnić ciężar tego elementu ,który ten strop będzie dźwigać .
Dlatego najlepiej z Płyty OSB i listew drewnianych . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

dalej poszukujesz rozwiązania?
bo mam pomysł do przedyskutowania, może wdrożenia :scratching:

kwestia jaki strop...



Ostatecznie zmienił się koncept aranżacji i ścianka będzie z jednej strony dołaczona do ścianki z k-g a także do podlogi i do sufitu (tylko jedna strona będzie zakończona profilem UA i nie będzie się stykać ze ścianą). Dodatkowo będzie pomiędzy profile włożona płyta OSB (w miejscu gdzie ma się znaleźć TV).
Także nie będę robił ścianki wolnostojącej.

Ale chętnie się dowiem jaki to pomysł. Jeśli chodzi o strop to jest to mieszkanie w wieżowcu z lat 70.

Wszystkim pozostałym dziękuję za przekazane podpowiedzi. Edytowano przez zielo1983 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ile wytrzyma dom z kontenerów?   Wobec rosnącego zainteresowania nietradycyjnymi formami mieszkalnictwa, domy z kontenerów cieszą się coraz większą popularnością. Ich unikalna estetyka, możliwość szybkiego montażu i stosunkowo niski koszt budowy przyciągają uwagę wielu osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnego budownictwa. Jednak jedno z ważnych pytań, jakie nasuwają się przy rozważaniu tej formy mieszkania, dotyczy trwałości.  Kontenery z płyt warstwowych, które są powszechnie stosowane w budowie domów kontenerowych, znane są ze swojej wytrzymałości oraz zapewnienia komfortu termicznego. Są projektowane tak, aby wytrzymać trudy transportu i ekstremalne warunki atmosferyczne, co czyni je odpowiednimi do adaptacji na cele mieszkalne. Mimo to, podobnie jak każda konstrukcja, domy kontenerowe wymagają odpowiedniej konserwacji i po około 25-30 latach użytkowania mogą potrzebować renowacji.   Ile może stać kontener?   Ten aspekt jest szczególnie istotny w kontekście wykorzystania kontenerów w celach innych niż stałe mieszkanie. Zgodnie z przepisami, kontener jako tymczasowa konstrukcja nie może być trwale połączony z gruntem, a maksymalny czas jego użytkowania bez konieczności uzyskania pozwolenia wynosi 180 dni. To sprawia, że kontenery są idealnym rozwiązaniem jako tymczasowe zaplecze na placach budowy. W trakcie tworzenia zaplecza kontenerowego dla inwestycji budowlanych, na ogół nie wymaga się pozwolenia na postawienie kontenera na tym etapie. Jednak po upływie wspomnianych 180 dni, w przypadku dalszego użytkowania kontenera na danym terenie, niezbędne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. To wymaganie prawne ma na celu zapewnienie, że tymczasowe konstrukcje są używane zgodnie z przeznaczeniem i nie stają się stałymi elementami krajobrazu bez odpowiedniej kontroli.   Kontenery mieszkalne całoroczne – czy to możliwe?    Czy w domu kontenerowym można mieszkać cały rok? W odpowiedzi na to pytanie, z pewnością można stwierdzić, że tak, mieszkanie w kontenerze przez cały rok jest możliwe i praktyczne. Elementem, który umożliwia komfortowe użytkowanie kontenera mieszkalnego przez wszystkie pory roku, jest płyta warstwowa, z której jest zbudowany. Dzięki swoim właściwościom, płyta warstwowa stanowi doskonałą izolację termiczną, co jest niezbędne, aby utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz, zarówno latem, jak i zimą. Istnieje też możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja dla chłodzenia latem i odpowiednie systemy grzewcze na zimowe miesiące. Dzięki tym rozwiązaniom, kontenery mieszkalne mogą być używane jako całoroczne domy, zapewniając mieszkańcom komfort niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Nowoczesne domy z kontenerów – jakie mają udogodnienia?  Ewolucja domów kontenerowych od prostych, funkcjonalnych konstrukcji do pełnowartościowych, nowoczesnych domów mieszkalnych jest imponująca. Dziś, domy te nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale także mogą być wyposażone w szereg udogodnień, które podnoszą standard życia i komfort mieszkańców. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć możliwość zainstalowania w pełni funkcjonalnej toalety, systemu klimatyzacyjnego oraz efektywnych grzejników, które zapewniają optymalną temperaturę w każdych warunkach.    www.apexconstruction.pl
    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...