Skocz do zawartości

Ocieplanie ścian


Recommended Posts

Gość Rysiek
Napisano
dobre ocieplenie domu, to zarówno zasługa dobrej jakości materiałów, jaki ekipy która dobrze wykona swoją pracę. Ja jak budowałem dom pord wrocławiem to korzystałem z usług MSM wroclaw i oni mi polecili ekpię, która swoją prace wykonała wzorowo, a już dwa sezony grzewcze mam za sobą
  • 3 miesiące temu...
Gość oskar
Napisano
Wełna to na dach, ściany to styropianem, najlepiej grafitowym, ma najwyższe parametry i cenowo jest już naprawdę przystępny.
Gość Kamil
Napisano
Styropian styropianowi nierówny, czy to biały czy grafitowy. Są w sprzedaży materiały lepsze i gorsze, dlatego warto więcej zapłacić za dobry styropian
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Przy wyborze styropianu trzeba zwrócić uwagę na 2 kwestie: 1. parametry na etykiecie opakowania produktu, 2. zweryfikować zgodność tych parametrów z kontrolami GUNBu. Ostatnio ogromnym zaskoczeniem była dla mnie marka Austrotherm, która nie przeszła pozytywnie kontroli, co oznacza, że najzwyczajniej oszukuje swoich klientów podając na etykietach produktów nieprawdziwe informacje. Szkoda, bo pracowałem na tych styropianach wiele lat rekomendując je inwestorom, a teraz na pewno już nic od nich nie kupię.
  • 2 tygodnie temu...
Gość Biedroń
Napisano
Dużym plusem dla styropianu jest to, że nie jest on szkodliwy dla organizmu. Dowodem tego jest używanie styropianu w gastronomi. Dodatkowo styropian się nie starzeje i nie butwieje.
Napisano
1 godzinę temu, Gość Biedroń napisał:

Dużym plusem dla styropianu jest to, że nie jest on szkodliwy dla organizmu. Dowodem tego jest używanie styropianu w gastronomi. Dodatkowo styropian się nie starzeje i nie butwieje.

moim zdaniem piszesz same bzdury niestety

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Masz rację Tomo że tamten pisał bzdury to że styropian jest używany w przemyśle spożywczym to nie znaczy że jest zdrowy faktycznie cała żywność produkowana masowo nie jest zdrowa a co dopiero opakowania plastik styropian to jest właśnie rakotwórczy a wełna mineralna jest wykonana albo z kamienia albo ze szkła więc o czym tutaj mówić
  • 1 rok temu...
Gość Flaszka
Napisano
Kołkowanie nie jest potrzebne do wysokości 12m
Napisano

Ja bym posiłował się instrukcją dostawcy gotowego systemu. Naczytałem się jednak w kilku instrukcjach, że kołkowanie jest niezbędne od takiej lub innej wysokości. Podłoże odgrywa tu istotną rolę. Są przecież systemy renowacyjne Styropian na styropian czyli ocieplony i otynkowany budynek dodatkowo ocieplamy. I jeszcze jedna ciekawostka - zaczerpnięta ze strony jednego z producentów systemu.

"Kolejnym przypadkiem, w którym kołkowanie styropianu będzie niezbędne, są zintegrowane systemy ociepleń ścian zewnętrznych takie jak ETICS (External Thermal Insulation Composite System). "

Teraz macie/mamy dopiero zagwostke.

 

Nad potrzebą kołkowania styropianu głowią się równiez architekci. Na wszelki wypadek w nowych systemach kołkują przeważnie wszyscy już od listwy startowej. :)

Napisano

Z tego co wszyscy fachowcy od elewacji mówią, to max 4 metry w pionie może być bez kołķow, później waga kleju jest na tyle duża, że wszystko może zjechać. Natomiast wszystko jest ok, kiedy nie występują jakieś dodatkowe niepożądane sprawy np wilgoć w ścianie, wtedy nawet jedną sztuke styropianu odparzy i odpadnie razem z tynkiem.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
21 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 Nad potrzebą kołkowania styropianu głowią się równiez architekci. Na wszelki wypadek w nowych systemach kołkują przeważnie wszyscy już od listwy startowej. :)

 

Znaczy, że rozsądek jeszcze Ciebie nie opuścił. Bo według mnie, inne podejście, to oczekiwanie na cud. A z cudami to bywa różnie. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...