Skocz do zawartości

Okna energooszczędne


Recommended Posts

Podbijam.. chodzi mi o to, że zazwyczaj dużo czasu (i dużo stresu) poświęcamy zastanawianiu się nad wyborem okien, a kiedy już je mamy to ani jesteśmy tak zadowoleni, ani nie mamy przekonania, ze to było tak wazne jak sądziliśmy. W kilku rozmowach o oknach do takich wniosków dochodziliśmy. A u was? czy to było warte zachodu?
Link do komentarza
Zwracałem uwagę na wspólczynnik, ale... sprzedawca tak mi namieszał w głowie, że później zastanawiałem się co mi właściwie sprzedał (trochę przesadzam, ale wątpliwości miałem). NA szczęście wszystko skończyło się OK. Dostałem to, czego chciałem icon_smile.gif A dzisiaj i tak marzę już o zupełnie innych oknach (a właściwie szybach icon_smile.gif )
Link do komentarza
  Cytat

Zwracałem uwagę na wspólczynnik, ale... sprzedawca tak mi namieszał w głowie, że później zastanawiałem się co mi właściwie sprzedał (trochę przesadzam, ale wątpliwości miałem). NA szczęście wszystko skończyło się OK. Dostałem to, czego chciałem icon_smile.gif A dzisiaj i tak marzę już o zupełnie innych oknach (a właściwie szybach icon_smile.gif )

Rozwiń  


I ja sobie myslę, że stały postęp w technologiach okiennych powoduje, że to, co w biegłym roku wydawało sie absolutnym hitem, w nowym sezonie okazuje się standardem, a na topie są coraz wyższe współczynniki coraz lepszych okien. Ponoć od roku 2012 standardem w Niemczech będą okna o wsp. U< 0,9 (obecnie jest to U<1,3 dla całego okna). Ale i Niemcy mają ponoc zasadę, że co 15 lat przeprowadzaja remont kapitalny budynku łącznie z wymianą okien. Dlatego chyba moga się nie przejmowac za badzo tymi oknami, bo i tak przecież mają w perspektywie ich wymianę.. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  Cytat

Myślę, że w Polsce bardzo niewielu inwestorów wymienia okna tak często. I sądzę, że jeszcze bardzo długo nie pójdziemy śladami Niemców.

Rozwiń  


Myślę, że gdybyśmy dostawali choć połowę tych dopłat (odpisów), które otrzymuja NIemcy, to też bysmy poszli ich sladami... icon_biggrin.gif Ale że na razie nie NIC nie dostajemy, to i nie planujemy wymiany w dającej się przewidzieć perspektywie i dlatego tak "przeżywamy" zakup okien, bo mamy wrażenie, że to już decyzja na "całe życie". A taka świadomość rzeczywiście może być stresująca.. icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
  Cytat

Myślę, że gdybyśmy dostawali choć połowę tych dopłat (odpisów), które otrzymuja NIemcy, to też bysmy poszli ich sladami... icon_biggrin.gif Ale że na razie nie NIC nie dostajemy, to i nie planujemy wymiany w dającej się przewidzieć perspektywie i dlatego tak "przeżywamy" zakup okien, bo mamy wrażenie, że to już decyzja na "całe życie". A taka świadomość rzeczywiście może być stresująca.. icon_rolleyes.gif

Rozwiń  

Podpisuję się pod każdym zdaniem icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  Cytat

Zwracałem uwagę na wspólczynnik, ale... sprzedawca tak mi namieszał w głowie, że później zastanawiałem się co mi właściwie sprzedał (trochę przesadzam, ale wątpliwości miałem). NA szczęście wszystko skończyło się OK. Dostałem to, czego chciałem icon_smile.gif A dzisiaj i tak marzę już o zupełnie innych oknach (a właściwie szybach icon_smile.gif )

Rozwiń  


A jakie kupiłeś? I na jakie teraz chciałbyś wymienić?
Bo wymiana samej szyby to chyba nie problem? icon_cool.gif
Link do komentarza
  Cytat

są też specjalne programy które określają U całego okna, wystarczy wpisać odpowiednie dane.
Taki program dostępny jest np: na www.uvalue.ms.pl

pozdrawiam

Rozwiń  


Tak naprawdę, to każdy producent ma obowiązek umieszczać na każdym swoim oknie informację jaki wsp. Uw ma to jego okno ( a nie sama szyba). Ale ten program jest rzeczywiście całkiem sympatyczny podobne są na stronach: www.stolbud.pl i www.sokolkasa.pl .
Link do komentarza
A co myślicie o ciepłym montażu okien enerooszczędnych? są to dwie taśmy które się zakłada na okno, jedna taśma na górze izolacyjna o działaniu paraprzepuszczalnym montowana wraz z montarzem okien a druga na dole rozprężna która doszczelnia okno. Taka jedna taśma kosztuje ok. 10 m za metr bieżący okna co podraża montaż okien dla średniej wielkości domu o około 1.000 zł. Warto?
Link do komentarza
  Cytat

A co myślicie o ciepłym montażu okien enerooszczędnych? są to dwie taśmy które się zakłada na okno, jedna taśma na górze izolacyjna o działaniu paraprzepuszczalnym montowana wraz z montarzem okien a druga na dole rozprężna która doszczelnia okno. Taka jedna taśma kosztuje ok. 10 m za metr bieżący okna co podraża montaż okien dla średniej wielkości domu o około 1.000 zł. Warto?

Rozwiń  


Zdecydowanie montaż "ciepły" - tylko taki jest zalecany w moim Poradniku. I nawet jeśli podnosi koszt o 1000 zł, to nijak się to ma, do wartości okien w całym domu. A inaczej to jakby kupić nowy samochód i zalozyć mu używane opony.. icon_rolleyes.gif Montaż "ciepły" (warstwowy) zapobiega powstawaniu mostka cieplnego, uszczelnia połączenie także akustycznie, ale, co chyba najwazniejsze, zapobiega wykraplaniu sie wody w warstwie pianki miedzy oknem a murem. Zasada jaka tu obowiązuje: szczelniej od wewnątrz niz od zewnątrz.
Jesli okna byle jakie to i montaż może być byle jaki (na samą piankę?), ale jeśli okna energooszczędne albo aktywne, to wyłącznie montaż warstwowy. I uwaga: byle jaki monter tego nie zrobi dobrze..
Link do komentarza
  Cytat

Chciałabym wiedzieć ile ekip w regionie potrafi poprawnie taki sposób montażu przeprowadzić. Czytam wypowiedzi inwestorów, pytających jak poprawić źle wykonany montaż i jak wyegzekwować go od firmy montującej okna.

Rozwiń  


I znowu z Poradnika: każdy producent ma obowiązek dostarczać wraz oknami INSTRUKCJE ich montażu i według tej instrukcji montażysta powinien te okna zamontować - wtedy kupujący ma mozliwość sprawdzenia poprawności. Niestety nie jest to częsta sytuacja, a jeśli już jest instrukcja, to zalecany w niej jest montaż na samą pianę. Po prostu producenci nie nadążaja za techniką montazu i chyba nie przywiązują do tego należytej wagi, choć wszyscy przyznaja, że złym montażem można zepsuć najlepsze nawet okno.. icon_rolleyes.gif
O montazystach stosujących montaż ciepły (warstwowy) najlepiej chyba dowiedzieć się u tych, którzy im materiały dostarczają: a więc w Selenie, w Illbrucku albo w Soudalu..
Link do komentarza
  Cytat

Sorry, właściwie to zastanawiałem sie nad tym problemem, ale nigdy nikogo nie zapytałem... Jak wymienia sie szyby w oknach PVC? Można to zrobić? Jeśli te pytania są obciachowe... trudno bedę musiał z tym zyć icon_smile.gif

Rozwiń  


To proste, jeżeli chcesz wymienic szyby na nowe o tej samej szerokości (czy może raczej grubości..), to wystarczy wyjąć listwy wokół szyby od środka, wyjąć starą szybę, wstawić nową (! regulacja!) i wcisnąć listwy przyszybowe dookoła. Jeżeli nowa szyba miałaby być o innej grubości, wtedy trzeba też nowe listwy przyszybowe (od producenta okna albo od dostawcy profilu). Prawda, że proste? icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  Cytat

jak na wstępie: bierzecie pod uwagę U całego okna czy szyby?

Rozwiń  


Przeczytałem ostatnio, że Niemcy wprowadzili u siebie obowiązek wstawiania okien o wsp. U dla całego okna nie mniejszy niz 1,3 . Od 2012 roku ma u nich obowiązywac U<0,9 (też dla całego okna!). W naszych przepisach jest to ciągle wsp.U w granicach 1,7 - 1,8. Ale pewnie jeśli zmienia się to u Niemców, to i nas wkrótce się zmieni... icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
  Cytat

To proste, jeżeli chcesz wymienic szyby na nowe o tej samej szerokości (czy może raczej grubości..), to wystarczy wyjąć listwy wokół szyby od środka, wyjąć starą szybę, wstawić nową (! regulacja!) i wcisnąć listwy przyszybowe dookoła. Jeżeli nowa szyba miałaby być o innej grubości, wtedy trzeba też nowe listwy przyszybowe (od producenta okna albo od dostawcy profilu). Prawda, że proste? icon_rolleyes.gif

Rozwiń  

To znaczy, że moje pytanie było jednak obciachowe. Nie zastanawiałem sie wcześniej nad tym jak zbudowane jest okno. Myślałem, że stanowi całość, której nie można rozmontować. Szczegóły pominę, żeby nie powiększać swej kompromitacji icon_smile.gif A wystarczyłoby, abym zadał sobie pytanie co robi się w razie zbicia szyby? W każdym razie wielkie dzięki za uświadomienie mnie w tej kwestii. Już zaczynam kombinować (wstępnie) nad wymianą szyb.
Link do komentarza
  Cytat

Przeczytałem ostatnio, że Niemcy wprowadzili u siebie obowiązek wstawiania okien o wsp. U dla całego okna nie mniejszy niz 1,3 . Od 2012 roku ma u nich obowiązywac U<0,9 (też dla całego okna!). W naszych przepisach jest to ciągle wsp.U w granicach 1,7 - 1,8. Ale pewnie jeśli zmienia się to u Niemców, to i nas wkrótce się zmieni... icon_rolleyes.gif

Rozwiń  

Ale to dotyczy tylko nowych domów? Czy też ruszy akcja powszechnej wymiany? icon_smile.gif
Link do komentarza
  Cytat

I znowu z Poradnika: każdy producent ma obowiązek dostarczać wraz oknami INSTRUKCJE ich montażu i według tej instrukcji montażysta powinien te okna zamontować - wtedy kupujący ma mozliwość sprawdzenia poprawności. Niestety nie jest to częsta sytuacja, a jeśli już jest instrukcja, to zalecany w niej jest montaż na samą pianę. Po prostu producenci nie nadążaja za techniką montazu i chyba nie przywiązują do tego należytej wagi, choć wszyscy przyznaja, że złym montażem można zepsuć najlepsze nawet okno.. icon_rolleyes.gif
O montazystach stosujących montaż ciepły (warstwowy) najlepiej chyba dowiedzieć się u tych, którzy im materiały dostarczają: a więc w Selenie, w Illbrucku albo w Soudalu..

Rozwiń  


podobno te taśmy doszczelniające można kupić samemu w Niemczech, wychodzi o połowę taniej. Jeszcze jedno mje przemyślenie, ja akurat mam silikaty i zastanawiam się nad sensem montowania tej taśmy górnej która zapobiega skrapaniu się wilgoci jako że silikaty nie nasiąkaja wodą, w przypadku porothermu jest to uzasadniony, a przy silikatach, co myslicie?
A co do monterów to każdy producent sprzedający okna energooszczędne powinien mieć przeszkolonych w tym temacie monterów.
Link do komentarza
  Cytat

Ale to dotyczy tylko nowych domów? Czy też ruszy akcja powszechnej wymiany? icon_smile.gif

Rozwiń  


Tam jest to związane z programami termorenowacji budynków, a więc dotyczy wszystkich wstawianych okien. Niemcy w najbliższym czasie mają przeznaczyć z budżetu państwa kilkadziesiąt MILIARDÓW euro na termorenowację budynków, a w tym na wymiane okien. To na pewno będzie "akcja powsechnej wymiany" ... icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  Cytat

Tam jest to związane z programami termorenowacji budynków, a więc dotyczy wszystkich wstawianych okien. Niemcy w najbliższym czasie mają przeznaczyć z budżetu państwa kilkadziesiąt MILIARDÓW euro na termorenowację budynków, a w tym na wymiane okien. To na pewno będzie "akcja powsechnej wymiany" ... icon_biggrin.gif

Rozwiń  

Ech, dobrze jest żyć w bogatym państwie icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  Cytat

A co sądzicie o oknach PCV Oknoplastu Kraków Thermic 90? Zastanawiam się nad ich kupnem.

Rozwiń  


Sorka, dawno mnie nie było tutaj, więc pewnie już "po obiedzie". Ale sprawdziłem w moim poradniku okno Thermic 90 i chociaż ma bardzo dobry wsp. Uw=0,8, to przepuszcza tylko 37% energii słonecznej i tylko 56% światła słonecznego. Okna "aktywne" przepuszczają zazwyczaj 50% energii i 70% światła.. pzdr
Link do komentarza
  Cytat

Sorka, dawno mnie nie było tutaj, więc pewnie już "po obiedzie". Ale sprawdziłem w moim poradniku okno Thermic 90 i chociaż ma bardzo dobry wsp. Uw=0,8, to przepuszcza tylko 37% energii słonecznej i tylko 56% światła słonecznego. Okna "aktywne" przepuszczają zazwyczaj 50% energii i 70% światła.. pzdr

Rozwiń  


Szanowny "aktywny" nx1000, nie patrz w część reklamową tego poradnika. Nie warto. icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Od 01.01.2009 do przepisów techniczno - budowlanych wprowadzono zapis określający dla wszystkich typów okien oraz innych przegród szklanych i przezroczystych tak zwaną graniczną wartość współczynnika przepuszczalności energii całkowitej „gc”.

We wszystkich rodzajach budynków współczynnik przepuszczalności energii całkowitej okna oraz przegród szklanych i przezroczystych „gc” musi spełniać następujący warunek gc ≤ 0,5, a w budynkach, w których udział okien oraz przegród szklanych i przezroczystych przekracza 50% powierzchni ściany spełniona musi być następująca zależność: gc * fG ≤ 0,25, gdzie „fG”, to udział powierzchni okien oraz przegród szklanych i przezroczystych w powierzchni ściany.

Wszystkie szczegóły do obowiązujących rozwiązań prawnych zostały zawarte w Załączniku Nr 2 do Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z dnia 12 kwietnia 2002 (Dz.U. z 2002r. Nr 75, poz. 690), a treść załącznika została ustalona w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 listopada 2008 (Dz.U. z 2008r. Nr 201, poz. 1238).

Warto uważać z tą reklamą, bo sam wiesz, że okniarze czasem nie wiedzą co piszą, a potem się okaże, że "aktywne" jest niezgodne z przepisami icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Pozdrawiam forum i Forum icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  Cytat

We wszystkich rodzajach budynków współczynnik przepuszczalności energii całkowitej okna oraz przegród szklanych i przezroczystych „gc” musi spełniać następujący warunek gc ≤ 0,5, a w budynkach, w których udział okien oraz przegród szklanych i przezroczystych przekracza 50% powierzchni ściany spełniona musi być następująca zależność: gc * fG ≤ 0,25, gdzie „fG”, to udział powierzchni okien oraz przegród szklanych i przezroczystych w powierzchni ściany.

Rozwiń  


Szanowny oknotest,
co najmnej nierozsądne z mojej strony byłoby podważanie twojej znajomości przepisów - tu pełne uznanie. Nieśmiało jednak zauważę, że przytoczony przez ciebie przepis dotyczy warunków technicznych, "jakim odpowiadać powinny budynki", a nie okna. To jest przepis dla projektanta budynku, a nie dla nabywcy okien.

Autor poradnika napisał: "Udając się na okienne zakupy, warto zwrócić uwagę, czy producent okien podaje dla swoich wyrobów wartość współczynnika promieniowana słonecznego." A że mowa była o oknie Termic produkowanym przez krakowski Oknoplast, stąd informacja, że podaje on, że okno to ma następujące współczynniki: Uw<0,8; g>37%; Lt>56%. I nie są to parametry z "reklamówki", ale z karty katalowej wyrobu, gdzie za każdym parametrem stoi odpowiednie świadectwo badań (widziałem!). A że większośc okien "aktywnych" ma współczynniki g>50% i Lt>70% - to fakt.

Jak widzisz więc, nie jesteśmy w sporze... icon_surprised.gif icon_surprised.gif icon_surprised.gif więc także pozdrawiam..
Link do komentarza
Ludzie przetłumaczcie to na polski - czyli mam w domu i "widno" i mi się podłoga nagrzewa z przewagą "widno"???
Co mi po tych parametrach skoro suma sumarum w słoneczny dzień taki jak teraz trzeba opuścić rolety (zasłony czy co tam innego) albo włączyć klimę.

W zimie to co innego, pomieszczenia się nagrzewają i jest przytulnie, ale co z tym ciepłem się dzieje dalej - ucieka tymi samymi oknami czy się od nich odbija??? Bo już zbaraniałem. Który parametr jest odpowiedzialny za przepuszczanie ciepła do wewnątrz, a który za wypuszczanie na zewnątrz????
Link do komentarza
  Cytat

Ludzie przetłumaczcie to na polski - czyli mam w domu i "widno" i mi się podłoga nagrzewa z przewagą "widno"???
Co mi po tych parametrach skoro suma sumarum w słoneczny dzień taki jak teraz trzeba opuścić rolety (zasłony czy co tam innego) albo włączyć klimę.

Rozwiń  


Choć obydwa wspólczynniki dotyczą tego samego promeniowania słonecznego, to jednak dwóch różnych jego cech. Wsp. przenikania światła Lt mówi o tym ile "światła" słonecznego przeniknie do wewnątrz. Im więcej go przeniknie, tym jaśniej w mieszkaniu. Wsp. przenikana energii słonecznej g mówi ile tej energii ze Słońca, która pada na nasze okno, zostane przepuszczone do wnętrza. Im więcej zostane przepuszczone, tym cieplej.

I oczywiście, że duża ilość energii słonecznej pożądana zimą w pomieszczeniu, będzie uciążliwa w lecie. Dlatego istnieje technika osłonowa i pomaga regulować ilość promieni słonecznych docierających do wnętrza. Raz jest to zasłona, roleta lub żaluzja, a innym razem okiennica lub markiza. Można oczywiście zrezygnować z darmowej energii słonecznej (ważne tylko zimą) i wybrać szklenie selektywne, o maksymalnie niskim wsp. g (komfort latem). Wazne jest tylko, żeby takich wyborów dokonywać świadomie.
Link do komentarza
Witam, jak tak się wczytuję to mam pytanie. Czy nie lepiej wybrać szybę o wysokim "g". W lato i tak się osłonimy, jak wspomniałeś, roletami, żaluzjami itp. a w zimie czerpiemy ze słońca i mamy dodatkowe źródło ciepła/enrgii. Dbając o utrzymanie tego ciepła dobierzemy przy okazji szyby o wysokim wsp. U czyli i wilk syty i owca cała. Możemy nawet czasowo zasłaniać okna. Tylko, że ja nie wiem czy nie za dużo tego dobrego i czy te powłoki odpowiadające za wysokie U nie kolidują z wysokim "g". Czyli czy nie jest przypadkiem tak, że nie można mieć wszystkiego.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  Cytat

Witam, jak tak się wczytuję to mam pytanie. Czy nie lepiej wybrać szybę o wysokim "g". W lato i tak się osłonimy, jak wspomniałeś, roletami, żaluzjami itp. a w zimie czerpiemy ze słońca i mamy dodatkowe źródło ciepła/enrgii. Dbając o utrzymanie tego ciepła dobierzemy przy okazji szyby o wysokim wsp. U czyli i wilk syty i owca cała. Możemy nawet czasowo zasłaniać okna. Tylko, że ja nie wiem czy nie za dużo tego dobrego i czy te powłoki odpowiadające za wysokie U nie kolidują z wysokim "g". Czyli czy nie jest przypadkiem tak, że nie można mieć wszystkiego.

Rozwiń  


Owszem najczęściej tak własnie bywa, że chcąc mieć jak najniższy współczynnik Uw (ochrona przed ucieczką ciepła z pomieszczeń) musimy zaakceptować też niski współczynnik g (mało ciepła ze Słońca). Dlatego własnie warto kierować się zasadą "złotego środka" i wybierać taki wsp. Uw, który pozwoli jednocześnie na korzystane z dobrodziejstw ciepła z promieni słonecznych. Moim zdaniem takie walory mają energoszczędne okna aktywne, które przy stosunkowo niskim wsp. Uw (>0,9) przepuszczają również dość dużo ciepła z promieniowania słonecznego (g>50%) oraz dość dużo światła (Lt>70%). Na dzisiaj jest to chyba najbardziej optymalny kompromis w odniesieniu do okiennych współczynników i do ceny samych okien.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  Cytat

Owszem najczęściej tak własnie bywa, że chcąc mieć jak najniższy współczynnik Uw (ochrona przed ucieczką ciepła z pomieszczeń) musimy zaakceptować też niski współczynnik g (mało ciepła ze Słońca). Dlatego własnie warto kierować się zasadą "złotego środka" i wybierać taki wsp. Uw, który pozwoli jednocześnie na korzystane z dobrodziejstw ciepła z promieni słonecznych. Moim zdaniem takie walory mają energoszczędne okna aktywne, które przy stosunkowo niskim wsp. Uw (>0,9) przepuszczają również dość dużo ciepła z promieniowania słonecznego (g>50%) oraz dość dużo światła (Lt>70%). Na dzisiaj jest to chyba najbardziej optymalny kompromis w odniesieniu do okiennych współczynników i do ceny samych okien.

Rozwiń  



To ciekawe co piszesz "nx1000" tylko jakie konkretnie okno masz na myśli czy DAKO TERMIX spełnia te kryteria ,albo OKNOPLAST TERMIX 90.Te okna są bardzo podobne,na tych samych profilach VEKA podobny współczynnik przenikania Uw.Czy może MS OKNA Tytanowe termo są lepsze jeżeli chodzi o kompromis "Uw do g oraz Lt".
Link do komentarza
  Cytat

To ciekawe co piszesz "nx1000" tylko jakie konkretnie okno masz na myśli czy DAKO TERMIX spełnia te kryteria ,albo OKNOPLAST TERMIX 90.Te okna są bardzo podobne,na tych samych profilach VEKA podobny współczynnik przenikania Uw.Czy może MS OKNA Tytanowe termo są lepsze jeżeli chodzi o kompromis "Uw do g oraz Lt".

Rozwiń  


Odwrócę pytanie: czy lepszy jest Mercedes Kompressor, BMW 320 czy Audi A4? Wszystkie one mają podobne osiągi i ceny, więc ostatecznie to kwestia drobnych niuansów i pewnie rzecz gustu. A "de gustibus.."...

Ja żadnego konkretnego okna (a tym bardziej samochodu) nie mam na myśli. Wyznaczyłem sobie tylko swój zakres zainteresowań oknami, sprowadzając go do ich dwóch parametrów: Uw i g (te mnie interesują ze względu na oszczędności energii cieplnej). Najgorsze okno jakie mogę zaakceptować to okno o parametrach Uw=0,9 i g=0,45. Najlepsze jakie mogę sobie wyobrazić teoretycznie ma parametry Uw=0 i g=1,0. Ta górna granica oznaczałaby, że okno wogóle nie wypuszcza ciepła z pomieszczenia, a jednaczesnie przepuszcza 100 % energii cieplnej ze słońca (na pewno miałoby dodatni bilans energetyczny icon_biggrin.gif ).
Więc nie interesuje mnie na tym etapie marka producenta, ale parametry okna: Uw musi zawierać się w przedziale wartości od 0-0,9 ; a wsp.g musi zawierać się w przedziale wartości od 0,45-1,0. Ze zbioru okien jakie mi zaoferowano wybiorę zapewne to o najniższym Uw i g wyższym od 0,45. A że chcę okna drewniane, to padnie zapewne na okno Capital z Włoszczowy (Uw=0,7; g=0,5; Lt=71%). Ale przyznać muszę, że nie jest to najtańsza oferta i zastrzegam od razu, że nikomu tych okien nie polecam. Nie mam z nimi ŻADNYCH doświadczeń (jak dotąd). Ale ich parametry wydają mi się być DLA MNIE OSOBIŚCIE optymalne - marka producenta jest tu zupełnie drugorzędna (byleby to nie była firma KRZAK).

To ja, a jak Wy wybieraliście lub wybieracie swoje okna? Czym się kierujecie? icon_cool.gif
Link do komentarza
A ja kupiłam gazetę "Budujemy Dom" z września, pode wzorek podstawiłam dane, wyliczyłam, że na różnicy między oknem 1,3 a 1,1 (onad 2 tys różnicy) oszczędzam sobie ok 100 złotych ROCZNIE - co w sezonie grzewczym daje mi ok 11-12 złotych miesięcznie więcej. Dziękuję uprzejmie, kupię śliczne dwuszybowe - a za kilkanaście lat i tak przyjdzie mi je pewnie wymienić, bo technologia kosmicznie pójdzie do przodu...
Link do komentarza
  Cytat

A ja kupiłam gazetę "Budujemy Dom" z września, pode wzorek podstawiłam dane, wyliczyłam, że na różnicy między oknem 1,3 a 1,1 (onad 2 tys różnicy) oszczędzam sobie ok 100 złotych ROCZNIE - co w sezonie grzewczym daje mi ok 11-12 złotych miesięcznie więcej. Dziękuję uprzejmie, kupię śliczne dwuszybowe - a za kilkanaście lat i tak przyjdzie mi je pewnie wymienić, bo technologia kosmicznie pójdzie do przodu...

Rozwiń  


te same pieniądze (2 000 zł) ulokowane na dobrej lokacie przyniosą Ci taki sam zysk (100 zł) w skali roku
może więc lepiej zainwestować je w lepsze okna?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...