Skocz do zawartości

mikek

Uczestnik
  • Posty

    15
  • Dołączył

  • Ostatnio

Aktyw

  • Punkty pozostałe
    27

mikek's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. Właśnie o to chodzi że instalatora polecił mi znajomy który jest z niego bardzo zadowolony,i o ile inne rozwiązania które mi przedstawił są OK, to tylko te grzejniki mi nic nie mówią.W między czasie zerknąłem na stronę firmy KERMI i całkiem niezłe rozwiązanie z tym Therm X2. Tylko gwarancja 5 lat mnie zniechęca bo inni dają 10 lat.Natomiast ceny tych grzejników są naprawdę dobre, i dlatego chciałbym znać opinie na ich temat
  2. Witam!! Chciałbym zasięgnąć opinie ekspertów na temat grzejników firmy KERMI ,a konkretnie Therm X2.Co to są za grzejniki czy warto je montować.A może ktoś posiada takie grzejniki, lub instaluje i coś wie na ich temat.Pytam ponieważ muszę zdecydować jakie grzejniki zamontować (dom ma być energooszczędny),instalator z którym rozmawiałem twierdzi iż to jest górna półka grzejników ja niestety nie jestem zorientowany w grzejnikach,jedyne z którymi mam do czynienia to RADSON i PURMO.I muszę powiedzieć że już 10 lat sprawują się świetnie. Dlatego też nie wiem czy zostać przy sprawdzonych, czy zdecydować się na te KERMI Therm X2.Proszę o zainteresowanie tematem !
  3. To ciekawe co piszesz "nx1000" tylko jakie konkretnie okno masz na myśli czy DAKO TERMIX spełnia te kryteria ,albo OKNOPLAST TERMIX 90.Te okna są bardzo podobne,na tych samych profilach VEKA podobny współczynnik przenikania Uw.Czy może MS OKNA Tytanowe termo są lepsze jeżeli chodzi o kompromis "Uw do g oraz Lt".
  4. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź,teraz ze spokojem zastosuję płyty pod wylewkę
  5. Skoro wypowiedział się ekspert w tej sprawie,to chciałbym zapytać o coś jeszcze.Szukając informacji na ten temat natknąłem się na opinie,że piana polyuretanowa reaguje z folią PE i nie powinno się jej stosować pod wylewki łącząc z folią.Dlatego prosiłbym o bardziej szczegółowe informacje czy kombinacja: -papa, -folia, -pianka PIR -folia, -wylewka, jest dobra czy też zrezygnować z folii i wylać beton bezpośrednio na płyty PIR? Tu muszę zaznaczyć,że płyty które posiadam nie mają okładziny z "papieru KRAFT".
  6. Czyżby nikt z forumowiczów nie stosował tej metody ocieplenia posadzki na gruncie? A może nie można w ten sposób izolować posadzki?Proszę o jakieś info w tej sprawie. Może jednak ktoś spotkał się z podobnym tematem?
  7. Witam! Mam pytanie do ekspertów,chciałbym zastosować pod wylewkę(jako termoizolacje)płyty z piany polyuretanowej PIR. Na wylewkę bez podłogi mam zostawione 20cm.Warstwy jakie chcę położyć w kolejności od betonu to: -papa termozgrzewalna -folia -płyty z pianki PIR 15cm. -folia -siatka zbrojeniowa -wylewka Płyty z pianki PIR wybrałem gdyż ma dużo lepsze właściwości termoizolacyjne niż np. styropian.Tylko nie wiem czy mogę ten materiał łączyć z papą i z folią.Czy ktoś może już stosował ten materiał pod wylewki i jaka jest kolejność poszczególnych warstw?Będę wdzięczny za każdą informację na ten temat
  8. Jeżeli dobrze rozumiem to najlepiej by było gdyby były oddzielne rury i oddzielne studzienki do drenażu i do rynien tak?
  9. Witam! Mam pytanie do ekspertów.Chciałbym wykonać drenaż opaskowy w moim budynku i podłączyć do niego rury spustowe z rynien, mam takowych rur aż sześć.Przeglądałem kilka tematów podobnych i już miałem wyrobione zdanie na ten temat jednak nie znalazłem odpowiedzi czy rury spustowe podpiąć trójnikami do rur z drenażu które idą do studzienki zbiorczej.Czy może oddzielnymi rurami do tej studzienki.Mile widziany jakiś schemat z opisem. Pozdrawiam i z góry dzięki za wszystkie pomocne informacje
  10. Dzięki PeZet za wypowiedź i za zainteresowanie moim tematem.Tu przy okazji muszę też podziękować Ekspertowi z KNX za pomocną i wyczerpującą odpowiedź na mój post.Tabele bardzo pomocne! Dzięki-
  11. Tak się składa,że projektant nie dał mi żadnego projektu jakiejkolwiek instalacji.Oczywiście zdziwiony zapytałem dlaczego nie ma wyrysowanych instalacji,odpowiedział że nie trzeba mi projektu branżowego dla domu jednorodzinnego,a pozwolenie na budowę dostałem bez problemu. Natomiast odnośnie elektryka to ten z którym rozmawiałem wydaje się że jest kumaty.Nie mogę tylko z nim dojść do porozumienia odnośnie ilości obwodów bo On twierdzi że 8-10 wystarczy.I nie potrzeba więcej.Ja natomiast nie chciałbym później żałować gdy już będzie po tynkach a okaże się że jednak ta ilość obwodów jest za mała. Nie wiem też jakie przewody mam zastosować bo na pewno instalacja będzie w peszlu w wykutych bruzdach,do gniazdek 2,5 mm,do siły 4 mm,a do oświetlenia 1,5 mm.Tylko czy pojedyncze czy może YDY4x2.5. Pozdrawiam i proszę o info.
  12. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, mam nadzieje że teraz będę mógł rzeczowo porozmawiać z moim elektrykiem na ten temat i uzgodnię z nim szczegóły.Oby gość się okazał prawdziwym fachowcem. Pozdrawiam
  13. Dzięki za informacje! Faktycznie mogłem się bardziej rozpisać na ten temat.lecz nie ukrywam że jest to dla mnie pilna sprawa,bo na dniach mam zacząć robienie instalacji.Przyłącz mam 3-fazowy,moc jaką mi przydzielił zakład energetyczny to 11 Kw. A bezpieczniki przed licznikowe mam 20 A.Nie wiem tylko czy oddzielnie podpiąć każdą łazienkę pod różnicówkę czyli 2 łazienki = 2 różnicówki. Czy też mogę podpiąć obie pod jedną.Z tego co piszesz wynika że tych obwodów będzie sporo.Czy to jest naprawdę potrzebne tyle obwodów,przecież będzie ich ze 20?
  14. A co sądzicie o oknach PCV Oknoplastu Kraków Thermic 90? Zastanawiam się nad ich kupnem.
  15. Witam! Czy ktoś może mi udzielić informacji odnośnie tego,na ile obwodów powinna być podzielona instalacja elektryczna w domu jednorodzinnym?Muszę zaznaczyć iż dom ma 260m2 w tym garaż dwu stanowiskowy pralnia i kotłownia.Czy są jakieś kryteria odnośnie ilości obwodów? Proszę o informacje na ten temat
×
×
  • Utwórz nowe...