Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty
Zaloguj się, aby obserwować  
konkol

Ściana jednowarstwowa - YTONG czy POROTHERM

Witam!
Chciałbym zbudować dom ze ścian jednowarstwowych. Myślę o YTONGU 40cm (U=0,26) albo POROTHERM 44 Si (U=0,26). Co myślicie o tych ścianach, która lepsza? Ytonga podobno łatwiej się układa, szybciej, i trudniej coś zepsuć, a porotherm trzeba robić na specjalnej zaprawie i podobno ciężko o ekipę która to dobrze zrobi...

dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam!
Chciałbym zbudować dom ze ścian jednowarstwowych. Myślę o YTONGU 40cm (U=0,26) albo POROTHERM 44 Si (U=0,26). Co myślicie o tych ścianach, która lepsza? Ytonga podobno łatwiej się układa, szybciej, i trudniej coś zepsuć, a porotherm trzeba robić na specjalnej zaprawie i podobno ciężko o ekipę która to dobrze zrobi...

dzięki za odpowiedzi


no cegła jest cegła ,zawsze lepiej miec dom z naturalnego materiału ,zawsze ciepło ,sucho i mikroklimat ,a to ze trudno o dobra kipę to fakt bo większośc flachowców nauczyła sie pyprac suporeksem w dodatku na zaprawe wapienną ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

no cegła jest cegła ,zawsze lepiej miec dom z naturalnego materiału ,zawsze ciepło ,sucho i mikroklimat ,a to ze trudno o dobra kipę to fakt bo większośc flachowców nauczyła sie pyprac suporeksem w dodatku na zaprawe wapienną ,



No właśnie, porotherm dużo przyjemniejszy, ale trzeba otynkować, a na ytong wystarczy gładź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może jest ktoś kto budował z porothermu 44 Si? Macie jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenia na temat tych dwóch technologii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moje doświadczenie jest takie, że w domu z porothermu (jeszcze nie otynkowanego) w upalne dni było strasznie gorąco a w podobnym z Ytonga było przyjemnie chłodno.
W tym pierwszym w zimie zamarzł wodomierz, w drugim nie.
Ytong, jak dla mnie, ma same plusy. Trzeba tylko bardzo uważać, żeby klej do łączenia bloczków miał odporność do -30st, bo inaczej, szczególnie na nawietrznej ścianie, po zimie pojawi się na tynku elegancka kratownica odwzorowująca łączenia bloczków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Moje doświadczenie jest takie, że w domu z porothermu (jeszcze nie otynkowanego) w upalne dni było strasznie gorąco a w podobnym z Ytonga było przyjemnie chłodno.
W tym pierwszym w zimie zamarzł wodomierz, w drugim nie.
Ytong, jak dla mnie, ma same plusy. Trzeba tylko bardzo uważać, żeby klej do łączenia bloczków miał odporność do -30st, bo inaczej, szczególnie na nawietrznej ścianie, po zimie pojawi się na tynku elegancka kratownica odwzorowująca łączenia bloczków.


ciekawy jestem w jaki sposób poroterm moze przegrac z innym materiałem
przeciez to praktycznie nie mozliwe chyba ze jest to zle wymurowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

ciekawy jestem w jaki sposób poroterm moze przegrac z innym materiałem
przeciez to praktycznie nie mozliwe chyba ze jest to zle wymurowane



No właśnie, też mi się tak wydaje, ale slyszałem, że porotherma mało która ekipa umie dobrze zrobić i właśnie ciekaw jestem czy znajdzie się ktoś na forum, kto mi na to odpowie... icon_smile.gif Czekam na tych co mają taki dom i się podzielą opinią icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja mam ytong (beton komórkowy) 24cm. Zalety w trakcie budowy to łatwośc robienia instalacji, złobienia rowków itp. Na upałach nasz domek był wręcz chłodny wogóle się nie nagrzewał a zimy jeszcze nie było:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich,

Tak na prawdę to oba materiały są dość podobne. Przede wszystkim w przypadku ściany jednowarstwowej znaczenie ma jakość prac budowlanych. Błędy w murowaniu spowodują mostki termiczne i to niezależnie jaki materiał zastosujesz. W obu przypadkach zalecana jest tzw. zaprawa ciepła.

Gazobeton vs Pustak poryzowany:
- gazobeton jest lżejszy, łatwiejszy w obróbce (przycinanie) oraz wykonanie instalacji, elementy są większe więc szybciej się muruje;
- pustak poryzowany jest bardziej trwały (7, 5 MPa), gazobeton (2 MPa)
- dyfuzja pary wodnej jest podobna i w obu przypadkach bardzo dobra,
- pustak ma gorsze parametry w podciąganiu kapilarnym i bardziej promieniuje.

To tyle teoria. W praktyce to nie wiem, ale gdybym ja miał wybierać do ściany jednowarstwowej to chyba jednak gazobeton - ma trochę lepsze parametry i jest łatwiejszy w obróbce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wszystko OK, ale jednego nie trawię.
Co to jest "dyfuzja pary wodnej"? Przecież para nijak nie jest w stanie przeniknąć przez taki materiał. Skraplanie się pary na ścianie, na skutek przenikania przez nią zimna, to rzecz znana, ale dyfuzja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wszystko OK, ale jednego nie trawię.
Co to jest "dyfuzja pary wodnej"? Przecież para nijak nie jest w stanie przeniknąć przez taki materiał. Skraplanie się pary na ścianie, na skutek przenikania przez nią zimna, to rzecz znana, ale dyfuzja?



Czasami producenci nazywają to oddychaniem ścian. Nie jestem fizykiem, wiec trudno mi wyjaśnić takie zjawisko bardzo profesjonalnie, ale dochodzi do niego wtedy gdy jest różnica w wilgotności pomiędzy pomieszczeniami wewnątrz i na zewnątrz. W takiej sytuacji wilgotność jest wyrównywana.

Podaje informacje jakie znalazłem na ten temat w ulotkach materiałach producentów:
1) Porotherm 44 Si Nowy
Dzięki mikroskopijnym porom w pustakach Porotherm nadmiar wilgoci jest usuwany z wnętrza budynku. Z kolei kiedy w pomieszczeniu powietrze staje się zbyt suche, ściana umożliwia wyrównanie wilgotności do optymalnego dla człowieka poziomu. Takie właściwości ściany jednowarstwowej nie dopuszczają do kondensacji wilgoci oraz rozwoju pleśni i grzybów.

2) Solbet - inny producent gazobetonu
Za ustabilizowanie się przegrody pod względem wilgotnościowym odpowiedzialna jest cecha paroprzepuszczalności materiału. Parametrem opisującym tę cechę jest współczynnik dyfuzji pary wodnej µ. Dzięki dużej ilości porów powietrza bloczki SOLBET mają znakomitą paroprzepuszczalność. Dla materiału SOLBET współczynnik m (micro); wynosi 5÷10, w zależności od klasy gęstości. Im mniejszy współczynnik m (micro);, tym materiał jest lepiej paroprzepuszczalny i lepiej oddaje wilgoć.

Załączam jeszcze porównanie dyfuzji dla różnych materiałów.

DSC01446.jpg

[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czasami producenci nazywają to oddychaniem ścian. Nie jestem fizykiem, wiec trudno mi wyjaśnić takie zjawisko bardzo profesjonalnie, ale dochodzi do niego wtedy gdy jest różnica w wilgotności pomiędzy pomieszczeniami wewnątrz i na zewnątrz. W takiej sytuacji wilgotność jest wyrównywana.

Producenci materiałów ściennych zachwalają tą cechę materiału nie biorąc pod uwagę warstw wykańczających ścianę, a ich wpływ jest tu kolosalny. Zastosowanie farb akrylowych powoduje, że te wspaniałe właściwości ścian zmieniają się diametralnie.
Ten wykres jakiś dziwny.
Tu mam zupełnie inne dane :
http://www.atlas.com.pl/pl/atlasinwestora/alfabet/W.htm
Cytat

Współczynnik dyfuzji pary wodnej δ – liczbowo jest on równy masie pary wodnej, która na skutek dyfuzji w czasie 1 godziny przedostała się przez 1m2 materiału o grubości 1m, gdy po obu stronach tego materiału różnica ciśnień wynosiła 1hPa. Dla porównania przybliżone wartości dla niektórych materiałów budowlanych wynoszą nastąpująco: żelbet δ=30·10-4 [g/m·h·hPa], tynk cementowy 45·10-4, styropian 12·10-4, wełna mineralna 480·10-4, mur ceglany 105·10-4, beton komórkowy 225·10-4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przegrody termiczne nie mogą oddychać. "Wdech" - dyfuzja, chłonięcie wilgoci ... trwa całą zimę znakomicie obniżając faktyczny opór cieplny. Ewentualny "wydech" jest już w okresie gdy nie grzejemy. Jeżeli chcemy być zdrowi i by przegroda miała swój zadeklarowany opór cieplny, oddychanie zostawmy skutecznej wentylacji !

http://www.wienerberger.at/servlet/Satelli...l=wb_at_home_de
http://www.isover.fr/var/isover/storage/sy...deThermique.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat
Rozumiem, że zapoznał się Pan z tym opracowaniem i będziemy mogli na ten temat podyskutować.
Jest tam sporo ciekawych rzeczy na temat budownictwa energooszczędnego.
Muszę jednak Pana rozczarować - nie używają tam izolacji termicznej jedynie od wewnątrz.
Co więcej, o zgrozo, posługują się fizyką budowli, obliczają jakieś U, lambda.
I Pan proponuje zapoznanie się z takimi materiałami ?
Nigdzie nie znalazłem tam informacji, że najlepszym narzędziem pomiarowym jest licznik energii elektrycznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Producenci materiałów ściennych zachwalają tą cechę materiału nie biorąc pod uwagę warstw wykańczających ścianę, a ich wpływ jest tu kolosalny. Zastosowanie farb akrylowych powoduje, że te wspaniałe właściwości ścian zmieniają się diametralnie.
Ten wykres jakiś dziwny.
Tu mam zupełnie inne dane :
http://www.atlas.com.pl/pl/atlasinwestora/alfabet/W.htm



Chyba te dane potwierdzają się wzajemnie. Największa dyfuzja dla wełny mineralnej, dalej jest beton komórkowy, cegła, tynk cementowy a na końcu styropian.

Jak widać zastosowanie warstw wykończeniowych a także rodzaju ocieplenia ma duże znaczenie. Co więcej nieumiejętne dobranie może mieć katastrofalne skutki np. zawilgocenie warstwy ocieplenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Chyba te dane potwierdzają się wzajemnie. Największa dyfuzja dla wełny mineralnej, dalej jest beton komórkowy, cegła, tynk cementowy a na końcu styropian.

Jak widać zastosowanie warstw wykończeniowych a także rodzaju ocieplenia ma duże znaczenie. Co więcej nieumiejętne dobranie może mieć katastrofalne skutki np. zawilgocenie warstwy ocieplenia.


Co więcej nieumiejętne dobranie może mieć katastrofalne skutki np. zawilgocenie warstwy ocieplenia.

Proszę mi umiejętnie dobrać ... by ściana miała wymagane 0.1W/m2xK!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
widzę, że tu niezła dyskusja się wywiązała. Proponuję napisać coś w temacie "Ściana jednowarstwowa - YTONG czy POROTHERM?" Z góry dziękuję, bo chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat wad i zalet obu tych konstrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

widzę, że tu niezła dyskusja się wywiązała. Proponuję napisać coś w temacie "Ściana jednowarstwowa - YTONG czy POROTHERM?" Z góry dziękuję, bo chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat wad i zalet obu tych konstrukcji.


odpowiedz jest prosta esli masz ekipe co umie murowac z porotermu bez mostków termicznych w postaci spoiny
to tylko i wyłacnzie poroterm
natopmiast jesli masz ekipe jak wiekszosc na rynku piekarzy ,rzezników i innych fachowców zajmujacych sie murowaniem to lepiej wez to srób z bloczków ytong koniecznie na klej do tego przeznaczony
parametry jednego i drugiego materiału sa podobne
natomiast poroterm to jednak sama natura i ma lepsze własciwosci dla utrzymania mikroklimatu
ale jesli w domu bedziesz miał pełną wentylacje emechaniczną z odzyskiem ciepła/chłodu to mozesz zastosować materiał ktory ekonomicznie bedzie dla ciebie bardziej atrakcyjny
bo wsztko zalezy od technologi i oczekiwań urzytkownika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zarówno Ytong jak I porotherm nadają się wyłącznie na ściany nośne od zewnątrz. Bez izolacji od środka i paroizolacji to... pętla na szyję! Chyba, że ktoś koniecznie chce dbać o budżet państwa i płacić duże akcyzy i VAT od nośników. Piszmy wtedy o szlachetności postaw a nie "zaletach, czy wadach" materiałów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zarówno Ytong jak I porotherm nadają się wyłącznie na ściany nośne od zewnątrz. Bez izolacji od środka i paroizolacji to... pętla na szyję! Chyba, że ktoś koniecznie chce dbać o budżet państwa i płacić duże akcyzy i VAT od nośników. Piszmy wtedy o szlachetności postaw a nie "zaletach, czy wadach" materiałów.

Ytong to cała gama różnych materiałów. Ich izolacyjnosc także jest bardzo zróżnicowana.
Za pomocą tych materiałów mozna stworzyć nawet ścianę o U=0,1W/(m2*K), czyli odpowiednią dla domów pasywnych, jednak nie jest to rozwiązanie tanie, ani optymalne (grubość ściany 60cm).
Podobnie jest z marka Porotherm.
Pisanie więc, że Ytong i Porotherm nadają się tylko na ściany nośne jest nieporozumieniem.
Materiały te mogą służyć zarówno do budowy ścian jednowarstwowych jak i wielowarstwowych.
Ściany wielowarstwowe mogą być izolowane od wewnątrz, od zewnatrz, jak też w środku (ściany trójwarstwowe). Oczywiście w zależności od konstrukcji ściany trzeba sprawdzić (obliczyć) warunki cieplno wilgotnościowe i w zależności od potrzeby dobrać odpowiedni rodzaj i grubość izolacji termicznej oraz dodatkowych warstw : paroizolacji i warstw wykończeniowych wewnętrznych i zewnętrznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Budowanie domu nie jest tanie, przeniesienie kosztów budowy domu z izolowania na ogrzewanie to ochrona rynku energetyczno - reklamowego. W domach dobrze izolowanych nikt nie montuje się pomp ciepła itp zabytków, izolacja też praktycznie (w porównaniu do reklam rynku instalacyjnego) nie ma reklam.
Czy zamiana w ścianie izolacji z murem podraża koszty budowy?
Ile Panie Henryku Pana dom w stanie surowym byłby droższy od tego co Pan wybudował, gdyby spełniał standard BBR2006? Bez instalacji!
Pan poda konkret!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ile Panie Henryku Pana dom w stanie surowym byłby droższy od tego co Pan wybudował, gdyby spełniał standard BBR2006? Bez instalacji!
Pan poda konkret!

Tak do końca nie wiem, co to jest wg Pan "Standard BBR 2006".
Domyślam się, że chodzi Panu o wytyczne szwedzkie dla domów ogrzewanych energią elektryczną, wg których izolacyjność ścian wynosi max. 0,1W/(m2*K), zaś stropu, czy dachu 0,08W/(m2*K).
Aby taką wartość osiągnąć musiałbym dać w moim domu dodatkowo dać ok. 100m3 materiału izolacyjnego o lambda 0,04W/(mK). Wartość tego materiału to ok. 10tys. zł.
Tylko w takiej sytuacji musiałbym się też zastanowić nad lepszymi oknami i drzwiami (uciekałoby przez nie ok. 25% ciepła).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Proszę przy mnie nie stosować tych muratorowskich " (uciekałoby przez nie ok. 25% ciepła)." To naprawdę nie psauje inżynierowi.

Założę ogrzewanie woda + pomieszcenia w Pana domu za 5000zł materiał + robocizna
dołoży Pan 5000 czy 10000 zł do okien ... Ile kosztowała Pana (zakładam, że nie sam Pan sobie robi) pompa ciepła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Proszę przy mnie nie stosować tych muratorowskich " (uciekałoby przez nie ok. 25% ciepła)." To naprawdę nie psauje inżynierowi.

Założę ogrzewanie woda + pomieszcenia w Pana domu za 5000zł materiał + robocizna
dołoży Pan 5000 czy 10000 zł do okien ... Ile kosztowała Pana (zakładam, że nie sam Pan sobie robi) pompa ciepła.

Ma Pan jakieś problemy z procentami ? Znaczy to mniej więcej tyle, że o ile cały budynek ma wskaźnik zużycia energii ok. 64W/K, to same okna mają wskaźnik ok. 16W/K. Zmniejszając ten wskaźnik do np, 8W/K zmniejszę też zapotrzebowanie domu do 56W/K, czyli udział okien w stratach domu spadnie do 14%.
Pompa ciepła wraz z cała instalacją ogrzewania podłogowego i podgrzewania ciepłej wody kosztowała mnie ok. 22 tys. zł. Sporą część instalacji robiłem sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie! Nie mam problemów, tylko to nie jest prawda co Pan pisze!

Czy w sześcianie z jednakowych płyt styropianu, po zabraniu jednej płyty "wskaźnik" spadnie o prawie 17%?
Czy jak taką płytę dołożymy to wzrośnie o 17%

Czy jak wybiję szybę zimą to koszt ogrzewania wzrośnie o 25% ...
Procenty i ich przydział pokazują, że można traktować sprawę termosu - czyli izolacji fragmentarycznie!
W materiałach NAPE są opracowania, że do gruntu ucieka 3 do 6% ciepła . W podręcznikach … najwięcej spotkałem 10 % . Czy naprawdę Pan wierzy w takie bzdury?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie! Nie mam problemów, tylko to nie jest prawda co Pan pisze!

Czy w sześcianie z jednakowych płyt styropianu, po zabraniu jednej płyty "wskaźnik" spadnie o prawie 17%?
Czy jak taką płytę dołożymy to wzrośnie o 17%

Czy jak wybiję szybę zimą to koszt ogrzewania wzrośnie o 25% ...
Procenty i ich przydział pokazują, że można traktować sprawę termosu - czyli izolacji fragmentarycznie!
W materiałach NAPE są opracowania, że do gruntu ucieka 3 do 6% ciepła . W podręcznikach … najwięcej spotkałem 10 % . Czy naprawdę Pan wierzy w takie bzdury?

Jak już chce być taki "lotny", to proszę mi policzyć taki przykład. Mamy sześcian nieocieplony, o krawędzi 1m, w którym ściany mają U=1,0W/(m2*K).
Po ociepleniu ściany będą miały U=0,2W/(m2*K).
Straty nieocieplonego sześcianu wynoszą 100W.
Jakie straty wykaże ten sześcian, gdy ocielimy 1, 2, 3, 4, 5 lub 6 ścian.
Zakładamy, że ściana ocieplona i nieocieplona ma tą sama grubość.
Dla ułatwienia dodam, że po ociepleniu 6 ścian straty wyniosą 20W.

Taki przykład ma więcej wspólnego z rzeczywistością niż Pana "okno z powybijanymi szybami".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W pełni się z Panem zgadzam, że po ociepleniu 6 ścian będzie 20 W . Ale nie wiem ile będzie po 1 2 ....
Izolację traktuję wyłącznie jako termos. Tak jak nie można być trochę w ciąży, tak i niema częściowej izolacji.
Za "średnią izolację termiczną" z zajęć fizyki na zbity pysk wyrzucali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam takie pytanie czy izolację traktujemy jako izolację jednolitej ściany, czy jako izolację domu.
Bo jeśli izolację domu, to nijak nie można wykonać termosu, bo dom posiada okna, drzwi – a te raczej nie są tak izolowane jak ściana.

To w kontekście tego, dom jest izolowany częściowo, czy nie jest?

Tak po prawdzie, to dom posiada 3 ściany izolowane np. do wartości U = 0,15 i 1 ścianę o U dobrze ponad 1,5 (okna, drzwi wejściowe) – czyli z punktu widzenia „termosu” nie posiada jednej ściany (łącznie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mnie uczono inaczej. Może dlatego nie mam problemów z domami energooszczędnymi. Przy jednakowych izolacjach najwięcej "kWh" ucieka do gruntu. Samym mostkiem termicznym ściana -fundament - grunt więcej niż oknami 1.1...
Ziemia wielokrotnie lepiej odbiera ciepło niż nawet znacznie chłodniejsze powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W pełni się z Panem zgadzam, że po ociepleniu 6 ścian będzie 20 W . Ale nie wiem ile będzie po 1 2 ....
Izolację traktuję wyłącznie jako termos. Tak jak nie można być trochę w ciąży, tak i niema częściowej izolacji.
Za "średnią izolację termiczną" z zajęć fizyki na zbity pysk wyrzucali.


Tak prosty przykład i już Pan daj za wygraną ?
Bez ocieplenia przez jedną ściankę ucieka (100/6)W Po ociepleniu (20/6)W.
Po ociepleniu 1 ściany Będzie 500/6+20/6=520/6= 86,7W
Po ociepleniu 2 ścian Będzie 400/6+40/6=440/6= 73,3W
Po ociepleniu 3 ścian Będzie 300/6+60/6=360/6= 60W
Po ociepleniu 4 ścian Będzie 200/6+80/6=280/6= 46,7W
Po ociepleniu 5 ścian Będzie 100/6+100/6=200/6= 33,3W
Po ociepleniu 6 ścian Będzie 120/6= 20W

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tak prosty przykład i już Pan daj za wygraną ?
Bez ocieplenia przez jedną ściankę ucieka (100/6)W Po ociepleniu (20/6)W.
Po ociepleniu 1 ściany Będzie 500/6+20/6=520/6= 86,7W
Po ociepleniu 2 ścian Będzie 400/6+40/6=440/6= 73,3W
Po ociepleniu 3 ścian Będzie 300/6+60/6=360/6= 60W
Po ociepleniu 4 ścian Będzie 200/6+80/6=280/6= 46,7W
Po ociepleniu 5 ścian Będzie 100/6+100/6=200/6= 33,3W
Po ociepleniu 6 ścian Będzie 120/6= 20W


Bo to nie jest prawda co Pan napisał. Bawiłem się sześcianami ze styropianu, ukłałem je na różnych "odbiotnikach"
To Szanowny Panie nie jest prawda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bo to nie jest prawda co Pan napisał. Bawiłem się sześcianami ze styropianu, ukłałem je na różnych "odbiotnikach"
To Szanowny Panie nie jest prawda.



Nie jest prawdą, że w domu w którym jedna ściana jest „gorzej” ocieplona zwiększa się zużycie energii potrzebnej do ogrzania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bo to nie jest prawda co Pan napisał. Bawiłem się sześcianami ze styropianu, ukłałem je na różnych "odbiotnikach"
To Szanowny Panie nie jest prawda.

To co napisałem, to czysta matematyka. Co w tym jest nieprawdą ?

Oczywiście model fizyczny jest bardziej skomplikowany. Trudno byłoby uzyskać taką samą wartość U dla poszczególnych ścian. Dlaczego ? Bo nawet gdy zapewni się jednakowy opór termiczny przegrody, to będzie ona wykazywała różne opory przekazywania ciepła.
W dokumencie, na który się Pan powoływał : http://www.isover.fr/var/isover/storage/sy...deThermique.pdf jest to bardzo obrazowo pokazane na stronach 30-31.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A ja proponuję powrót do tematu: Ściany jednowarstwowe icon_smile.gif Ciekawi mnie czy np. jest możliwe wykonanie ściany jednowarstwowej wokół okna z Porothermu 44Si bez specjalnych ksztaltek tak żeby nie zwiększać znacząco mostków?

Z Ytonga to jest dużo prostsze bo z każdej strony ma taką samą strukturę, nawet jak się go przetnie na pół to dalej jest to samo. A Porotherm pod oknem nie zakończony odpowiednią kształtką ma wszystkie drążenia na wierzchu. Na to oczywiście pójdzie zaprawa i parapet, ale czy tamtędy nie będzie za dużo ciepła uciekać?

Czekam na osoby doświadczone, które budowały z porothermu. Co o tym sądzicie? Czy to prawda że ciężko wiesza się na takich ścianach szafki?

Jeśli chodzi o Ytonga to mam już doświadczenie i wiem, że z tego buduje się łatwo i szybko, nie trzeba wyjątkowych fachowców, a w ścianie łatwo robi się bruzdy. W domu jest ciepło. Wadą jest kruchość bloczków i spora nasiąkliwość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedynie sensowny (dwa lata temu) był POROTHERM 50 T.i PLAN http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...n%20POROTON.jpg
lecz już dziś to trochę przymało !
A co do .... "jednowarstwowej wokół okna z Porothermu 44Si bez specjalnych ksztaltek tak żeby nie zwiększać znacząco mostków" to mostek do gruntu + zawilgocenie ściany bez paroizolacji to nawet 400kWh/mb rocznie - Pomiar wykonany na domu modelowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

jedynie sensowny (dwa lata temu) był POROTHERM 50 T.i PLAN http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...n%20POROTON.jpg
lecz już dziś to trochę przymało !
A co do .... "jednowarstwowej wokół okna z Porothermu 44Si bez specjalnych ksztaltek tak żeby nie zwiększać znacząco mostków" to mostek do gruntu + zawilgocenie ściany bez paroizolacji to nawet 400kWh/mb rocznie - Pomiar wykonany na domu modelowym.



A parapet nie zabezpieczy przed zawilgoceniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować