Skocz do zawartości

ocieplenie styropianem


Recommended Posts

Nie ma jednoznacznie określonego czasu, po którym można ocieplić dom styropianem. Jest to uzależnione od ilości tzw. wilgoci technologicznej, zawartej w ścianach, wskutek wbudowania świeżych i wilgotnych elementów konstrukcyjnych (cegieł, bloczków) oraz zaprawy. Zasada jest jedna – im później, tym lepiej, jednak nawet dość szybkie ocieplenie ścian nie musi wiązać się z problemami.

Wilgoć technologiczna i tak zostanie usunięta ze ścian, ale nastąpi to w dłuższym okresie czasu, w którym należy zwrócić szczególną uwagę na wentylację pomieszczeń. Natomiast decydując się na ocieplenie ścian w późniejszym okresie – trzeba będzie ponosić większe koszty na ogrzewanie budynku. Myślę, że rozsądne jest ocieplenie ścian po około 6 do 12 miesiącach od momentu wzniesienia i zapewnienie sprawnej wentylacji pomieszczeń.
Link do komentarza
Cytat

6-12 miesięcy od momentu wzniesienia ścian, więc spokojnie, jako ostatni etap budowy.



Nie można ocieplać już styropianem czy wełna. To technologie sprzed 10-15 lat . teraz ogrzewanie jest zależnie od noiśników 2 do 10 razy droższe.
Ytong (xella)
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg
isover
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...age_400_232.jpg
rockwool
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ltirockplus.jpg
poroterm
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...n%20POROTON.jpg


Link do komentarza
Cytat

Nie można ocieplać już styropianem czy wełna. To technologie sprzed 10-15 lat . teraz ogrzewanie jest zależnie od noiśników 2 do 10 razy droższe.
Ytong (xella)
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg
isover
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...age_400_232.jpg
rockwool
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ltirockplus.jpg
poroterm
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...n%20POROTON.jpg

To ciekawe, dlaczego wszyscy producenci, których Pan zacytował reklamują takie ocieplenie ?

Jeśli chodzi o ocieplenie styropianem, to najlepszym sposobem na usunięcie wilgoci technologicznej, jest "przezimowanie" stanu surowego otwartego (zadaszonego). Po takim przezimowaniu bez problemu można budynek ocieplać.
Link do komentarza
Cytat

To ciekawe, dlaczego wszyscy producenci, których Pan zacytował reklamują takie ocieplenie ?

Jeśli chodzi o ocieplenie styropianem, to najlepszym sposobem na usunięcie wilgoci technologicznej, jest "przezimowanie" stanu surowego otwartego (zadaszonego). Po takim przezimowaniu bez problemu można budynek ocieplać.


Niech zgadę... kończyli tę samą uczelnię co Pan. Skoro wilgoć w przegrodzie termicznej, to na pewno!
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Mathir nie nadążysz Ci panowie toczą boje w sprawie ocieplania, ogrzewania i odzysku ciepła w kilku tematach i kontynuują spory z innych wątków. icon_wink.gif
Pozdrawiam


To mi ulżyło, bo przez chwilę miałem wrażenie, że straciłem zdolność rozumienia słowa pisanego.
A swoją drogą muszę uważnie prześledzić rozmowy forumowiczów na powyższe tematy. Może czegoś ciekawego się dowiem.
Tylko, gdzie znaleźć początek tej wielowątkowej dyskusji? icon_sad.gif
Link do komentarza
Cytat

To mi ulżyło, bo przez chwilę miałem wrażenie, że straciłem zdolność rozumienia słowa pisanego.
A swoją drogą muszę uważnie prześledzić rozmowy forumowiczów na powyższe tematy. Może czegoś ciekawego się dowiem.
Tylko, gdzie znaleźć początek tej wielowątkowej dyskusji? icon_sad.gif


Najlepiej daruj sobie bo i tak się nic nie dowiesz bo ta dyskusja polega na tym, że jeden drugiemu próbuje udowodnić, że jest mądrzejszy, a tamten jemu ,że jest jeszcze mądrzejszy, a on jest głupi i tak w koło Macieju - normalne przedszkole. Moje dzieci jak się kłócą to już lepszych argumentów używają. A najlepsze jest to, że każdy z nich pisze zupełnie o czymś innym, aha i dogryzają sobie czyja uczelnia jest lepsza i na, której są mądrzejsi wykładowcy i lepsze podręczniki. Nie ważne, że z reguły wszystkie uczelnie bazują na tym samym. To tak w skrócie na tym polega ta rzeczowa dyskusja.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Najlepiej daruj sobie bo i tak się nic nie dowiesz bo ta dyskusja polega na tym, że jeden drugiemu próbuje udowodnić, że jest mądrzejszy, a tamten jemu ,że jest jeszcze mądrzejszy, a on jest głupi i tak w koło Macieju - normalne przedszkole. Moje dzieci jak się kłócą to już lepszych argumentów używają. A najlepsze jest to, że każdy z nich pisze zupełnie o czymś innym, aha i dogryzają sobie czyja uczelnia jest lepsza i na, której są mądrzejsi wykładowcy i lepsze podręczniki. Nie ważne, że z reguły wszystkie uczelnie bazują na tym samym. To tak w skrócie na tym polega ta rzeczowa dyskusja.
Pozdrawiam



Oj co prawda to prawda z tymi panami i już nie można tego czytać. A najbardziej to szkoda mi tego biedaka co poddaje problem do dyskusji lub chce uzyskać konkretną odpowiedz. Niestety w swojej dyskusji ci panowie są tak zacietrzewieni, że nie widza że powoli traci to wszystko sens, bo i tak nikt nie jest w stanie skorzystać z tych wywodów. Powinni sobie podyskutować tak na priva bo na forum to szkoda wywoływać chaos i mącić przeskakując z tematu na temat i mieszając wątki. Mogliby sobie odpuścić dla dobra forum icon_sad.gif


Link do komentarza
Cytat

Najlepiej daruj sobie bo i tak się nic nie dowiesz bo ta dyskusja polega na tym, że jeden drugiemu próbuje udowodnić, że jest mądrzejszy, a tamten jemu ,że jest jeszcze mądrzejszy, a on jest głupi i tak w koło Macieju - normalne przedszkole. Moje dzieci jak się kłócą to już lepszych argumentów używają. A najlepsze jest to, że każdy z nich pisze zupełnie o czymś innym, aha i dogryzają sobie czyja uczelnia jest lepsza i na, której są mądrzejsi wykładowcy i lepsze podręczniki. Nie ważne, że z reguły wszystkie uczelnie bazują na tym samym. To tak w skrócie na tym polega ta rzeczowa dyskusja.

Jak rozumiem, ten komentarz dotyczy m.in. mojej osoby.
Jest mi przykro, że stawiasz znak równości pomiędzy wypowiedziami bajbaga i moimi, a wypowiedziami, którymi zasypuje to forum i inne fora budowlane T.Brzeczkowski.
Nie wiem, czy zauważyłaś, że TB swoje wypowiedzi wtrąca bardzo często zupełnie bez powiązania z tematem wątku. Przedstawia je tonem eksperta, do którego mu bardzo daleko. Krytykuje autorytety uczelni technicznych, chociaż żadnej z nich nie ukończył.
Czy uważasz, że tego typu wypowiedzi powinny pozostać bez żadnego komentarza ?
Na takim podejściu właśnie TB bazuje.
Link do komentarza
To okres przejściowy, między budownictwem energooszczędnym i energochłonnym. Podobnie kiedyś było w motoryzacji - też mówiono, że silniki z wielopunktowym wtryskiem się nie przyjmą, gaźnik górą. Nikt już dziś o tym nie pamięta. Nie izolowanie domu - robienie sobie krzywdy. Audytor nr 1 w RP Ludomir Duda mawia że, jeżeli ktoś projektuje czy wykonuje mniej ja 30cm styropianu jest szkodnikiem. Uroki okresu przejściowego, chodzi tylko by nie obudzić się z ręką w nocniku – czyli domu źle izolowanym.
Link do komentarza
Cytat

Jak rozumiem, ten komentarz dotyczy m.in. mojej osoby.
Jest mi przykro, że stawiasz znak równości pomiędzy wypowiedziami bajbaga i moimi, a wypowiedziami, którymi zasypuje to forum i inne fora budowlane T.Brzeczkowski.
Nie wiem, czy zauważyłaś, że TB swoje wypowiedzi wtrąca bardzo często zupełnie bez powiązania z tematem wątku. Przedstawia je tonem eksperta, do którego mu bardzo daleko. Krytykuje autorytety uczelni technicznych, chociaż żadnej z nich nie ukończył.
Czy uważasz, że tego typu wypowiedzi powinny pozostać bez żadnego komentarza ?
Na takim podejściu właśnie TB bazuje.


Nie miałam zamiaru wrzucać Was dwóch do tego samego worka co TB, ani stawiać znaku równości między waszymi wypowiedziami , ale sami się w tą bezsensowną dyskusję dajecie wciągać, a że ten pan wypowiada się bez sensu i związku z tematem to zauważyłam bardzo dawno, a najgorsze jest to, że nawet krytykę swego zachowania (bo nie osoby - znam tylko jego zachowanie) odbiera jako poklask. Ja rozumiem, że nie chcecie żeby ktoś odniósł mylne wrażenie i nie zasugerował się wypowiedziami tego pana, ale starczy troszkę się rozejrzeć i wszystko wiadomo, jeśli ktoś uważa, że w naszym kraju nie istnieje budownictwo z wentylacją grawitacyjną, a 90% osób ma mechaniczną to wszystko na ten temat.
A komentarz dotyczył nie osoby ale zachowania i to głównie pana TB, Wy po prostu nie potrzebnie dajecie się wciągać w jego pseudonaukowe wywody. Najlepiej nie zwracać uwagi na wypowiedzi tego pana i skutecznie je bocznikować to może coś dotrze... chociaż wątpię, do niektórych to nawet milczenie nie przemawia.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Najlepiej daruj sobie bo i tak się nic nie dowiesz bo ta dyskusja polega na tym, że jeden drugiemu próbuje udowodnić, że jest mądrzejszy, a tamten jemu ,że jest jeszcze mądrzejszy, a on jest głupi i tak w koło Macieju - normalne przedszkole. Moje dzieci jak się kłócą to już lepszych argumentów używają. A najlepsze jest to, że każdy z nich pisze zupełnie o czymś innym, aha i dogryzają sobie czyja uczelnia jest lepsza i na, której są mądrzejsi wykładowcy i lepsze podręczniki. Nie ważne, że z reguły wszystkie uczelnie bazują na tym samym. To tak w skrócie na tym polega ta rzeczowa dyskusja.
Pozdrawiam



Poniekąd zostałem wywołany do tablicy.

Wybacz, ale można wysnuć z Twojej wypowiedzi wniosek, że nie należy ukazywać błędnych założeń, naciągania faktów, przywoływania nie istniejących przepisów, norm, itp.

Nie wszyscy musza znać przepisy, normy wymagania i pewne uwarunkowania. Myślałem, że to Forum służy też do przybliżenia tych zagadnień. Myślałem (do tego wpisu), ze warto wytykać wszelkie błędne wpisy w tym zakresie – nawet jeśli są w tonie złośliwym.
Wychodzi jednak na to, że wiedza usystematyzowana nie wszystkim jest na rękę, a jej brak nawet może być atutem.
Link do komentarza
Cytat

Poniekąd zostałem wywołany do tablicy.

Wybacz, ale można wysnuć z Twojej wypowiedzi wniosek, że nie należy ukazywać błędnych założeń, naciągania faktów, przywoływania nie istniejących przepisów, norm, itp.

Nie wszyscy musza znać przepisy, normy wymagania i pewne uwarunkowania. Myślałem, że to Forum służy też do przybliżenia tych zagadnień. Myślałem (do tego wpisu), ze warto wytykać wszelkie błędne wpisy w tym zakresie – nawet jeśli są w tonie złośliwym.
Wychodzi jednak na to, że wiedza usystematyzowana nie wszystkim jest na rękę, a jej brak nawet może być atutem.


Warto wytykać i pokazywać ludziom, którzy coś z tego zrozumieją i wyciągną wnioski, a ja niestety mimo mojej wielkiej wiary w ludzi doszłam do wniosku, że z tym panem nie można rzeczowo dyskutować, a wdawanie się z nim w dyskusję w tematach nie związanych zupełnie z wątkiem to tylko woda na jego młyn. Nikt na tym forum nie może zarzucić Tobie braku wiedzy lub nie znajomości przepisów, ale tak jak pisałam wyżej tego pana lepiej ignorować niż z nim dyskutować. Co do braku wiedzy jako atutu to chyba lekka przesada bo wątpię czy ktokolwiek może pana TB uznać za autorytet zwłaszcza jeśli na pytanie o rodzaj grzejników opowiada o tym, że najlepiej zrezygnować z CO i to w odpowiedzi na post człowieka, który wymienia instalację , a ten mu karze budować od nowa. Nie wywołam Was do tablicy tylko poprosiłam o zdrowy rozsądek. Może troszkę drastycznie, ale poskutkowało.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Audytor nr 1 w RP Ludomir Duda mawia że, jeżeli ktoś projektuje czy wykonuje mniej ja 30cm styropianu jest szkodnikiem.


To mamy jakieś sprzeczne informacje na temat Pana Dudy.
W tym artykule pisze, że w przypadku ogrzewania gazem optymalna grubością ocieplenia styropianem jest 15cm : http://www.budownictwo.org/index.php?id=ar...amp;id_back=ar1
Artykuł pochodzi z 2008 r.
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
  • 8 lata temu...

Witam! Po takim lecie kłae styropian w pazdzierniku,teraz ukladają mi dachówkę. W obecnych czasach gdzie zima to ciągłe opady deszczu,temat zimowania murów i wytracania przez nie wilgoci jest chyba nieadekwatny do tego co było paręlat wstecz,konkluzja...mury stają,lato suche kłaść styropian jak najszybciej....

Link do komentarza
40 minut temu, Nolek napisał:

Witam! Po takim lecie kłae styropian w pazdzierniku,teraz ukladają mi dachówkę. W obecnych czasach gdzie zima to ciągłe opady deszczu,temat zimowania murów i wytracania przez nie wilgoci jest chyba nieadekwatny do tego co było paręlat wstecz,konkluzja...mury stają,lato suche kłaść styropian jak najszybciej....

Jesteś w błędzie albo ktoś Cię w błąd wprowadził. Powinno sie ocieplać po wykonaniu wszystkich mokrych prac wewnątrz domu, uwierz że więcej wilgoci wejdzie w mury od wewnętrznych mokrych prac aniżeli od deszczu.

Link do komentarza

Gazobeton,chociaż z drugiej strony jako jedyny zimowałem chudziaka, wszyscy obok mnie ciągnęli w zime ile wlezie do góry.Nikt jakoś na wilgoć nie narzeka. Dałeś mi do myślenie jezeli chodzi o tynki, bo one trochę wilgoci w gazeboton dadzą..hmmnm mam taki orzech do zgryzienia bo po oknach, dachówce,eletryku chciałem kłaść styropian..gdzieś około pażdziernika

Link do komentarza
30 minut temu, Nolek napisał:

Gazobeton,chociaż z drugiej strony jako jedyny zimowałem chudziaka, wszyscy obok mnie ciągnęli w zime ile wlezie do góry.Nikt jakoś na wilgoć nie narzeka. Dałeś mi do myślenie jezeli chodzi o tynki, bo one trochę wilgoci w gazeboton dadzą..hmmnm mam taki orzech do zgryzienia bo po oknach, dachówce,eletryku chciałem kłaść styropian..gdzieś około pażdziernika

Gazobeton czyli inaczej beton komórkowy. Tynki na pewno, no i jeszcze posadzki. Zrób sobie po kolei, dach, elektrykę, hydraulikę, tynki, ocieplenie poddasz a dopiero na samym końcu ociepl. Zaczynając od ocieplenia robót budowlanych nie przyspieszysz a przecież jak mówią spiesz się powoli :)  Koło października zaplanuj sobie tynki, na wiosnę hydraulikę i posadzki  a latem czy jesienią ocieplaj.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Marzec jest pierwszym miesiącem w roku kiedy fotowoltaika pokazuje swoją moc. Niesie to za sobą poważne konsekwencje.  Wyraźnie wzrasta napięcie w sieci, ale za to spada  cena energii od prosumentów w net-billingu (RCE)    Obydwa zjawiska są niekorzystne dla posiadaczy paneli fotowoltaicznych. Zjawiska te będą tylko narastać, ponieważ nowa dyrektywa budynkowa narzuca obowiązek montażu fotowoltaiki na każdym domu oddawanym do użytku już od 2030r. Jednak do tak gwałtownego przyrostu mocy w fotowoltaice nie zdążyły i raczej do 2030 roku nie zdążą przygotować się sieci energetyczne które były projektowane do przesyłu energii od elektrowni poprzez sieci wysokiego i  średniego napięcia do sieci niskich napięć i odbiorcy końcowego. i Jednak rozwój energetyki rozproszonej sprawił że w słoneczne dni energie trzeba kierować w przeciwnym kierunku. W dzielnicach w których fotowoltaika jest popularna pojawił się problem wysokich napięć i w konsekwencji wyłączanie się mikroinstalacji fotowoltaicznych. Sytuacja z roku na rok będzie jeszcze gorsza, przerwy w ciągu dnia będą coraz dłuższe, a problem zacznie się już w ostatnim miesiącu zimy i potrwają do późnej jesieni. Częste wyłączanie mikroinwertera ma negatywny wpływ na jego żywotność, a co gorsze nie mamy własnej produkcji akurat w czasie kiedy powinna być najwyższa. Jak się przed tym chronić, co zrobić aby nasze instalacje w słonecznie dni produkowały prąd a nie tylko szpeciły dachy. O tym w dalszej części. Wersja dla nie lubiących czytać: Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Optymalny  poziom napięcia w sieci, powinien wynosić  230V i może wahać się maksymalnie o 10%, czyli w przedziale 207-253V. Zgodnie z tymi parametrami ustawiane są również falowniki, czyli główne urządzenia w instalacjach fotowoltaicznych, które przetwarzają prąd. Falownik wyłączy się jeżeli  napięcie w sieci przez 10 minut przekracza  253 V , a wyłączy się natychmiast jak przekroczy 264V natychmiast. Falownik trójfazowy wyłączy sią nawet jeśli napięcie choćby jednej z trzech faz przekroczy dopuszczalną normę.  Problem ten powstaje najczęściej, gdy wiele instalacji PV jest podłączonych do jednej linii energetycznej. Nasila się on podczas słonecznej pogody, kiedy panele fotowoltaiczne produkują najwięcej energii. Jeżeli moc zainstalowana fotowoltaiki w obrębie stacji tansformatorowej znacznie przekracza moc transformatora, to problemy są niemal pewne. Ponadto problem występuję często w domach, które są daleko od transformatorów i w mniejszych miejscowościach.     Co możemy zrobić z problemem wysokich napięć? Jeżeli napięcie w sieci jest stale wysokie to można zgłosić problem do ZE, wysyłając specjalny druk RPV. Może to skutkować obniżeniem napięcia na transformatorze, jednak jeżeli napięcie za transformatorem już jest większe niż zadane, to zabieg ten nie przyniesie spodziewanego efektu.  Po drugie transformatory teoretycznie są dwukierunkowe,  ale nie we wszystkich przypadkach tak jest.  Całkowite rozwiązanie problemu zazwyczaj wymaga wymiany transformatora na trafo o większej mocy, montaż większej ilości transformatorów na danym obszarze, a czasem i wymianę przewodów na grubsze.  Jak wiemy Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD) mają ograniczone budżety, więc zazwyczaj pozostaje nam samodzielnie poradzić sobie z problemem.  Mamy tu kilka opcji do wyboru.      Najprościej jest  zwiększyć autokonsumpcję produkowanej energii. W tym celu musimy zmienić swoje przyzwyczajenia. Wiele urządzeń elektrycznych uruchamiamy często wieczorem lub po zachodzie słońca.   Obecnie większość takich urządzeń jak zmywarki, pralki, suszarki do ubrań, bojlery, systemy nawadniania,  pompy ciepła czy klimatyzatory wyposażona jest w programatory czasowe lub timery pozwalające uruchomić urządzenie po określonym czasie. W naszym przypadku celujemy w godziny w których napięcie w sieci zbliża się do krytycznego. Wówczas inwerter będzie miał mniej energii (nadwyżki) do „wypchnięcia” na zewnątrz, a więc napięcie nie będzie tak intensywnie podbijane. Ponadto w domu mamy wiele urządzeń na baterie które należy ładować, jak np odkurzacze automatyczne, laptopy, tablety, latarki,  elektronarzędzia, rowery elektryczne i powoli pojawiają się samochody elektryczne.  Większość z nas w godzinach południowych jest albo w pracy albo w szkole, więc powstaje problem z włączeniem  ładowarek.  Tutaj z odsieczą przychodzą systemy zarządzania energią, a zwłaszcza  inteligentne gniazdka, które możemy zaprogramować aby włączały przesyłanie prądu o dowolnej porze, możemy też sterować nimi zdalnie.  Gniazdka te pozwalają także na automatyzację, czyli możemy określić warunki w jakich zostanie uruchomiony przepływ prądu. Można np zadać warunek że prąd zaczyna lub przestaje płynąć po osiągnięciu określonego napięcia np 250V.    Link do takiego gniazdka podam w opisie filmu. Warto też do autokonsumpcji prądu w szczycie produkcji namówić sąsiadów, bo tylko wtedy to przyniesie wyraźny spadek napięcia w sieci i zwiększy produkcję prądu przez nasze instalacje.     Co jeżeli nawet to nie pomaga?  Wtedy rozsądne będzie obniżenie napięcia w sieci przez włączenie funkcji Q(U) i P(U) w inwerterze. Wiele inwerterów ma funkcję Q(U) oraz P(U) [czytaj - "Q od U" i "P od U"]. Gdy uruchomiona i właściwie skonfigurowana, powoduje ona, że po przekroczeniu 250 V, falownik zmniejsza moc (konkretnie moc czynną wytwarzając w zamian nieco mocy biernej). Skutkiem tego falownik nie sięga granicy 253 V i dalej działa. Pomimo że instalacja działa z nieco mniejszą mocą, to i tak lepsze niż ciągłe wyłączanie i włączanie się całej instalacji. Bardziej radykalnym krokiem jest włączenie elektrycznego grzejnika także za pomocą inteligentnego gniazdka które uruchomi go tylko jak napięcie będzie na maksymalnym poziomie.  W ten sposób zmarnujemy część energii, ale możemy uchronić instalację przed wyłączeniem. Tutaj ważne jest zdiagnozowanie najbardziej obciążonej fazy.  Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest magazynowanie nadwyżek energii w akumulatorach. Dzięki temu nie obciążamy sieci niezużytą energią a odebrać ja możemy w dowolnym momencie. Minusem rozwiązania są ceny akumulatorów do magazynowania energii, koszt baterii o pojemności 10 kWh to ok 20 tysięcy złotych. Cenę obniżymy dotacjami np z programu Mój Prąd. Ceny akumulatorów w długoletniej perspektywie spadają o ok 20% rocznie. W chwili obecnej z ekonomicznego punktu widzenia magazyny energii są mało opłacalne, ale za lat kilka ich zakup może być bardzo opłacalny, a nawet niezbędny w przypadku przeciążonej sieci energetycznej. Na każdy kWp instalcji PV niezbędne jest minimum 1 kWh pojemności magazynu energii.  Plusem instalacji hybrydowej jest to iż w przypadku awarii sieci nasza instalacja się nie wyłączy, będzie nadal zasilała nasze urządzenia elektryczne. Taniej wychodzą magazyny ciepła.  Woda w bojlerze o odpowiedniej pojemności może być zagrzewana gdy napięcie zbliża się do krytycznego. Tu znów korzystamy z inteligentnych gniazdek.  Podobną funkcję spełnia klimatyzacja którą możemy uruchamiać w szczycie produkcji prądu, aby po powrocie domowników do domu była już optymalna temperatura.  Nietypowym rozwiązaniem, które może się sprawdzić w niektórych przypadkach jest zastąpienie falownika trójfazowego  trzema falownikami  jednofazowymi podpiętymi do trzech różnych faz.  Jak wiadomo falownik trójfazowy wyłączy się jeżeli napięcie na dowolnej fazie przekroczy normę. Takie rozwiązanie ma wiele zalet: Różnice napięć między fazami przestają mieć znaczenie – każdy falownik działa niezależnie. W razie awarii/wyłączenia falownika 2/3 instalacji wciąż działa. W razie zaniku jednej fazy pozostałe dwa inwertery działają. Minusem jest wyższy koszt instalacji: trzy osobne falowniki kosztują więcej niż jeden trójfazowy, ponadto dochodzi zwielokrotnione okablowanie i zabezpieczenia. Podobny efekt osiągniemy montują mikroinwertery podpięte do różnych faz.    Jeżeli jesteśmy przed montażem instalacji fotowoltaicznej, to musimy zadbać o wydłużenie czasu własnej produkcji prądu za pomocą instalacji Wschód zachód, co pozwoli rozciągnąć swoją produkcję prądu poza czas szczytu produkcji z większości instalacji w okolicy które zazwyczaj są skierowane na południe. Do przekroczenia dopuszczalnego napięcia nie dochodzi ranem ani wieczorem, a w południe. Należy przyjąć że już wkrótce od godziny 10 do 14 a w niektórych miejscach nawet przez 8 godzin na dobę, i to aż przez ponad pół roku sieć będzie przeciążona i większość instalacji PV będzie wyłączona.  Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest wzrost własnej autokonsumpcji poprzez własny prąd od wschodu słońca, aż do zachodu, a nie tylko w południe kiedy jesteśmy w pracy. W nowym systemie rozliczeniowym zwanym netbilingiem taki układ paneli jest niemal konieczny. Obecnie ceny paneli Fotowoltaicznych niesamowicie spadły. Można już nabyć zestaw 10kWp wraz z falownikiem za około 10 tyś zł. Warto też wiedzieć że mała instalacja 3,3kWp wraz z montażem to koszt 15-18 tyś zł, zaś instalacja o 3 krotnie większej mocy (10kWp) kosztuje niecałe 2x więcej, czyli około 30 tys zł. Koszt kwp w małej instalacji to około 6 tys złotych, zaś w dużej to około 3000zł. Duże instalacje 50 kWp to koszt około 100 tys zł, więc koszt kWp to zaledwie 2000zł. Instalatorzy proponują obecnie drogie  małe instalacje argumentując to bardzo wysoka  autokonsumpcją co pozwoli szybko zwrócić koszt inwestycji.  Jest to prawda, ale niestety taka instalacja nie obniży znacznie naszych rachunków. Montując jeden panel 300W w domu o dużych rachunkach za prąd osiągniemy niemal 100% autokonsumpcje, szybki zwrot inwestycji, jednak nie zauważymy tego w rachunkach za prąd.  Warto więc pomyśleć o instalacji o dużo większej mocy niż proponują o obecnie monterzy. Zaletą będzie duży wzrost produkcji prądu w miesiącach o słabym nasłonecznieniu, oraz w pochmurne dni i zaraz po wschodzie i przed zachodem słońca. Jak wiemy w samo południe jest duże ryzyko że wyłączone zostaną zarówno małe jak i duże instalacje PV. taki układ pozwoli też na sprzedaż prądu w lepszych cenach, bo jak wiadomo w południe są one bardzo niskie.  Oczywiście nie polecam zmiany ustawień falowników podnosząc górny próg napięcie, ponieważ jest to szkodliwe dla urządzeń elektrycznych podpiętych do sieci w naszej okolicy.   Jestem ciekaw czy macie jakieś własne sposoby na obniżenie napięcia w sieci.
    • Dlatego trzeba wygiąć pod odpowiednim kątem wcześniej i dopiero przykręcić profil. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Tylko warunek, że po zamocowaniu profilu nie mogą się prostować. 
    • Te Esy możesz wyginać jak chcesz, tego spadu tam nie ma na tyle żeby sobie Esami nie poradzić. Wygniesz, dokręcisz pchełkami i będzie ok. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Oczywiście. To jest wieszak regulowany. Wiercisz w suficie i mocujesz haczyk na dyblu i ten wieszak na nim. Tymi sprężystymi blaszkami regulujesz wysokość zawieszenia mocowania.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...