Skocz do zawartości

gniazdka w kuchni


Recommended Posts

Napisano
Sorry, że piszę, bo nie jestem fachowcem z "elektrycznym dyplomem", ale nie mogłem się powstrzymać icon_smile.gif Według mojej wiedzy nie ma żadnych przepisów nakazujących! O tym, na jakiej wysokości montowane będą gniazda, decyduje projektant lub inwestor oraz... odrobina zdrowego rozsądku.
Napisano
Zgadzam się z KAROI najważniejszy jest zdrowy rozsądek i wygoda oraz bezpieczeństwo użytkowania, o ile się nie mylę to wszystkie gniazdka powinny być uziemione i to jest chyba dość ważne.
Pozdrawiam
Napisano
Gniazda w pomieszczeniach mokrych czyli kuchniach i łazienkach muszą się znajdować min. 60 cm od punktu poboru wody i muszą być bryzgoszczelne. Możesz sobie je wtedy zamontować na dowolnej wysokości - choćby przy podłodze.
Napisano
A myślałam, że na to też są przepisy - bo wszystko się teraz przepisami nakazuje. icon_smile.gif Czyli ogólnie pełna dowolność, oby tylko gniazdka były zabezpieczone przed wodą. Dziękuję za odpowiedzi icon_smile.gif
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Cytat

A tu kilka modeli gniazd bryzgoszczelnych



Panie Karolu. to chyba lekka przesada. Nie w kuchni.
Pralnie, łazienki tak, bo to pomieszczenia o dużej wilgotności.

cytat z artykułu
Jarosław Pawłowski KONTAKT SIMON
ze strony MURATORplus.pl

"Kuchnia
Ze względu na fakt, że większość szafek kuchennych ma około 80 centymetrów, gniazda w kuchni instaluje się na wysokości ponad 85 cm ponad podłogą, najczęściej około 115 cm. Wskazany stopień ochrony większy niż IP20, przynajmniej w miejscach bardziej narażonych na wilgoć


Łazienki i pralnie
W tym przypadku gniazda umieszcza się na wysokości 140 cm. W łazience wyposażonej w wannę lub brodzik i natrysk wydzielono cztery strefy ochronne: 0, I, II i III. W dwóch pierwszych, czyli tam, gdzie występuje największe ryzyko zawilgocenia osprzętu, unika się montowania jakichkolwiek urządzeń, a jeśli okazuje się to bezwzględnie konieczne, muszą mieć one bardzo wysoki stopień ochrony.

Strefa II wyznacza przestrzeń szerokości 0,6 m wokół wanny lub kabiny natryskowej oraz strefy I. W jej obrębie mogą być zastosowane elektryczne podgrzewacze wody oraz oprawy oświetleniowe w II klasie ochronności (z podwójną izolacją). Wymagany stopień ochrony urządzenia to IPX4 - z obudową odporną na rozbryzgi wody.

Strefa III to przestrzeń o szerokości 2,4 m otaczająca poprzednie strefy. Tutaj mogą być instalowane gniazda wtykowe z bolcem ochronnym z odpowiednio zabezpieczonymi obwodami zasilającymi. Wymagany stopień ochrony urządzeń to co najmniej IPX1, czyli z obudową odporną na spadające krople wody. Również w strefie III najlepiej jednak instalować gniazda bryzgoszczelne o stopniu ochrony IP44.

Wtyczki pralki raczej nie wyjmuje się z gniazda po skończonym praniu, dlatego warto zainstalować dodatkowe gniazdo dla suszarki do włosów, golarki czy lokówki"

DSC01446.jpg

Gość stach
Napisano
Cytat

I chyba dobrze, gdyby nie było przepisów niejeden miałby gniazdo w wannie czy w kabinie (strefa zero) bo przecież łatwiej tak włączyć lokóweczkę czy suszarkę.

.....trochę drastyczny przykład icon_biggrin.gif


I chyba trochę przesadzony przykład icon_eek.gif
Takich idiotów sobie nie potrafię wyobrazić icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

gniazdko w wannie...



jak ktoś chce się "zabić" czemu mu tego zabraniać icon_wink.gif Ale pomysłowość jednak istnieje, i chyba oni myślą, że przepisy są po to żeby je łamać.
Napisano
Cytat

gniazdko w wannie...


A jacy zadowoleni z siebie icon_smile.gif .
To głupota do potęgi n-tej, wiele rzeczy widziałam, ale to...
I teraz przekonajmy dzieci żeby nie wchodziły na słupy wysokiego napięcia, nie suszyły włosów w wannie, jak przykład idzie z góry. Swoją drogą ciekawe ile wcześniej wypili bo na trzeźwo chyba takie pomysły do głowy nie przychodzą?! Mam nadzieję.
Gość stach
Napisano
Od dziś potrafię sobie takich idiotów wyobrazić!!! icon_confused.gif
Swoją drogą, jeśli mają odpowiednio wykonaną i sprawną instalację el., to zabezpieczenie wyłączy napięcie, zanim tym panom stanie się nieszczęście icon_twisted.gif
Napisano
Cytat

Od dziś potrafię sobie takich idiotów wyobrazić!!! icon_confused.gif
Swoją drogą, jeśli mają odpowiednio wykonaną i sprawną instalację el., to zabezpieczenie wyłączy napięcie, zanim tym panom stanie się nieszczęście icon_twisted.gif



a co jeżeli cały dom budowała spec ekipa murarsko-hydrauliczno-elektryczna... icon_biggrin.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

a co jeżeli cały dom budowała spec ekipa murarsko-hydrauliczno-elektryczna... icon_biggrin.gif


To może grobowiec wymuruje fachowy grabarz icon_evil.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

chyba trafiłem niechcący w czuły punkt. icon_biggrin.gif czyżby????? icon_biggrin.gif


icon_eek.gif nie wiem o co chodzi icon_eek.gif co za czuły punkt icon_eek.gif czyj czuły punkt icon_eek.gif
Może rozwiej moje wątpliwości icon_confused.gif??:
Napisano
Cytat

icon_eek.gif nie wiem o co chodzi icon_eek.gif co za czuły punkt icon_eek.gif czyj czuły punkt icon_eek.gif
Może rozwiej moje wątpliwości icon_confused.gif??:



nie lubię wdawać się dyskusje nie wnoszące nic do tematu,

jeden raz zrobię wyjątek;

z pana wypowiedzi można wnioskować, że jest pan murarzo-hydrauliko-elektrykiem ( i dodatkowo urażonym moją pierwszą wypowiedzią -którą traktowałem jako żart, co zresztą nie było do pana) lub grabarzem icon_biggrin.gif ( co wynikło z ze zbędnej i jednocześnie absolutnie jałowej dyskusji) icon_biggrin.gif

koniec przekazu....... icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

To może grobowiec wymuruje fachowy grabarz icon_evil.gif



ja bym to ocenił jako bardzo trafny komentarz do trafnego opisu - być może nietrafnie wykonanej instalacji przy bardzo nietrafnie dobranych użytkownikach z IO niebotycznym .
ale pewnie dziwny jestem icon_smile.gif.
PRAGNĘ jednocześnie zaznaczyć to co wielu umknęło .
TO JEST PIERWSZY POST TB KTÓRY NIE POWODUJE WOJNY .
i choć pisałem kiedyś że mnie pan nie zdziwi to przyznaję się - tak bezdyskusyjny i na temat że aż w zdziwienie wpadłem
gratuluje gratuluję
Napisano
Cytat

A jak jest twoim zdaniem? Dlaczego uważasz, że Integrator KNX nie ma racji?



Mam podobne zdanie jak MTW Orle.

PS. Post TB, a właściwie fotografia jest od dawna znanym zgrabnym montażem zrobionym na potrzebę fotografii. Możecie być pewni, że w przedłużaczach nie ma napięcia. Ani nie było. To nie jest historia, która realnie miała miejsce. To taki demotywator.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Odnośnie gniazdek w kuchni i wyłącznika różnicowo-prądowego:
Czy ktoś może mnie oświecić, które rozwiązanie jest lepsze?

1. Wyłącznik różnicowo prądowy 3-fazowy zabezpiecza zarówno kuchnię elektryczną, jak i inne obwody kuchni: czajnik, zmywarkę i obwody dodatkowe. podzielone między fazy.

2. Kuchnia 3-fazowa ma swój wyłącznik różnicowoprądowy trzyfazowy, a pozostałe obwody, wpięte w jedną fazę mają swój wyłącznik różnicowoprądowy jednofazowy.
Napisano
Cytat

Odnośnie gniazdek w kuchni i wyłącznika różnicowo-prądowego:
Czy ktoś może mnie oświecić, które rozwiązanie jest lepsze?

1. Wyłącznik różnicowo prądowy 3-fazowy zabezpiecza zarówno kuchnię elektryczną, jak i inne obwody kuchni: czajnik, zmywarkę i obwody dodatkowe. podzielone między fazy.

2. Kuchnia 3-fazowa ma swój wyłącznik różnicowoprądowy trzyfazowy, a pozostałe obwody, wpięte w jedną fazę mają swój wyłącznik różnicowoprądowy jednofazowy.


Zdecydowanie polecam rozwiązanie drugie icon_biggrin.gif
Napisano
Rozwiązanie drugie jest trochę droższe jednakże znacznie ułatwia życie. Dobrze gdy wyłączony zostanie tylko jeden obwód a prace nie ulegną dezorganizacji. Przykładem niech będzie sytuacja gdy w domu niema nikogo kto potrafi zdiagnozować przyczynę braku prądu. W takiej sytuacji "padnie "tylko obwód czajnika a pozostałe urządzenia będą funkcjonować dalej, w szczególności lodówka(Powinna mieć obwód dedykowany).

DSC01446.jpg

Napisano
Witam.
Zasadniczym zadaniem wyłączników nadmiarowo-prądowych jest ochrona instalacji elektrycznej przed przeciązeniem obwodów które dane zabezpiecznie chroni.
Wyłączniki różnicowo-pradowe chronią domowników przed następstwami utraty izolacji urządzeń i pojawienia się na ich obudowie niapięcia zagrażającego życiu domowników.


Odpowiedzmy sobie na pytanie: Gdzie w naszym domu są urządzenia stale włączone wymagające ochrony?
-pralka
-lodówka
-chłodziarka
-zmywarka
-kuchnia elektryczna
-piekarnik
-czajnik

Czy powinny mieć oddzielne zabezpieczenia?
duże obciążenia- TAK
Czy na wszystkie powinniśmy mieć obwody dedykowane?
NIE

Dlaczego?
Gdyż w przypadku wyłaczenia wyłacznika nadmiarowo-prądowego wystarczy powyjmować wtyczki z gniazd danej grupy i metodą pojedyńczego załącznia wyeliminować uszkodzone urządzenia.
Jeżeli ktoś będzie czekał na elektryka (nawet kilka dni)on zrobi dokładnie to samo.
Najpierw wyłączy urządzenia z gniazd, a dopiero w przypadku jeśli wyłaczenie nie pozwoliło ponownie załaczyć różnicówki będzie szukał uszkodzenia w instalacji.
99% wyłączeń wyłączników nadmiarowych jak i nadprądowych jest wynikiem uszkodzeń urządzeń.
Bardzo rzadko w nowych instalacjach zdarzają się uszkodzenia urządzeń nie wykonujących pracy, a jeszcze rzadziej obwodów zasilajacych. Jeżeli więc wyłaczy się obwód z pacującą lodówką to zapewne ona będzie przyczyną wyłaczenia, a nie stojący obok czajnik.

Zwracam uwagę na fakt, że wykorzystanie wyłączników różnic.-prądowych 3-faz. pozwala na wmiarę równomierne rozłożenie obciążenia zasilania domu bez konieczności badania obciązenia poszczególnych obwodów.

Może warto przy dużej ilości tych urządzeń podzielić je pomiędzy dwa wyłączniki róznicowo-prądowe?

Oczywiście potrzebne są obwody dedykowane, ale należy robić to z głową i mając na uwadze dobro inwestora a nie własne "ambicje" wykonania pięknej rozdzielni. icon_smile.gif

Moje doświadczenie zawodowe nakazuje mi polecić rozwiązanie pierwsze, jako tańsze i tak samo skuteczne w praktyce.
Napisano
Oczywiście się zgadzam że dedykowanie linii dla każdego gniazda to lekki bezsens. jednakże dzielenie gniazd w pomieszczeniu na np. dwa linie to nie jest ani zbytek ani naciągactwo. Kwestia nadmiarowo prądowych to jest jasna. W Kwestii różnicowo-prądowych mamy chyba różne zdania .W kuchni dałbym trzy. Jedną dla pieca (kuchenki) drugą jednofazową dla gniazd + lodówka oraz gniazda drugiego obwodu. Nasze poglądy mogą się różnić, ale zawsze można zmienić je, jeśli druga strona ma dobre argumenty. Pozdrawiam

DSC01446.jpg

Napisano
To wiele wyjaśnia. Rozwinę pytanie:

trzymając się wariantu 1, czyli jedna różnicówka 3-fazowa i pod nią podpięte: kuchnia oraz podzielone na fazy obwody czajnika, zmywarki, i innych obwodów (wraz z lodówką).

Przyjąłem moc kuchni 3x3400W. Myślę, że jest to z dużym zapasem
Moc czajnika przyjąłem 2400W.

Maksymalne obciążenie fazy z czajnikiem wyniosłoby lekko ponad 25A
Czy w związku z tym zabezpieczenie różnicowoprądowe 30mA, 25A jest wystarczające? Czy lepiej dać 30mA 40A?
Napisano
Cytat

To wiele wyjaśnia. Rozwinę pytanie:

trzymając się wariantu 1, czyli jedna różnicówka 3-fazowa i pod nią podpięte: kuchnia oraz podzielone na fazy obwody czajnika, zmywarki, i innych obwodów (wraz z lodówką).

Przyjąłem moc kuchni 3x3400W. Myślę, że jest to z dużym zapasem
Moc czajnika przyjąłem 2400W.

Maksymalne obciążenie fazy z czajnikiem wyniosłoby lekko ponad 25A
Czy w związku z tym zabezpieczenie różnicowoprądowe 30mA, 25A jest wystarczające? Czy lepiej dać 30mA 40A?



Witam.
zobaczmy jak można obciązyć zabezpieczenie nadprądowe 25A- przy napięciu 240V pozwala nam max 6000W (dla jednej fazy)

jednak kuchenka wymaga 16A dla każdej z faz -czyli 3840W dla jednej fazy
pamiętajmy, że kuchnia elektryczna mimo, że jest zasilana 3-ema fazami to elementy wbudowane (grzałki) są jednofazowe, o różnej mocy
,czyli aby kuchnia elektryczna pracowała z max. obciązeniem musi być wszystko w niej wykorzystane jednocześnie-wszystkie paliniki, piekarnik-wszystko -bardzo rzadka sytuacji

wróćmy do wył. różnic-prąd.
Dobór wyłącznika różnicowo-prądowego uzależniony jest od wartości maksymalnej prądu jaki może popłynąc w instalacji, i nie ma wpływu na nadprądowe zależności ochrony instalacji. Chyba, że wyłącznik różnicowo-prądowy ma wbudowany człon nadprądowy.
Wartość znamionowa IN określa jakia wartości prądu może max. przepływać przez wyłącznik długotrwale.
Dlatego jeżeli zabezpieczenie przedlicznikowe w naszym domu ma wartość 3x25A to wyłącznik 25A/30mA spełni w 100% swoje zadanie. Wykorzystanie do tego celu 40A/30mA nie zmieni nic, tylko wydamy więcej pieniędzy.
Napisano
Cytat

Witam.
zobaczmy jak można obciązyć zabezpieczenie nadprądowe 25A- przy napięciu 240V pozwala nam max 6000W (dla jednej fazy)

jednak kuchenka wymaga 16A dla każdej z faz -czyli 3840W dla jednej fazy
pamiętajmy, że kuchnia elektryczna mimo, że jest zasilana 3-ema fazami to elementy wbudowane (grzałki) są jednofazowe, o różnej mocy
,czyli aby kuchnia elektryczna pracowała z max. obciązeniem musi być wszystko w niej wykorzystane jednocześnie-wszystkie paliniki, piekarnik-wszystko -bardzo rzadka sytuacji

wróćmy do wył. różnic-prąd.
Dobór wyłącznika różnicowo-prądowego uzależniony jest od wartości maksymalnej prądu jaki może popłynąc w instalacji, i nie ma wpływu na nadprądowe zależności ochrony instalacji. Chyba, że wyłącznik różnicowo-prądowy ma wbudowany człon nadprądowy.
Wartość znamionowa IN określa jakia wartości prądu może max. przepływać przez wyłącznik długotrwale.
Dlatego jeżeli zabezpieczenie przedlicznikowe w naszym domu ma wartość 3x25A to wyłącznik 25A/30mA spełni w 100% swoje zadanie. Wykorzystanie do tego celu 40A/30mA nie zmieni nic, tylko wydamy więcej pieniędzy.


Dobrze, ze jest na forum ktoś kto wie co i jak z tym prundem icon_mrgreen.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Gwoli ścisłości Wył różn prąd 25A i 40A mają takie same ceny, przynajmniej legrand, chodziło mi o to, czy moge dać 25A, gdy z szacunków wychodzi, że jestem przy granicznych wartościach. Albo odpowiedź otrzymałem.
Napisano
Cytat

Odnośnie gniazdek w kuchni i wyłącznika różnicowo-prądowego:
Czy ktoś może mnie oświecić, które rozwiązanie jest lepsze?

1. Wyłącznik różnicowo prądowy 3-fazowy zabezpiecza zarówno kuchnię elektryczną, jak i inne obwody kuchni: czajnik, zmywarkę i obwody dodatkowe. podzielone między fazy.

2. Kuchnia 3-fazowa ma swój wyłącznik różnicowoprądowy trzyfazowy, a pozostałe obwody, wpięte w jedną fazę mają swój wyłącznik różnicowoprądowy jednofazowy.




A moim zdaniem najlepsza jest 1 opcja. Oczywiście jeśli ta różnicówka zabezpiecza wszystkie obwody w samej kuchni a nie całym domu.
Niby dlaczego ma być oddzielna różnicówka tylko dla kuchenki? Jak się wyłączy prąd z powodu płyty to się go włączy, a brak prądu przez 5 minut dla czajnika czy krajalnicy niczym strasznym nie grozi (i mniej strasznym też icon_smile.gif ).

Ostatnio zauważam, że zaczyna się przesadzanie w niektórych sprawach. Wszyscy się tak boją tego wyłączenia różnicówki.
Toż ona znając życie wyłączy pewnie raz na 10 lat bo ktoś chlapnie wodą do gniazda.

Urządzenia w kuchni to nie respirator w szpitalu. Jak się w sytuacji awaryjnej coś wyłączy to nikt nie zginie. Można sobie tą lodówkę ewentualnie na oddzielnym obwodzie podłączyć i zostawiać ją włączoną jak się wyjeżdża na urlop, ale równie dobrze można czajnik i mikrofale wyłączyć z gniazda i też sama zostanie w tym obwodzie.

W końcu dojdzie do tego, że każde gniazdo będziemy zabezpieczać oddzielnym wyłącznikiem nadprądowym i różnicowoprądowym. Na ścianie braknie miejsca dla przewodów, a rozdzielnica będzie miała rozmiar szafy.
Już teraz rozdzielnica małego domku jednorodzinnego czasem jest bardziej rozbudowana niż szafa z automatyką w niejednym zakładzie... Przeważnie bez potrzeby. Jak najbardziej jestem zwolennikiem raczej większej liczby obwodów niż mniejszej, ale zachowajmy umiar.

Jak ktoś boi się, że mu w pokoju komputer wyłączy awaria w innej części domu, to niech kupi UPS. Wyjdzie taniej niż różnicówka do każdego gniazda. Wyłączenie prądu w jakiejkolwiek innej części domu nie jest groźne. Kocioł się wyłączy, na ekogroszek po prostu stanie, no chyba, że to jest zwykły śmieciuch, to jego najlepiej w ogóle nie zabezpieczać przez RCD.

Bardziej radzę skupić się na selektywności zabezpieczeń nadprądowych. Chodzi tu głównie o to, żeby nie dopuścić do założenia przez ZE w złączu jako zabezpieczenie przedlicznikowe zwykłej eSki co jest niestety nagminne (bo tania) ale zwykłych wkładek topikowych albo wyłącznika selektywnego (ale droższy niż zwykły). Przez te eSki w złączu wystarczy spalenie się żarówki, żeby cały dom i reszta działki pozostała bez prądu w środku zimowej nocy a piec w kotłowni eksplodował.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...