Skocz do zawartości

pułapki eksploatacyjne centralnego odkurzacza


Recommended Posts

WItam,

Co do tej cofki, to bym był ostrożny z ferowaniem wyroków. Chyba, że odkurzamy w idealnie szczelnym domu, bez otwartego okna etc.

Co do innych aspektów przez Pana poruszonych. Noszenie odkurzacza na pasku jest dyskusyjne z punktu widzenia wygody, a wciągnięte (teopretycznie) te 200m3 musi być z drugiej strony wyrzucone. Ponadto większość osób używa, bądź używała odkurzacz jeżdżący po ziemi i do tego się odnosiłem.

Wąż może być 7m i wtedy jest łatwiejszy do zwijania. Wąż standard bez włącznika jest bez porównania lżejszy od najmniejszego nawet odkurzacza.

Różnic pomiędzy 1400W jeżdżącym, a centralnym jest kilka. M.in. wielkość i wydajność turbiny + bez porównania większa powierzchnia filtra powoduje, że realnie odkurzacz ciągnie wydajniej.

Link do komentarza
Cytat

WItam,

Co do tej cofki, to bym był ostrożny z ferowaniem wyroków. Chyba, że odkurzamy w idealnie szczelnym domu, bez otwartego okna etc.

Co do innych aspektów przez Pana poruszonych. Noszenie odkurzacza na pasku jest dyskusyjne z punktu widzenia wygody, a wciągnięte (teopretycznie) te 200m3 musi być z drugiej strony wyrzucone. Ponadto większość osób używa, bądź używała odkurzacz jeżdżący po ziemi i do tego się odnosiłem.

Wąż może być 7m i wtedy jest łatwiejszy do zwijania. Wąż standard bez włącznika jest bez porównania lżejszy od najmniejszego nawet odkurzacza.

Różnic pomiędzy 1400W jeżdżącym, a centralnym jest kilka. M.in. wielkość i wydajność turbiny + bez porównania większa powierzchnia filtra powoduje, że realnie odkurzacz ciągnie wydajniej.


Dzięki, że ktoś zaczął cierpliwie tłumaczyć jak to wszystko działa icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

WItam,

Co do tej cofki, to bym był ostrożny z ferowaniem wyroków. Chyba, że odkurzamy w idealnie szczelnym domu, bez otwartego okna etc.

Co do innych aspektów przez Pana poruszonych. Noszenie odkurzacza na pasku jest dyskusyjne z punktu widzenia wygody, a wciągnięte (teopretycznie) te 200m3 musi być z drugiej strony wyrzucone. Ponadto większość osób używa, bądź używała odkurzacz jeżdżący po ziemi i do tego się odnosiłem.

Wąż może być 7m i wtedy jest łatwiejszy do zwijania. Wąż standard bez włącznika jest bez porównania lżejszy od najmniejszego nawet odkurzacza.

Różnic pomiędzy 1400W jeżdżącym, a centralnym jest kilka. M.in. wielkość i wydajność turbiny + bez porównania większa powierzchnia filtra powoduje, że realnie odkurzacz ciągnie wydajniej.


Zjawisko cofki jest tak powszechne przy łączeniu "wyciągów" z wentylacją naturalną, że nie ma sensu pisać o tym jako "zaleta" - można to łatwo sprawdzić!
Co do wygody z wężem... montujemy odkurzacza centralne i przyznam, że 7 m z gniazdami na korytarzu, jeszcze nikomu sprawy nie załatwił a też zajmuje sporo miejsca.
Różnice... 1400W mocy ssącej przy identycznych rozmiarów rurce, może być "gorsze, lub lepsze???
Większa powierzchnia filtra ma wpływ na ssanie? Przecież rurki i ssawki są identyczne, a filtr w CO jest rzadziej czyszczony!!! Zapychanie filtra może ma wpływ na ssanie. Dlaczego nie napisze Pan że długość kanałów i zakręty mają wpływ na ssanie?
Link do komentarza
Cytat

Co do wygody z wężem... montujemy odkurzacza centralne i przyznam, że 7 m z gniazdami na korytarzu, jeszcze nikomu sprawy nie załatwił a też zajmuje sporo miejsca.



Rozumiem że masz odkurzacz centralny, codziennie odkurzasz dywany w swoim mieszkaniu, zamiatasz do szufelki piasek i jesteś cholernie niezadowolony bo jest niewygodnie.

Bo wiesz, "montować" to nie to samo co "używać"

Ja w każdym razie nie zamienię centralnego na żaden, najbardziej cudowny, (na kółkach, na batarię, przypiety na pasku, noszony na plecach) zwykły "zakurzacz".

A wiem bardziej od ciebie bo nie dość że go montowałem to jeszcze go używam.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Jeśli ten wątek ma do czegokolwiek być przydatny, to gorąco proszę udzielającyh się w nim przedstawicieli OC, by przestali bić marketingową pianę i coś konkretnego zaczęli pisać.

Wizyta serwisanta, konieczność zrobienia projektu, cyklon i kurz wyrzucany poza dom.
Przecież to wszystko wiemy z reklam i artykułów!

Myślę, że wady odkurzacza stacjonarnego są takie same jak przenośnego.

Teoretycznie, hipotetycznie, jeśli zwykły odkurzacz będzie stał w kotłowni i podłączymy go do ułożonych rur odkurzacza centralnego, to różnicy nie ma.

Cena jest zasadniczo inna.

Kłopot stanowi zatkana rura albo awaria jednostki.

Moim zdaniem warto rozważyć przede wszystkim, czy dla kogoś komfort wynikający z nie-ciągania za sobą odkurzacza wart jest ceny OC.

Argument o konieczności wzywania instalatora, żeby przepchał zatkaną rurę, zniechęca mnie do OC.
Myśl o wizytach autoryzowanych serwisantów budzi we mnie skrajnie chore emocje.
I raczej dopatruję się tu dodatkowych ukrytych kosztów.

A sądzę, że przetkanie takiej zatkanej rury nie wymaga stosowania technologii kosmicznych...
Pewnie jakaś sprężyna do tego służy!

Czy ktoś napisze, JAK samodzielnie przepchać taką rurę?
Ewentualnie JAK robi to zaproszony serwisant?
Jakimi narzędziami?
Co sprawdza?
Jak się za to zabiera?

Z pewnością część z nas skorzysta z takich porad,
a części z nas nie będzie się chciało samodzielnie z tym babrać.

A wszyscy będą zadowoleni, bo... będą wiedzieć.
Serrrrrdecznie pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Jeśli ten wątek ma do czegokolwiek być przydatny, to gorąco proszę udzielającyh się w nim przedstawicieli OC, by przestali bić marketingową pianę i coś konkretnego zaczęli pisać.

Wizyta serwisanta, konieczność zrobienia projektu, cyklon i kurz wyrzucany poza dom.
Przecież to wszystko wiemy z reklam i artykułów!

Myślę, że wady odkurzacza stacjonarnego są takie same jak przenośnego.

Teoretycznie, hipotetycznie, jeśli zwykły odkurzacz będzie stał w kotłowni i podłączymy go do ułożonych rur odkurzacza centralnego, to różnicy nie ma.

Cena jest zasadniczo inna.

Kłopot stanowi zatkana rura albo awaria jednostki.

Moim zdaniem warto rozważyć przede wszystkim, czy dla kogoś komfort wynikający z nie-ciągania za sobą odkurzacza wart jest ceny OC.

Argument o konieczności wzywania instalatora, żeby przepchał zatkaną rurę, zniechęca mnie do OC.
Myśl o wizytach autoryzowanych serwisantów budzi we mnie skrajnie chore emocje.
I raczej dopatruję się tu dodatkowych ukrytych kosztów.

A sądzę, że przetkanie takiej zatkanej rury nie wymaga stosowania technologii kosmicznych...
Pewnie jakaś sprężyna do tego służy!

Czy ktoś napisze, JAK samodzielnie przepchać taką rurę?
Ewentualnie JAK robi to zaproszony serwisant?
Jakimi narzędziami?
Co sprawdza?
Jak się za to zabiera?

Z pewnością część z nas skorzysta z takich porad,
a części z nas nie będzie się chciało samodzielnie z tym babrać.

A wszyscy będą zadowoleni, bo... będą wiedzieć.
Serrrrrdecznie pozdrawiam.



I teraz poproszę (-imy) o odpowiedzi firmowców icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Czy ktoś napisze, JAK samodzielnie przepchać taką rurę?
Ewentualnie JAK robi to zaproszony serwisant?
Jakimi narzędziami?
Co sprawdza?
Jak się za to zabiera?



W pierwszym rzędzie należy dokładnie zrobić instalację - od pierwszego do ostatniego elementu. To podstawa NIE ZAPYCHANIA się rury.
Jeżeli już wystąpi taka konieczność, to oczywiście czasem wystarczy sprężyna. Czasem też należy nieco przebudować. Miałem tak niedawno. Cała instalacja była OK, poza jednym trójnikiem, który zamontowany był "pod włos"
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
No dobra postaram się nie bić piany marketingowej.

1. Ile razy zapchał wam się wąż ssący w "tradycyjnym odkurzaczu"
Odp. Niektórym nigdy, innym często.
W takim razie proszę innych o bardziej przemyślane stosowanie odkurzacza.

2. Najczęściej zapycha się właśnie wąż ssący lub ssawka.
Odp. Dlatego że:
a) są początku "łańcucha pokarmowego"
b) Ssawka ma średnicę ok 35mm

3. Jakie przedmioty najczęściej tworzą zator w systemie.
Odp.
a) Długie
b) zbyt duże
c) kleiste

Przed przedmiotami grup a i b system jest zabezpieczony właśnie dzięki ssawce o średnicy 35mm, podczas gdy średnica instalacji to 50mm, oraz specjalnej kolejności montażu kolanek. Polega to na tym że pierwszym kolankiem (tuż za gniazdkiem) jest kolanko podejściowe którego wewnętrzny promień jest równy grubości ścianki czyli ok. 2mm, zewnętrzny średnicy rury czyli 50mm. Pozostałe kolanka mają promień wewnętrzny równy ok. 50 mm, zewnętrzny ok 100mm. Oczywiste jest więc że przedmiot któremu uda się "przejść" przez ssawkę i pierwsze kolanko przejdzie bez oporów przez całą instalację. Oczywiście pod warunkiem że nikt wam w instalacji nie założył kolanka podejściowe (bo mu tak było wygodnie) oraz trójnika w druga stronę tak jak to opisał Mirrzo.
Link do komentarza
  • 6 lata temu...

Wracając do eksploatacji.

Po za oczywistą wymianą filtrów i ewentualnych worków, warto wspomnieć o o starzejących się z biegiem czasu uszczelkach w gniazdach, generujących coraz większą nieszczelność. 

To o czym warto pamiętać, to że większość problemów wyłapała by, robiona regularnie próba podciśnienia, np. co 3 lata.

 

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Mój maż bardzo chce centralny odkurzacz, ale mi się wydaje, że ta rura wyjdzie "kilometrowa" do ciągania po dużym domu, albo gniazdo na gnieździe, w sumie nie wiem jak to wszystko w praktyce wygląda, ale jakoś nie przekonuje mnie to rozwiązanie, chyba szybciej bym zaufała porządnemu, nie wielkiemu odkurzaczowi do ładowania.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...