Skocz do zawartości

Cena domu parterowego a piętrowego


Recommended Posts

Napisano
Zastanawialiście się kiedyś jaka mogłaby być różnica w cenie wybudowania domu parterowego a piętrowego o tych samych gabarytach, czyli np. 140 m2 pow. użytkowej. I załóżmy, że zostały użyte te same materiały do budowy.

A może takiej różnicy by nie było?
Napisano
Różnica byłaby znikoma przy ogólnych kosztach budowy. Budując dom z poddaszem na mniejszej powierzchni uzyskuje się większą powierzchnię. Różnica może być przede wszystkim widoczna na robociznie, z reguły parterówki są tańsze.
Napisano
Witam, myślę, że niewielka, ciężko to określić, trzeba by po prostu policzyć. Pewnie wyszłaby różnica na schodach, chociaż można byłoby oszczędzić na więźbie, ale znowu przy parterówce odpadają stropy. Chyba jednak mimo wszystko parterówka wyszłaby trochę taniej.
Pozdrawiam

Napisano
A czemu robocizna parterówki jest tańsza, chyba, że bierze się pod uwagę właśnie koszty stropu. Są one rzeczywiście spore, ale z drugiej strony chyba rekompesowane przez koszt pokrycia dachowego, bo to większa powierzchnia wychodzi.

Strop w piętrowym tak na oko, to koszt 20 tyś oraz schody z okładziną to 7 tyś

Te ceny podaję bez konkretnych przeliczeń i według "wydaje mi się"

Ale więźba i pokrycie droższe w parterówce o jakieś 10-15 tyś
Napisano
W parterowym domu odpada dość pracochłonne wykańczanie skosów na poddaszu, układanie izolacji na połaci dachowej itp. Wystarczy wykonać izolację na lekkim stropie (np. drewnianym) nad parterem; odpadają też prace na wysokości. Generalnie wykonawstwo jest łatwiejsze i mniej podatne na błędy. Tyle że trzeba być konsekwentnym - w parterowym domu wystarczą mniejsze spadki dachu (nieco zmniejsza to jego powierzchnię), nie trzeba robić ścianek kolankowych okien dachowych itp.
A tak w ogóle to koszty wykonania bardzo podnoszą wszelkie udziwnienia np. wielospadowe dachy.
Napisano
Kiedyś czytałam artykuł na ten temat, z którego wynikało, że przy domach o powierzchni około 150m2 wychodzi podobnie. natomiast im dom wiekszy, tym taniej wychodzi z poddaszem użytkowym. Zdaje się, że dach przesądzał o kosztach.
Napisano
Cytat

schodu drewniane wiszące u mnie to koszt 7-10 tysięcy średnio, a obłozenie schodów betonowych to około 5 tys.


To na jedno wychodzi, bo za darmo to schodów betonowych to się nie wyleje.
Napisano
Witam wszystkich serdecznie:)
Razem z chlopakiem rozwazamy budowe domu ok 120m2 parterowka z zabudowa poddasza. Pomimo, iz mamy juz spore zaplecze finansowe, nadal mamy watpliwosci czy podolamy takiemy zadaniu. Prosze o kilka podpowiedzi, od Panstwa ktorzy juz sa na etapie budowy, lub sa szczesciarzami i juz maja swoj wymarzony domek.
Czy 250 tys wystarczy na postawienie domu w tanie "pod klucz"??zaznaczajac, ze dzialke juz posiadamy.
Prosze o podpowiedzi, za ktore z gory dziekuje.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
chłopak i szanowna koleżanka to złote rączki czy wykonawcy będą zwoływani do wszystkiego ? czy jest już ogrodzenie(jeśli ma być) , przyłącza (i czy nie ma problemu/utrudnień w ich podłączeniu, tu głównie mowa o elektryce ), projekt - czy stawiacie na prostotę=oszczędność czy skomplikowana bryła i wszelkiego rodzaju dodatki w formie podcieni filarów i innych elementów podnoszących koszta .

nie pamiętam już gdzie ale kiedyś na innym forum zadałem podobne pytanie i w zamian otrzymałem znakomitą "litanię" czego nie robić albo co robić by ograniczyć koszta ( niestety nie pamiętam na jakim) - bo raczej nikt nie powie ostatecznie czy się uda za xxx PLN bo to kwestia swoich własnych wyliczeń na podstawie projektu +30% zapas icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...