Skocz do zawartości

Drewno egzotyczne


Recommended Posts

Napisano
Widziałem niedawno taki parkiet bambusowy w montażu. Coś pięknego! Twarde jak stal ! A jak się po latach wytrze, to można spokojnie przeszlifować.
  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Czy parkiet z drewna egzotycznego wymaga jakiejś specjalnej ochrony?




Witam;

parkiet z drewna egzotycznego nalezy traktować tak samo jak posadzki z drewna gatunków europejskich.
Pytanie jak drewno zostało lub powinno być wykonczone.

Wybierając gatunek drewna na posadzkę kierujemy się odczuciami dekoracyjnymi a później użytkowymi.
Warto po dokonaniu wyboru właściwego parkietu zasięgnąć informacji u sprzedawcy, jaki sposób wykończenia
danego gatunku jest zalecany.
Istnieją gatunki tzw. egzotyków, które są "trudne" w wykończeniu: np. tłuste, zawierające antyoksydanty...

W zależności od zastosowanego wykończenia - olejowanie lub lakierowanie - wtedy należy zadbać o własciwe
utrzymanie stanu parkietu.

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Istnieją gatunki tzw. egzotyków, które są "trudne" w wykończeniu: np. tłuste, zawierające antyoksydanty...


A może troszku więcej na ten temat? icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam;

parkiet z drewna egzotycznego nalezy traktować tak samo jak posadzki z drewna gatunków europejskich.
Pytanie jak drewno zostało lub powinno być wykonczone.

Wybierając gatunek drewna na posadzkę kierujemy się odczuciami dekoracyjnymi a później użytkowymi.
Warto po dokonaniu wyboru właściwego parkietu zasięgnąć informacji u sprzedawcy, jaki sposób wykończenia
danego gatunku jest zalecany.
Istnieją gatunki tzw. egzotyków, które są "trudne" w wykończeniu: np. tłuste, zawierające antyoksydanty...

W zależności od zastosowanego wykończenia - olejowanie lub lakierowanie - wtedy należy zadbać o własciwe
utrzymanie stanu parkietu.

pozdrawiam



I jakie gatunki zaliczamy do tych "trudnych"?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Niektóre gatunki egzotyczne zawierają w sobie takie substancje, które powodują ryzyko nieprzyjęcia się niektórych impregnatów. Pod pojęciem impregnatu mam tu na myśli stosowane środki do zabezpieczenia posadzki wykonanej z surowych elementów, czyli nanoszenie ich po uprzednim przyklejeniu, sezonowaniu, cyklinowaniu i szpachlowaniu. Impregnatami takimi są różnego rodzaju lakiery, woski, olejo-woski i oleje. Natomiast przykładowe gatunki drewna, które mogą być problematyczne dla niektórych z tych impregnatów, to np. Lapacho (Ipe), Wenge, Teak, Palisander. Przy rozważaniu zakupu danego gatunku drewna należy po prostu konsultować ze sprzedawcą, czy technikiem z firmy produkującej/dostarczającej dany impregnat, czy może on być zastosowany na dany gatunek drewna. Najczęściej przy problematycznych drewnach sprawdza się olej (olejo-wosk nie zawsze) lub lakier chemiczny rozpuszczalnikowy dwuskładnikowy, np. Uno niemieckiej firmy Berger-Seidle.
  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Ale co masz na myśli przez "ochrona"? I o jakie konkretnie drewno chodzi? Bo egzotyczne przecież są różne gatunki i one się między sobą bardzo mocno różnią. Nie da się tak generalizować. Bambusa generalnie nie polecam. Nie mam pojęcia jak z tym postępować, ale z tego co się nasłuchałam na ten temat to serdecznie podziękuję. Natomiast szlachetniejsze gatunki bardzo elegancko się prezentują i jak jest dobre, wyselekcjonowane drewno, dobrego producenta to raczej nie wymagają żadnego cudowania. Ja mam np. Cabreuva Vermelha i bardzo sobie chwalę. I nie muszę z nim nic robić więcej niż z poprzednią podłogą z krajowego drewna.
Napisano
Jak wspomnieli panowie: Dawid Więckowski i Maciej Stefaniak podłoga wykonana z drewna egzotycznego nie wymaga specjalnych zabiegów ochronnych, w porównaniu z podłogami wykonanymi z innych surowców. Dodatkowo drewno egzotyczne, które swoją twardością (wg skali Brinella) przewyższa większość europejskich nawet o 50%, słynie ze swojej wytrzymałości i długowieczności. Sprawdza się więc dobrze w wymagających warunkach (np. w pomieszczeniach o dużym natężeniu ruchu: kuchni, salonie itd.).

Środki pielęgnacyjne i sposób czyszczenia powinniśmy więc dostosowywać nie do gatunku drewna, z którego wykonana jest podłoga, a do rodzaju jej wykończenia. To właśnie w zależności od tego, czy będzie ona uszlachetniona olejemy czy też lakierem, użyjemy preparatu dedykowanego danemu pokryciu.

Seweryn Miazga, Product Manager
Baltic Wood
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Podłoga z drewna egzotycznego nie wymaga żadnych dodatkowych zabiegów. Polecam wykończenie olejem podłoga będzie bardziej naturalna. Co do podłóg bambusowych to owszem są twarde ale nie znam żadnego parkieciarza który podjąłby się renowacji takiej podłogi.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Podłoga z drewna egzotycznego nie wymaga żadnych dodatkowych zabiegów. Polecam wykończenie olejem podłoga będzie bardziej naturalna. Co do podłóg bambusowych to owszem są twarde ale nie znam żadnego parkieciarza który podjąłby się renowacji takiej podłogi.



Luizo masz 100% racji, podłoga bambusowa to tandeta, a wykonczenie olejem to swietny sposob na podłogę
  • 2 miesiące temu...
  • 3 lata temu...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Podłogowe deski warstwowe - tzw. panele drewniane (czyli elementy składające się z warstw naturalnego drewna - wierzchnią może stanowić drewno egzotyczne) zwykle są wykończone fabrycznie. Najczęściej olejem lub lakierem. Zarówno olej, jak i lakier może być bezbarwny albo zawierać pigmenty zmieniające barwę drewna. Deski niezabezpieczone trudno znaleźć w sklepach (z reguły trzeba je zamawiać bezpośrednio u producenta). Decydując się na zabezpieczanie posadzki w domu, wydłużamy czas prac.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...