Super B Napisano 9 lipca 2009 Udostępnij #1 Napisano 9 lipca 2009 Czym zabezpieczyć zaprawę cementowo-wapienną przed rozwojem pleśni? Link do komentarza
Mathir Napisano 10 lipca 2009 Udostępnij #2 Napisano 10 lipca 2009 Idąc śladem opiekuna tej części forum znalazłem coś takiegohttp://dom.money.pl/budownictwo/materialy-...ni;2l,2664.htmlhttp://www.technologie-budowlane.com/IZOHA...6_103_156-.htmljest jeszcze jeden preparathttp://www.jak-budowac.pl/izohan-grzybochr...mi-i-plesnia-5l Link do komentarza
Izohan Napisano 3 sierpnia 2009 Udostępnij #3 Napisano 3 sierpnia 2009 Do zwalczania i zabezpieczania podłoży mineralnych przed grzybami i pleśnią służą preparaty: IZOHAN grzybostop i IZOHAN grzybochron. Proces odgrzybiania należy rozpocząć od oczyszczenia podłoża z nalotów grzybów. W przypadku niewielkiego skażenia wystarczy na mokro zdrapać farbę czy tapetę ze ściany, przy silnym - zaleca się skucie zawilgoconego tynku przynajmniej 80cm poza granice zawilgocenia. Skucie tynku pozwoli na wyeliminowanie silnego zapachu związków pleśniowych grzybni oraz na głębsze wniknięcie preparatu grzybobójczego w podłoże, zwiększając skuteczność działania. Kolejnym etapem jest osuszenie zawilgoconej powierzchni strumieniem ciepłego powietrza oraz zapewnienie odpowiedniej wentylacji.Na oczyszczone z nalotów, osuszone oraz odkurzone z pyłu podłoże można rozpocząć nakładanie preparatu grzybobójczego IZOHAN grzybostop. Aplikacja preparatu może odbywać się za pomocą natrysku lub pędzla. Pleśń tak naprawdę tylko raz jest słaba - w momencie kiełkowania. W tym czasie należy do niej dotrzeć z trucizną. Trzeba oddzielić dwie fazy walki: zabijanie i usuwanie. Jedna aplikacja środka grzybobójczego natrafia na różne fazy rozwojowe grzybni ? zniszczy grzybnię wegetatywną, kiełkujące zarodniki, natomiast konidiom, nie kiełkującym jeszcze zarodnikom nie zrobi nic. Dlatego też należy stosować metodę tyndalizacji: minimum trzykrotne powtórzenie w odstępach 12-24godzinnych. Po całkowitym wyschnięciu preparatu, na odkażoną powierzchnię można nakładać nowy tynk lub gładź szpachlową.W celu zabezpieczenia powierzchni przed ponownym zakażeniem grzybami i pleśnią należy zabezpieczyć ją preparatem IZOHAN grzybochron.Ostatnim etapem jest pomalowanie ściany np. IZOHAN farbą przeciwwodną. Farba ta została specjalnie zaprojektowana do uszczelniania wszelkich rodzajów powierzchni murowych i opierania się przepływowi wody nawet pod ciśnieniem odrywającym powłokę. Zwykła farba przylega tylko do powierzchni i woda pod ciśnieniem może ją oderwać, natomiast IZOHAN farba przeciwwodna penetruje powierzchnię i mocno się z nią łączy, działając jak integralna bariera powstrzymująca cieknięcie. IZOHAN farba przeciwwodna odznacza się także zdolnością do zapobiegania powierzchniowej krystalizacji soli i nie pozwala na pojawienie się wilgoci na pomalowanej powierzchni, dzięki zaś wysokiej paroprzepuszczalności osusza ją zewnętrznie.mgr inż. Małgorzata Kłapkowska Link do komentarza
Super B Napisano 5 sierpnia 2009 Autor Udostępnij #4 Napisano 5 sierpnia 2009 Wow! Doczekałem się odpowiedzi! Nie upadajcie na duchu... pytający Dzięki! Link do komentarza
Mathir Napisano 5 października 2009 Udostępnij #5 Napisano 5 października 2009 A to charakterystyka Grzybostopu.Zastosowanie:odgrzybianie materiałów budowlanych takich jak zaprawy cementowo-wapienne, cementowe i betony; niszczenie grzybów podstawczaków należących do klasy Basidiomycetes oraz pleśni: Aspergillus niger, Aspergillus terreus, Paecilomyces variotii, Penicillium funiculosum, Penicillium ochrochloron, Scopulariopsis brevicaulis, Trichoderma virideWłaściwości:wysoka skuteczność zwalczania pleśni i grzybów niszczących strukturę materiałów budowlanych; głęboka penetracja w głąb materiałów budowlanych takich jak beton, zaprawy cementowe i cementowo-wapienne; łatwość i szybkość w stosowaniu; prace odgrzybieniowe można wykonywać samodzielnie; nie jest wymagane użycie żadnego specjalistycznego sprzętu; preparat nakłada się za pomocą natrysku lub pędzlaSkład: wodny roztwór biocydu Link do komentarza
kibito Napisano 6 października 2009 Udostępnij #6 Napisano 6 października 2009 Mathir widzę że lekcje odrobiłeś opis jak z podręcznika Link do komentarza
Mathir Napisano 6 października 2009 Udostępnij #7 Napisano 6 października 2009 Eeee... źeby tam z podręcznika... Normalnie ze stronki dystrybutora przekleiłem, żeby wszystko było w jednym miejscu Link do komentarza
Jan_13 Napisano 8 października 2009 Udostępnij #8 Napisano 8 października 2009 Cytat Eeee... źeby tam z podręcznika... Normalnie ze stronki dystrybutora przekleiłem, żeby wszystko było w jednym miejscu Ty piracie podstępny i internetowy... Ty... Ale dobrze... Piratuj dalej, bo człowiek może się czegoś konkretnego dowiedzieć Link do komentarza
KAROI Napisano 9 października 2009 Udostępnij #9 Napisano 9 października 2009 Żeby nie używać GRZYBOSTOPU lepiej użyjcie zawczasu GRZYBOCHRONU Link do komentarza
Mathir Napisano 11 grudnia 2009 Udostępnij #10 Napisano 11 grudnia 2009 Przypominam Link do komentarza
KAROI Napisano 13 grudnia 2009 Udostępnij #11 Napisano 13 grudnia 2009 Mówiąc szczerze... gdy zaczyna pojawiać się coś podejrzanego, to traktuję owo coś domestoswm Link do komentarza
cyma2704 Napisano 14 grudnia 2009 Udostępnij #12 Napisano 14 grudnia 2009 Cytat Mówiąc szczerze... gdy zaczyna pojawiać się coś podejrzanego, to traktuję owo coś domestoswm Użycie tylko preparatów grzybobójczych to likwidacja objawów, a nie przyczyny. Najpierw usunąć powód, który spowodował powstanie grzyba, a potem stosować odgrzybiacze.Powodzenia Link do komentarza
KAROI Napisano 15 grudnia 2009 Udostępnij #13 Napisano 15 grudnia 2009 Cytat Użycie tylko preparatów grzybobójczych to likwidacja objawów, a nie przyczyny. Najpierw usunąć powód, który spowodował powstanie grzyba, a potem stosować odgrzybiacze. Zgoda, ale później czymś to cholerstwo wygubić trzeba. A jeśli traktuje się je zbyt łagodnie, to i na "zdrowej" ścianie potrafi sie panoszyć. Link do komentarza
talar Napisano 16 grudnia 2009 Udostępnij #14 Napisano 16 grudnia 2009 kilka miesięcy temu wypróbowałem środek o nazwie PUFAS usunął pleśń w kilka minut od tamtego czasu sufit czysty.Ten środek jest niemieckiej produkcji ,nie łatwo go dostać Link do komentarza
Jolka3 Napisano 18 grudnia 2009 Udostępnij #15 Napisano 18 grudnia 2009 Na tej stronie można znaleźć ten środek, o którym wspominał talarhttp://www.studiokoloru.sklepna5.pl/kat/9/...zybobojcze.html Link do komentarza
Mathir Napisano 18 grudnia 2009 Udostępnij #16 Napisano 18 grudnia 2009 Szukajcie takiego opakowania: Link do komentarza
Jolka3 Napisano 20 grudnia 2009 Udostępnij #17 Napisano 20 grudnia 2009 Muszę przy okazji spróbować. Link do komentarza
animus Napisano 20 grudnia 2009 Udostępnij #18 Napisano 20 grudnia 2009 Cytat Muszę przy okazji spróbować. Taki środek trzeba stosować w takich pomieszczeniach co jakiś czas http://cokupic.pl/opinie/Climatic-530-OSUS...906f94138c95d42 Link do komentarza
Jolka3 Napisano 22 grudnia 2009 Udostępnij #19 Napisano 22 grudnia 2009 Cytat http://cokupic.pl/opinie/Climatic-530-OSUS...906f94138c95d42 Ciekawe Link do komentarza
KAROI Napisano 27 grudnia 2009 Udostępnij #20 Napisano 27 grudnia 2009 Ciekawe urządzenie. Link do komentarza
krzysiek29 Napisano 27 grudnia 2009 Udostępnij #21 Napisano 27 grudnia 2009 można boramonem Link do komentarza
KAROI Napisano 28 grudnia 2009 Udostępnij #22 Napisano 28 grudnia 2009 Cytat można boramonem Oto on: Link do komentarza
Mathir Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #23 Napisano 29 grudnia 2009 Czyli sporo tych środków na grzyba! Link do komentarza
Jolka3 Napisano 30 grudnia 2009 Udostępnij #24 Napisano 30 grudnia 2009 I bardzo dobrze. Warto poeksperymentować! Link do komentarza
Jan_13 Napisano 11 stycznia 2010 Udostępnij #25 Napisano 11 stycznia 2010 Cytat I bardzo dobrze. Warto poeksperymentować! Nie warto! Lepiej załatwić go raz, a dobrze Link do komentarza
Mathir Napisano 13 stycznia 2010 Udostępnij #26 Napisano 13 stycznia 2010 Cytat Nie warto! Lepiej załatwić go raz, a dobrze Prawda, ale jest mi właściwie obojętne czym Link do komentarza
Bopet Napisano 22 lutego 2010 Udostępnij #27 Napisano 22 lutego 2010 Jak ktoś ma kłopoty z grzybem, to warto prześledzić temat. Kilka praktycznych wskazówek sie znajdzie Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 5 kwietnia 2010 Udostępnij #28 Napisano 5 kwietnia 2010 jak ktoś ma problemy z grzybem to warto poszukać odpowiedzi na pytanie - dla czego ??a potem już tylko z górkipozdrawiam Link do komentarza
Bopet Napisano 2 czerwca 2010 Udostępnij #29 Napisano 2 czerwca 2010 Cytat jak ktoś ma problemy z grzybem to warto poszukać odpowiedzi na pytanie - dla czego ??a potem już tylko z górkipozdrawiam Tylko dla niektórych może to oznaczać, iż należy obiekt wysadzić i zbudować nowy Przesadzam oczywiście, ale czasami bez dużego remontu się nie obejdzie Link do komentarza
PeZet Napisano 5 czerwca 2010 Udostępnij #30 Napisano 5 czerwca 2010 Czy zielone wykwity na ścianie od zewnątrz to tez grzyb? Link do komentarza
ja14 Napisano 6 czerwca 2010 Udostępnij #31 Napisano 6 czerwca 2010 Raczej porosty. Link do komentarza
Barbossa Napisano 7 czerwca 2010 Udostępnij #32 Napisano 7 czerwca 2010 glony, mchy, porosty - jak to jednym tchem niektórzy wymieniają, karszerek i odpowiednie płyny dostępne w marketach, powinno pomóc, chociaż na jakiś czas Link do komentarza
kula Napisano 12 lipca 2010 Udostępnij #33 Napisano 12 lipca 2010 Cytat glony, mchy, porosty - jak to jednym tchem niektórzy wymieniają, karszerek i odpowiednie płyny dostępne w marketach, powinno pomóc, chociaż na jakiś czas Odświeżę temat bo ostatnio u mnie na tzw poddaszu (bo to w zasadzie niższa część pomieszczenia ze spadkiem) pojawił się ten grzyb (ogólnie mówiąc). Na tym poddaszu jest gładź gipsowa i nawet nawiewniki w oknach i nic to nie pomaga. Tak mi się wydaje, że stosowanie kolejnego "cudownego" preparatu nic tu nie da. Skoro ktos wspomniał, że trzeba zaczynać od źródła to gdzie jest to źródło?? Bo zapach chloru i wietrzenie już mi się znudziło. Link do komentarza
Barbossa Napisano 12 lipca 2010 Udostępnij #34 Napisano 12 lipca 2010 fotki poprosimy Link do komentarza
kula Napisano 14 lipca 2010 Udostępnij #35 Napisano 14 lipca 2010 Nie mam fotek, to u rodziców na tym tzw poddaszu. Sprawa wygląda tak, że te wykwity czy jak to nazwać, są w narożach pod sufitem i przy podłodze. Z tego co mi rozum podpowiada tam musi być najzimniej i najwilgotniej. Walczyłem z tym na kilka sposobów (bez skuwania tynku) i dopiero wybicie kratki wentylacyjnej do trzonu kominowego pomogło. Teraz jest wymiana powietrza i nawiewniki w oknach działają. Wilgotność na mój gust spadła i "grzyb" potraktowany jakimś tam środkiem nie ma już takiego podłoża do rozwoju i nie "daje rady". Pewno na zimę wyjdzie sobie ale mam nadzieję, że tylko na początku systemu grzewczego. Link do komentarza
KAROI Napisano 19 lipca 2010 Udostępnij #36 Napisano 19 lipca 2010 Czyli nie ma nic lepszego niż sprawna i wydajna wymiana powietrza w pomieszczeniu! Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 21 lipca 2010 Udostępnij #37 Napisano 21 lipca 2010 Musimy rozgraniczyć dwa zagadnienia: walka z drobnoustrojami i zapobieganie powstawaniu drobnoustrojów.Skoro stworzymy dogodne warunki dla rozwoju, nazwijmy to, pleśni, możemy w nieskończoność stosować róznego rodzaju preparaty, które jedynie na pewien czas uwolnią nas od nalotu na ścianach w narożnikach i na styku podłóg ze ścianami (na początku tu najczęściej zaczyna się nasz problem). Należy mieć na uwadze, że zmywając wierzchnią warstwę z tynku odpowiednim preparatem nie rozstaniemy się na dobre z nalotem.Po pierwsze - musimy usunąć przyczynę, a preparaty usuwają jedynie doraźnie skutek. Może się okazać, że czeka nas skuwanie tynku i zwalczanie zagrożenia w zarodku. Tu, owszem, preparaty wymieniane wyzej są jak najbardziej wskazane. Po zwalczeniu "grzyba" musimy usprawnic wentylację i zapewnić nazwijmy to "zdrowy dla nas" klimat w pomieszczeniach.Musimy zdać sobie sprawę, że wentylacja to podstawa bo usuwa z pomieszczeń nadmiar wilgoci. Nadmierna wilgoć jest natomiast jedną z bardziej istotnych przyczyn rozwoju drobnoustrojów w pomieszczeniach. Link do komentarza
austiak Napisano 23 stycznia 2011 Udostępnij #38 Napisano 23 stycznia 2011 Powiedzcie dla czego u nas wszyscy tylko leczą skutki?Panie i Panowie Pleśń i glony powstają tam gdzie stworzymyim odpowiednie warunki.Wilgotność co może być skutkiem braku wentylacji lub brakamiizolacji przed wilgocią.Naturalnie bywają miejsca gdzie się nie da inaczej. Tam należyregularnie czyścić ciśnieniowo na przykład.Postarajcie się nie zanieczyszczać środowiska, wasze własne zdrowie wam to odpłaci. Link do komentarza
Gość gawel Napisano 23 stycznia 2011 Udostępnij #39 Napisano 23 stycznia 2011 Cytat Czym zabezpieczyć zaprawę cementowo-wapienną przed rozwojem pleśni? ja zastosowałem metodę beznakładową tzn tynk zatarty jest pionowo w tzw "kornik" i to powoduje że woda zawsze spływa i nigdzie nie ma żadnych zzielenień czy zaczernień. Byłem mądry przed szkoda bo widziałem scianę w bloku zrobioną w kornik poziomy nie daj boże cała była zmurszała. Link do komentarza
austiak Napisano 23 stycznia 2011 Udostępnij #40 Napisano 23 stycznia 2011 Cytat Odświeżę temat bo ostatnio u mnie na tzw poddaszu (bo to w zasadzie niższa część pomieszczenia ze spadkiem) pojawił się ten grzyb (ogólnie mówiąc). Na tym poddaszu jest gładź gipsowa i nawet nawiewniki w oknach i nic to nie pomaga. Tak mi się wydaje, że stosowanie kolejnego "cudownego" preparatu nic tu nie da. Skoro ktos wspomniał, że trzeba zaczynać od źródła to gdzie jest to źródło?? Bo zapach chloru i wietrzenie już mi się znudziło. Witam, spróbuje zgadnąć gdzie jest to źródło:Są dwie możliwości. 1) Za mało wentylacji i tym samym wilgoć skrapla się na chłodniejszych gipsach a to dobre podłoże dla grzybków. 2) Brak izolacji pod gipskartonem - zasady wytłumacze poniżej.Budując ścianę lub skos dachowy gdzie pomieszczenie ogrzewane graniczy z powietrzem na zewnącz gzie jest zimniej należy zachować zasadę "im warstwa bliższa ciepła to ma być szczelniejsza" W elementach takich jak dach ocieplany konieczne jest aby zastosować jak najszczelniejszą folię pod samą płytę gipsową. Co się dzieje jeśli tego nie ma?W ziemie jak ogrzewamy dom mamy wewnątrz więcej wody w postaci pary wodnej (wilgoć) niż powietrze na zewnątrz jest w stanie przyjąć.Brakiem izolacji wilgoć skrapla się wewnątrz ocieplenia (wełny mineralnej) w strefie przejścia energii. Po czasie skutkuje to iż wełna mniej izoluje bo jest mokra i tym bardziej następuje ten efekt.Po czasie ta wilgoć zaczyna przenikać aż na płytę gipskartonową która zaczyna pleśnieć jeśli złapie z powietrza zarodniki pleśni lub grzybu.Gips jest niestety bardzo chłonny i dobrym bo podłożem o korzystnym pH dla drobnoustrojów.Krótko mówią w takim przypadku tak jak z dziurami w drogach. Oszczędzając na jednej warstwie, bo niewygodnie się tą folię przylepie może po latach wyjść poważny problem.Jeśli to nie to to proszę o bliższe informację,postaram się o rozwiązanie. Link do komentarza
Jan_13 Napisano 27 lutego 2011 Udostępnij #41 Napisano 27 lutego 2011 Cytat ja zastosowałem metodę beznakładową tzn tynk zatarty jest pionowo w tzw "kornik" i to powoduje że woda zawsze spływa i nigdzie nie ma żadnych zzielenień czy zaczernień. Byłem mądry przed szkoda bo widziałem scianę w bloku zrobioną w kornik poziomy nie daj boże cała była zmurszała. Muszę cię zmartwić Sąsiad ma kornika pionowego i ścianę zieloną (chyba glony?). Link do komentarza
Gość gawel Napisano 27 lutego 2011 Udostępnij #42 Napisano 27 lutego 2011 Hm ciekawe ja już 7 rok i nic nawet od połnocy gdzie słońce nie dociera, może to jakaś inna przyczyna Link do komentarza
Jan_13 Napisano 6 marca 2011 Udostępnij #43 Napisano 6 marca 2011 Cytat Hm ciekawe ja już 7 rok i nic nawet od połnocy gdzie słońce nie dociera, może to jakaś inna przyczyna Ja słyszałem (ale wiem tylko, że dzwonili), że tynk trzeba nasączyć jakimś preparatem "cośtam"bójczym. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 6 marca 2011 Udostępnij #44 Napisano 6 marca 2011 Cytat Ja słyszałem (ale wiem tylko, że dzwonili), że tynk trzeba nasączyć jakimś preparatem "cośtam"bójczym. Wracamy do punktu wyjścia - nie "cośtam" tylko konkretne działania uzależnione od zakresu "inwazji". Czyli czytamy wszystkie posty i zastanawiamy się - jak daleko (albo raczej jak głęboko) ten przypadek występuje na naszej ścianie, narożniku itd. Szukamy przyczyn a potem zwalczamy. Link do komentarza
adam_mk Napisano 18 czerwca 2011 Udostępnij #45 Napisano 18 czerwca 2011 Temat wiodący to: "jak walczyć z pleśnią?"Najlepiej jest nie walczyć!Tak działać, aby nie pojawiała się i żeby walczyć nie było trzeba!Ale...Jak już jest z czym walczyć?To sugerowałbym chwilę namysłu!Przecież te grzyby nie biorą się z tego, że ktoś urok rzucił!To Wy sami tworzycie im znakomite warunki do rozwoju!Grzyby, pleśnie czy jak je zwał - lubią TEN SAM ZAKRES temperatur bytowych co ludzie. No, może gdyby było nieco cieplej, to by im nie przeszkadzało. (18stC do 35stC z upodobaniem do 26-33 ).To co?Nie ogrzewać, żeby nie właziły na ściany?W kożuchu siedzieć we własnym domu? NIE!!!W odróżnieniu od ludzi - tym mikrym organizmom 50% wilgotności NIE WYSTARCZA.MUSZĄ mieć ponad 65% do 90% tej wilgotności, aby w temperaturze pokojowej żyło im się luksusowo.- NO, I TAKIE WŁAŚNIE WARUNKI, MIEJSCOWO, SĄ IM PRZYGOTOWYWANE!- To się radośnie rozwijają!(każdy by się rozwinął, jakby miał warunki luksusowe!).Ale przecież każdy tak się stara, aby mostków nie było, dobre materiały stosuje, wietrzy....Tak.... NOGAMI TO ROBI I BEZ POMYSŁU!Nie ma cudów! Nawet najlepsze materiały termoizolacyjne jakieś tam straty ciepła wprowadzają.Aby kompensować utratę ciepła na powierzchni ściany (szczególnie w rogach pomieszczeń efekt jest widoczny) to ściana powinna być "omywana" strugą powietrza wnętrz (ciepłego!) - wtedy jest odpowiednio dogrzana. Tak, aby w tych miejscach nie następowało przekroczenie punktu rosy/skok wilgotności/ wytworzenie specyficznych warunków dla hodowli grzyba.A co ludziska robią?ZAMAWIAJĄ SOBIE (robione nogami) MEBLE, KTÓRE ŚCIŚLE DOLEGAJĄ DO ŚCIAN!W efekcie mamy zjawisko, które można zobaczyć jak się płytę styropianu położy na SUCHYM chudziaku na jakie 2 dni... - kałuża wody pod płytą! (tu- za meblami).Dobrze zrobione meble na tylnej ściance mają otwory wentylacyjne (przeciwgrzybowe). Taka okrągła plastikowa siateczka... najczęściej akurat taka...Te rogi i kąty....Kiedyś broniono się przed grzybem kształtem! (Jak kto był mądry i myśleć umiał...)Pamiętacie te pokoje z połączeniem ściany i sufitu "na butelkę"? Takie obłe?TO BYŁA OCHRONA PRZED PLEŚNIĄ!!!Zapomniało się ludziskom - to mają grzyba!Takie łukowate połączenie ściany z sufitem jest "staroświeckie"?! Lepsze jest do kata prostego z czarnymi nalotami?!Takie, co raz w tygodniu domestosem, pufasem czy podchlorynem jakim aromaty rozsiewa, że aż oczy łzawią?!A czemu tak jest, że kształt walczy z grzybem skutecznie?- To proste, jak się wie - czemu chmurki są nad naszymi głowami a nie na wysokości kolan!!!Chmurki to para wodna.Para wodna to gazowa postać dihydromonoxide (DHMO), monotlenku diwodoru o chemicznym składzie H2O.Jak policzymy masę cząsteczkową to ile wyjdzie?1+1+16=18A azotu (na ten przykład) w powietrzu jest 78% i do tego, złośliwie - występuje w postaci cząsteczkowej (N2)....To taka cząsteczka "waży" 14+14=28.TO CO JEST TU CIĘŻSZE? CO BĘDZIE NA DOLE A CO NA GÓRZE?!!!To, że jak co letkie to leci do góry - to wiadome nawet mało kumatym...To pod sufitem zwykle mamy duże zagęszczenie pary wodnej - i jest to stan NORMALNY!!!(choćby dlatego - że życie jest brutalne, lub - że Stwórca nas nie lubi!)Ale jej jakoś nie widać!!!- TAK!Bo tam jest na tyle ciepło, że się nie kondensuje do kropel takich, co już je widać...Mgła to właśnie taka para - co ją widać...I- tyle!Oto cała tajemnica!A jak kto kumaty - to se kratkę od wentylacji pod sufitem buduje a nie przy podłodze!!!Adam M.(Anemostat nawiewny, z powietrzem "suchym", też na suficie/pod sufitem najlepiej się sprawdza)A.M. Link do komentarza
adam_mk Napisano 18 czerwca 2011 Udostępnij #46 Napisano 18 czerwca 2011 Od wieków jako "coś tam bójcze" (chodzi o te mikre organizmy) stosowano sole miedzi.Najczęściej siarczan miedzi. To takie modre kryształki...Podstawowy składnik wszelkich preparatów grzybobójczych.MOŻNA trochę dodać do wody zarobowej w masie tynkarskiej...Adam M. Link do komentarza
czarnyplecak Napisano 18 czerwca 2011 Udostępnij #47 Napisano 18 czerwca 2011 Sprytne nawet Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 22 czerwca 2011 Udostępnij #48 Napisano 22 czerwca 2011 Cytat Sprytne nawet Sprytne i popularne np. w masach do fugowania, gdzie dodawane są związki srebra.Nie zmienia to faktu, że najpierw szukamy przyczyny. Usuwamy również juz powstałę zniszcznia. Inaczej to syzyfowa praca. Link do komentarza
adam_mk Napisano 22 czerwca 2011 Udostępnij #49 Napisano 22 czerwca 2011 Nie związki srebra!Czyste nanosrebro dodają (jak przygłupy jakie).Burdel w przyrodzie się od tego robi nieziemski.Chyba trzeba będzie znowu kilka hut w środku miasta uruchomić, aby to opanować.Tylko najpierw trzeba odstrzelić kilku eko-terrorystów bezmózgich.Adam M.Barany są od tego - aby je strzyc!Wieki całe palone i gaszone wapno stosowano....Adam M. Link do komentarza
Krzysztof24pl Napisano 30 czerwca 2011 Udostępnij #50 Napisano 30 czerwca 2011 Problem trzeba rozdzielić na dwie kategorie: grzyb(czy tylko jego ryzyko) na tynku gipsowym i grzyb na tynku cem.-wap.Różnice są dwie:1. Tynk gips. chłonie więcej wilgoci, niż cem.wap. 2. Gips nie jest odporny na grzyby, a wapno tak.Gdyby nie dodatki anty-grzyb. do tynków gips. to byśmy mieli wykwity w ciągu roku.Tam, gdzie budują domy z płyt G-K trwałość jest oceniana na 20lat ( z wyjątkiem kuchni i łażienek)Obecnie obowiązuje ustawowy zakaz instalowania płytk g-k w budynkach użyteczności publicznej, w pomieszczeniach takich, jak łazienki, pralnie, sale operacyjne itp. itd.Jednak glówną przyczyną jest zła wentylacja. Tak więc kto zadbał o proste ściany a zapomniał o wentylacji, będzie miał kłopoty ( głównie zdrowotne) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się